PDA

View Full Version : Ebay gitaar amerika - concreet geval



Ché
11 januari 2007, 12:43
Hoi,

ik heb ondertussen al wat posts gelezen over invoerrechten en btw, +25% neem ik als vuistregel, maar ik heb toch nog enkele vraagjes:

Het gaat om een gitaar uit de 70ties, ze zou ongeveer rond de 200$ moeten uitkomen indien het bieden niet te hoog oploopt.

De eigenaar stuurde mij dit terug: Actual shipping Airmail Parcel Post would be $70.00.
Kan dat kloppen? en rekent die airmail post nog extra kosten aan?
Moet ik dan nog extra verzekering betalen/nemen?
Moet ik vragen aan de verkoper ze als gift te laten verzenden? Of met de echte ebay verkoopswaarde? Of moet er helemaal niets op staan?

Hoe veilig is shippen in een gewone hardshell case?

ik ben een ebay leek op gebied van aankopen in de VS :-)

Alvast bedankt!

RedBuell
11 januari 2007, 13:17
Als gift laten versturen helpt niet, ook een gift van boven de € 45,- (weet het exacte bedrag niet) moet belasting over betaald worden. Heb het zelf al met motor onderdelen gehad en met een pedaaltje. Een ander pedaal kwam er trouwens wel doorheen zonder belasting.

Ché
12 januari 2007, 10:58
ok, dus waarschijnlijk best de prijs erop laten zetten?
het is een les paul copietje, dus ik heb geen zin dat de doune belasting aanrekent op 2000€ terwijl de gitaar zelf 200€ kost :)

DaveItUp
12 januari 2007, 11:14
Gewoon een factuur vragen. 200 is niets. Je betaald dan aan de deur nog wat en that's it.

Hardshell is prima. Is al 3x goed gegaan bij mij.

gerrekat
12 januari 2007, 11:37
Warom zou je al die shit doorlopen voor zo'n goedkope gitaar? lijkt mij pas de moeite vanaf een prijsklasse van zo'n € 1000

Ché
12 januari 2007, 11:52
Gewoon een factuur vragen. 200 is niets. Je betaald dan aan de deur nog wat en that's it.

Hardshell is prima. Is al 3x goed gegaan bij mij.

allright dat wilde ik weten, bedankt!

@ gerrekat: Het is een oude Hohner gitaar uit de jaren 70 gemaakt in japan, met ok pickups. Je vind ze hier nauwelijks, ik heb er al een aantal goede dingen over gelezen en vind de nieuwere L75 versie al helemaal niet slecht. Voor +-200€ kan ik moeilijk iets mis doen.
Voor 1000€ en meer vind ik het eerder dom van een gitaar uit amerika te laten komen, je kan ze niet zien of horen en als ze net niet klinkt zoals je wil is het veel geld verloren, dat risico is te groot. Een dure gitaar wil ik altijd getest hebben.