PDA

View Full Version : GForce met FCB



Baby Evil
10 januari 2007, 23:02
Hi,

ik had voordien een G Major met een Behringer FCB, en daarmee was taptempo geen probleem. Nu met de G Force lukt het niet : via learn heeft hij de juiste controller herkend, en als ik op de footswitch drukt krijgt de G midi binnen, maar met de tap tempo gebeurt niks.

Iemand met ervaring hiermee?


bedankt,

Jan

LordRiffenstein
11 januari 2007, 07:45
Jan,

het pedaal op de FCB dat je voor tap tempo gebruikt moet 2 CCs uitsturen dus je moet beide CCs aanzetten, eentje met waarde 0 en eentje met waarde 127. Dan zou het in principe moeten werken.

EDIT: Ik bedenk me net dat de GForce een non-latching pedaal wil zien en ik vrees dat je dat niet kan doen met de FCB. TC vermeld in zijn online FAQ nochtans dat tap tempo werkt met de FCB maar ze vermelden helaas niet hoe.

Yoeri

Baby Evil
11 januari 2007, 09:50
Ik heb TC gemaild : hun antwoord, het ligt aan Behringer, niet aan ons.
Ze zetten wel op hun faq dat het werkt, als je vraagt om het hoe, verwijzen ze je naar Behringer. Proficiat TC.

Hmmm, dus eigenlijk met zo'n unlatched pedaaltje van Boss rechtstreeks in de GForce zou het dus moeten lukken?

bedankt,

Jan

Josdevos
11 januari 2007, 10:07
Bij mij werkt de taptempo op de gforce met een latching CC op mijn FX1. Met een non latching CC is de timing niet controlleerbaar. Gewoon in het controller menu van de G-Force de juiste CC die de FCB uitstuurt programmeren. Enige jammere is dat je dan echt met een aan uit knop zit die soms, na het tappen aan blijft staan...

Baby Evil
11 januari 2007, 10:17
In dat menu herkent de G de controller die de FCB uitzend, maar toch gebeurt er niets als ik die controller in duw.

Jan

LordRiffenstein
11 januari 2007, 10:41
In dat menu herkent de G de controller die de FCB uitzend, maar toch gebeurt er niets als ik die controller in duw.

Jan

En je zendt zowel waarde 0 als 127?

Baby Evil
11 januari 2007, 12:06
Ik heb nu dus twee controllers onder een footswitch, allebei nr11, de een zendt 0, de ander 127. En de tap tempo luistert. Maar niet zoals het moet : een keer tappen geeft direct het maximum tempo, meerdere keren ditto.
Maar kom, het gaat vooruit :D

Jan