PDA

View Full Version : Over het merk crate



caliban
11 januari 2007, 22:12
Juist dit tegen gekomen op marktplaats


Onze Gitaarversterker 120Watt is te koop

Hallo,

Onze band heeft een grotere versterker gekocht.

Dus onze 120Watter is nu te koop.

Het is een Amerikaans fabrikaat van het merk Crate, die volgens insiders bij de Marshall-groep hoort.

De mogelijkheden zijn uitgebreid en er kunnen nog voor 380 Watt extra speakers worden bijgeprikt dankzij de grote voeding.

Heb je interesse dan hoor ik dit graag.

Richtprijs € 135,00 , biedingen onder de € 100,00 worden niet serieus genomen.

Volgens de insiders bij de marshall-groep
Zeer grappig of ben ik heel slecht ingelicht

Dirk_Hendrik
11 januari 2007, 22:16
Slecht ingelicht.
Crate is Amerikaans. Marshall Engels.

Mods,
Moderne versterkers ajb

BLOK182
11 januari 2007, 22:16
Link is volgens mij niet helemaal correct...

caliban
11 januari 2007, 22:17
Juist opgelost

caliban
11 januari 2007, 22:18
Je kan precies geen links van marktplaats nemen
Sorry dat ik hem hier postte, ik twijfelde
Ik weet dat marshall engels is
Dat is waarom de advertentie zo hilarisch is

hoofd
11 januari 2007, 23:27
topic verplaatst

Chris Winsemius
11 januari 2007, 23:32
Crate=krat in het engels en daar kun je beter bier in stoppen
























:D

heinz3110
11 januari 2007, 23:58
" Hoort bij de marshall groep" ???

Nou ben ik geen marshall-man, maar speel 1000 maal liever op marshall dan op crate. Voor mij heeft een Marshall nog karakter, die crates vind ik maar klinische bakken.

Wel leuk dat je 120 Watt hebt ,en er dan door een paar extra speakers aan te hangen dat je dan opeens 380 watt kan produceren. :D Zo eentje wil ik ook.

Tristan
12 januari 2007, 00:02
Ik heb nog wel een leuke slogan om het merk Crate te promoten op de Nederlandse en Belgische markt...

Crate: het enige zinvolle wat je ermee kan doen is ruilen voor welk kratje bier dan ook, anders gewoon in de sloot flikkeren... :D

basswasp
12 januari 2007, 12:21
Crate hoort bij Ampeg, dacht ik.

Chris Winsemius
12 januari 2007, 12:23
Crate hoort bij Ampeg, dacht ik.

Yep, beiden vallen onder St.LouisMusic.

johantipker
12 januari 2007, 12:25
Crate=krat in het engels en daar kun je beter bier in stoppen
























:D

Crate...lik me r..t? :D

Mufftin
12 januari 2007, 12:52
Ik heb nog wel een leuke slogan om het merk Crate te promoten op de Nederlandse en Belgische markt...

Crate: het enige zinvolle wat je ermee kan doen is ruilen voor welk kratje bier dan ook, anders gewoon in de sloot flikkeren... :D

de slogan mist toch wat denk ik :P

Kim Wilson
12 januari 2007, 12:59
Een Crate slaken is ook wel toepasselijk. :D

robert-gitarist
12 januari 2007, 13:51
Mja die oefendingetjes of instap versterkers van Crate is inderdaad niet veel aan.Karakterloze bakken.Wel heb ik enige poos geleden een Crate VooDoo top geprobeerd(buizen) woow dat was wel een erg vette bak.Maar veder moet ik ook niet veel van Crate hebben maar weet wel dat die wat duurdere bakken best te pruimen zijn.

Tristan
12 januari 2007, 15:14
de slogan mist toch wat denk ik :P

Hoezo?
Prima slogan volgens mij... :D

Fenndangoband
12 januari 2007, 17:12
Crate... yuk... ze zijn lelijk (doet er niet toe) en ook slecht.
2 vrienden van mij hadden een Crate... niets anders dan problemen mee gehad. Ze hebben beiden dat spel met hun kloten buitengegooid... Was het nu toeval dat ze juist slechte exemplaren hadden gekocht die aan de quality check waren ontsnapt... ik weet het niet... in ieder geval ik moet er niets van weten.

AART
12 januari 2007, 17:17
Crate is vooral meuk idd.

Maar de blue voodoo series zijne cht wel klassebakken hoor, zoals ook door robert vermeld werd.
Die dingen zijn imo beter dan 5150's.

jonesd
12 januari 2007, 17:37
Heb ooit voor een wedstrijd op zo'n blue voodoo 150 moeten spelen.

Nu ik kan je vertellen, als je een ac 30 gewoon bent, is dat toch verschieten. Alles wat ik speelde klonk onmiddellijk "metal", hetgeen niet de bedoeling was. Ik werd er niet echt blij van. :stop:

Aan de andere kant heb ik tijdens dezelfde wedstrijd metalbands (of emocore bands of zoiets) erop zien spelen. Dit klonk dan weer heel vet.

Denk dat het dus belangrijk is welke soort muziek je speelt.

robert-gitarist
12 januari 2007, 17:46
Crate is vooral meuk idd.

Maar de blue voodoo series zijne cht wel klassebakken hoor, zoals ook door robert vermeld werd.
Die dingen zijn imo beter dan 5150's.

Yepz was een Blue VooDoo die ik had getest.Klasse ding hoor.Zal zeker niet of nauwlijks onderdoen voor een 5150.Maar zo zijn er wel meer versterkers die zwaar onderschat worden of gewoon niet populair zijn terwijl het super dingen zijn.Zoals de Peavey Triple X.Woow wat een onwijs brute bak.Ding is vol buizen,kost vrij weinig en vind hem ergens mooier klinken dan een Mesa recto.Iets strakker en gedefineerder.Heel mooi en alles er op en er aan.Zeker dat ik die ooit nog keer in mijn bezit komt :)
Maar over Crate: de oefenversterkertjes etc is echt niks,nopes,nada.Wel eens op gespeeld op het werk van me pa(waar zn ding stond) maar ja,het had gewoon totaal geen bass ofzo.

AART
12 januari 2007, 17:50
Heb ooit voor een wedstrijd op zo'n blue voodoo 150 moeten spelen.

Nu ik kan je vertellen, als je een ac 30 gewoon bent, is dat toch verschieten. Alles wat ik speelde klonk onmiddellijk "metal", hetgeen niet de bedoeling was. Ik werd er niet echt blij van. :stop:

Aan de andere kant heb ik tijdens dezelfde wedstrijd metalbands (of emocore bands of zoiets) erop zien spelen. Dit klonk dan weer heel vet.

Denk dat het dus belangrijk is welke soort muziek je speelt.
Dara is ie idd niet voro bedoeld.

Dat is hetzelfde als metal maken op een ac30 ;)
Werkt niet.

BV series zijn erg goed imo, hun chinese meuk is gewoon schijt.

new deep
12 januari 2007, 19:05
Die Blue Voodoo's klinken in de handen van Vernon Reid anders zeker niet slecht. In vergelijking met zijn andere optredens die ik zag waar hij respektievelijk met een Mesa Dual rectifier en Peavey JSX zelfs beter.

http://i55.photobucket.com/albums/g146/oorgasm/DSC01730.jpg

robert-gitarist
12 januari 2007, 20:02
De band Soulfly speelde voor een paar jaar terug ook op die Crate VooDoo bakken.Prima geluidje 8-)

cardinal
13 januari 2007, 09:31
Ik begrepen dat dat kleine ding toch best wel aardig klinkt. Zelf nog niet gehoord.


Ook best handig als vaste backup.

http://www.crateamps.com/html/images/product/photos/cpb150.jpg

Debaser
13 januari 2007, 11:39
Dat is hetzelfde als metal maken op een ac30 ;)
Werkt niet.


volgens mij speelt Remi van Green Lizard ook over een AC30, en dat klinkt to behoorlijk metal-achtig.

IDD die blue voodoo 150 die zou ik echt wel graag willen hebben, maar ja ze zijn nieuw evenduur of duurder als een ENGL Powerball. dus dan ga je weer twijffelen, zeker met het oog op evt doorverkoop.

Je kan die Crate echt wel niet metal instellen denk ik hoor.

OJJVZ
16 januari 2007, 22:13
Hey, dont fuck with Crate! :P hehe
Ik vind m'n Crate G160Xl best gaaf, de ingebouwde distortion klonk niet super, maar met pedaaltje klinkt, vind ik, fantastisch, vooral de lagere tonen en powerchords, maar hoge tonen wel ietsje minder..

hm.. mss dat k m wel ga proberen te verkaufen en n andere amp ga kaufen, of overstappen op bassen..

AART
16 januari 2007, 22:44
volgens mij speelt Remi van Green Lizard ook over een AC30, en dat klinkt to behoorlijk metal-achtig.

IDD die blue voodoo 150 die zou ik echt wel graag willen hebben, maar ja ze zijn nieuw evenduur of duurder als een ENGL Powerball. dus dan ga je weer twijffelen, zeker met het oog op evt doorverkoop.

Je kan die Crate echt wel niet metal instellen denk ik hoor.

Remi haalt er zeker geen metal sound uit.
Green Lizard gebruikt twee gitaarpartijen, eentje zwaar overstuurt(engl, 5150), en eentje minder zwaar overstuurt, meer richtingcrunch, en dat is remi met de ac 30.

Strakke metal uit een ac30 is zelfs met pedaatljes niet mogelijk.
Tenminste, het klinkt dan prut.

johanb
16 januari 2007, 23:21
En toch ben ik blij met mijn twee crate's gt 80 DSP

Misery Signals
17 januari 2007, 01:02
volgens mij speelt Remi van Green Lizard ook over een AC30, en dat klinkt to behoorlijk metal-achtig.

Ik heb de Dual Rectifier van Green Lizard gekocht. Erg herkenbaar met het Jaya the Cat stickertje op de flightcase. Zijn die mannen super fan van.

Ik heb vroeger een oude Blue Voodoo gehad. Nooit van zijn leven meer...

Debaser
19 januari 2007, 11:22
Remi haalt er zeker geen metal sound uit. eentje minder zwaar overstuurt, meer richtingcrunch, en dat is remi met de ac 30.
.

klopt .. mai bed

hansies
26 januari 2007, 12:51
Ik begrepen dat dat kleine ding toch best wel aardig klinkt. Zelf nog niet gehoord.


Ook best handig als vaste backup.

http://www.crateamps.com/html/images/product/photos/cpb150.jpg


heb er een en wil hem niet meer kwijt, krachtig en handig en niet duur zo mogen er meer zijn in amp-land.
een aanrader,
greetz
Hansies