PDA

View Full Version : PeterPanSpeedRock Signature



Debaser
11 januari 2007, 21:10
kreeg ik net in mijn mail box

http://www.blendomatic.nl/catalog/images/PPSR-Drive.jpg

Blendomatic Drive-O-Matic Peter Pan Speedrock signature model gitaar pedaal
A special designed and handmade overdrive guitar effect for Peter van Elderen leadsinger/guitarplayer of Peter Pan Speedrock. This guitar effect is used on top of the already distorted guitar sound as an extra lead gain. This effect does not have his own build in sound which is always the same, but it's sound depends on which amp and what kind of volume you play with. The best sounding result you get from this effect is by using a tube amp. It earns his quality because the sound does not fade into the background, has a very tight distortion with high definition.So push al your other effect to the side and get your one of these limited edition "Speedrock signature" even if it's just for fun.
Only available at Blendomatic .

ik geen clipjes vinden zo snel

mdb
11 januari 2007, 21:40
woha! cool dingetje houd wel van die sound van peter pan!

BLOK182
11 januari 2007, 22:07
Ze hebben een erg vette livesound, gewoon Marshall, pedaaltje, LP Custom, en gaan!

robert-gitarist
11 januari 2007, 22:50
Woohoo vet ding... :D Mooie lay out.
Heb bij een optreden van Peter Pan eens na zn spullen gelet maar hij had enkel een Marshall JCM800 en een Boss SD-1 Super Overdrive.Weet alleen niet in welk stadium hij die SD-1 gebruikte.Misschien als Boost ofzo.Maar ben benieuwd na dit pedaal.Alleen al vanwege de lay out zou ik hem al willen hebben haha.Mooi voor het oog.

Cris
12 januari 2007, 15:17
Ziet er goed uit. Kost dat eigenlijk?

Jay75
12 januari 2007, 15:35
http://www.blendomatic.nl/catalog/product_info.php?products_id=679&language=nl

hier issie te bestellen,

149.95 euro

DiscoFreq
12 januari 2007, 15:38
Blendomatic zelf is blijkbaar gewoon een shop met een beetje vanalles, ik vraag me dus af wie die pedalen voor hen maakt, iemand een idee?

zoon van Piet
12 januari 2007, 17:27
Ik zag het topic en was erg verrast door dit ding. Een rockcity-apparaat waar ik als ouwe rockcityrocker/pedalenfreak niks van wist?

Ik kon natuurlijk effe bij Peter op de koffie gaan - hij woont een straat verderop. Maar het ding kwam me bekend voor, vooral de plaatsing van de switch in de hoek - en met het door velen hier vervloekte witte plastiekje.

Mijn eerste verdachte was Roel kweeniehoedievanachterheet. Hij is bassist van Borehole (http://www.borehole.nl/) en roadie van PPS. Borehole repeteert tegelijk met mijn band in hetzelfde pand (dat kan, want we spelen allebei godsongenadig hard en hebben geen last van elkaar).

Roel soldeert graag en overlaadde me de afgelopen maanden al enkele malen met fuzzen van eigen makelij - die vet en heftig ( a la Borehole) klonken.
Een week of drie terug kwam ie aanzetten met een ( groengespoten!)Tubescreamervariant, naar eigen smaak gemod. Met schakelaars voor wat extra drive en extra laag en zo. Ik heb ermee gespeeld, het ding klonk goed en bleef in een rechtsreekse vergelijking met mijn favo-TS (een ouwe TS9) heel goed overeind. Vooral het extra-bas standje beviel me wel.

Dus ik heb hem net gebeld en hij is inderdaad de schuldige. Hij vertelde me dat hij Peter het groene pedaal had laten testen. Peter was erg gecharmeerd, maar vond de schakelaars niks. Daar kan ik me wat bij voorstellen, want die priegeldingen moet je niet hebben op het podium. Als Dikke Dennis eroverheen valt of zo...
En Pietje Pan wilde zijn eigen graphics er op. Resultaat is deze Drive-O-Matic. (kenners zullen weten dat eerder een apparaat met deze naam op de markt verscheen, van Stamps (http://www.rocknrollvintage.com/proddetail.asp?prod=StampsDriveomaticPedal). Maar er is geen enkele overeenkomst tussen beide pedalen - afgezien van het feit dat ze allebei Tubescreamers 'plus' zijn.

Volgens Roel is de zaak een beetje uit de hand gelopen, met de graphics en de plotse belangstelling na de mailing die hij vandaag de deur uitdeed. Het ding is een grap, 'we doen wat we leuk vinden'. De productie is niet rendabel. Maar hij heeft er nog enkele gemaakt of op de werktafel liggen. Die kunnen gekocht worden.

Hij heeft beloofd dat hij er een langs komt brengen, want ik ben volgens hem de King of Pedals in Rockcity ( -asjeblief, zeg!)

Hij geilt ontzettend op mijn ouwe D_H-approved Triangle Big Muff en wil het ding heel graag lenen, waarschijnlijk om eens lekker na te bouwen. Misschien binnenkort een BIG MUFFzoonvanPIet?

Anyway: ik krijg er een in bruikleen...

Ik hou jullie op de hoogte!

robert-gitarist
12 januari 2007, 17:50
He Zoon van Piet, dat vraagt wel om MP3's he :D
Ding ziet er echt gelikt uit.Ik heb een paar plectrums van PPS en vind dat Philips logo echt ontzettend vet en als ik zo na dat pedaal kijk,vind ik het nog veel vetter :D

Mitch
12 januari 2007, 18:57
Leuke inside-info !

Op een kritischere noot kan ik dit dan het tweede topic noemen waar mensen enthousiast doen over een TS kloon waar o.a. de extra laag mod zit, laatst ook al. Niet bepaald een nieuwtje, bestaat al jaren en velen zijn er groot mee geworden (Keeley, Analogman).
Maar het blijven natuurlijk handige dingen.

amon
12 januari 2007, 19:31
Wat een lamme tekst....



A special designed and handmade overdrive guitar effect for Peter van Elderen leadsinger/guitarplayer of Peter Pan Speedrock. This guitar effect is used on top of the already distorted guitar sound as an extra lead gain. This effect does not have his own build in sound which is always the same, but it's sound depends on which amp and what kind of volume you play with *bij alle pedalen die ik gehad heb is dit het geval* . The best sounding result you get from this effect is by using a tube amp *tja, ook vaak...*. It earns his quality because the sound does not fade into the background, has a very tight distortion with high definition.So push al your other effect to the side and get your one of these limited edition "Speedrock signature" even if it's just for fun *waarom zou ik het niet in combinatie met andere pedalen willen gebruiken?*.


Maargoed, ik ben wel benieuwd wat het dan wel niet te bieden heeft (lees: clipjes)

zoon van Piet
12 januari 2007, 19:47
Wat een lamme tekst....
Maargoed, ik ben wel benieuwd wat het dan wel niet te bieden heeft (lees: clipjes)

Tja, daar had 'ie mij voor moeten vragen. Schrijven is mijn vak. Maar clipjes maken niet, helaas...



Leuke inside-info !

Op een kritischere noot kan ik dit dan het tweede topic noemen waar mensen enthousiast doen over een TS kloon waar o.a. de extra laag mod zit, laatst ook al. Niet bepaald een nieuwtje, bestaat al jaren en velen zijn er groot mee geworden (Keeley, Analogman).
Maar het blijven natuurlijk handige dingen.

Enthousiast... Het is een TS, he? Ik begreep trouwens uit zijn woorden (ben zelf niet zo technisch dat ik het kan volgen) dat zijn mods meer tweaks zijn: zelf met weerstandjes/condensatoren aan de slag, tot het resultaat helemaal naar wens is.
Het zijn geen standaard-mods die in het ding zitten. Maar anderzijds is het verschil met mijn ouwe trouwe groene ook niet echt groot. Het blijft inderdaad een TS-kloon.

Voor mij is het verkoopargument dat het een 'signature' is van een gast die ik al 20 jaar ken. Ik kan me trouwens herinneren dat hij Pietje Pan ooit eerder het plan had om pedalen te maken. Maar toen ging het hem vooral om de vormgeving. Als beeldend kunstenaar/afgestudeerd vormgever wilde hij buitenissige wilde creaties maken, wat er in zat interesseerde hem minder. Misschein dat het er nu alsnog van komt?

Mitch
12 januari 2007, 22:14
Ik bedoelde ook zeker niet jouw beschrijving, maar de eerste aanvankelijke enthousiaste reaties (puur op uiterlijk dus eigenlijk) en ik had even het deja vu van vorige week, toen de nieuwe TS gebruikers (Hoe krijg ik mijn high gain scheur strakker) blij verrast waren dat er ook TS'en zijn met mods voor meer laag, terwijl die al jaaaaaren op de markt zijn.
Afijn, no harm intended :hippie:

Jay75
15 januari 2007, 15:36
Ik zag het topic en was erg verrast door dit ding. Een rockcity-apparaat waar ik als ouwe rockcityrocker/pedalenfreak niks van wist?

Ik kon natuurlijk effe bij Peter op de koffie gaan - hij woont een straat verderop. Maar het ding kwam me bekend voor, vooral de plaatsing van de switch in de hoek - en met het door velen hier vervloekte witte plastiekje.

Mijn eerste verdachte was Roel kweeniehoedievanachterheet. Hij is bassist van Borehole (http://www.borehole.nl/) en roadie van PPS. Borehole repeteert tegelijk met mijn band in hetzelfde pand (dat kan, want we spelen allebei godsongenadig hard en hebben geen last van elkaar).

Roel soldeert graag en overlaadde me de afgelopen maanden al enkele malen met fuzzen van eigen makelij - die vet en heftig ( a la Borehole) klonken.
Een week of drie terug kwam ie aanzetten met een ( groengespoten!)Tubescreamervariant, naar eigen smaak gemod. Met schakelaars voor wat extra drive en extra laag en zo. Ik heb ermee gespeeld, het ding klonk goed en bleef in een rechtsreekse vergelijking met mijn favo-TS (een ouwe TS9) heel goed overeind. Vooral het extra-bas standje beviel me wel.

Dus ik heb hem net gebeld en hij is inderdaad de schuldige. Hij vertelde me dat hij Peter het groene pedaal had laten testen. Peter was erg gecharmeerd, maar vond de schakelaars niks. Daar kan ik me wat bij voorstellen, want die priegeldingen moet je niet hebben op het podium. Als Dikke Dennis eroverheen valt of zo...
En Pietje Pan wilde zijn eigen graphics er op. Resultaat is deze Drive-O-Matic. (kenners zullen weten dat eerder een apparaat met deze naam op de markt verscheen, van Stamps (http://www.rocknrollvintage.com/proddetail.asp?prod=StampsDriveomaticPedal). Maar er is geen enkele overeenkomst tussen beide pedalen - afgezien van het feit dat ze allebei Tubescreamers 'plus' zijn.

Volgens Roel is de zaak een beetje uit de hand gelopen, met de graphics en de plotse belangstelling na de mailing die hij vandaag de deur uitdeed. Het ding is een grap, 'we doen wat we leuk vinden'. De productie is niet rendabel. Maar hij heeft er nog enkele gemaakt of op de werktafel liggen. Die kunnen gekocht worden.

Hij heeft beloofd dat hij er een langs komt brengen, want ik ben volgens hem de King of Pedals in Rockcity ( -asjeblief, zeg!)

Hij geilt ontzettend op mijn ouwe D_H-approved Triangle Big Muff en wil het ding heel graag lenen, waarschijnlijk om eens lekker na te bouwen. Misschien binnenkort een BIG MUFFzoonvanPIet?

Anyway: ik krijg er een in bruikleen...

Ik hou jullie op de hoogte!

In welke band speel jij dan?

vulvasonic
15 januari 2007, 15:49
In welke band speel jij dan?

Wat, geloof je 'm niet ofzo?!?!?!?! :sneaky:




geintje....

zoon van Piet
15 januari 2007, 16:14
In welke band speel jij dan?


in One Harry...
hoezo? Kom jij ook uit Rockcity, dan?

Jay75
15 januari 2007, 16:29
Wat, geloof je 'm niet ofzo?!?!?!?! :sneaky:




geintje....

Tuurlijk wel, ik repeteer ook in de Popei en vroeg het me af!
THAT'S WHY, niet stoken jonge!!!! hehe

@Piet:Ik kom ook uit de mooiste stad van Nederland inderdaad.
Ik speel gitaar bij The Vindicators sinds Francois weg is bij hun.

Wan Herrie komt me wel bekend voor, speelt Nico daar ook bij?

zoon van Piet
15 januari 2007, 17:11
Tuurlijk wel, ik repeteer ook in de Popei en vroeg het me af!
THAT'S WHY, niet stoken jonge!!!! hehe

@Piet:Ik kom ook uit de mooiste stad van Nederland inderdaad.
Ik speel gitaar bij The Vindicators sinds Francois weg is bij hun.

Wan Herrie komt me wel bekend voor, speelt Nico daar ook bij?
Nee, Nico mocht alleen een keer meedoen tijdens de pinknoise-herdenking, omdat hij al 30 jaar m'n beste maat is.

Eindhoven de mooiste stad? Ik weet wel dat we hier goeie dope hebben, maar waar koop jij de jouwe?

Jay75
15 januari 2007, 20:20
Ik ben al dope zat van mezelf!

Jay75
15 januari 2007, 20:21
Grappig trouwens!
Nico was mijn bandcoach nog ooit in popei!
Doe m de groeten!

Wimvdb
2 februari 2007, 14:54
Doet me denken aan een shiny

zjanke
2 februari 2007, 19:20
in One Harry...
hoezo? Kom jij ook uit Rockcity, dan?

Dit wordt eng... Wij hebben heel kort zo geheten tot we er achter kwamen dat er al een band bestond met die naam.
(Voor de mensen die het logo niet kennen, ik heb een shirtje aan met een eindhoven rockcity logo erop)

http://img.photobucket.com/albums/v12/Dorien/Jan%20junk/PICT0632.jpg

zoon van Piet
3 februari 2007, 15:40
Dit wordt eng... Wij hebben heel kort zo geheten tot we er achter kwamen dat er al een band bestond met die naam.
(Voor de mensen die het logo niet kennen, ik heb een shirtje aan met een eindhoven rockcity logo erop)

http://img.photobucket.com/albums/v12/Dorien/Jan%20junk/PICT0632.jpg

dat ding wil ik, mijn eigen bandschort! makkelijk als mn marshall weer eens pruttelt...

zjanke
3 februari 2007, 17:05
Da's niet zo'n probleem, ik heb het ding laten maken bij een aktie van honig en dat kostte niet de hele wereld. Stuur maar effe een PM hoe we dit gaan regelen :satisfie:

Stitch
3 februari 2007, 23:50
Wow hoe komen jullie beiden op de naam One Harry dan? Ook niet echt alledaags....

zjanke
4 februari 2007, 09:04
In het brabants klinkt dit dit exact hetzelfde als "wat een herrie" :)

zoon van Piet
4 februari 2007, 11:22
Wow hoe komen jullie beiden op de naam One Harry dan? Ook niet echt alledaags....

Gewoon in een vlaag van genialiteit uitgeflapt. En Zjanke was net zo geniaal als ik, maar ik was dus eerder...
Maar ook ik was niet de eerste, is me verteld. In de zeventiger jaren bestond er al een band die One Harry and Larry Cook heette...

zjanke
4 februari 2007, 11:43
En Larry cook speelde een jaar of zeven geleden nog in Veldhoven, was toen de "werknaam" voor een band waar o.a leerlingen inzaten van dezelfde leraar als de andere gitarist van mijn huidige band. Die heeft dus ook in Larry cook gespeeld....

Lucluc
4 februari 2007, 14:08
One Harry doet me denken aan die grap van Theo Maassen over de naam 'Whitney'.... en hoe dat in het Brabants klinkt. Hoe heet jij? 'Weet het niet', voor de outsiders hier.

Zoon van Piet, ik zag laatst bij de heer Kloos een serie 'Eindhoven amps' staan. Enig idee wie die dingen bouwt? Ziet er goed uit.

zoon van Piet
4 februari 2007, 23:03
http://www.eindhoven-amps.nl/

IK ken die man niet, maar hoorde al goeie dingen over hem. Peter Pan vertelde dat hij twee Eindhoven-marshalls wilde van hem. dat daar momenteel aan gewerkt wordt.
En dat maakt mij dan ook wel benieuwd. Pietje heeft immers een puike, goedklinkende Marshall..

Dirk_Hendrik
5 februari 2007, 08:46
Is dit ook weer zo'n éénmans-toko met zo'n misplaatste "wij" ;)

zoon van Piet
5 februari 2007, 11:12
Is dit ook weer zo'n éénmans-toko met zo'n misplaatste "wij" ;)

wij weten het niet zeker, maar wij denken van wel! blijkbaar is schizofrenie heel wijdverspreid in Rockcity...

Nog een update-je: ik sprak peter pan en hij vertelde hoogstpersoonlijk een PPSsignature verkocht te hebben. Bij mijn weten het enige exemplaar dat voor knaken van eigenaar veranderde. Ik hoorde ook dat het oorspronkelijke plan was om 25 van deze dingen te bouwen. Maar dat bleek teveel werk en gaat dus niet door...

Debaser
5 februari 2007, 15:06
Bij Peter Pan hoort eigenlijk een HOOK amp...

het pedaal staat ook in de gitarist