PDA

View Full Version : verschil:intellifex en xpression.



patricia
11 januari 2007, 18:55
kan iemand mij vertellen het verschil tussen de xpression en de intellifex?
alvast bedankt folks!

Nocki
11 januari 2007, 19:29
ja! goede vraag ik ben ook benieuwd. alles wat ik weet is dat de intellifex ouder is en een analoog pad heeft en minder fx heeft. iedereen die meer kan vertellen graag. toevallig net de intellifex gekocht en erg beneiwud hoe die is. waarschijnlijk heb ik m zaterdag in huis!

om toch wat toe te voegen aan dit topic. 2 plaatjes!

http://www.stefanomichelazzi.com/images/gear/effects02.gif
http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/99edfc5f887efd5b03b2185e690e53eb.jpg

patricia
11 januari 2007, 19:32
ik heb ff op de site van rocktron gekeken...enne volgens mij heeft de xpression een paar stompboxjes erin.

dat heeft de intellifex niet!!die heb ik nl. zelf gehad.

Nocki
11 januari 2007, 19:34
Hee Patricia, je hebt al een leuke verzameling gehad. waarom geen intellifex meer?

boss
11 januari 2007, 19:37
Misschien help het als je beide manuals even naast elkaar legt?
Je kan beide vinden op de Rocktron website bij "Support" en dan "Online Manuals".
Maar om jullie alvast op weg te helpen... ;)

Xpression: http://www.rocktron.com/site/support/manuals/xpressionman.pdf.zip
Intellifex LTD: http://www.rocktron.com/site/support/manuals/intellifex_ltd.pdf.zip
Intellifex online: http://www.rocktron.com/site/support/manuals/intellifex_online.pdf.zip
Intellifex XL: http://www.rocktron.com/site/support/manuals/intellifex_xl.pdf.zip

patricia
11 januari 2007, 19:39
Hee Patricia, je hebt al een leuke verzameling gehad. waarom geen intellifex meer?

ach....je kent het wel...zie ik weer iets anders (gx-700 was dat toen)heb ik geen geld...hoppekaa intellifex de deur uit.vandaar.
die intellifex ga jij geen spijt van krijgen!!
pracht apparaatje!!

Nocki
11 januari 2007, 19:42
fijn om te horen! ik zie trouwens dat de expression toch wel een analoog pad heeft. of zie ik dat verkeerd? ik ben niet zo'n geweldig goede schema lezer...

olaf
14 januari 2007, 21:09
Een voor mij belangrijk verschil was dat de Xpression langere delaytijden aankan icm meerdere effecten.
De Xpression heeft ook een analoog pad!

patricia
14 januari 2007, 21:24
sorry voor mijn onkunde,maar wat wil dat precies zeggen?

heeft de xpression ook die mooie attack in de reverb?

El Bastardo
15 januari 2007, 12:07
expression = replifex

de intellifex zijn een aantal heel goeie effecten. De expression/replifex hebben meer effecten, maar zijn van mindere kwaliteit.
Als je spaarzaam met effecten bent en alleen een delay/chorus/reverb etc zoekt zou ik voor de intellifex gaan. Zoek je echte wacko effecten -> Xpression of een 2e hands replifex.

Ibanez RuleZ
15 januari 2007, 13:58
als eigenaar van een intellifex die voldoet aan de omschrijving "minimalistisch" als het gaat om effecten, ben ik wel benieuwd hoe je dat verschil in kwaliteit beoordeeld, waar bestaat dat uit?

de effecten van een intellifex vind ik zelf prima, alleen de instellingsmogelijkheden vind ik zelf slecht vorm gegeven... ze zouden miss iets moeten uitbrengen als een intellifex met een lay out van welke willekeurige andere fabrikant, want ik blijf dat een kloteding vinden wat dat betreft.

harrald

El Bastardo
15 januari 2007, 14:53
als eigenaar van een intellifex die voldoet aan de omschrijving "minimalistisch" als het gaat om effecten, ben ik wel benieuwd hoe je dat verschil in kwaliteit beoordeeld, waar bestaat dat uit?

de effecten van een intellifex vind ik zelf prima, alleen de instellingsmogelijkheden vind ik zelf slecht vorm gegeven... ze zouden miss iets moeten uitbrengen als een intellifex met een lay out van welke willekeurige andere fabrikant, want ik blijf dat een kloteding vinden wat dat betreft.

harrald

ik heb ze alle drie gehad en vond de intellifex gewoon stukken beter klinken. Volgens mij kon je op de intellifex de algoritmes ook uitgebreider tweaken, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Is te lang geleden.
Maaarrrr, door dit topic ben ik weer eens op marktplaats gaan zoeken naar een intellifex, en aan de namen te zien ben ik niet de enige :wink:

Ibanez RuleZ
15 januari 2007, 14:57
stonden dr tot recent zat te koop... alleen vind ik de prijzen wel wat te hoog... ik was dr 125 voor kwijt en dat vinnik wel een prima prijs voor zo'n ding :cooler:

edit: ik zie dat nocki dr ook weer in de markt voor is :D

Harrald

El Bastardo
15 januari 2007, 15:03
stonden dr tot recent zat te koop... alleen vind ik de prijzen wel wat te hoog... ik was dr 125 voor kwijt en dat vinnik wel een prima prijs voor zo'n ding :cooler:

edit: ik zie dat nocki dr ook weer in de markt voor is :D

Harrald

125 is zeker geen verkeerde prijs. Daar teken ik voor

Nocki
15 januari 2007, 18:59
Ik heb er idd net een gekocht. een zwarte. ik wacht nog tot tie binnen komt.
de prijs was 175,- en ik denk dat dat een goede prijs is. 125,- lijkt me wat laag. gemiddeld zie ik ze gaan voor 200,- wat voor iedereen wel te doen meot zijn. ik ben erg benieuwd hoe die klinkt en werkt. ik weet dat rocktron geen prijs verdiend voor de manier waarop je door zo'n apparaat moet navigeren maar het analoge pad maakt dat hopelijk weer goed!

en daar gaat het om. ik gebuik chorus, delay en reverb het meeste en de rest van de fx eigenlijk niet. dus hij moet gaat doen wat ik wil!

Nocki

Ibanez RuleZ
15 januari 2007, 23:32
dan doet ie t wel voor je....

lees de manual goed, anders wordt het lastig werken met dat ding.

harrald

Nocki
16 januari 2007, 22:12
Ja! hij is binnen! een geweldig apparaat! geluiden zijn echt heel goed en de delay is ook super! idd moeilijk om aaf te stellen maar ik hoorde nu al dingen waar ik zeker mee ga spelen! het geluid is ook gewoon echt. niet meer dat blikkerige. en ik vind de g-major, g-system en g-force geweldige dingen maar de intellifex behoudt je geluid gewoon! heerlijk ding! ben er erg blij mee! super!

het is nu gewoon echt een mijn gitaar geluid!

ik moet me er nog wat in verdiepen maar het zit er gewoon in! ik kan er al mee aan de slag. mn chorusjes en delaystje warn zo gemaakt. wat ik vooral heel mooi vind is de manier waarop de delay klinkt.

de aanzet van de delay klinkt heel goed. warm zonder een te tikkerige aanzet die de g-major had en de curve van de eerste tot de laatste delay klinkt wat lekkerder. wat echter.
heerlijk ding!

BeeJee
16 januari 2007, 22:22
Nocki, als je hij weer in de verkoop gaat bij je, hou ik me aanbevolen :p

Nocki
16 januari 2007, 22:24
Als jij weet welk fx apparaat ik dan moet hebben is tie voor jou! ben benieuwd. moet wel iets zijn wat ik nog niet heb gehad! :)

Ibanez RuleZ
16 januari 2007, 23:14
ik ben op zich ook best te spreken over de sounds in de intellifex (heb de ltd variant, de zilveren). blijf dr alleen bij dat het schermpje heel erg jaren 80 is en dat voor he gemak van bediening het echt een enorme misser is geweest... ledjes, nu vraag ik je :p

misschien is het een keer een idee om wat settings uit te wisselen (voornamelijk naar mijn kant :D, want ik vind de chorus lastig in te stellen)

harrald

BeeJee
20 januari 2007, 01:07
@Nocki: een AxeFX (www.fractalaudio.com (http://www.fractalaudio.com)). Ik hoor het wel als je Intellifex in de verkoop gaat! :cooler:

Nocki
20 januari 2007, 08:22
o.... dat ziet er idd wel leuk uit. en ik heb het nog niet gehad... :-)

e!
20 januari 2007, 10:03
Intellifex heeft hoofdzakelijk reverbs, rooms, delays, chorus. Mogelijk ook HUSH (noise gate) en compressie, maar volgens mij dus hoofdzakelijk time based spul. Dat weet ik niet zeker. Hij heeft een wat "rijkere" reverb, wat echter, dikker. Bovendien kun je in een Intellifex iets van 8 chorusen en 8 delays tegelijk instellen ofzo, waardoor je belachelijk lush geluiden kunt maken. Ook heeft 'ie een ducker delay waarmee je de delay op basis van, ik geloof, aanslag dynamiek en/of tijd na je laatste aanslag kunt omzeilen en activeren.

Xpression is idd. een reissue van de Replifex onder een andere naam. Zelf heb ik een Replifex. Daarin zit een HUSH, compressor, EQ, pre- of post chain tremolo, phaser, chorus, flanger, delay, reverb, speaker sim. Die speaker sim is overigens erg gaaf: 8", 10", 12", 15", full range; instelbare mate van tube reactance tussen cab en amp, zeg maar de chugga chugga factor en instelbare (virtuele) positie van de mic t.o.v. het centrum van de conus voor de kleur. Het is mogelijk om het dry signaal analoog te houden of te digitaliseren, zodat je het door de HUSH, EQ en compressor kunt halen. De delay heeft geen ducker en voices van time beased FX zijn beperkt tot 2 stuks. Verder heeft 'ie een MIDI programmeerbare, analoge channel switching output (max. 4 channels).

Ik ben al jaren erg tevreden met die Replifex, die ook een grote mate van "echtheid" heeft. De Intellifex is beroemd, maar ik heb 'em een keer uitgeprobeerd en vond 'em totaal onhandig qua interface. De nadelen van de Replifex 10-voudig. Ik zou al mijn mogelijkheden niet opofferen voor de (zogeheten) betere kwaliteit van de Intellifex. Ik zou 'em er evt. bij willen hebben, maar ik ben erg tevreden over mijn delay en voor een betere reverb zou ik dan toch voor een TC of Lexicon gaan denk ik. Veel eenvoudiger te bedienen en qualitatief ook al gauw beter, denk ik.

Niettemin, op zichzelf terecht een zeer geroemd apparaat, dat net als alle andere apparaten z'n nadelen heeft. Zeker een aanwinst voor je collectie Nocki!

Nocki
20 januari 2007, 10:22
Hoi,

Leuke revieuw. Iedereen is lyrisch over die 2 units maar echt een diepte revieuw lees je niet gauw. misschien toch wel leuk om nog eens die replifex of die xpression uit te proberen. en kijken hoe dat werkt.

tot nu toe erg tevreden over de sumiere intellifex maar als er meer kan zonder al te veel in te leveren kwa tone is dat altijd een alternatief. maar nogmaals... de intellifex is een super apparaat en kwa bediening helemaal niet zo moeilijk. tis zelfs wel makkelijk te noemen.

Nocki

patricia
26 januari 2007, 23:01
nou..bedankt voor de reacties!!
ik krijg binnenkort een g-force in bruikleen....dat zal me benieuwen!!

Chiel
28 januari 2007, 23:42
Hmmm, Meneer Nocki is d'r ineens niet zo heel content meer mee als ik zijn signature moet geloven :???: . . .

Ik heb zelf al 7 jaar een Intellifex (eerst de ltd en sinds 2 jaar de zwarte) en voor mijn live setup kan ik mij echt geen betere partner wensen. Xpression is echt minder en de ltd en de, marketing technisch geintroduceerde, online halen het echt niet bij de veel oudere zwarte versie.

Nocki
29 januari 2007, 07:55
Hihi, Ik moet Beejee gaan pmen.... :)

De intellifex gaat idd de deur weer uit. Zaterdag voor de laatste keer een projectmatig optreden gehad in de grote kerk en voor dat soort optredens is mn boogiestackje gewoon te zwaar. Voor een aantal optredens die eraan gaan komen in wat kleinere zaaltjes wil ik graag een line6 pod XT live hebben. Samen met mn actieve monitor wil ik die gaan gebruiken. is ook wel prettig want zaterdag moest ik spteeds mn spullen achterlaten om mn auto te halen en dan staan de spullen toch wel een kwartier onbeheerd. met een actieve monitor en een pod xt live onder je armen stap je wat makkelijker over straat... mn Boogie stack blijft natuurlik en mocht er straks wat geld over hebben komt er gewoon weer een intellifex terug. op het moment heb ik gewoon geen geld om alletwee te hebben en de kleine setup moet gewoon snel er komen.
Als die er is ga ik een flightcase voor mn top bouwen met daarin ook nog 2HE ruimte voor rackgear. mn Korg tuner houdt ik en ook mn draadloze set houdt ik. tijdelijk gooi ik gewoon een delay pedaal in mn loop en schakel ik het geheel met mn boogieboard.

komt allemaal wel weer goed maar het kost allemaal centjes...

Ibanez RuleZ
29 januari 2007, 13:34
manmanman, maak eens een keuze :p. ik kan je nu al vertellen dat jij NIET tevreden gaat zijn met die setup van een xt live met jouw nogal kritische gedrag.

als ik jou dan toch een tip ga geven, dan zou ik zeggen: koop een gewone xt en gebruik een 22 wattertje van atomic daarbij. een vriend van me heeft dat en gebruikt dat ook voor kleinere optredens en is daar veel tevredener mee dan monitor plus xt (deed dat namelijk ook).

het is gewoon een waarschuwing, want jij gaat die xt toch weer wegdoen en de benadering met een atomic amp schijnt vele malen beter te zijn. gaat je denk ik geld schelen dan je gewone zoektocht voortzetten, want jij met je genocki komt toch nooit uitgekocht ;).

Harrald

Nocki
29 januari 2007, 20:21
manmanman, maak eens een keuze :p.

Doet ik toch. :)

Momenteel heb ik geen geld dus moet er wat weg om wat aan te schaffen. ik heb nu eenmaal die monitor al liggen. Die gebruik ik momenteel voor e-drum en akoestische gitaar daarnaast kan ik m gebruiken voor projectmatig gebruik met een modeling versterker. Een atomic amp er bij kopen zou juist weer geld over de balk smijten zijn want dan kan ik net zo goed mn huidige stup gebruiken. het gaat er juist om een systeem te hebben wat op mij alleen gericht staat en wat uit versterkt kan worden over de PA zonder dat iemand op het podium of in de zaal last van het podium geluid heeft.

Een atomic amp staat juist weer achter me en fungeerd als normale versterker. plus dat ik weer extra spul moet meesjouwen. nu gaat alles met de xt live in een doos en de monitor en gitaar elk in een aparte doos. dit kan ik allemaal tegelijk meenemen op een stekkarretje ofzo.

De Intellifex voldoet absoluut en hoeft niet weg maar zal helaas weggaan vanwege de centen die erin zitten. ik zou m ook liever houden want het is een goed ding en het is de zwarte. zo ontzettend vaak kom je die niet tegen volgens mij. of ben ik verkeerd voorgelich?

ala met al jammer dus want het is een ijzersterke combinatie wat ik nu heb. mn geluid is gewoon helemaal in ode en ik ben er erg blij mee! ik weet nu wat ik nodig heb!

nu eerst die xt live voor de projecten... die gaan even voor.

Chiel
29 januari 2007, 23:53
Gewoon met een Studiotone combo op stap gaan. Werkt perfect! Gitaar in de ene hand en combo in de andere. Dat blijft tenminste een fatsoenlijke investering.

peter_heijnen
30 januari 2007, 08:41
Ik ga tegenwoordig ook met heel veel plezier en voldoening op stap met een enkel combootje in mijn linkerhand en mijn gitaar/gigbag en pedalboard incl snoeren in een schoudertas aan mijn rechterschouder.

Aan de binnenkant van de combo heb ik zo'n 220 driepittertje vastgeschroefd waar ik de amp en alle andere stroom op aansluit en tegen de speakermagneet plak ik dan nog een kleine opvouwbare gitaarstandaard.

Mijn smoking, indien nodig, hang ik over de schoudertas van het pedalboard waardoor ik nog steeds mijn rechterhand vrij hou.

Oh ja, en niet te vergeten de lijmklem!!! In de schoudertas zit altijd een lijmklem die ik vastzet aan het onderste achterpaneel van de versterker zodat de klem recht naar achteren uitsteekt. Als ik dan de versterker kantel blijft ie netjes in een hoek op mezelf gericht staan.

Nocki
30 januari 2007, 09:20
Lijm klem is een leuke tip! 10 punten!
nu weer on topic over de rocktron producten. ze verdienen het!

Nocki

peter_heijnen
30 januari 2007, 10:37
nu weer on topic
Idd, sorry.

Ik vind jouw opzet met de xt live best goed, maar veel zal afhangen van de actieve speaker. Welke heb je?

Nocki
30 januari 2007, 23:12
ik heb een solton. weet even geen nummers en type maar hij klinkt goed. lekker geluid!

BeeJee
1 mei 2007, 22:57
Bump! Ik heb sinds een dag of 5 een blackface intellifex in huis. Op dit moment ben ik nog een beetje aan het tweaken thuis, op mijn Fender75. Dat ding klinkt echt goed, had al vrij snel een paar lekkere presets gemaakt! Hij gaat op korte termijn waarschijnlijk mijn rack in. Hang hem dan naast mijn Lex G2 als 2e processor. Benieuwd hoe die 2 zich laten A-B'en.

Nocki
1 mei 2007, 23:12
oud topic. maar leuk dat je blij bent. wel even goed de manual lezen. met sommige instellingen gaat je signaal compleet door de adda convertors en juist de paralel routing is zn sterke punt.

als ik er nog eens een vind koop ik m misschien ook wel weer :-)

BeeJee
1 mei 2007, 23:57
ok, goed dat je het zegt nocki. ik heb de handleiding nog niet eens open gehad. dat ding wijst zichzelf met zo weinig knoppen. ik heb d'r trouwens een duitstalige handleiding bijgekregen. wird mich ja viel spass geben, denke ich!

Ibanez RuleZ
2 mei 2007, 00:09
check de website, staat ie ook in t engels op

h.

BeeJee
2 mei 2007, 15:25
Als het goed is blijft je directe signaal geheel analoog als je de HUSH op PRE zet. Ik denk dat ik hem vanavond maar alvast meeneem naar de repetitie. Eens kijken hoe de gemaakte presets door mijn racksysteem klinken.

ben vanhoof
2 mei 2007, 22:30
Intellifex heeft hoofdzakelijk reverbs, rooms, delays, chorus. Mogelijk ook HUSH (noise gate) en compressie, maar volgens mij dus hoofdzakelijk time based spul. Dat weet ik niet zeker. Hij heeft een wat "rijkere" reverb, wat echter, dikker. Bovendien kun je in een Intellifex iets van 8 chorusen en 8 delays tegelijk instellen ofzo, waardoor je belachelijk lush geluiden kunt maken. Ook heeft 'ie een ducker delay waarmee je de delay op basis van, ik geloof, aanslag dynamiek en/of tijd na je laatste aanslag kunt omzeilen en activeren.

Xpression is idd. een reissue van de Replifex onder een andere naam. Zelf heb ik een Replifex. Daarin zit een HUSH, compressor, EQ, pre- of post chain tremolo, phaser, chorus, flanger, delay, reverb, speaker sim. Die speaker sim is overigens erg gaaf: 8", 10", 12", 15", full range; instelbare mate van tube reactance tussen cab en amp, zeg maar de chugga chugga factor en instelbare (virtuele) positie van de mic t.o.v. het centrum van de conus voor de kleur. Het is mogelijk om het dry signaal analoog te houden of te digitaliseren, zodat je het door de HUSH, EQ en compressor kunt halen. De delay heeft geen ducker en voices van time beased FX zijn beperkt tot 2 stuks. Verder heeft 'ie een MIDI programmeerbare, analoge channel switching output (max. 4 channels).

Ik ben al jaren erg tevreden met die Replifex, die ook een grote mate van "echtheid" heeft. De Intellifex is beroemd, maar ik heb 'em een keer uitgeprobeerd en vond 'em totaal onhandig qua interface. De nadelen van de Replifex 10-voudig. Ik zou al mijn mogelijkheden niet opofferen voor de (zogeheten) betere kwaliteit van de Intellifex. Ik zou 'em er evt. bij willen hebben, maar ik ben erg tevreden over mijn delay en voor een betere reverb zou ik dan toch voor een TC of Lexicon gaan denk ik. Veel eenvoudiger te bedienen en qualitatief ook al gauw beter, denk ik.

Niettemin, op zichzelf terecht een zeer geroemd apparaat, dat net als alle andere apparaten z'n nadelen heeft. Zeker een aanwinst voor je collectie Nocki!

Wat voor muziek speel je? Zou je me eens presets willen sturen? Ik speel er nu 4 weken mee en het bevalt me erg, maar een goeie combinatie reverb, delay en overdrive kanaal van mn amp heb ik nog niet echt. Ook een clean met reverb en phaser zou welkom zijn.

BeeJee
3 mei 2007, 00:50
Ik vind de Intellifex helemaal niet moeilijk te bedienen. De interface is erg logisch, alleen moet je door de 3 draaiknoppen wel aardig wat scrollen om ergens te komen, maar ik kan na een paar uurtjes tweaken al lezen en schrijven met het ding. Ben er vanavond op de repetitie alleen nog niet aan toegekomen om hem te integreren in mijn set-up.
Heb wel de GCX audio switcher erin gehangen vanavond als vervanger van mijn Kitty Hawk looper. Ben een flinke tijd bezig geweest met re-wiren, omdat ik last had van dikke vette brom. Die heb ik er gelukkig (een heel eind) uit gekregen nu.
Het is nu wel een grote spaghettizooi op mijn racklade, met een veelheid aan diverse kabels. Daar wil ik nu ook echt orde in gaan aanbrengen. Iemand een idee voor goede rack-kabels?

Nocki
11 mei 2007, 18:14
tja... oook ik ben weer in de running voor een intellifex of misschien een replifex... :) zo blijf je bezig he.

misschien wordt het wel een G-force... eens kijken wat er het eerst elangskomt voor een leuke prijs.

BeeJee
11 mei 2007, 18:47
Door een gare adapter heb ik hem nog ff niet in mijn rack kunnen gebruiken. Kijk er wel naar uit!

Einzeln
11 mei 2007, 18:48
als eigenaar van een intellifex die voldoet aan de omschrijving "minimalistisch" als het gaat om effecten, ben ik wel benieuwd hoe je dat verschil in kwaliteit beoordeeld, waar bestaat dat uit?

de effecten van een intellifex vind ik zelf prima, alleen de instellingsmogelijkheden vind ik zelf slecht vorm gegeven... ze zouden miss iets moeten uitbrengen als een intellifex met een lay out van welke willekeurige andere fabrikant, want ik blijf dat een kloteding vinden wat dat betreft.

harrald

HEt is juist zo simpel. Draaiknopje voor het effect draaiknopje voor de parameter, draaiknopje voor de waarde van de parameter. Geen menu's door worstelen.

Nocki
15 mei 2007, 19:42
Hihi... Ik heb dus weer een zwarte intellifex. tenminste dat hoop ik. ik heb het geld verstuurd maar wacht nog tot hij binnen komt...

Ik heb er erg veel zin in om weer lekker alles compleet te hebben. en de intellifex was precies wat ik wou toen ik m had :)

ben benieuwd hoe lang die blijft. de stand tot nu toe


3x G-major
2x G-force
1x G-system
2x Intellifex

hihi....

peter_heijnen
15 mei 2007, 19:49
hihi....
Hehe, mooi dat je er om kunt lachen.

Ik heb mijn intellifex nooit weg willen doen. Ik heb de mijne gekocht toen ie net uit was (19??), dus die gaat echt al richting vintage..... :)

Nocki
15 mei 2007, 19:55
ja idd. ik kan er wel om lachen... toen hij weg ging zei ik al dat er wel eens 1 terug zou komen. bij deze dus...
ik blijf gewoon een luie gitarist die niet tevaak op een knopje wil drukken :)

het is een mooi apparaat... en doet wat ik wil...

Einzeln
15 mei 2007, 20:30
Hehe, mooi dat je er om kunt lachen.

Ik heb mijn intellifex nooit weg willen doen. Ik heb de mijne gekocht toen ie net uit was (19??), dus die gaat echt al richting vintage..... :)

Ik ergens 1992

BeeJee
15 mei 2007, 22:14
Ik ben een echte freshman wbt. de intellifex. Heb nu sinds 2 weken wel een originele blackface uit begin jaren 90. Is echt een goed apparaat. Ben nu ook wel benieuwd naar de Xpression geworden... Iemand daar ervaringen mee t.o.v. de intellifex?

guitaraddict
16 mei 2007, 19:20
Ook mij Intellifex is een zwarte uitvoering en ik heb hem al heel lang.
Het is gewoon een geweldig apparaat en ik hoor niemand iets zeggen over de pitchshifter. De kwart en kwint instellingen zijn zeer bruikbaar omdat hij veel beter reageert en sneller dan bv mijn Lexicon 500 en 550.
Regelmatig wordt hij stereo gebruikt om de wet effecten in de lucht te mengen en dan met een droge versterker in het midden.
Dit geeft een zeer breed geluid.

Alf

j.augustus
17 mei 2007, 18:08
Ik wil ook eens zo'n Intellifex gaan kopen.Ik weet dat het in de jaren negentig een populair effect was.

Ik speel nu met een Marshall JMP-1,JFX-1,wat voor mijn werk goed voldoet.Ik gebruik nu ook een Boss harmonist.Is dat met die Intellifex in een keer te doen?Ik bedoel de dingen van de JFX en de Harmonist dingen.Ik hou wel van een natuurlijk geluid.

Ik moet wel opmerken dat ik (bv)het G-major geluid echt heel slecht vind .Zoiets synthetisch zoek ik dus niet.Ik heb ook nog een Roland multi effect ,maar dat is meer voor studiogebruik.Ik dacht GSP250 of zo ,Ik weet t niet zeker.(Al die type nummers ook,daar word je soms gek van)

dePerik
17 mei 2007, 23:49
Als je opschiet heb jke misschien nog geluk; er staat er één op Marktplaats

j.augustus
18 mei 2007, 11:00
Is een intellifex ,en dan bedoel ik chorus delay reveb en zo ,vol van tone.
Ik heb ook nog een een paar pedalen ,een dd-2 en een rv-2 en die zijn redelijk vol van toon.

Maar als je een G-major hoort,dat moet dus niet.Zijn er soundclips ergen van de intellifex?

BeeJee
18 mei 2007, 19:54
Ik vind de fx van de Intellifex zeer warm en organisch klinken (dat bedoel je waarschijnlijk?).

j.augustus
19 mei 2007, 01:48
Ja dat bedoel ik .Het moet warm en ook wel wat dynamisch klinken.

Nocki
19 mei 2007, 20:02
Jaaaaa... vandaag is tie binnen gekomen! mn nieuwe Intellifex! kheb m echt gemist hoor... morgen eens lekker instellen enzo!

Mn midi switcher is al in gebouwd in mn top nu de rest (intellifex en wireless) nog in het cabinet!

peter_heijnen
20 mei 2007, 08:44
Nocki -blije vogel die je bent- gefeliciteerd maar weer!

MSNL
20 mei 2007, 11:39
De Intellifex klinkt heel goed. Veel warmer als de multi effecten van nu (G system etc). Ik gebruik de Intellifex naast een Lexicon MPX G2. Beide klinken erg goed. Ik merk dat ik de voorkeur geef aan de Lexicon. Op een of andere manier klinkt deze natuurlijker, je hoort de effecten minder, terwijl de Intellifex effecten duidelijk hoorbaar zijn.
Waarschijnlijk ga ik terug na 1 effectapparaat vanwege de aanschaf van 1 extra preamp. De Intellifex wordt overbodig, dus voor de liefhebbers......

grtz

msnl