PDA

View Full Version : Dilemma ivm buizenamp



Wimvdb
12 januari 2007, 16:46
Ik zoek dus een nieuwe combo , zelf heb ik deze 2 aanbiedingen gekregen:

Peavey classic 30 , persoon in kwestie wil hem aan mijn deur brengen voor 350 € perfecte staat enzo. Klinkt erg goed clean. Maar 30 watt heeft als voordeel dat ik nog in een band kan als ik wil
http://media.zzounds.com/media/fit,325by400/brand,zzounds/Classic_30_Straight-db99a1192feee576e7e04091370eb636.jpg


Fender Champ voor 300 € , perfecte staat , maar 8 ich speaker. 6 watt perfect voor thuis, maar niet haalbaar in een groep ( nog geen plannen , maar ik zou een aanbod niet afslaan )
http://www.webcorral.com/Fender_Champ_0674_fullfront.jpg


Ik zocht dus een goeie amp voor thuis , enige voorwaarde was een 12 inch speaker omdat ik al slechte ervaringen heb met kleinere ( scheterige klank ). verder wil ik iets hardrock achtig maar dan vintage gevoiced , ik werk ook erg veel met een fuzz...

Mijn gevoel zegt me echter om voor de fender te gaan wegens ongeloofelijk vette bak en poepsimpel , en wat een mojo

mijn verstand zegt dan weer voor naar die peavey te gaan aangezien dat wel redelijk een koopje is en dus meer bang for the buck, 2 kanalen , 12 ich speaker zoals ik wou , Luid genoeg en mischien nog minder kans aan defecten enzo...

Wat zouden jullie doen ? Als ik er zo steeds meer over nadenk staat er hier van mijn part 80 % kan morgen een Peavey classic 30 te blinken...

BLOK182
12 januari 2007, 17:01
Ik zou voor de Peavey gaan. De Fender is erg tof, maar 8" heeft live toch echt beperkingen. Ik speel live en thuis over 2x 8" (National amps), thuis geeft het op laag volume een toffe feel omdat de speaker al snel hard moet werken, maar live is het toch echt te beperkt. Ook kan 6 watt wat meer beperkingen hebben met clean. Met een overdrivepedaaltje en redelijk wat volume haal je relatief meer scheur en compressie, maar het is ook net in hoeverre je dat wilt. Ik zou persoonlijk voor de Peavey gaan, de Fender lijkt me heel tof maar dan meer als "erbij"-amp.

jonesd
12 januari 2007, 17:32
ik zou ook voor de peavey gaan. heb een tijdje een classic 50 gehad dewelke vooral clean heel goed klonk. (heel fender-like).

De champ heb ik nog niet gehoord maar ik hoor dikwijls dat de standaard speaker daarvan op geen kl...n trekt. Als je die dan nog wil vervangen kom je mijns insziens te duur uit voor een bakkie van 6 watt.

Rinze
12 januari 2007, 18:17
Ik zou zeker de Peavey kiezen, heb zelf de oude versie, te gekke versterker, flexibeler en harder dan de Fender, en inderdaad een 12 inch speaker. Mijn Classic 30 klinkt op kamerniveau uitstekend en gaat ook hard genoeg voor repetities.

Punt
13 januari 2007, 00:50
Zijn mi niet bepaald hardrock amps...

Rinze
13 januari 2007, 07:07
Zijn mi niet bepaald hardrock amps...
De Peavey niet? Heb ik geen last mee, ik heb er JJ buizen in zitten en als V2 buis een Shuguang voor het scheurwerk, klinkt prima. Zakk Wylde? No Problem! En anders zet ik er een scheurpedaal voor, niks mis mee... Het is geen Marshall met 4 maal 12 kast, maar ja, deze kun je dan ook gewoon optillen en erop spelen zonder dat alles uit de vensterbank flikkert.:)

Punt
13 januari 2007, 10:23
De Peavey niet? Heb ik geen last mee, ik heb er JJ buizen in zitten en als V2 buis een Shuguang voor het scheurwerk, klinkt prima. Zakk Wylde? No Problem! En anders zet ik er een scheurpedaal voor, niks mis mee... Het is geen Marshall met 4 maal 12 kast, maar ja, deze kun je dan ook gewoon optillen en erop spelen zonder dat alles uit de vensterbank flikkert.:)

Een sympathieke versterker inderdaad, geen slechte keus voor een leuke budgetamp. Buizen verwisselen is idd een goed idee.

Wimvdb
13 januari 2007, 17:26
Ik speel wel "harde" muziek , maar met minimun aan gain, zo'n direct rauwe klank ! :) Binnen een uurtje komt de verkoper van de peavey :)

Punt
13 januari 2007, 17:38
Ik ben benieuwd, laat ff weten hoe het afloopt...

Magic Bean
13 januari 2007, 17:45
Wat een psycho bank (of dekbed?) zeg...

heavy-metal-thunder
13 januari 2007, 18:06
Zijn mi niet bepaald hardrock amps...

pfff... de champ op een 2*12 kast met een disto voor... the brown sound... ik heb er een sampletje van, maar is te slecht gespeeld en opgenomen om te posten.

Maar het is eigenlijk niet krachtig genoeg in een band (tenzij op een grote kast)

Wimvdb
13 januari 2007, 19:18
Hij is er ! wat een amp , voor zijn geld echt een super clean en een verbazingwekkende overdrive, reageerd vrij goed op mijn fuzz en laat ook erg goed het "gevoel" van mijn spelen horen.



Alleen de footswitch bestaat voor 60 % uit plastiek/rubber maar voor binnengebruik lijkt hij stevig genoeg...





Topic mag dus toe , tenzij als er iemand info wil ?

BLOK182
13 januari 2007, 20:05
Gefeliciteerd! Footswitches zijn ook los te verkrijgen, kan je eventueel nog eens een metalen kopen!

heavy-metal-thunder
13 januari 2007, 20:23
Wanneer ga je hem verkopen?

Punt
13 januari 2007, 20:44
Gratz, goede keus imo

matty
14 januari 2007, 00:21
Wanneer ga je hem verkopen?

lol, zeg alsjeblieft dat jij ook op offstage zit want anders is rock'n sad echt wel beroemd aan het worden :soul:

veel plezier met de amp rock !

heavy-metal-thunder
14 januari 2007, 11:36
topic starter heeft nogal last van GAS, daarom dat ik denk dat ook de Peavey niet lang zal blijven.

btw: af en toe kom ik eens op forum offstage.