PDA

View Full Version : voorbereidend jaar



metallic
11 januari 2007, 21:44
Hallo iedereen:)

Ik ben 17 en zit in me laatste jaar havo. En de grote vraag is, wat ga ik volgend jaar doen? Ik wil rockacademie doen, maar ik vind mezelf te jong en nog iets te onervaren dus ik w8 liever nog een jaar. Ik wou vragen of er niet iets van een voltijdse vooropleiding is, waarvan de toelating dus niet al te streng is?

Reel Big Fish
13 januari 2007, 11:17
Ik denk dat je gewoon lessen moet gaan volgen bij je lokale muziekschool dan... Iemand anders misschien een ander idee??

mdb
14 januari 2007, 22:25
ehh er is een rockacademie op mbo niveau. de herman brood academie. misschien dat je die 1 jaar kan volgen ofzo.
er is ook een voor opleiding van de rockacademie, factorium. (website: www.factoriumtilburg.nl) als je deze studie haalt kun je meteen op gesprek komen bij de rockacademie (dus hoef je geen demo in te sturen).

Henkes
25 januari 2007, 01:17
Vooropleiding Conservatorium is misschien iets?
Als je zeker weet dat je in de muziek verder wilt, maar jezelf nog niet ervaren genoeg vind om Rock Academy te gaan doen, denk ik dat de vooropleiding van een conservatorium geen slechte keuze zou zijn.


* Voorbereidende Klas in voltijd



De voorberiedende klas in voltijd is het traject voor leerlingen die een havo/vwo diploma op zak hebben, maar nog niet klaar zijn voor het eerste jaar wat betreft het hoofdvak. De lessen bestaan uit een wekelijkse hoofdvakles in de vooropleiding en de Algemene Theoretische Vakken in de vakopleiding. Daarnaast vullen ensembles,koor en eventueel orkestprojecten het studieprogramma aan.



Fontys Conservatorium (http://www.fontys.nl/conservatorium/voorbereidende.klas.67317.htm)

Jetso
4 februari 2007, 16:59
Als je meer wilt weten over jazz, theorie, solfege en improvisatie kan ik je 'Djam' in Amsterdam aanraden!

www.djam.nl

kijk gerust even op de site rond, de school bezit hele goede leraren, goede duidelijke lessen en de toelatingsprocedure is niet streng.
Je moet wel een beetje niveau hebben, maar ze kijken meer naar wat je niveau is om je zodoende goed in te delen, dan dat ze je streng gaan beoordelen op goed en fout.
Je wordt bijna altijd toegelaten (tenzij je echt net de gitaar hebt opgepakt)