PDA

View Full Version : Bestaan er ook nog goeie ampeg dan armstrong copy's?



pinkpaisleytele
11 januari 2007, 23:19
Dag jongens en meisjes,

Ik wil graag weten of er coole goed spelende ampeg dan armstrong copiën zijn.
Ik heb ooit ns op een reissue hiervan gespeeld en dat speelde echt niet fijn.

Maar zijn hier niet ooit ibanez kopiën van gemaakt of iets anders hoogwaardigs wat wel lekker speelt? en voor een redelijke prijs?

Ik vind de dan armstrong namelijk zóóó geil! :)

groet,

Dennis

schizo910
11 januari 2007, 23:28
Welke versie heb je gespeeld. Ze zijn een aantal keer opnieuw in productie genomen, de laatste serie is van 2006 en deze schijnen erg verbeterd te zijn tenopzichte van de reeks daarvoor in 1999.

rickert
11 januari 2007, 23:32
VROEGAH heeft ibanez er wel kopie'tjes van gehad ja, staan in verschillende oude catalogussen. Verder weet ik het ook niet :hippie:

pinkpaisleytele
11 januari 2007, 23:35
Welke versie heb je gespeeld. Ze zijn een aantal keer opnieuw in productie genomen, de laatste serie is van 2006 en deze schijnen erg verbeterd te zijn tenopzichte van de reeks daarvoor in 1999.


Ik heb denk ik op een 1999er gespeeld en vond dat toen niks eigenlijk. ik heb m toen ook niet ingeplugd wat op zich wel jammer was. t was namelijk nog voor 2006 :P

schizo910
11 januari 2007, 23:38
Ik heb denk ik op een 1999er gespeeld en vond dat toen niks eigenlijk. ik heb m toen ook niet ingeplugd wat op zich wel jammer was. t was namelijk nog voor 2006 :P

Bij de 99-ers zwabberde de nek nogal en bleef de gitaar moeilijk op stemming. Ik heb er ook niet al te beste ervaringen mee. De 2006 schijnt verbeterd te zijn, maar volgens sommige verhalen die ik hoor en lees is het stemmings probleem nog niet helemaal geweldig. Vast wel op te lossen maar niet standaard top.

Verder is het wel echt een gitaar die je moet inpluggen. Zonder hem in te pluggen hoor je echt niets. Wat je met een gewone houte body nog wel enigszins hebt. De gitaar komt dan nogal kil en dood over. Ingeplugged zijn het echter wel lekkere rockkrengen. Ik loop al tijden te Gassen op zo'n ding maar vind ze te duur voor een gitaar die misschien niet goed op stemming blijft. Dat ligt heel erg aan je speelsijl waarschijnlijk, maar als het om gitaartechniek gaat ben ik niet zo subtiel :D

pinkpaisleytele
13 januari 2007, 08:13
Ik ben opzich wel wat gewend over wat vervelend speelt, en zelfs wel bereid om uiteindelijk eraan te wennen. Mijn main-gitaar is een fender tele, en dat vond ik in de eerste instantie een nare gitaar om op te spelen, maar verliefd op het geluid heb ik er toch maar een gekocht. Nu vind ik m eigenlijk best fijn.
Toen ik er destijds op gespeeld heb (de ampeg), heb ik m eigenlijk direct weer teruggelegd zo vervelend vond ik m spelen. Jammer eigenlijk.

Maar ik sluit me aan bij wat je zegt, een gitaar die zoveel kost en zo snel ontstemd is eigenlijk gewoon een domme aankoop.

toch blijft ie ondanks alles verdomd sexy

d'oh
13 januari 2007, 15:31
Hij staat in de gitarist van januari 2007, maar de stemmingsproblemen zijn niet opgelost, afgezien daarvan waren ze wel positief