PDA

View Full Version : Squier Affinity..Watvoor hout?



Jeffrey
11 januari 2007, 21:35
Ik heb hier nu een Squier Affinity stratje liggen, uit 1999. Weet iemand uit watvoor hout de body bestaat? Op de Squier site staat dat de affinity's van Alder zijn gemaakt. Geldt dit ook voor de modellen uit 1999?

Alvast bedankt :)

grayfink
11 januari 2007, 22:04
Brandhout? .

grayfink
11 januari 2007, 22:05
Sorry :D Ik denk alder/elzen. Maar weet het niet zeker.

Squier4ever
11 januari 2007, 22:12
mijn affinity is iig nog van fatsoenlijk hout gebouwd...
alder/elzen denk ik ook idd

de tegenwoordige affinity's betwijfel ik echter of dat nog hout is, wat een kutgitaren zijn dat geworden zeg.

Chris Winsemius
11 januari 2007, 22:14
Heb zelf 3 aff. Tele's en 1 aff. Strat body (met '91 usa hals, body beter dan de stock usa-body, ha ha):
allemaal essen, bouwjaar +/- 2001, heb blonde en sunburst bodies.

G.G.
12 januari 2007, 03:30
Heb zelf 3 aff. Tele's en 1 aff. Strat body (met '91 usa hals, body beter dan de stock usa-body, ha ha):
allemaal essen, bouwjaar +/- 2001, heb blonde en sunburst bodies.

Elzen bedoel je waarschijnlijk. Ik heb er twee uit '96 en die zijn beide elzen.

Heb er eentje uit 2006 en da's basswood zo te zien(helemaal kaalgeschuurd) en te horen. Die moet je zwaar aanpassen om een lekkere sound te krijgen. Heb zelf andere pups geplaatst met een preamp die draaibaar bas, mid of hoog boost, en dat was echt wel nodig).

1999 is volgens mij alder/elzen.

zeppo
12 januari 2007, 10:22
1999 is volgens mij alder/elzen.
idd. Essen is Ash.

up-guitarman
12 januari 2007, 10:54
Toen ik mijn affinity strat kocht stond er op de site ook reeds alder op de website, dat was in '97. Geen idee wat het nu is.

De hals was na een twee jaar wel helemaal rot, trussrod kapot, hals niet meer recht te krijgen etc. Maar nu komen er binnenkort GFS pickups in en een squier hals uit de iets duurdere squier reeks erop zodat het terug een volwaardig gitaartje wordt. Ik post ze dan wel eens bij de squiers !!!

Chris Winsemius
12 januari 2007, 13:44
Volgens 'n aantal gitaarbouwers waren deze van essen.

EDIT:

de aff. Strat hals was werkelijk meuk qua profiel en trussrod. De aff. Tele-halzen hebben 'n lekker profiel en zijn gewoon goed. Stock elementen heb ik allemaal vervangen door SDs/etc.

Jeffrey
12 januari 2007, 20:08
Bedankt voor de reacties. Ik ga deze gitaar een beetje verbouwen enzo. Nieuw kleurtje, nieuwe elementen en elektronica etc. Misschien post ik nog wel wat foto's.
Thnx!

:hippie: