PDA

View Full Version : Oeps, Impulsaankoop!!!



vester86
11 januari 2007, 14:33
gisteren weer eens langs "mijn" muziekwinkeltje in den bosch, gewoon voor een setje snaren. En omdat ik al even niet langs was geweest liep ik weer eens een uitgebreid rondje door de zaak. mooie akoestische Cort gezien, een paar Exotic woods van Washburn, toen langs de fenders (snel voorbij gelopen) en daar hingen 2 mooie Les paul classic Faded gitaren. Erg gaaf (en afgeprijst van 2900 naar 1400 ofzo...ik geloof die prijzen nooit zo)

en toen viel mijn oog op.... de volgende 5 snarige beauty die daar boven hing

http://hoodlum.gmta.nl/pics/bass/P1110027.JPG

even kijken naar het prijsje: 500 euro, t is een smak geld maar eigenlijk valt me eigenlijk nog best mee, gezien hoe die er uit ziet, t is namelijk een 2e handsje.
De verkoper vertelde even over de bouwer, Michael Tobias, en dat het een bass van koreaanse makelij is.... en dat die al 1.5 jaar in de winkel hangt... ondertussen zit ik een beetje te kijken: hmm, 5 snaren (mijn OLP staat momenteel in B vanwege mn band) en óók een musicman-brughumbucker. de band zit al langer te *hinten* omdat de gitarist een 7 snarige RG heeft.
goed, toch maar even inpluggen.

woow, lekker soundje. eigenlijk precies mijn olp (tsja, ik had toch echt een goeie combi van looks en geluid) en zo slecht ziet die er niet uit.mooie rode metallic lak, ziet er nog puntgaaf uit, terwijl debass toch al een aantal jaar oud is, ze hangt al 1.5 jaar in de winkel (why, please tell me why!!) en daarvoor als backup bass gebruikt door iemand die een 5 snarige stingray had,oftewel, bijna niet gebruikt....
en dan die lage B, die is STRAK! stuk strakker dan mijn OLP (logisch gezien de dikkere lage snaar)

nouja, om een lang verhaal samen te vatten, toch wel een beetje liefde op het eerste gezicht, of zoals dat dan heet
GAS
dus daar stond ik dan, amper 24 uur later, opnieuw in de winkel met mijn eigen OLP.
enigszins veranderd (een switch op de plaats van de volumeknop) en met een lichte beschadiging aan de achterkant heb ik er toch een zeer fijne inruilprijs voor gekregen, en zo kon ik 300 euro armer met mijn nieuwe bassje op weg.

ben héél benieuwd hoe ze zich houdt in de band, maar ik heb er erg goede hoop op.

even de specs op een rij:
Basswood body met rode metallic finish
esdoorn hals en toets
5 snaren, 4 + 1 headstock, in dezelfde kleur
Bartolini MM humbucker
volume + tone (beide passief)
0 fret!!

vester86
11 januari 2007, 14:34
en wat fototjes

http://hoodlum.gmta.nl/pics/bass/P1110028.JPG


http://hoodlum.gmta.nl/pics/bass/P1110029.JPG


http://hoodlum.gmta.nl/pics/bass/P1110030.JPG


http://hoodlum.gmta.nl/pics/bass/P1110031.JPG

Harry
11 januari 2007, 14:35
als je alles een beetje zou verkleinen wordt het weer lees- en toonbaar

vester86
11 januari 2007, 14:42
already fixed, of je moet op een hele lage resolutie werken.

Makor1966
11 januari 2007, 14:54
Ben zelf nogal onder de indruk van de Stingray 5 snarige bas (zwart) sinds ik A.J.Pappas heb zien spelen bij Popa Chubby, maar vind dit ook een erg mooi dingetje. Kan me wel iets bij je verhaal voorstellen, en ik speel niet eens bas.

Brammibal
11 januari 2007, 15:59
Wat een gaaf ding!

sinneD
11 januari 2007, 16:07
mooi ding, enige wat ik persoonlijk spijtig vind is dat het een bolt-on met 4 bouten is en niet een met 5 of 6, dat zou ik toch wel verkiezen bij meer dan 4 snaren :)

mijn yamaha is met 6 geschroefd en merk wel degelijk verschil in sustain tussen de yamaha en een basje waar ik op speel in een begeleidingsband die met 4 geschroefd is

guitartub
11 januari 2007, 18:54
Tobias is volgens mij een Amerikaanse bouwer die vroeger (dure) handgebouwde bassen leverde. Tenminste, er staat me zoiets bij dat ik ze vroeger regelmatig in de Guitar Player zag staan en dat is al heeeel lang geleden. Dit is een Koreaan? Mooi hoor, gefeli.

musicmaestro
11 januari 2007, 21:35
gefeliciteerd, ziet er goed uit.

ben wel jalours hoor, ik zie me al thuis komen:

sorry schatjes, impuls-aankoop

ze schoppen me het huis uit!

Pedulla
12 januari 2007, 00:07
Gefeliciteerd met zo'n mooie plank.

vester86
12 januari 2007, 09:39
mooi ding, enige wat ik persoonlijk spijtig vind is dat het een bolt-on met 4 bouten is en niet een met 5 of 6, dat zou ik toch wel verkiezen bij meer dan 4 snaren :)

mijn yamaha is met 6 geschroefd en merk wel degelijk verschil in sustain tussen de yamaha en een basje waar ik op speel in een begeleidingsband die met 4 geschroefd is
zijn dat voor de rest 2 exact dezelfde bassen? zo nee, dan vind ik het geen eerlijke vergelijking. het instrument voelt echt enorm solide aan, hals is 1 dikke plak esdoorn uit 1 stuk, en het klinkt akoestisch ook al erg goed.
ik merk ook verschil in sustain tussen deze en mijn vorige, en toch zijn body en hals van exact dezelfde materialen gemaakt (en allebei 4 schroeven)... bouwkwaliteit en constructie speelt echt mee...



gefeliciteerd, ziet er goed uit.

ben wel jalours hoor, ik zie me al thuis komen:

sorry schatjes, impuls-aankoop

ze schoppen me het huis uit!
thuis weten ze het nog niet :seriousf:

sickpunk
12 januari 2007, 11:59
ik vind het ook een beetje een aparte opmerking van sinneD... maar mooi dingetje! mij wat te beperkt ben ik bang, maar wel erg mooi!

Essiepoester
12 januari 2007, 13:46
Een erge mooie bas ben jaloers hahaha maar ik heb zelf ook een mtd fretless 4 snaar, en heb er niets over te klagen alleen jammer dat er niet een snaar extra opzit hahaha. Maar k heb echt geluk gehad met de aankoop van deze bass hij stond voor 700 euro te koop en aangezien hij er al heel lang hing kreeg ik hem voor de helft. Echt mazzel hebben dus.

Veel plezier met je aankoop!!!

Davidian
12 januari 2007, 16:26
Ik neem aan dat je metal speelt? (7 snarige rg's en zo...)

Hoe bevalt basswood met metal? Vooral omdat het een 5 snaar is.

vester86
17 januari 2007, 14:29
we spelen progrock, iets tussen porcupine tree, riverside en dream theater in.
De gitaar heeft mede door het element relatief veel midden (aan bass geen gebrek hoor) maar ik hoor mezelf gewoon super en geef toch lekker veel laag mee...

nickname en doedski van t forum kunnen wellicht een ENIGSZINS objectief antwoord geven :-p

huskey
17 januari 2007, 18:34
Ziet er goed! gefeliciteerd

doedski
17 januari 2007, 21:05
nickname en doedski van t forum kunnen wellicht een ENIGSZINS objectief antwoord geven :-p

kerel... bij deze, omdat je erom vraagt... :D
de klank van die nieuwe bas van je is echt enorm solide, en naar mijn mening veel beter dan die OLP die je eerst had. nickname heeft een 6snaar, ik een 7snaar en was ik eigenlijk degene die voor de zware riffs moest zorgen. geloof me mensen, die tijd is voorbij, en nu heeft joris het wat dat betreft voor het zeggen. ik kan goed mee (omdat ik een "mede-lage B-eigenaar" ben) maar ik kan echt niet tippen aan die MTD...

groeten marcel

Nickname
17 januari 2007, 22:55
nickname en doedski van t forum kunnen wellicht een ENIGSZINS objectief antwoord geven :-p

Haha, ik denk van wel ja. Je merkt gewoon dat je als begeleiding meer door de mix heen prikt met die nieuwe MTD van je. Doedski en jij nu met jullie lage B, en ik daar gewoon lekker stug tegenin met mn 6 string. Maar dat hoeft niet altijd want ik zit te gassen op een ibanez AXS die ik dan ga downtunen. Maar aan de andere kant dwingt die ene 6 string toch wel tot wat meer creativiteit dan met zn allen dezelfde akkoordjes rammen. En met je 5 string kun je nu met marcel als met mij mee. Ipv alleen met mij :satisfie: Ik denk dat het een aanwinst is voor de band!

Noid
17 januari 2007, 23:34
Mooie bas. Het merk zegt me niets, maar de specs spreken voor zich! Lekker he, zo'n dikke lage b-snaar :)