PDA

View Full Version : Ibanez Exotic Wood series



GunMetalBlue
11 januari 2007, 00:02
Nou, voor 390 euro zag ik deze staan, na de examens ga ik dat ding dan ook'ns ff testen. Maar voor ik mijn op mijn stalen ros hef en door de regen ploeter...

Is hier al ervaring mee? Het lijkt me een redelijk nieuw model... (http://www.ibanez.co.jp/world/product_news/pages/2006/EW/index_a.html)

Bart_
11 januari 2007, 00:44
Waarschijnlijk kan ik je later op deze dag mijn ervaring over deze gitaar delen. Ik ga vandaag op mijn stalen ros door regen en wind ploeteren om wat gitaren bij Feedback te testen en toevallig hebben ze deze daar ook hangen.

Maar ik vrees dat dit meer een gitaar met looks is dan een gitaar met bespeelbaarheid en tone.

jenolf
11 januari 2007, 01:00
Is hier al ervaring mee? Het lijkt me een redelijk nieuw model...



Ik heb deze (Ibanez EW20ASENT Acoustic-Electric)in oktober 2006 gekocht bij Feedback voor 299,00 euro en ben er zeer tevreden over. Ongeveer een stuk of tien gitaren uit dezelfde prijsklasses geprobeerd, maar deze had voor mij persoonlijk de meest diepe en warme klank. Ook versterkt klint deze niet onverdienstelijk.
Ik kan 'm absoluut aanraden.

episua
11 januari 2007, 12:50
mijn ervaring is dat ie er ontzettend mooi uitziet en erg lekker speelt maar akoestisch vind ik 'm niet veel volume hebben. Versterkt klinkt ie natuurlijk gewoon erg mooi maar dat ligt gewoon aan de elektronica.

GunMetalBlue
11 januari 2007, 15:52
mijn ervaring is dat ie er ontzettend mooi uitziet en erg lekker speelt maar akoestisch vind ik 'm niet veel volume hebben. Versterkt klinkt ie natuurlijk gewoon erg mooi maar dat ligt gewoon aan de elektronica.

Niet veel volume, erg mooi...
Alles is relatief natuurlijk, maar het is duidelijk dat je er tevreden over bent! Bedankt dat je ook aanhaalt 'maar dat ligt aan de elektronica, want dat durf ik bij electro-acoustische gitaren wel eens vergeten.
Thx episua!


Waarschijnlijk kan ik je later op deze dag mijn ervaring over deze gitaar delen. Ik ga vandaag op mijn stalen ros door regen en wind ploeteren om wat gitaren bij Feedback te testen en toevallig hebben ze deze daar ook hangen.

Maar ik vrees dat dit meer een gitaar met looks is dan een gitaar met bespeelbaarheid en tone.

Ik had hetzelfde idee, tot ik het bericht van episua las.
Bart_, ik wacht op jouw mening!

En natuurlijk ga ik hem zelf ook nog eens testen, maar de winkel waar ik naartoe zal gaan, is niet echt groot en vergelijkingsmateriaal komt vaak neer op richwood en stagg. Maar ik zal vergelijken in dezelfde prijsklasse he.

Ook jij bedankt Bart_!


Ik heb deze (Ibanez EW20ASENT Acoustic-Electric)in oktober 2006 gekocht bij Feedback voor 299,00 euro en ben er zeer tevreden over. Ongeveer een stuk of tien gitaren uit dezelfde prijsklasses geprobeerd, maar deze had voor mij persoonlijk de meest diepe en warme klank. Ook versterkt klint deze niet onverdienstelijk.
Ik kan 'm absoluut aanraden.

Nou, als-ie het van 10 andere gitaren wint voor jou, kan dat al eens iets gaan betekenen! Hoe lang speel je al? Wat speel je vooral? etc. Als de gitaar bij jou er boven 9 andere uitkomt, denk ik dat dat geen slechte info erbij is :)



Ik persoonlijk vind'm erg mooi, vooral die walnut... Dat, en de prijs lieten m'n oog er op vallen. Nou... nu maar hopen dat de examens snel afgelopen zijn!

Nogmaals iedereen bedankt. :hippie:

jenolf
11 januari 2007, 23:18
Nou, als-ie het van 10 andere gitaren wint voor jou, kan dat al eens iets gaan betekenen! Hoe lang speel je al? Wat speel je vooral? etc. Als de gitaar bij jou er boven 9 andere uitkomt, denk ik dat dat geen slechte info erbij is

Hoi,
Ik had een budget van ongeveer 250 euro en rond die prijsklasse heb ik een aantal gitaren geprobeerd. Dan de juiste gitaar vinden is heel erg persoonlijk.
Voelt ie goed, klinkt ie goed, algemene indruk en past ie bij je. Ik ben zelf nog al fors en heb vrij grote handen dus..........
Zo'n gitaar moet net zo zijn als een paar goede schoenen, het moet perfect passen.
Uiteindelijk had ik drie gitaren waaruit ik mijn keuze wilde maken, een Ovation, een Yamaha en de Ibanez. Alle drie zeer mooie gitaren maar de Ibanez paste gewoon het beste bij mij.

Kijk ook hier even :)
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=85877

Picker
12 januari 2007, 00:26
Nou, voor 390 euro zag ik deze staan, na de examens ga ik dat ding dan ook'ns ff testen. Maar voor ik mijn op mijn stalen ros hef en door de regen ploeter...

Is hier al ervaring mee? Het lijkt me een redelijk nieuw model... (http://www.ibanez.co.jp/world/product_news/pages/2006/EW/index_a.html)Ziet er in elk geval heel fraai uit, dus daar kun je al niet meer mee stuk. Ongelooflijk dat ze het kunnen doen voor dat geld...

Don Capo
12 januari 2007, 08:36
Walnmut voor 390 euro? Ik dacht dat dat veel duurder was. Waar heb je deze gezien? Wil hem eigenelijk ook wel hebben.

jenolf
12 januari 2007, 08:58
390 euro??
Bij Feedback kost ie 299 euro.


http://www.feedback.nl/?id=55&b=EW20ASENT

GunMetalBlue
12 januari 2007, 16:14
390 euro??
Bij Feedback kost ie 299 euro.


http://www.feedback.nl/?id=55&b=EW20ASENT

Teeeeeeeering heey!
http://www.thomaokaze.com/

goed gek :mad:

maar ik woon in belgie, zal'ns kijken wat ze er in Piens voor vragen, dat is een ritje vanuit Bruxelles wel waard, en wát een winkel :cooler:

GunMetalBlue
12 januari 2007, 16:16
Ziet er in elk geval heel fraai uit, dus daar kun je al niet meer mee stuk. Ongelooflijk dat ze het kunnen doen voor dat geld...

Ja bij ibanez blijken ze er geen 'Taylor' op te plakken, dat scheelt volgens hun erg in prijs :???:





:seriousf:



No offence kerel, mij overtuigen over de superioriteit van Taylor is niet nodig, zoveel is deze kerel echt al duidelijk. :)

Bart_
12 januari 2007, 16:22
Ik heb ze helaas niet zien staan bij Feedback Rotterdam. Dus ik kan er nog niks over zeggen.

GunMetalBlue
12 januari 2007, 16:26
Ik heb net een aanvraag van prijzen gedaan op de site van Piens.

Pais
12 januari 2007, 19:28
Alles gelamineerd? Ik vind ze niet eens mooi, maar dat is smaak. Die donkere is nog te pruimen maar dan vind ik die witte bindingen onnodig schreeuwend.
Rond die prijs koop ik liever een bescheiden maar degelijk werkpaard dan een paradepaardje. Eigenlijk koop ik voor 4X dat bedrag nog steeds liever een onopvallend werkpaard :)

Kaïn
12 januari 2007, 19:43
Pas heb ik op zo'een gespeeld in de Feedback in Eindhoven, en hij kon me erg bekoren. Mooie klank, ook versterkt. Prima pre-ampje. En daarnaast issie ook erg mooi. En die cutaway is verdomde practisch. Ik kwam zowaar met die giga handen van me in de hogere posities.

Boom-chick-Franky
12 januari 2007, 21:05
Ziet er in ieder geval erg mooi uit!!!
Maar over smaak van klank valt te twisten.
Ik zag ze vandaag toevallig in onze plaatselijke muziekwinkel ook hangen,
en idd de cutaway viel me direct op.
Bovendien hadden ze nog een aantal prachtige Ibanez jazz-gitaren staan, niet goedkoop maar ze zagen er gewoonweg geweldig uit!!!!!!!!
Over het algemeen bouwt Ibanez toch wel degelijke, betrouwbare gitaren,dus als de klank bevalt, wat let je ......... :cheerup:

Succes, en we willen plaatjes zien!!!!!!!!!!!


Frank

GunMetalBlue
12 januari 2007, 21:58
Joh! Plaatjes zien haha... euhm, dan kenje nog ff wachten hoor :)


Alles gelamineerd? Ik vind ze niet eens mooi, maar dat is smaak. Die donkere is nog te pruimen maar dan vind ik die witte bindingen onnodig schreeuwend.
Rond die prijs koop ik liever een bescheiden maar degelijk werkpaard dan een paradepaardje. Eigenlijk koop ik voor 4X dat bedrag nog steeds liever een onopvallend werkpaard :)

Ik ben nieuw in de klassieke gitaren wereld, geef 'ns wat betaalbare namen, wat tips van modellen enzo? Het gekende sticky-topic is een beetje low-profile he :)

Pais
12 januari 2007, 22:21
Ben absoluut geen "fijnproever" hoor, en heb nog niet veel verschillende gitaren in handen gehad. Ik heb momenteel een ~200 euro-ig onbekend tjechisch merk, Amada. Heel tevree mee, goede beginnersgitaar, maar ik ben aan het uitkijken naar iets met meer klasse. Intresse gaat uit naar Alhambra 5p cw http://www.guitar24.de/foto/ALH_cutaway-3f-front.jpg
In duitsland incl element €715/760 (afhankelijk van het element) In nederland 1000+
Ik vind ze zo aantrekkelijk omdat de hals wat smaller is dan gebruikelijk, ze hebben een ruime keus cutaway gitaren en ook spar-palisander combi, wat ze pittig maar niet te oppervlakkig maakt.
Ze hebben ook goedkopere modellen, die héél populair zijn onder starters, omdat veel muziekscholen ze aanraden. Tweedehands ook goed te verkrijgen

Prudencio Saez G9 - Een kennis heeft er 1. Heerlijk vol warm geluid, maar ik ben nog geen cutaways van ze tegen gekomen. Geheel massieve gitaar, ligt rond de 600 euro. Ze hebben ook goedkopere modellen.

Ik woon boven een muziekwinkel. Hier zijn ze dol op hun Esteve gitaren, maar heb ze nog niet bespeeld. Die zijn er vanaf 200.
Tja en verder goede verhalen over Rodriquez, granada en Ramirez (vanaf 800) maar allen nog niet bespeeld

Edit - Ik kan me trouwens een Rodriquez herinneren, model 1010. Geluid sprak me erg aan, maar in die prijsklasse vond ik Alhambra aantrekkelijker, voornamelijk vanwege bespeelbaarheid

GunMetalBlue
12 januari 2007, 22:33
Sorry! Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Ik zoek een acoustische, geen klassieke :)

Pais
12 januari 2007, 23:00
Haha en ik maar typen...
Ik dacht eigenlijk al... op zoek naar twee gitaren? :)

Een tijdje terug zocht ik een steelstring in diezelfde prijsklasse en twijfelde heel lang tussen de Takamine Eg440sc en een Yamaha waarvan ik het nummer ben vergeten.
Net toen ik voor de Takamine wilde gaan, kwam mn zwager aanzetten met het idee dat ik eerst een steelstring van hem moest lenen, om te kijken of het wat voor me is :)

Dat is het dus niet, gelukkig heb ik hem niet gekocht. De reden dat ik voor deze takamine wilde gaan, is omdat hij in mijn handen het minst beroerd lag (was nylon gewend! :) ) en de ronde vormen zorgen ervoor dat ik nog min of meer boven de gitaar uitkwam. Die dreadnoughs voelt me te lomp aan, al klinken ze wel wat dieper en naar mijn mening aantrekkelijker. Versterkt merkte ik daar trouwens niet heel veel verschil in, maar ik zou hem vooral akoestisch gaan bespelen.

Kortom, heb ook weinig kaas gegeten van steelstring gitaren

GunMetalBlue
12 januari 2007, 23:53
Wat is dreadnought?

GunMetalBlue
12 januari 2007, 23:58
babelfish:

dread: ontzetting
nought: onbelangrijk


not reaaaaaaaally helping me out though...




Longman dictionary of contemporary english:

dread1: to feel anxious or worried about something that is going to happen or may happen

dread2: a strong fear of something that is going to happen or may happen

nought: 1 the number 0; 2 old use used in some expressions to mean nothing


Not making any sense to me!!

freekick
13 januari 2007, 10:37
Wat is dreadnought?

= nooitniebangnie = afrikaans voor slagschip.

Kaboemba
13 januari 2007, 10:51
Ik ben persoonlijk niet kapot van de ibanez acc gitaren, vind in die prijs klasse de yamaha's veel beter zowel in geluid als bespeelbaarheid. Heb tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe gitaar tot 500 euro behoorlijk wat ibanezen naast yamaha's getest en steeds kwam de yamaha als 1 naar voren.
Een openbaring vond ik de Lag autumm serie, waar van ik er dan ook 1 heb gekocht. In die prijs klasse vind je niet snel een gitaar met karakter en de lag heeft hem.

Pais
13 januari 2007, 13:15
Wat is dreadnought?

Google is your friend... Dreadnought guitar, een kleine 800.000 hits.


Dreadnought is een model akoestisch gitaar met rechte brede schouders, beetje vierkant en erg grote kast, als je hem vergelijkt met het Grand auditorium model zoals bijvoorbeeld die van Ibanez.
Ze klinken wat warmer, dieper, meer laag, mooier! ;)

GunMetalBlue
13 januari 2007, 15:53
Ik ben persoonlijk niet kapot van de ibanez acc gitaren, vind in die prijs klasse de yamaha's veel beter zowel in geluid als bespeelbaarheid. Heb tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe gitaar tot 500 euro behoorlijk wat ibanezen naast yamaha's getest en steeds kwam de yamaha als 1 naar voren.
Een openbaring vond ik de Lag autumm serie, waar van ik er dan ook 1 heb gekocht. In die prijs klasse vind je niet snel een gitaar met karakter en de lag heeft hem.

Ik viel qua uiterlijk bij die lag's vooral op de winterserie. Persoonlijk vind ik de autumn er wel erg humus-gelijkend uitzien. Maar als-ie super klinkt maakt de look natuurlijk geen zier uit, bij mij althans niet.

Ik zal hem zeker ook in overweging nemen, deed ik eigenlijk al. Nu nog op die pokke-examens wachten...

Thx! en hoe zit dat nu met wel of niet gebanned van jou? Ik snap er niets meer van! :)

jenolf
19 januari 2007, 23:46
Ik zal hem zeker ook in overweging nemen, deed ik eigenlijk al. Nu nog op die pokke-examens wachten...
En, wat is het uiteindelijk geworden?

GunMetalBlue
22 januari 2007, 20:39
Hahahaha, een positieve denker!!


Tot 2 februari heeft dit schaep met vijf poten examens hoor :hippie:

GunMetalBlue
6 februari 2007, 17:01
Hahahaaaaa... ja!

Ik heb vandaag de LAG 100 serie, de spring, getest. 229 euri hing-ie daar. Ik moet zeggen dat-ie me kan bekoren, hij's echt fris. Hij heeft een afwerkingsmissertje rond de topkam, maar voor die prijs wil ik daarom niet gaan klagen. Er hingen er trouwens drie (100's) en de één was al wat beter afgewerkt dan de ander. De tekening op het bovenblad vond ik eerder wat saai en de hals vond ik dan weer wat te grof van tekening :p. Ik ben niet echt een gemakkelijk persoon :D Maar hey, een gitaar gaat je hele leven mee, daar stel ik dan ook hoge eisen aan! Binnenkort komt er bij m'n boer ook een cutaway binnen, die heeft dan meteen ook een Shadow-voorversterkertje erin zitten.

Iemand een mening over of ervaring met Shadow bij electro-acoustische gitaren?


De 300 en 400 series zouden dan ook binnenkomen, kan ik die ook meteen gaan testen.

Ik heb ook een mooie washburn vastgehad met notenhout, maar die klonk me iets de dof. Nee echt, ik denk dat het die cutaway Spring van LAG wordt :)