PDA

View Full Version : JMP bouwen



hidde630
11 januari 2007, 16:10
Ik zat eens even te denken en het leek me wel tof om een eigen versterker t ebouwen. Ik zat te denken een een Marshall 2203 JMP Master Volume Lead, 100W head. Daar zit namelijk de sound in die ik zoek. Ik kan uiteraard op zoek gaan naar een JMP, maar het leek me veel leuker om er zelf een te maken.

Nu ben ik wel een beetje handig, maar er komt nogal wat bij kijken lijkt me zo.
Heeft iemand tips? Het schema is natuurlijk zo te vinden op internet, maar misschien weten mensen hier het beste waar je welk onderdeel moet bestellen? Waar moet ik op letten? Zijn er valkuilen?

Ik heb wel een behuizing van een London City DEA MKIV. Daar wilde ik de amp in bouwen.

Barst maar los!

Franc
13 januari 2007, 12:44
Hoi, verkeerde subforum inderdaad, maar daar hebben we de mods voor :)

Ceriatone (www.ceriatone.com (http://www.ceriatone.com)) heeft kits voor JCM800 2204 (50W) en kan er ook een samenstellen voor de 2203.

De JMP die jij wilt bouwen is feitelijk dezelfde amp als de JCM800 alleen van een of twee jaren daarvoor.

hidde630
13 januari 2007, 18:45
dank voor verplaatsen. Ja ik weet dat het een voorloper is van de 800. Maar ik wil wel een 100 watt.
Die kits zien er wel tof uit. Misschien is dat wel wat.....
iemand nog andere handige tips?

Chris Winsemius
13 januari 2007, 18:56
Zoek/bouw de versie met zes 50+50u elko's in de voeding.
LC, met het nodige ombouw/soldeerwerk zou 'n ok-je donor zijn.

Vooral de trafo's bepalen de uiteindelijke geluidskwaliteit maar goeie zijn niet goedkoop.

Als eerste buizenamp-project is het lastiger dan 'n Champ of Deluxe :)

DaveItUp
13 januari 2007, 20:38
dank voor verplaatsen. Ja ik weet dat het een voorloper is van de 800. Maar ik wil wel een 100 watt.
Die kits zien er wel tof uit. Misschien is dat wel wat.....
iemand nog andere handige tips?

Ja. Geen 100watter nemen. Ik kan met m'n superlead bij optredens nooit hoger dan de helft met de master.

Ik ga een 36watter laten bouwen dit jaar. Goed voor in de studio en live. Gaat volgens mij hard zat voor kleine zaaltjes.

mesadude
13 januari 2007, 20:42
wattage en volume hebben amper iets met elkaar te maken..
dus bouw die 100watter maar gewoon. als je die headroom wil; want dààr zit't verschil. headroom. niet in volume.
in theorie is't verschil tss 50watt en 100 watt exact 3dB, speakers en andere factoren hebben een véél grotere invloed op volume dan wattage..

hidde630
13 januari 2007, 23:42
Ja. Geen 100watter nemen. Ik kan met m'n superlead bij optredens nooit hoger dan de helft met de master.

Ik ga een 36watter laten bouwen dit jaar. Goed voor in de studio en live. Gaat volgens mij hard zat voor kleine zaaltjes.

voor volume maakt dat indd niet zoveel uit. heb nu ook 2 50watt buizenamps en allebei komt er een klere lawaai uit waar de geluidsman doorgaans niet blij mee is. het is altijd hetzelfde liedje....mag ie wat zachter? ja maar dan heb ik geen gain! (natuurlijk gewoon een bakje gebruiken maar die verstop ik altijd :))

over de LC als donor...ik heb alleen een behuizing. Wellicht is mijn floyd amp een goede donor?

http://dump.standbyon.com/LC/floyd1.jpg

meer plaatjes (ook binnenkant) staan op:
http://dump.standbyon.com/LC/

Negative K3 fan
14 januari 2007, 02:33
ik denk dat die floyd een betere donor is

DaveItUp
14 januari 2007, 11:36
wattage en volume hebben amper iets met elkaar te maken..
dus bouw die 100watter maar gewoon. als je die headroom wil; want dààr zit't verschil. headroom. niet in volume.
in theorie is't verschil tss 50watt en 100 watt exact 3dB, speakers en andere factoren hebben een véél grotere invloed op volume dan wattage..

Headroom ja. Hij breekt eerder op, dus het heeft r wel degelijk mee te maken imho.