PDA

View Full Version : Jackson style hals....



RedBuell
11 januari 2007, 12:53
Een maat van mij heeft zo'n Jackson kelly, het is geen nieuwe, met jackson elementen die qua uiterlijk lijken op EMG elementen.

Nu vind ik de hals van dat ding echt heerlijk spelen, nu zoek ik een gitaar met soortgelijke hals en vaste brug.

Veel Jacksons hebben een tremelo en vreemde punt vormen waar ik ook niet zo gek van ben. Er zijn wel enkele met een vaste brug zoals de DKMGT maar weet niet hoe die hals is en ik vind die headstock zo lelijk. Er zijn wel een paar V's met vaste brug en zo'n hals maar ben niet zo gek op V's, mocht ik nu een V tegenkomen die qua prijs heel erg meevalt en zo speelt als die kelly van die vriend van mij zou ik mischien wel glijen maar ben er niet naar op zoek.

Heeft iemand een idee voor een gitaar die voldoet aan mijn wens.
Jackson type hals ,zeker niet te smal met Jumbo frets, inlay, liefst zo'n blanke.
Vaste brug
Geen V's, Explorers of andere gekke vormen
Budget zo rond € 700,-
Een goeie gitaar van €450 met andere pups is ook een optie.
Muziek stijl: Metallica, Guano Apes, Maiden, Sabbath maar ook gewone rock.

RedBuell
12 januari 2007, 10:37
Niemand..???

(schopje omhoog)

gerre
12 januari 2007, 11:13
Jackson heeft ook een SLSMG, die is met vaste brug (string thru) en een andere headstock maar of ze de hals heeft die je zoekt weet ik niet. Tweedehands zijn ze wel te vinden voor +- 700 € denk ik.

Tho
12 januari 2007, 11:15
Als je het geld hebt voor een Jackson USA zou ik daar eens naar kijken. Die hebben prachtige strings-tru's met normale headstocks en de hals die jij zoekt. Ik heb het ook niet op die reversed headstocks. Misschien een 2e handsje?

Outrage
12 januari 2007, 13:04
Misschien een (oude) charvel? Anders moet je ook eens kijken naar Carvin, kwaliteit, zeer goede hals en niet zo puntig.

RedBuell
12 januari 2007, 16:04
Zal een kijken, die soloist heb ik eens geprobeerd maar vond hem heel raar toen ik hem in mijn handen had, beetje top zwaar terwijl de body behoorlijk licht is.