PDA

View Full Version : Algoritmes??????



JohnnyCamaro
25 december 2002, 00:07
Ik heb sindskort een Digitech GSP 2101.
Ze hebben het over Algoritmes.
Ik dacht dat ik wel een beetje bekend was met bepaalde dingen maar hier weet ik dus echt niks van.
Wie kan me er een beetje mee helpen....???

MVD: John. Alvast erg bedankt........

Anders Destium
25 december 2002, 00:32
Algoritmes hebben niet echt iets met muzikale ritmes te maken, maar meer met repeterende schema's waar steeds iteratieve stappen worden doorlopen en de waarde die er uitkomt (waar dan ook voor) weer wordt gebruikt om een nieuwe uitkomst te vinden and so on...
Een algoritme is wiskundig van aard, algoritmes worden veel gebruikt in de wiskunde (numeriek) , door compu's (die kunnen niet zelf denken, ook numeriek), en bij prognoses en andere statistiek-dingen

JohnnyCamaro
25 december 2002, 00:40
UUUhhhhh yeh right.....
Ikk heb um helemaal door nu denk ik.... NOT.

Maar bedankt voor de moeite... :smile:

Dude
25 december 2002, 15:52
haha

pimmetje
26 december 2002, 09:17
Een algoritme is een set instructies die de uitvoering van een taak beschrijft/stuurt. Je kan hierbij denken aan bijvoorbeeld een gebruiksaanwijzing.

Een algoritme kan een taak ook aan een computer of andere machine beschrijven. Ik gok dat dat is wat bij dat digitech-ding bedoeld wordt: je stelt iets in en hierdoor weet 't apparaat wat 't moet doen met 't geluid dat je erdoorheen jaagt.

Een algoritme kan in deze termen vertaald dus gewoon een (serie) instelling(en) zijn.

FNaRK
26 december 2002, 11:00
ik had je gewaarschuwd voor het programeren van de Digitech :sad:
Succes ermee, ik heb het opgegeven..