PDA

View Full Version : Boston graphic equalizer



Lennert
12 januari 2007, 11:03
Iemand die er meer van weet? Ik heb er een aangeschaft zojuist (maar is nog niet binnen). Als het goede kwaliteit is lijkt het me wel een cool pedaal. 6 band en een range van plus en min 18db! Volgens de verkoper is ie uit de jaren 80..

Edit: Ik heb hem dus nooit aangeschaft, was wat te voorbarig.

Dirk_Hendrik
12 januari 2007, 11:36
Toch niet dat ding waarmee die vogel uit Terneuzen al maanden liep te leuren?

Jaren 80 klopt geloof ik wel. Absoluut budgetspul. Ik hoop dat je niet teveel hebt betaalt.

DiscoFreq
12 januari 2007, 11:41
Ik hoop dat je niet teveel hebt betaalt.
Als dat van die kerel komt kan dat niet anders ;)

Omdat ik niet zoveel wou betalen (had lager bod gedaan) bood hij aan die Boston Flanger te ruilen, maar (uit m'n lijstje ruilmateriaal) was enkel m'n Boss DC-3 goed genoeg... (dus heb ik het niet gedaan)

edit: dat was in februari 2006 en die stond er tot enkele weken geleden nog regelmatig op!!! zoveel moeite om er toch maar extra euro's uit te persen :roll:

Lennert
12 januari 2007, 11:44
noujah, ik heb nog níet betaald ;) 51€ vroeg hij inc. verzenden.. Niet doen zeggen jullie?

Idd die gast uit terneuzen.. Damn! bedankt jongens! was k er bijna ingetrapt..

almarvk
12 januari 2007, 11:52
Ik vind dat erg duur voor een budget EQ...

Lennert
12 januari 2007, 11:54
Daarom heb ik m zojuist n mail gestuurd dat de koop niet door gaat :)

Edit: Ik dacht dat het ding gewoon prima was en vond die 18db boost wel interessant..

Dirk_Hendrik
12 januari 2007, 12:23
Voor dat geld heb je ook een 2ehands Boss GE-7 of een Ibanez GE-10. Beter gebouwd, ruisarmer en precieser met z'n filterfrequenties. Of die boost nou 15 of 18 dB is maakt niet zoveel uit.

BillyG
12 januari 2007, 13:37
wel jammer ... nu staat die advertentie er weer elke 5 dagen op voor minimaal 1 jaar...

robert-gitarist
12 januari 2007, 13:42
Voor dat geld heb je ook een 2ehands Boss GE-7 of een Ibanez GE-10. Beter gebouwd, ruisarmer en precieser met z'n filterfrequenties. Of die boost nou 15 of 18 dB is maakt niet zoveel uit.

Dat wou ik ook zeggen :)
Enne een tip: spaar voor de MXR EQ.Die heb ik laatst uitgeprobeerd en vond ik echt te gek ding.En zoals de anderen al zeiden,Boston is nogal flut spul.Wel aardig voor de beginnende gitarist maar dan nog te duur voor die groep.Tegenwoordig koop je voor twee tientjes een NIEUWE behringer EQ.

Lennert
12 januari 2007, 15:09
Jah voor die MXR spaar ik ook ;) die wilde ik sowieso kopen. Maar ik wilde eigenlijk 2 EQ's, een om te boosten e.d. en 1 voor in de FX loop van de amp. Die boston had dan het boost geval moeten worden.. maar dat is nu van de baan ;)

Die kerel belde me nog op, maar nadat k zei dat k op m'n stage zat hing ie meteen op zonder iets te zeggen.. weirdo :S

Vonk
12 januari 2007, 17:16
Die kerel belde me nog op, maar nadat k zei dat k op m'n stage zat hing ie meteen op zonder iets te zeggen.. weirdo :S

JEZUS HEB JE HEM DAT VERTELD?!? GEEN WONDER DAT IE OPEENS OPHING!!!

..

..

..

:seriousf:
Die vent raakt dat ding nooit meer kwijt!

robert-gitarist
12 januari 2007, 17:26
JEZUS HEB JE HEM DAT VERTELD?!? GEEN WONDER DAT IE OPEENS OPHING!!!

..

..

..

:seriousf:
Die vent raakt dat ding nooit meer kwijt!

Hij zou haast iemand toe moeten betalen om het ding te nemen :D

Lennert
13 januari 2007, 10:40
Zijn die oude MXR 10 bands ook iets? die lichtblauwe met vaste snoer? misschien wel leuk om straks de oude én nieuwe te hebben (-:þ

IK heb nog wel n foto, die zal k later posten

Lennert
13 januari 2007, 10:44
Voila:

Hmmz de thumbnails werkten niet.. dan maar zo! sorry voor de size :-]

http://img405.imageshack.us/img405/1976/mxr10band1ab0.jpg

http://img150.imageshack.us/img150/4708/mxr10bandeerstjy1.jpg

Wat is zoiets nog waard??

Lennert
13 januari 2007, 12:22
Niemand iets erover te zeggen? Hij ziet er best gebutst uit, en zo te zien heeft ie niet eens een aan/uit knop.. En dan natuurlijk dat vaste snoer. Dus lijkt me dat als dat ding geen vintage waarde oid heeft, dat ie niet meer dan 40€ waard kan zijn.

Maargoed, wie ben ik ;)

robert-gitarist
13 januari 2007, 12:28
tsja Vintige waarde of niet,maar dit ding heb je niet voor 40 euro.Zag een tijdje terug een 6 bands eq van mxr(ook een oude blauwe) en die stond op internet voor 110 euro dus ;)

Lennert
13 januari 2007, 13:48
mjah ik heb op deze met voorbehoud 80 euro geboden, en volgens mij wil ie m daarvoor wel kwijt.

Doen dus? :P

robert-gitarist
13 januari 2007, 13:53
Mja wie niet waagd wie niet wint he.Give it a try.Ik zelf persoonlijk had ik hem niet gedaan omdat er geen aan/uit knop op zit.Ik gebruik namelijk niet constant een eq'er.Maar ach veder wel leuk dingetje.80 euro is denk ik niet duur er voor.Heb hem volgens mij zien staan op marktplaats.Met doosje etc toch?

Lennert
13 januari 2007, 13:57
Nee, deze komt van gitaarmarkt :) Maar deze kan ik dan mooi in mijn FX loop zetten, kan ie toch uit ;)

Thx voor de info iig :)

Speeddemon
15 januari 2007, 11:32
Ik heb ook nog zo'n blauwe vintage 10 Band EQ van MXR te koop (incl. doosje en boekje).

Enige nadeel is, hij heeft een USA netsnoer. Maar goed, hij mag voor beduidend minder weg dan 80 euro, dus als je onze mod D_H er een andere trafo + netsnoer aan laat zetten, heb je een mooiere, die compleet is.

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/mxreq01.jpg

Tot zover mijn spam. :satisfie:

Lennert
15 januari 2007, 13:13
Ah! noujah de man die m aanbood is akkoord gegaan met die 80 eu (kreeg net n mailtje) Maar dat wil niet zeggen dat ik niet geinteresseerd ben nu ;)

Ben behoorlijk benieuwd wat je bevindingen met dat apparaat zijn!

En als Dirk_Hendrik dat zou willen doen, hoeveel zou dat dan kosten? (verder over pm?)

interessander
15 januari 2007, 13:52
Maar je had die boston dus eigenlijk al gekocht en hem daarna maar weer afgebeld, daar heeft de gemiddelde marktplaats gebruiker toch een gruwelijke hekel aan. Als je nu eens voor dat je wat gaat kopen uitzoekt wat het werkelijk is?

Lennert
15 januari 2007, 14:01
Nee ik had hem nog niet gekocht.. aangezien ik dus eerst hier wat meer info op wilde doen. Bovendien hebben mensen op MP er ook een gloeiende hekel aan om voor teveel geld opgelicht te worden.

Over die MXR heb ik al n stuk meer gelezen. Ook over de 6band heb ik trouwens positieve dingen gehoord. Maar als er hier op het forum iemand is met zo'n ding is het toch niet vreemd om daarover te vragen? Als ik aan het overwegen ben er een te kopen.

interessander
15 januari 2007, 14:27
Ah, ik zie ook niet je edit van je eerste post, daar ging mijn post over, omdat het leek alsof de boel eigenlijk al rond was.

Speeddemon
15 januari 2007, 22:58
Ah! noujah de man die m aanbood is akkoord gegaan met die 80 eu (kreeg net n mailtje) Maar dat wil niet zeggen dat ik niet geinteresseerd ben nu ;)

Ben behoorlijk benieuwd wat je bevindingen met dat apparaat zijn!

En als Dirk_Hendrik dat zou willen doen, hoeveel zou dat dan kosten? (verder over pm?)
Nooit gehoord helaas, aangezien ik geen conversie-stekker heb liggen.
Maar ik heb dus nog zo'n 10 band EQ (voor de verzameling), die ik zelf ook nog es naar D_H moet sturen.

Heb ook 2 (vintage) 6 band EQ's, en mijn ervaring hiermee is erg positief. Klinkt iets muzikaler dan een Boss GE-7, aangezien de aangegeven frequentie-banden ook wat nauwkeuriger zijn gekozen.