PDA

View Full Version : LTD Viper 400 vs. Gibson SG Special Gothic II



RedBuell
11 januari 2007, 17:26
Deze van LTD:

Viper 400
http://www.espguitars.com/images/guitars/Viper-400_BLK.jpg

Tegenover deze van Gibson:

Gibson SG Special Gothic II
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/0/0/8/404008.jpg

Ben niet zo'n SG model liefhebber maar vind deze beiden wel wat hebben, de LTD heb ik al in het echt gezien en vind deze in het echt er beter uitzien dan op de foto. Over de Gibson SG Special Gothic II kan ik bijna niets vinden, ik kwam hem tegen op de site www.nederlandmuziek.nl op de site van Gibson kan ik hem ook niet vinden.

AART
11 januari 2007, 18:11
De LTD ziet er toch een stukkie beter uit, bovendien heb ik het niet zo op gibson en hun Qc.

jonesd
11 januari 2007, 18:29
Ik zou normaal voor de gibson sg kiezen maar in deze uitvoering vind ik de LTD vetter... (hoewel het mijn ding niet is...)

Cris
11 januari 2007, 18:36
De Gibson.

Terence
11 januari 2007, 19:49
Kan je er weinig over vertellen, maar ben het volledig met je eens dat de ltd er in het echt mooier uit ziet. Wat uiterlijk betreft zou ik persoonlijk de ltd kiezen.

jimihattricks
11 januari 2007, 19:55
ik zou ook voor de ltd gaan






omdat die ten minste positie markeringen heeft :D

Malle Eppie
11 januari 2007, 20:42
Ltd.......

Kaïn
11 januari 2007, 20:43
omdat die ten minste positie markeringen heeft :D

Heeft de Gibbie ook, op de hals. En niet op de toets. Maargoed.
Het hangt een beetje af van wat je met het ding wilt gaan doen. Gibson klink goed heavy, maar is ook clean zeker te pruimen. De LTD vind ik zelf clean minder, maar heavy zo strak als de string van lolo ferrari.

Wimvdb
11 januari 2007, 20:52
Gibson , gewoon omdat het wel degelijk een niveau hoger is.

LTD is wel mooier...

Maar overweeg ook eens een Gibson SG special met mischien later een pickupswitch. Ik heb er ook eentje , erg tevreden van, alleen veel te hoge output voor mij ... Verder zijn er nog Sg special faded en menace die betaalbaar zijn.

er zijn zelfs nieuwe Sg special faded modellen die nieuw maar 850 € hoeven te kosten,deze hebben een dunnere laklaag en klinken wat direkter en met meer bite...
De sg special kost nieuw 999€ en ook de menace kost 999 €

Tweedehandsprijzen zijn ongeveer voor zo'n faded een 650 € , voor sg special max 700 en die menace zul je niet snel vinden 2dehands

sg special :
http://www.dfki.de/~kowalski/SG_front2.jpg


sg faded:
http://ec3.images-amazon.com/images/P/B0002JNXAS.01-AIMZUKBRH6H15._AA280_SCLZZZZZZZ_.jpg

Sg menace
http://www.rdsound.ch/images/SGMENACE.JPG


Die zijn Imo toch beter als de LTD's en hebben ook hogere doorverkoopwaarde...

JacksonBas
11 januari 2007, 20:56
ben ik dan de enigste vind dat die ltd schijt lelijk is?

Wimvdb
11 januari 2007, 21:07
ben ik dan de enigste vind dat die ltd schijt lelijk is?
ja :hippie:

dr.distortion
11 januari 2007, 21:20
Kan je er weinig over vertellen, maar ben het volledig met je eens dat de ltd er in het echt mooier uit ziet. Wat uiterlijk betreft zou ik persoonlijk de ltd kiezen.

Vinden jullie dat niet met bijna alle gitaren? Als ik op sites kijk zoals musicstore of thomann, dan vind ik een les paul bijvoorbeeld echt niet mooi uitzien....totdat je zo'n schatje op marktplaats ziet staan...of nog veel beter...in je eigen huiskamer :rockon:

casper innosence
11 januari 2007, 21:41
Heeft de Gibbie ook, op de hals. En niet op de toets. Maargoed.
Het hangt een beetje af van wat je met het ding wilt gaan doen. Gibson klink goed heavy, maar is ook clean zeker te pruimen. De LTD vind ik zelf clean minder, maar heavy zo strak als de string van lolo ferrari.

als ik goed kijk naar de gibson, dan heeft ie ook EMG's dus wellicht is de cleane sound in dit geval ook wat minder (natuurlijk ook een kwestie van smaak..)

ik vind zelf de Viper een ONTZETTEND VET ontwerp. (goed gejat van de SG, lekker belangrijk).

De LTD is een goede koreaan (heb er meerdere in handen gehad, allemaal netjes afgewerkt). Over de Gibson kan ik weinig vertellen, behalve dat het waarschijnlijk gewoon n USA is. Maar dat hoeft tegenwoordig niks meer te zeggen over de kwaliteit IMO..

Gitaro
11 januari 2007, 22:14
Als ik dat plaatje zo zie heeft die LTD emg81/81 en de gibson een euhhh... emg81/85 combo. Dus daar zit ook vershcil in.

Sorry, ben de kleuren van EMGs vergeten :seriousf:.

Ik zou voor de LTD gaan, reden: binding. 24 frets. Waarschijnlijk goedkoper :)?

Kaïn
11 januari 2007, 23:09
[QUOTE=casper innosence]als ik goed kijk naar de gibson, dan heeft ie ook EMG's dus wellicht is de cleane sound in dit geval ook wat minder (natuurlijk ook een kwestie van smaak..)
QUOTE]

Ik zie het nu ja. Dan zal er niet echt heel veel klank verschil zijn. Om Orpheo te quoten...Emg's laten zelfs een bezemsteel klinken.
De keuze moet je dan maken op basis van speelgemak en looks.

Justinschut
12 januari 2007, 01:19
Ltd :)

Fatal Fairytale
12 januari 2007, 01:37
ben ik dan hier de enige die vind dat LTD gitaren van %$&%$-kwaliteit maakt?
ik heb er aardig wat in mn handen gehad, en het is het gewoon nooit, altijd waaibomenhout, dan pak je er een op die van mahonie zou zijn, je zou aan het gewicht te merken eerder zeggen piepschuim ofzo. En dan niet een stukkie piepschuim, ze lijmen daar alles aan elkaar, en plakken er dan een fotolaagje op om niet op te laten vallen hoe crappy het in elkaar steekt. Die lui daar maken gitaren met budgethout, budgetonderdelen, gewoon simpelweg klote.
Al is de Qc van Gibson niet wat ie zou moeten zijn, bij gibson weet je iig zeker dat je echt krijgt wat er op zo´n site staat, dus mahonie met al die andere ongein

almarvk
12 januari 2007, 08:18
Nou ik kan je vertellen dat het echt geen piepschuim of lawaaibomenhout is! Ik weet niet waarop jij je mening baseerd, maar de 400 types en hoger zijn echt kwalitatief goede gitaren met prima onderdelen. Prijs/kwaliteit verhouding is bij LTD meer dan goed.

Ik heb liever mijn LTD dan een Gibson.

gerrekat
12 januari 2007, 10:01
Ik heb een tweetal ESP Vipers gehad en ondank dat ze netjes afgewerkt waren (wat ik niet van alle LTD’s kan zeggen), vond ik het speelgoedgitaren. De balans van het viper ontwerp is bagger en de inlays zjin een kwestie van smaak maar ik vind ze erg lelijk. Het nekprofiel is een kwestie van smaak maar ik vond het te dun. Misschien adt ik tussen en ESP uitvoering en een SG voor de Viper zou kiezen maar in dit geval zeker de SG!

almarvk
12 januari 2007, 10:12
Dat is dan iig gericht op het Viper model. De EC vind ik dan wel weer prima in balans e.d.

gerrekat
12 januari 2007, 10:38
Ik heb ook een ESP Eclipse gehad. die was qua balans beter, maar nog steeds niet zoals ik hem hebben wil. de hals is ongeveer hetzelfde als de Viper alleen 22-frets. Betere upper fret acces als een Gibson LP maar nog steeds naadje bij de LP-achtigen.

Tin
12 januari 2007, 13:14
Ik zou gewoon kijken wat je het beste ligt.
Uitproberen en nog eens uitproberen.
De gitaar die je het beste vindt spelen neem je dan.

SBloke
12 januari 2007, 14:44
Ik zou gaan voor de Gibson, maar dat is puur op de looks. (Nouwja, en omdat LTD nogal tijd een "budgetversie van ESP is..)

Ik vind de inlays van LTD veel te opvallend. Alsje ertoch wilt hebben inje toets ga dan meteen klein boortje en wat zwarte abalone in de weer voor een paar hele subtiele kleine stipjes in je toets.
Wel een mooieplank die gotic 2.. Veel mooier dan de eerste incarnatie ervan. (geen lelijke inlay in de toets....) Hoewel ik denk ik de "voodoo" nog altijd mooier vind. (Helaas wel weer een lelijke inlay)

renier
12 januari 2007, 14:52
De LTD ziet er toch een stukkie beter uit, bovendien heb ik het niet zo op gibson en hun Qc.

doet me een beetje denken aan al die IT-nerds die roepen dat linux beter is dan windows om zich maar te onderscheiden van de microsoft gebruikende massa.

het hele QC verhaal is 90% hear-say, zwaar overdreven en eerlijk gezegd ook nogal gedateerd.

als ik de keuze heb tussen een echte gibson of een ordinair kopietje, zou ik het wel weten. daarnaast vind ik de inlay en controls van die ltd geen gezicht.

overigens zou ik die gibson ook nooit kopen, maar toch. doe mij maar een 61 reissue.

disclaimer: ik ben zelf it-nerd.

RedBuell
12 januari 2007, 15:57
Ik ga ze beide een keer proberen, zal alleen moeilijk worden een winkel te vinden die ze allebei heeft zodat ik ze echt goed kan vergelijken.

Ik heb wel het liefst inlays want dat vind ik veel fijner spelen, vooral als je niet zo heel goed bent, het speel comfort, de breedte van de hals en het formaat van de frets zal de doorslag gan geven. Beiden hebben een 81/85 setje maar zie zelf liever iets met een 60, hoewel ik die 81 niet zo fijn vind klinken en een 60 wel weet ik niet hoe een 85 klinkt.

Soulflyhigh
12 januari 2007, 18:31
Deze van LTD:

Viper 400
http://www.espguitars.com/images/guitars/Viper-400_BLK.jpg


Je kunt natuurlijk ook nog voor een 500 serie gaan van de viper of een 1000 deluxe (met mooie top) Wat ik zou doen is even wachten. ESP zou binnenkort met de nieuwe reeks moeten komen. Daarnaast heb ik gehoord dat er wat de prijzen iets omlaag zouden gaan. Of dit voor Europa ook geldt is natuurlijk nog maar afwachten
my 2$

casper innosence
12 januari 2007, 19:41
Als ik dat plaatje zo zie heeft die LTD emg81/81 en de gibson een euhhh... emg81/85 combo. Dus daar zit ook vershcil in.

Sorry, ben de kleuren van EMGs vergeten :seriousf:.

Ik zou voor de LTD gaan, reden: binding. 24 frets. Waarschijnlijk goedkoper :)?

Volgens de specs van ESP heeft het LTD (2006 model) een 81/85 combi. Vroeger was het inderdaad 81/81. Maar goed. Details.

Ik vind SG's er altijd een beetje iel uitzien, de Ltd ziet er wat steviger robuster uit, wellicht wel een beetje een "metal" uitstraling. Ik vind het een heerlijke gitaar. En ik zou dr zo weer 1 kopen.

Edit: van de Elementen was al genoemd...
Edit2: Esp komt binnenkort waarschijnlijk met de nieuwe uitvoeringen en prijzen. Misschien het wachten waard..

Buryyourdead
13 januari 2007, 13:32
Ik heb zelf 2 viper 400 staan, en ben er echt mega tevreden over.

een zwarte en een witte.
In die zwarte heb ik 2x emg 81 zitten standaart. en in die witte zit een emg 81 en 85 geloof ik. ( wat ik zelf minder vind klinken )

Maar het zijn echt scheurbakkies, ik hou ervan.. ze spelen echt heerlijk.
En qua looks zijn ze denk ik net een stukje cooler dan die gibson. ik hou er wel van!. Maar het is natuurlijk een kwestie van smaak. :)

Succes met je beslissing!

Sidesmile
13 januari 2007, 15:51
ik speel zelf op een viper 301 en ben daar heel tevreden van.
De gitaar weegt lood, which I like.

Ik heb de emg-hz wel vervangen door emg 81-85.

gradje pbc
13 januari 2007, 17:41
als je een ltd viper wil vergelijken met een sg, kun je deze beter met een epiphone sg vergelijken (beide B merken).

Een gibson sg zou je dan met een esp viper moeten vergelijken, is ietsje
eerlijker.

Voor de inruilwaarde is de gibson altijd beter. Verder is de 60er reissue ietsje
duurder, maar heeft vrachtladingen meer tone en laag en de slimtaper neck!
Bij de standaard en de faded mis ik ietsje laag.

De esp viper klink best goed en de hals is ok (balans is wat minder).
Bij een gibson kan de kop afbreken, da's een nadeel.

Op een gibson sg zou ik persoonlijk altijd EMG's opgooien (doe ik zelfs bij een prs).

ik zou toch voor het origineel gaan.....

gérard

Sidesmile
13 januari 2007, 19:15
bedoelen jullie met de "balans" de fysieke balans zoals in "hij blijft in evenwicht hangen als ik de gitaar los laat"? Want in dat geval is er bij mijn Viper geen enkel probleem. Integendeel, hij blijft lekker stabiel hangen.

casper innosence
13 januari 2007, 19:58
De esp viper klink best goed en de hals is ok (balans is wat minder).
.....

gérard

Ook zonder EMG's klinkt de viper erg goed :) Bij mijn (ESP Standard) Viper heb ik geen last van "Neck Dive" als ik daarentegen de LTD Viper 500 (30th anniversary model) van onze gitarist omhang (met mijn band) dan gaat dat ding regelrecht naar beneden. Bij een snel vergelijk leek mij dat de strapholder op de 500 toch verder uit de punt zit dan bij mijn Standard. We hebben het hier over hooguit een cm. Maar goed wellicht dat de Set Thru neck (oftewel shaved heal) mee helpt aan een betere balans tov de Set Neck vipers.

Ik weet et niet, maar ik vind mijn Viper een heeeeerlijke gitaar...