PDA

View Full Version : voorbereidend jaar



metallic
12 januari 2007, 19:02
Hallo iedereen

Ik ben 17 en zit in me laatste jaar havo. En de grote vraag is, wat ga ik volgend jaar doen? Ik wil rockacademie doen, maar ik vind mezelf te jong en nog iets te onervaren dus ik w8 liever nog een jaar. Ik wou vragen of er niet iets van een voltijdse vooropleiding is, waarvan de toelating dus niet al te streng is?

Pun
12 januari 2007, 22:50
Ga een jaartje werken, in een fabriek of zo, is goed voor je maatschappelijke vorming. Heb ik ook gedaan na het VWO :)

Mitch_mashinguard
12 januari 2007, 23:58
ik snap jullie allebei niet...metallic is 17 en senior member en pun heeft de vraag van metallic niet helemaal begrepen :chicken:

Pun
13 januari 2007, 03:13
ik snap jullie allebei niet...metallic is 17 en senior member en pun heeft de vraag van metallic niet helemaal begrepen :chicken:

Oh, ik begrijp de vraag wel, maar ik denk gewoon dat hij meer zal hebben aan een jaartje werken dan aan een of andere opleiding van een jaar.

peter_heijnen
13 januari 2007, 10:52
Ik wou vragen of er niet iets van een voltijdse vooropleiding is, waarvan de toelating dus niet al te streng is?
Voltijds vooropleidingen bestaan naar mijn weten niet.

De toelating voor een rockacademie of conservatorium moet een indicatie geven voor jouw geschiktheid voor de opleiding. Als je op basis van die toelating de deeltijds vooropleiding mag doen, zou ik deze zeker overwegen. Dat "advies" geeft namelijk vooral aan dat je voor de echte opleiding momenteel te licht word bevonden.

De vooropleiding was vroeger deeltijds - ik weet niet hoe dat nu is- en gaf het voordeel dat je veel tijd aan relatief weinig lesstof kon besteden. Als je die tijd niet helemaal voor je instrument nodig denkt te hebben kun je altijd nog gaan werken zoals Pun aanraadt.

EDIT: Je kunt ook gewoon de toelating doen. Zou je voor de hoofdopleiding worden aangenomen, kun je op verzoek altijd nog de vooropleiding gaan doen.