PDA

View Full Version : martin moet een nieuwe amp



Mufftin
11 januari 2007, 22:59
hey,

ik ben opzoek naar een nieuwe amp, het moet een maximaal 100 watt versterkertje zijn. Ik speel voornamelijk punk en soms metal.
De amp moet op slaapkamer niveau lekker klinken maar ook met oefenen te horen zijn.
Het belangrijkste is dat er een goede distortion opzit die deze stijlen aankan. Ik heb de randall RG 75 op het oog is dit een beetje een goede amp voor deze stijl?
Ik maak gebruik van een epiphone sg en een stratocaster.
Of heeft iemand nog andere ideeen?

armageddon
12 januari 2007, 09:44
JA! Wat is je max. prijs :)
Want ik kan wel zeggen dat je voor een Powertone 2 stack moet gaan, maarja...daar heb je vrij weinig aan als je budget €300 is.

BLOK182
12 januari 2007, 11:05
Budget, en eventueel voorkeursounds (bands, merken). Randall geeft goeie waar voor je geld, als ie bevalt is het een prima ampje.

Mufftin
12 januari 2007, 12:49
idd ik had hem opgestuurd en ik dacht oh kut vergeten max budget neer te zetten. Maar dat is rond de 400 euro niet echt veel maar moet wel iets voor te vinden zijn.
Ja sound punk, maar ik vind de sound van From first to last ook gewelidig, hun maken gebruik van Bogner en Orange. De sound van Thursday staat me ook aan, hun maken ook weer gebruik van Bogner en de sound van Green day, volgens mij maken hun gebruik van Marshall?
Het is vooral dat ik mijn eigen sound zoek, die een high gain is en eigenlijk een beetje een kruizing is van green day en From first to last.

Mufftin
12 januari 2007, 12:50
JA! Wat is je max. prijs :)
Want ik kan wel zeggen dat je voor een Powertone 2 stack moet gaan, maarja...daar heb je vrij weinig aan als je budget €300 is.

oja een stack wil ik juist niet :P

robert-gitarist
12 januari 2007, 13:48
Ik heb die Randall combo en heb er ontzettend veel schik mee.Van Green Day tot heavy Pantera en Soulfly,lijkt allemaal.Onwijs mooie clean etc en veel mogelijkheden.Ik vind het echt een fijne amp.Voor thuis en optredens.Ding kan onwijs hard gaan maar voor thuis ook prima volume met veel gain en bass :D Idiaal voor palm mutes.Ik vind het een fijne versterker en die gebruik ik meer dan mijn half stack Randall etc.Absoluut eens testen.

Mufftin
12 januari 2007, 14:11
okee want een goede palm mute is natuurlijk wel een vereiste in het muziekgenre waarin ik mijn amp zoek. Heeft verder iemand nog ideeen voor een goede amp?

a darker shade of grey
12 januari 2007, 14:13
okee want een goede palm mute is natuurlijk wel een vereiste in het muziekgenre waarin ik mijn amp zoek. Heeft verder iemand nog ideeen voor een goede amp?

beeeeetje doorsparen en dan een peavey valveking!

Mufftin
12 januari 2007, 14:24
maar dat is weer een 50 watt buizen bak en aangezien ik hem ook graag voor thuis gebruik wil gebruiken is dat weer veelste hard.

oja verder kwam ik deze versterker tegen London City LCG100S ik heb ooit een keer de Bulldog geprobeert is deze versterker ongeveer van dezelfde kwaliteit kwa gain niveau?