PDA

View Full Version : Scott Henderson lesje



future2future
10 januari 2007, 17:28
Zitten wel te gekke dingen in

http://www.youtube.com/watch?v=6YJ2P1fvYhw

Azrael
10 januari 2007, 17:38
Zitten wel te gekke dingen in

http://www.youtube.com/watch?v=6YJ2P1fvYhw

Hij is een van mijn favo's! Zie signature ;)

future2future
10 januari 2007, 17:55
Haha.

Hijs mijn absolute favo, daarom kan ik dit mijn gitaarnet vrienden ook niet onthouden :D

new deep
10 januari 2007, 21:51
Cool kende hem niet echt...wat een gemis blijkt :)

aleix
11 januari 2007, 10:30
Thanks! Zijn instructievideo's zijn erg goed, alleen ik wou dat die eikel zijn gezicht in plooi hield als hij speelt. Zelfs bij de meest standaard dingen wordt hij spastisch.

Rutger
11 januari 2007, 10:45
Fantastische gitarist! Van zo'n filmpje van 3.06 leer je al een hoop moois...

En wat een sound (kwijl)

vulvasonic
15 januari 2007, 00:13
Ik heb ooit een workshop van hem bij mogen wonen. Wat is die man goed en wat een onwaarschijnijke reeks goede ideeën heeft die man.

Typisch zo iemand die weet waar het om gaat. En het dan ook nog zo goed kunnen......., pffff

Ook een zeer aimabel persoon. Ik ga die video snel bekijken!

henkr
16 januari 2007, 17:15
Hij is inderdaad een van de betere; zou veel meer erkenning moeten krijgen.

catmanx28
16 januari 2007, 17:53
als er nog meer instructie filmpke's zijn ..die zien we ze graag en al.

dit was een goeie ..

future2future
16 januari 2007, 23:28
Ik heb ooit een workshop van hem bij mogen wonen. Wat is die man goed en wat een onwaarschijnijke reeks goede ideeën heeft die man.

Typisch zo iemand die weet waar het om gaat. En het dan ook nog zo goed kunnen......., pffff

Ook een zeer aimabel persoon. Ik ga die video snel bekijken!

Ik heb dezelfde ervaring met hem, echt gruwelijk zo'n clinic van hem, hij speelt echt de meets waanzinnige dingen en het komt altijd uit.

En hij is inderdaad ook echt een aardige vent

thefox
17 januari 2007, 08:54
Hij is een van mijn favo's! Zie signature ;)
hehe, dat stukje uit je sig komt toch uit die video melodic phrasing ofzo?! Echt een geniale video, met materiaal waar je een heel leven voor nodig hebt om te absorberen :P

jero
17 januari 2007, 21:35
Ook een zeer aimabel persoon.

zeker! ik heb hem een keer mogen ontmoeten in de Boerderij in Zoetermeer (of all places). Hele aardige vent, tikkie weird, maar op een prettige manier. En spelen joh!

Tristan
17 januari 2007, 21:58
Thanks! Zijn instructievideo's zijn erg goed, alleen ik wou dat die eikel zijn gezicht in plooi hield als hij speelt. Zelfs bij de meest standaard dingen wordt hij spastisch.

Dat is nu juist wat ik zo cool aan hem vind, die instructievideo's zijn echt heel erg goed, vooral Melodic Phrasing is fantastisch, daar zit echt een schat aan informatie in...
In Jazz Fusion Improvisation geeft hij ontzettend veel tips om het outside spelen te leren, maar die video is wel wat minder toegankelijk en als je eenmaal de informatie kent dan heb je niet zoveel meer aan de video...
Je hoeft met Melodic Phrasing maar mee te spelen om geinspireerd te raken...

Tristan
17 januari 2007, 22:04
Ik heb ooit een workshop van hem bij mogen wonen. Wat is die man goed en wat een onwaarschijnijke reeks goede ideeën heeft die man.

Typisch zo iemand die weet waar het om gaat. En het dan ook nog zo goed kunnen......., pffff

Ook een zeer aimabel persoon. Ik ga die video snel bekijken!

Was dat op het Rotterdams conservatorium?
Zo ja, dan was ik daar ook aanwezig en Michael was er toen ook, maar toen kende ik zowel jou als Michael nog niet...
Ik zat toen in het eerste jaar van de Jazz opleiding in Rotterdam...

Hij was wel echt ziekelijk veel met z'n tremolo aan het spelen, zo veel dat ik echt helemaal geen idee meer had welke changes hij aan het volgen was, wel ziekelijk vet wat hij allemaal deed, ook op dat Wayne Shorter nummer "Fee Fi Fo Fum" enzo...
Wat betreft informatie vond ik de workshop niet zo, ik had allebei zijn video's al en ook al meerdere keren gezien, dus echt veel nieuws was er niet, wel heel vet om hem zo te zien spelen...

Hij is ook wel een van mijn favorieten in de hedendaagse Jazz, met name ook vanwege zijn heerlijke toon (die in zijn vingers) en beheersing van de Blues en hoe hij dat met outside en Jazz harmonieen combineert...

@future2future:
Thanx voor de video, erg cool!
Die kwintenstapelingen was ik zelf ook al even mee bezig, leuk om te zien hoe Scott dat doet... :D
Die andere lick kan je op heel veel akkoorden toepassen, volgens mij zelfs in de octotoniek, ik zal eens kijken wat ik er allemaal mee kan...

future2future
18 januari 2007, 09:34
Was dat op het Rotterdams conservatorium?
Zo ja, dan was ik daar ook aanwezig en Michael was er toen ook, maar toen kende ik zowel jou als Michael nog niet...
Ik zat toen in het eerste jaar van de Jazz opleiding in Rotterdam...


Ik was daar toen ook! Zat toen nog op de havo daarzo

thefox
18 januari 2007, 10:10
Een beetje offtopic, maar ik zie dat jullie conservatorium doen/gedaan hebben. Welke stukken hebben jullie bij je auditie gespeeld en wat voor een commentaar kregen jullie. Wat was de rede dat jullie aangenomen werden? Ik ga ook audities doen en ik heb nu Misty van Wes Montgomery, moonflower van Rosenberg Trio, Lone Star van Carl Verheyen (of Cry for you van Andy Timmons) en dan nog een eigen nummer (wel een pop nummer) (ik wilde eigenlijk room335 van Larry Carlton, maar die changes gaan me een beetje te snel voor improvisatie, en dan kan ik denk ik niet goed genoeg laten horen dat ik de akkoorden volg)

Azrael
18 januari 2007, 10:12
Een beetje offtopic, maar ik zie dat jullie conservatorium doen/gedaan hebben. Welke stukken hebben jullie bij je auditie gespeeld en wat voor een commentaar kregen jullie. Wat was de rede dat jullie aangenomen werden? Ik ga ook audities doen en ik heb nu Misty van Wes Montgomery, moonflower van Rosenberg Trio, Lone Star van Carl Verheyen (of Cry for you van Andy Timmons) en dan nog een eigen nummer (wel een pop nummer)

Ugh! PM PM PM PM!


Het gaat in dit topic over de fantastische Scott Henderson! :D

Azrael
18 januari 2007, 10:12
hehe, dat stukje uit je sig komt toch uit die video melodic phrasing ofzo?! Echt een geniale video, met materiaal waar je een heel leven voor nodig hebt om te absorberen :P

Yup , het noodloot wil ik echter dat juist nu ik hem een beetje zou begrijpen die video , ik hem kwijt ben. Nergens te vinden......dus ik moet weer op zoek op het internet.

thefox
18 januari 2007, 10:15
Ugh! PM PM PM PM!


Het gaat in dit topic over de fantastische Scott Henderson! :D
Sorry!, die licks zijn echt super bruikbaar in die video, klinkt wel lekker, maar eigenlijk zijn ze helemaal niet zo weird ofzo. (harmonisch gezien) Misschien als je alles een half hoger speelt ofzo, haha. (just joking) Ik vind het wel cool wat Scott Henderson veel doet met het spelen met de pentatoniek! bv Dmaj7 en dan C# pentatonisch spelen :)

thefox
18 januari 2007, 10:16
Yup , het noodloot wil ik echter dat juist nu ik hem een beetje zou begrijpen die video , ik hem kwijt ben. Nergens te vinden......dus ik moet weer op zoek op het internet.
Ik heb hem op DVD voor je incl chapters (zelf gemaakt, zodat je voorbeelden makkelijk terug kan spoelen enzo) Cool huh! :)

Azrael
18 januari 2007, 10:19
Ik heb hem op DVD voor je incl chapters (zelf gemaakt, zodat je voorbeelden makkelijk terug kan spoelen enzo) Cool huh! :)

*beep me up Scotty!*

WICKED
18 januari 2007, 12:18
waarom ken ik hem niet?

Tristan
18 januari 2007, 13:37
Ik was daar toen ook! Zat toen nog op de havo daarzo

Tsjongejonge, het wordt steeds gekker... :o :D

Negative K3 fan
18 januari 2007, 16:59
Een beetje offtopic, maar ik zie dat jullie conservatorium doen/gedaan hebben. Welke stukken hebben jullie bij je auditie gespeeld en wat voor een commentaar kregen jullie. Wat was de rede dat jullie aangenomen werden? Ik ga ook audities doen en ik heb nu Misty van Wes Montgomery, moonflower van Rosenberg Trio, Lone Star van Carl Verheyen (of Cry for you van Andy Timmons) en dan nog een eigen nummer (wel een pop nummer) (ik wilde eigenlijk room335 van Larry Carlton, maar die changes gaan me een beetje te snel voor improvisatie, en dan kan ik denk ik niet goed genoeg laten horen dat ik de akkoorden volg)

dat zijn niet de minste nummers die je noemt zeg!

thefox
18 januari 2007, 17:05
dat zijn niet de minste nummers die je noemt zeg!
Hmm, moet er wel hard op studeren, maar ik heb veel tijd vrijgemaakt de komende maanden tot de audities...

Ik zag trouwens net dat scott henderson binnenkort weer speelt in de boerderij (Gambale ook trouwens@!!)

henkr
18 januari 2007, 17:33
Klopt. 5 April, Scott Henderson blues band en 18 Maart, Frank Gambale.

Rutger
18 januari 2007, 17:40
Woei, staat genoteerd :)

future2future
18 januari 2007, 17:41
En 22 maart Zawinul boerderij!!!