PDA

View Full Version : epiphone les paul definitieve keuze?



Spiroze
11 januari 2007, 21:02
Hey beste mensen,

Ik heb zo goed als besloten om een epiphone les paul standard te kopen en een line-6 amp van 30watt. Ik ga er blink 182, sum 41, arctic monkeys, my chemical romance,... op spelen

Is dit een goede keuze of raden jullie mij misschien een andere gitaar aan?
Ik heb ook gedacht aan een mexican fender rond de 600€ met een humbucker erin, maar het probleem is dat ik er zo nergens een zie :/ .

Alvast bedankt

Wimvdb
11 januari 2007, 21:07
Prima gitaar , ik zou echter nog 2 keer nadenken over de line 6 ;) Er is nu een nieuwe serie uit en die dat jij wil kopen is echt niets meer waard binnen dit en een half jaar

Kaïn
11 januari 2007, 21:07
Hey beste mensen,

Ik heb zo goed als besloten om een epiphone les paul standard te kopen en een line-6 amp van 30watt. Ik ga er blink 182, sum 41, arctic monkeys, my chemical romance,... op spelen

Is dit een goede keuze of raden jullie mij misschien een andere gitaar aan?
Ik heb ook gedacht aan een mexican fender rond de 600€ met een humbucker erin, maar het probleem is dat ik er zo nergens een zie :/ .

Alvast bedankt

Niet mis met een Epi. Prima gitaren, maar je moet geluk hebben met een individueel instrument. De kwaliteit verschilt nogal, maar als je een goede hebt dan heb je een heerlijke gitaar te pakken. Ook heel bruikbaar voor de muziek die je ermee wilt spelen. Ik zou zegge, DOEN.

kassie
12 januari 2007, 02:25
idd. kwaliteit verschilt nogal. maar het houdt een keer op. Een goede epiphone zou je ongeveer met een slechte gibson kunnen vergelijken. als je de elementen vervangt, nek bijsteld en de electronica 'shield' tenminste. de nieuwe grover tuners zijn super. maar de hals moet nog wel ff afgesteld worden. prima gitaar verder. Het is echter geen grenzeloze gitaar. Matige constructies doen de gitaar af en toe kraken. Zoals de hals/body verbinding, en de kop/nek verbinding. slechte electronica doen de gitaar brommen.(schroef dat compartiment maar eens open, je wordt er niet goed van) Maar dat kan geshield worden. ook zou de kwaliteit per land van afkomst verschillen. zo zouden koreaanse epi's over het algemeen goed zijn. maar dat hangt van veel factoren af. Iedere gitaar is anders en iedere gitaar is voor ieder persoon ook weer anders. Het fretwerk en de afwerking is goed. Wat toch een stuk minder wordt bij nog goedkopere les paul modellen zoals richwood.

die ligne 6 weet ik zo net nog niet. Heb er op een gespeeld en ik vond hem ronduit slecht. Neem dan voor thuis gebruik bijvoorbeeld een speelgoed marshalltje. iets van een vs15 ofzo. Daar krijg je een aangenaam goed geluid uit. en voor band gebruik dan natuurlijk een moddervette versterker naar smaak.

pinkpaisleytele
13 januari 2007, 08:23
Ik heb enorm slecht ervaringen met epiphone, ik ging een keer oefenen met de band en toen trapte ik de jack er inclusief hout eruit :mad:
Ik heb dan een sg'tje.
mijn advies is bekijk er meerderen, bestel er niet een uit een magazijn (musikproduktiv, feedback) doe je dat toch; Bekijk en vergelijk meerdere epi's met elkaar. epiphone heeft namelijk naar mijn gevoel nog vrijdagavond en maandagmorgengitaren.

Persoonlijk deed ik de fender mex, of keek ik even op internet of ik nog ergens een fender japan zou kunnen vinden (tweedehands). in iedergeval vind ik fender kwalitatief gezien meer op 1 lijn zitten dan epiphone

line6 heb ik niet echt ervaring mee, dat raad ik niet aan maar ook niet af dus. Ik ben namelijk niet echt een modelingliefhebber.

StaceySonic
13 januari 2007, 21:33
Ik heb wel enige ervaring met de line 6 amp.
Mijn oom heeft hem namelijk. Klinkt wel leuk in de huiskamer enzo.
En is ook wel leuk dat je alles per kanaal op kunt slaan.
Maar ik vind mijn eigen HOHNER 15W amp zelfs mooier klinken.
Ik vind de line 6 eigenlijk maar een schel geluid maken.
Beter geef je iets meer geld uit aan een goeie amp zodat je ook echt een mooie sound hoort.

Die Epiphone is wel goed voor zn geld.
Ik haal binnenkort zelf de Epiphone Les Paul special model II.
Deze heeft een geschroefde hals en wil wel eens weten hoe dat klinkt.
En hij is niet eens zo duur (200 euro)

Elixir
13 januari 2007, 21:40
Heb een tijdje geleden eens over de Line 6 spider 30 watt van n klasgenoot gespeeld. Ik vond het maar rotzooi. De distortion was veel te metal, en de crunch klonk ook kwalitatief uitermate teleurstellend. De effecten die erop zaten konden er dan wel weer mee door.

pinkpaisleytele
14 januari 2007, 12:51
Heb een tijdje geleden eens over de Line 6 spider 30 watt van n klasgenoot gespeeld. Ik vond het maar rotzooi. De distortion was veel te metal, en de crunch klonk ook kwalitatief uitermate teleurstellend. De effecten die erop zaten konden er dan wel weer mee door.

Zoals ik al eerder zei ben ik niet echt een fan van modelingversterkers, omdat het geluid zo verschrikkelijk klinisch is. het geeft je niet die punch die bijvoorbeeld een buizenkast je geeft. het heeft totaal geen dynamiek vind ik.
Ik heb diverse modelers getest toen dat net zo'n beetje uitkwam (toen vond ik het ook geweldig) waaronder marshalls en de roland cube30 dit vond ik ook allebei niets.
Ik weet niet wat je betaald voor een nieuwe line6 spider? is dat ongeveer 3,4 of 500 euro? voor die prijs kan je namelijk ook wel een leuke kleine buizenkast kopen; een peavey valveking ofzo... (die ik overigens nog moet testen :) )

StaceySonic
14 januari 2007, 14:04
De prijzen vallen mee, maar daar is de kwaliteit ook naar.

15 WATT MONO kost 179 euro
30 WATT MONO kost 229 euro.
75 WATT MONO kost 390 euro
FLEXTONE XL 75 WATT STEREO kost 849 euro.

Spitfire
14 januari 2007, 14:24
Ik ga er blink 182, sum 41, arctic monkeys, my chemical romance,... op spelen
Ik denk niet dat hij het geluid van Arctic Monkeys gaat halen als hij op een Epi LP speelt...

nickbongers
14 januari 2007, 14:35
kan je mss beter kijken naar een kleine vox of zon cube-15/30