PDA

View Full Version : rc2 / rc20 / rc20xl



dwaajt
12 januari 2007, 18:08
hallo,

ik ben op zoek naar een apparaat om op te nemen, en daarna daarover op te nemen enz. na wat zoeken vond ik de rc2, rc20 en de rc20 xl
de rc2 kost veel minder, maar is hij wel oke? ik ken er bijna niets van dus uitleg is welkom :)
alvast bedankt

dwaajt

robert-gitarist
12 januari 2007, 18:56
RC-2 is net nieuw dus veel info zul je er denk ik nog niet van krijgen.Er is hier al wel een topic over geweest dus even zoeken en je komt hem wel tegen ;)

dwaajt
12 januari 2007, 21:41
zijn er mensen die zo een loopstation hebben? zijn die daar tevreden over? of is het een waste of money?

Dastard
13 januari 2007, 02:12
Aangezien ik die pedalen elke dag zie op mijn werk maar er wel weinig van afweet zal ik hier toch wat posten :-)
De verschillende loop station's hebben dezelfde goede kwaliteit, de RC-2 is het meest simpelst, je kan loopen, overdubben, met een begeleidingsband meespelen, maatsorten aanpassen, taptempo etc.
Zijn grotere broer de RC-20 kan dat ook allemaal, alleen je hebt een aantal geheugen banken waar je je loops kunt opslaan, ik dacht dat hij 4 verschillende loops kon opslaan.
En dan heb je ook nog de RC-50 en die kan dacht ik 11 verschillende loops opslaan.
Met de laatste 2 heb ik nooit echt gespeeld, die info berust meer op wat ik van collega's hoorde.

qwertyuiop
13 januari 2007, 09:32
ik heb de rc20xl gehad.

maar wat wil je nu eigenlijk precies weten? de verschillende specs kun je zo van internet halen, dus die ga ik hier niet voor je uitkauwen.

kortom; what's the question, dear friend?

dwaajt
15 januari 2007, 17:07
is het de zijn geld waard? en is het gebruiksvriendelijk? kan je het ook gebruiken bij live optredens?

qwertyuiop
16 januari 2007, 09:52
of het zijn geld waard is, is voor iedereen anders.....economie les nr. 1.....
ik vind van wel omdat ik het erg leuk vind om met loopjes te knoeien, dus ik heb er het geld graag voor over.

ja, de rc20xl vond ik erg gemakkelijk en intuitief werken. de rc50 heeft meer functies en mogelijkheden, maar zal ook wel redelijk gebruiksvriendelijk zijn, de kleinere zal wat lastiger zijn om te bedienen, denk ik zo

het blijft altijd lastig om een hele band goed getimed mee te laten spelen met een loop. dan moet je een goed monitorsysteem hebben. mijn ervaring is dat het live toch wat lastig ligt. Maar bijv. een intro wat jij alleen speelt samen met een loop, is weer wat makkelijker. tempo-matchen blijft altijd lastig live.
tenminste dat is mijn ervaring.

dwaajt
16 januari 2007, 21:14
bedankt voor de reacties, ik zal deze week is in de keymusic binnenspringen :)

hendrix2
16 januari 2007, 22:34
wat is het verschil tussen een RC20 en een RC20XL?
Ik zou graag een loopertje aanschaffen en dacht aan de RC-2 (150 euro bij de duitse webwinkels) maar ik stuitte 2dehands op een een RC20 voor 150 euro. Is die het waard?