PDA

View Full Version : Gitaar laten signeren



Traai
12 januari 2007, 15:09
Hoi,

binnenkort komen de Datsuns naar m'n stad ... ik vind ze erg goed en ben echt grote fan van hen ... ik heb sinds dit jaar een Les Paul Studie Swamp Ash en had gedacht van mss die te laten signeren door hun op de achterkant ...

Zou ik het doen?
Ben niet van plan deze nog te verkopen

Harry
12 januari 2007, 15:33
gewoon doen dus.

Gitaro
12 januari 2007, 15:36
gewoon doen dus.

+1. Waarom niet?

Zal je zien, straks stijgt de waarde van je gitaar de pan uit omdat de Datsuns zijn neergemaaid door een man met een machinegeweer!

Hector_Tsolodimos
12 januari 2007, 15:50
+1. Waarom niet?

Zal je zien, straks stijgt de waarde van je gitaar de pan uit omdat de Datsuns zijn neergemaaid door een man met een machinegeweer!
haha, maar de vraag is ook: hoe kom je met ze in aaraking?
of is dat niet zo moeilijk? :)
ik weet namelijk niet wáár ze optreden, en hoe bekend ze zijn..
maar:
als het je lukt, doen dus :D

GunMetalBlue
12 januari 2007, 15:56
Ik zou het zeker doen, maar je moet er gewoon zeker van zijn. En spuit er nadien ff een laagje blanke lak over tegen de slijtage. (die tip komt niet van mij maar van iemand anders hier, dacht stratman)

Ik hoop alleen dat zo'n ding heel blijft in die crowd! :nervous:

Traai
12 januari 2007, 16:26
ze trede niet zo ver van m'n huis en in een vrij klein zaaltje dus als'k vroeg ga is de kans groot dat ik ze wel tegenkom en ik ga met de auto dus kan de gitaar daarin leggen ...

Hij is naturel m'n gitaar...waar haal je die lak precies?

Veekeren
12 januari 2007, 16:29
Als je het echt wilt, waarom niet... Maar even advocaat vd duivel spelend.. Je ziet het niet gebeuren, over 15 jaar, niemand kent ze meer, na 3 enorme shitalbums, nadat je zeker 30 bands ontdekt heb die veel beter zijn... dat je zoiets hebt van damn waarom heb ik die gasten op mn mooie gitaar laten tekenen...

Kim Wilson
12 januari 2007, 16:30
Dan poets je het er toch weer vanaf? Ik zou het gewoon doen! :)

Kaboemba
12 januari 2007, 16:32
Zijn de datsuns niet de mazda's geworden ?

Kim Wilson
12 januari 2007, 16:33
Zijn de datsuns niet de mazda's geworden ?
Nee, de Nissans. Maar ze maken wel deel uit van hetzelfde concern. :D

Veekeren
12 januari 2007, 16:33
Dan poets je het er toch weer vanaf? Ik zou het gewoon doen! :)

De combinatie van watervaste stift en een laklaag er overheen zal niet makkelijk weg te poetsen zijn...

mdb
12 januari 2007, 20:34
Ik zou het ook gewoon doen maar ik vraag me wel af of je wel in aanraking met hun kan komen. Desalniettemin succes!!

Noid
12 januari 2007, 22:22
De combinatie van watervaste stift en een laklaag er overheen zal niet makkelijk weg te poetsen zijn...
Ff dat nieuwe laagje er voorzichtig af schuren, totdat die stift weg is, ff de matte (originele) laklaag polijsten ... klaar.

ccc
12 januari 2007, 22:43
Laat ze gewoon tekenen op de electronica cover !!

GunMetalBlue
12 januari 2007, 22:50
Of op een stuk papier!!


Dat maken ze van bomen en lijm enzo... VET SPUL! :rockon:

caliban
12 januari 2007, 22:58
Of op een stuk papier!!


Dat maken ze van bomen en lijm enzo... VET SPUL! :rockon:
En dat klinkt supervet, scheurt lekker

Lenweë Míriel
13 januari 2007, 00:09
ja op papier lijkt mij ook het beste ja
want bomen zijn van hout en hout is gitaar
papieren zijn ook uit bomen dus ook gitaar dan beter.

nee maar het is echt een slecht idee en zeker met dan blanke lank moet het goed werken. dus waarom niet. gewoon doen als je het wil het is jou gitaar.

maushe
13 januari 2007, 08:53
Toen ik een maand of wat geleden naar de melkweg ging voor hun concert daar was ik erg vroeg en inderdaad ze lopen van te voren gewoon via de zaal naar backstage. Ik weet dus niet of dit ook gebeurt bij jouw show maar je hebt dus behoorlijk wat kans . Succes!

cardinal
13 januari 2007, 09:22
haha, maar de vraag is ook: hoe kom je met ze in aaraking?
of is dat niet zo moeilijk? :)
ik weet namelijk niet wáár ze optreden, en hoe bekend ze zijn..
maar:
als het je lukt, doen dus :D

moet niet zo moeilijk zijn, zeker als je met een gitaar voor de deur staat zullen hun egootjes zo gestimuleerd worden dat ze echt wel een handtekening willen doen. Zou wel de zaal even van tevoren inlichten dat je dat komt doen.

renier
13 januari 2007, 10:34
Hoi,

binnenkort komen de Datsuns naar m'n stad ... ik vind ze erg goed en ben echt grote fan van hen ... ik heb sinds dit jaar een Les Paul Studie Swamp Ash en had gedacht van mss die te laten signeren door hun op de achterkant ...

Zou ik het doen?
Ben niet van plan deze nog te verkopen

niet doen man. over 4 jaar vindt je de datsuns een steeltje schromelijk overschatte prutsers, en dan heb jij een gibson met wat gkriebel op de achterkant.

daarnaast is een gitaar toch gewoon JOUW instrument? wat heeft dat te maken met de aanbidding van een stel andere muzikanten? laat een poster signeren ofzo.


mocht je persee een kriebel op je gitaar willen, schroef dan de slagplaat eraf en neem die mee. makkelijker te regelen, en mocht je ooit je gitaar origineel willen maken, dan heb je genoeg aan een nieuwe slagplaat.

en daarbij: Marktplaats staat VOL met instrumenten die "nooit verkocht zouden worden". never say never. wellicht speel je over een jaar een andere stijl of kom je je droomgitaar tegen die net wat vetter klinkt, en wil je er toch vanaf. op deze manier maak je de markt wel heel erg klein voor jezelf.

Luke-wannabe
13 januari 2007, 11:59
Laat ze gewoon tekenen op de electronica cover !!
+ 1 veel strakker plan.

Mufftin
13 januari 2007, 12:51
+1. Waarom niet?

Zal je zien, straks stijgt de waarde van je gitaar de pan uit omdat de Datsuns zijn neergemaaid door een man met een machinegeweer!

wat ben jij van plan met de band?

Maar ik zou het gewoon doen staat wel vet vind ik.

Stratman70
13 januari 2007, 17:02
Ik zou het zeker doen, maar je moet er gewoon zeker van zijn. En spuit er nadien ff een laagje blanke lak over tegen de slijtage. (die tip komt niet van mij maar van iemand anders hier, dacht stratman)

Ik hoop alleen dat zo'n ding heel blijft in die crowd! :nervous:
Inderdaad, dat was ik. Ik heb het ook gedaan.

Zorg dat je auto dicht in de buurt van de zaal staat, haal 'm gelijk na het concert uit je auto, loop naar de artiesten ingang, tourbus of waar je ze ook tegen zou kunnen komen en wacht daar totdat ze naar buiten komen.

Wat de gitaar betreft:
- van te voren goed ontvetten met spiritus, waar de handtekeningen komen
- met merkstift laten zetten
- daarna met blanke lak erover heen spuiten:
dat doe je door enkele hele dunne laagjes aanbrengen: eerst een nevellaagje, laten drogen, dan weer en dat zo'n 5 maal en als de laatste laag is gedroogd, echt eroverheen spuitlakken (ook niet te dik natuurlijk, want je krijgt sowieso kleurverschil: waar de blanke lak zit, wordt de body een klein tikje donkerder, of ik heb de verkeerde vernis gebruikt.

http://home.wanadoo.nl/e.kosters/sig.JPG

Oh ja... en ondanks dat ik superblij ben met deze handtekening van mijn grote gitaarheld Ritchie Blackmore, had ik 'm achteraf toch liever op de achterkant gehad. Maar goed.... liever zo dan helemaal geen handtekening.

Axelll
13 januari 2007, 17:07
Als je het echt wilt, waarom niet... Maar even advocaat vd duivel spelend.. Je ziet het niet gebeuren, over 15 jaar, niemand kent ze meer, na 3 enorme shitalbums, nadat je zeker 30 bands ontdekt heb die veel beter zijn... dat je zoiets hebt van damn waarom heb ik die gasten op mn mooie gitaar laten tekenen...

Hhahahhaha grapjas.

StaceySonic
13 januari 2007, 22:34
Gewoon op de slagplaat :)
Als je het niet meer mooi vind koop je n nieuwe.
Op de body van de gitaar vind ik echt doodzonde.

Gearjunkie
13 januari 2007, 22:35
Ik zou voor papier kiezen...

Ik overwoog het eens toen ik naar Snowy White ging, maar dacht 'dat gaat toch niet lukken...'.

Zit 'ie 's avonds na het optreden naast me in een restaurant te eten... :(
Toen had ik wel een beetje spijt.

Veekeren
14 januari 2007, 05:26
Hhahahhaha grapjas.

Hypothetisch noem je dat wijsneus.

Traai
14 januari 2007, 10:51
op papier heb ik ze al .. maar da's toch anders vind ik ... en op de slagplaat ... die heb ik niet ...

Maar ik denk wel dat ik het doe ... op de achterkant heeft niemand r last van behalve ik ... en bedant voor de vele reacties

ik probeer het denk ik wel voor het optreden te doen .. als ze toekomen ...
en als het me lukt dan post ik hier een foto :)

Traai
18 mei 2007, 23:34
Hey guys,

sorry voor het late bericht .. maar het is me dus effectief gelukt! Ik heb ze ontmoet voor de show ergens aan de artiesten ingang en ze hebben mijn gitaar gesigneerd. Ze hebben er zelfs heel ff mee gespeelt en ze vonden het een hele leuke gitaar omdat Phil dezelfde had enzo :) ...
schitterend gewoon !!!
Hier een paar fotootjes!!!

http://i63.photobucket.com/albums/h136/Terry_thinline/meandthedatsuns.jpg

http://i63.photobucket.com/albums/h136/Terry_thinline/My%20guitar%20stuff/IMGP0095.jpg

Valoosj
18 mei 2007, 23:40
wie zijn de datsuns? :chicken:

Traai
18 mei 2007, 23:41
wie zijn de datsuns? :chicken:

Zowat DE rock'n roll band van de laatste 5 jaar

MichaelSS
19 mei 2007, 10:09
Nee :nervous:

Doe het dan op een oude stagg of squier ofzo. Niet op deze gitaar. Ik heb nog wel een oude stagg en wil eventueel wel ruilen :D

Traai
19 mei 2007, 13:21
nu zoek alleen iets waar ik er een fijne laklaag mee kan opleggen?

Jay75
19 mei 2007, 13:48
Datsuns zijn te gek!!

Check ook eens the D4, ook uit nieuw zeeland!
http://www.thed4band.com/

Axelll
19 mei 2007, 13:54
Ik ben jaloers. The Datsuns rocken kneiterhard! Rock n roll al the way!

Traai
19 mei 2007, 16:29
I know, ken The D4 ook al een tijdje, zijn vorig jaar of 2 jaar geleden op tour geweest met The Hives geloof ek...

Jay75
19 mei 2007, 17:36
yeah!

Toen heb ik ze ook gezien:)

Tupelo
19 mei 2007, 18:02
haha, maar de vraag is ook: hoe kom je met ze in aaraking?

Gewoon je lul uit je broek hangen, keer in het rond slaan en wenken (mogelijk ook wanken maar in 1e instantie bedoel ik deze ;) ).

ik snap dat artiesten ontmoeten vaak niet.
Er zijn maar weinig mensen die ik luister die me 'als persoon' interesseren.
Veel lui zou ik nieteens hoeven te ontmoeten; dat ze maar lekker muziek maken en er aantrekkelijk op het podium uitzien voor me kunnen ze daarna weer fijn naar huis wat mij betreft.

Pun
20 mei 2007, 21:06
Gewoon je lul uit je broek hangen, keer in het rond slaan en wenken (mogelijk ook wanken maar in 1e instantie bedoel ik deze ;) ).


Teveel met Raymon rond gehangen de laatste tijd? ;)

Tupelo
20 mei 2007, 21:09
Zag 'm pas bij de bushalte staan zwaaien! :D

Fumi SG
20 mei 2007, 21:27
Zag 'm pas bij de bushalte staan zwaaien! :D

Hij wilde de Zingende Buschauffeur ontmoeten??:???:

Pun
21 mei 2007, 21:37
Zag 'm pas bij de bushalte staan zwaaien! :D

Was zeker vorige week maandag, toen we naar de Noisettes geweest zijn?



Effe gauw ontopic voor de posts verwijderd worden: ziet er best leuk uit dat signeren, alleen zou ik dat zelf niet laten doen op de gitaar waar ik normaal op speel. Misschien op een of andere goedkope gitaar, die je dan aan de muur kunt hangen.
Trouwens wel een laagje of wat blanke lak overheen spuiten, als je wilt dat de handtekeningen niet vervagen, lijkt mij zo.




Nog gauw een editje, omdat ik je sig nu pas zie:
Hi, my name is John and I try not to molest my guitars too much http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/guitar.gif

Traai
22 mei 2007, 11:55
Waar kan ik dat krijgen die lak?

G.G.
22 mei 2007, 18:24
Waar kan ik dat krijgen die lak?

Blanke lak? Gewoon bij de gamma in een spuitbusje. Als je gitaar met nitro cellulose is gespoten zou ik niet zomaar iedere blanke lak erop knallen, maar als het een normale poly lak is, kan het denk ik wel zonder problemen.

Tupelo
22 mei 2007, 19:06
Nog gauw een editje, omdat ik je sig nu pas zie:
Hi, my name is John and I try not to molest my guitars too much http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/guitar.gif
Hmmm.. jij dus! :sneaky:

Pun
22 mei 2007, 21:45
Hmmm.. jij dus! :sneaky:


Oops, heb ik me per ongeluk vergrepen aan een van de jouwe? :lp:

Traai
23 mei 2007, 11:35
Ik heb een soort satin lak erop ... lutk dit ook denk je?