PDA

View Full Version : Fender Blues Deluxe!!



crelis
12 januari 2007, 18:22
Hey ik heb een nieuwe versterker: de Fender Blues Deluxe. Ik heb hem bij feedback in apeldoorn gekocht. Dit is wel het 2e exemplaar, van het eerste exemplaar deed 1 van de eindversterker buizen niets, maja khad toch garantie dus weer een nieuwe laten bestellen. hoe hij klinkt? IK vind hem echt super mooi klinken !!!!!! ik heb ook nog een hot rod deluxe geprobeerd, maar de blues klonk wat warmer en ik heb een extra gain channel toch niet nodig.
en de looks hou ik ook van. Ik speel zelf ook veel blues. maar ook wel jazz en rocknroll achtig. het kan allemaal. maar geen heavy metal(wat ik toch niet speel).
mijn gitaar is een richwood lespaul. dit is ook mijn eerste elektrische gitaar. k vind het schitterend klinken. zowel de normal als de drive channel. ik ben heel gelukkig.
Zijn er ook meer mensen op dit forum die een blues deluxe hebben?
wat vinden jullie ervan?
wat zijn jullie lievelings settings?

Eko
12 januari 2007, 19:39
Feli met de amp! Eigenlijk wel niet vintage maar toch een beregoede amp. Al jaren staat deze amp er om bekend dat hij prachtig clean klinkt. En er is een prachtig vuil randje aan zodra hij harder gaat. Het drive kanaal is prachtig met de gitaar die je hebt.
Ik heb een Hotrod Deluxe gehad en met veel plezier op gespeeld. Volhouden dat spelen!

heavy-metal-thunder
12 januari 2007, 20:39
mijn makker heeft een Deluxe reverb van begin 1968, is eigenlijk nog een blackface, en hij vindt dat de reïssues (zoals de jouwe) ook wel erg goed zijn.

De richwood LP's heb ik nog niet gehoord, maar ik ben wel de trotse bezitter van een tele (teaser Vintage RE44 genaamd) en die is echt wel oké.

Epipaul
12 januari 2007, 21:07
Hey Steven. Ik wil 'm wel een keer horen hoor, als je je blues band voor elkaar hebt.

LostHighway
12 januari 2007, 22:19
mijn makker heeft een Deluxe reverb van begin 1968, is eigenlijk nog een blackface, en hij vindt dat de reïssues (zoals de jouwe) ook wel erg goed zijn.
Dat is een Deluxe Reverb, dit is een Blues Deluxe, de voorganger van de Hot Rod Deluxe..

terrasbeest
12 januari 2007, 22:26
Snif, ik heb mijn Blues Deluxe vanmiddag ingeruild voor een accoestische versterker (AER). Blij dat ik m'n AER heb, spijt dat ik m'n Fender kwijt ben, maar ik had de centen nodig voor die AER.

matto
12 januari 2007, 23:41
misschien iets minder terrasbeesten?:satisfie:

heavy-metal-thunder
13 januari 2007, 12:31
Dat is een Deluxe Reverb, dit is een Blues Deluxe, de voorganger van de Hot Rod Deluxe..

oeps... ja... ik zie het nu pas... Ik zit met een verkoudheid en het snot hing me voor de ogen :-)

crelis
13 januari 2007, 15:36
hey, bedankt voor jullie reacties.
zeg heavy-metal-thunder ik zie dat je een american vintage 62" strat hebt. hele vette gitaar lijkt me dat(maar ik wil wel eenwitte) ik wil hem binnenkort in een winkel eens gaan uitproberen en vergelijken met de american vintage 57" strat. Of mischien een telecaster: americanvintage 52" telecaster. Ik heb toch nog heel veel tijd om te beslissen want ik moet nog wel wat maandjes sparen.
maarja dat wou ik even kwijt over gitaren. verder nog blues deluxe eigenaren?

heavy-metal-thunder
13 januari 2007, 16:32
het verschil tss de 57Ri en de 62Ri is vooral het gewicht en de nek/toets. De 57Ri weegt heel weinig, heeft een dikke nek en een ronde toets met veel te platte frets (voor mij toch). De 62RI is behoorlijk wat zwaarder, nek is minder dik, toets is vlakker en frets zijn wat dikker (maar ook nog vrij platte).

Onze bassist (die ook gitaar speelt) heeft een tele 52RI, qua nek en frets is dat vergelijkbaar met de 57RI. Dus niet voor mij geschikt.

ivm met jouw versterker was ik ff mis... de blues deluxe vind ik heel goed voor clean en clean met een heel klein randje. Voor echt rocken (overdrive/disto) is het niet mijn smaak.

Aron Maiden
17 januari 2007, 13:46
mooie amp man!!,
en het was tof zondag bij ons in de oefenruimte! hij klinkt echt te gek!

terrasbeest
17 januari 2007, 17:46
misschien iets minder terrasbeesten?:satisfie:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1142864#post1142864

( aankopen 2006 )misschien dat dit een beter 'excuus' is......centjes zijn op.