PDA

View Full Version : [Returning Dream - Making Adjustments] Track van mij



Ic3gl0vE
11 januari 2007, 17:14
Vandaag eens een track zo goed als af gemaakt en ik moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben deze keer. De track is hier te beluisteren (http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=614692&songID=4872122)
Klik op 'hi-fi' om de track te luisteren. Ben erg benieuwd wat de reacties zullen zijn hier!

Het is niet bepaald 'heavy metal', zoals mijn soundclick pagina beschrijft, maar je kunt dat niet per song veranderen. Aan het eind van de track klinkt het alsof er nog een vervolg moet komen en dat is ook precies mijn bedoeling :)

p.s. alle tips zijn welkom!

Ic3gl0vE
12 januari 2007, 00:53
Heb de link geupdate, snaredrum klinkt wat directer nu. Wat meer en andere compressie, minder galm.
Bas klinkt nu ook wat voller

armageddon
12 januari 2007, 09:43
Ik vind het wel leuk, maar ik vind het einde eigenlijk meer iets waar je een nummer op moet bouwen :D, maar ik denk dat dat mijn eigen smaak is. Ik had namelijk de indruk dat ik de hele tijd naar een lange intro zat te luisteren en opeens was het afgelopen.

Klinkt goed :)

worst
12 januari 2007, 12:51
hmm...ik vindt het wel gaaf klinken maar heb het hele nummer het idee dat er nog wat aan komt. het komt niet los zegmaar.

verder missen de drums en bas wel nog een beetje dynamiek en een iets meer galm over de snare zo ook lekker klinken. een mooie plate ofzo.

verder vindt ik het wel cool klinken...juist vooral dat lange intro zegmaar :)

Ic3gl0vE
13 januari 2007, 16:08
Bedankt voor het luisteren en jullie reacties!

@armageddon: ik ben inderdaad van plan hier op verder te bouwen

@worst: de reverb op de snare is altijd wel lastig vind ik. Op dit moment vind ik 'm wel lekker, vooral omdat ik niet zo heel veel sporen heb gebruikt, ben ik bang dat het snel teveel wordt wanneer ik de galm harder zet.

worst
13 januari 2007, 23:42
ja mischien als je een plate gebruikt die weinig bas erin heeft zitten...dan klinkt het denk ik al iets minder snel ''TEVEEL'' als dat een hele volle plate gebruikt.

maar kheb hem nu al 3 keer geluisterd dus das goed tog?

Ic3gl0vE
14 januari 2007, 17:27
Dat is wel het proberen waard, bedankt voor de tip! misschien dan maar een EQ op het fx track gooien vóór de reverb. Wanneer je er teveel laag uit haalt, raakt de snare weer z'n body kwijt en dat wil ik ook niet hebben. Ik ga het eens proberen

ondertussen:


Highest charts position: # 43 ( 49,248 songs currently listed in Metal)

Highest charts position in subgenre: # 18 ( 22,742 songs currently listed in Metal > Heavy Metal)


top100 knaller geschreven zo te zien! ;)