PDA

View Full Version : squire sidekick kapot



martinos
24 december 2002, 21:15
mijn slaapkamerversterker 'squire sidekick 10V' viele deze avond om, dus kreeg een klein klapje. Maar nu komt er bijna geen geluid meer uit, en reageert de volume knop ook niet meer.

Wat kan ik hier het beste mee doen?
alvast bedankt, Martin

Negative K3 fan
24 december 2002, 21:24
mijn geweldige 150 watt ss-versterker waarvcan ik de naam neit ga noemen is door op te hard volume met te veel bas spelen al 3 keer van een halve meter naar benedede geflikkert en hij doet het nog steeds "perfect". Als ze hem in plaats van die duurzaamheid nou iets beter haddedn laten klinken :sad:

maar wat je kunt doen is hem los halen en kijken of er draadjes los zitten.

martinos
24 december 2002, 23:23
ik heb hem opengeschroeft, nu ben ik geen elektronica expert, maar er lijkt toch niks los te zitten.

iron_maiden
24 december 2002, 23:39
Anders breng je hem naar een winkel, en laat je hun der aan pielen. Wel uitkijken dat ze je niet iets aansmeren wat je niet nodig hebt.

aadplagiaat
24 december 2002, 23:59
Het lijkt erop dat je amp op een potmeter is gevallen en dat die nu dus stuk is. Kan bijvoorbeeld een "tone" (lo-mid-hi) potmeter zijn. Als daar iets aan stuk is werkt het "filter" niet meer goed en wordt de toon zachter.

martinos
25 december 2002, 10:21
ok bedankt, te lastig om zelf te maken dus. ik moet alleen wel tot vrijdag wachten tot hij naar de winkel kan

JV
25 december 2002, 12:44
misschien moet je em een sidekick geven.




tzal vast een los draadje zijn bij 1 van je pots ofzo

Moonchild
25 december 2002, 13:48
was bij mijn broer ook gebeurt toen ie nog zn squier had. Dat ding valt zo makkelijk om, en de kabel steekt dan uit.
Potmeters kapot.

martinos
25 december 2002, 20:59
ja dat zal het zijn, ik kan (zoals eerder gezegd) mee naar de winkel gaan, of is dit ook op een easy manier zelf te maken?

BLOK182
26 december 2002, 11:46
Ik zou er ff mee naar de winkel gaan, die kunnen hem misschien voor je fixen en anders hebben ze wel advies wat je er zelf aan kan fixen.

martinos
26 december 2002, 12:50
ok bedankt

Vai Himself
27 december 2002, 15:16
misschien ook een idee:
kijk eens naar andere kleine versterkers, voor het geld van die reparatie kan je misschien wel een hele nieuwe kopen!!!

Ic3gl0vE
28 december 2002, 12:15
een roland cube 15 kost 125 euro en ik heb dat ding getest en hij is voor zo'n klein kastje echt vet! Je zou er een heel eind op vooruit gaan als je die zou nemen ipv je squier versterkertje. repareren is namelijk niet goedkoop!

martinos
29 december 2002, 14:16
hij staat nu in de muziek winkel, ze zouden er alleen even naar kijken, en dan zou ik een prijs krijgen, we wachten af

jpb
29 december 2002, 23:21
Op 2002-12-29 14:16, schreef martinos:
hij staat nu in de muziek winkel, ze zouden er alleen even naar kijken, en dan zou ik een prijs krijgen, we wachten af




Op 2002-12-29 14:16, schreef martinos:
hij staat nu in de muziek winkel, ze zouden er alleen even naar kijken, en dan zou ik een prijs krijgen, we wachten af


Laat je niet verneuken. Een goede checkup van een goedkopere PCB-(=printed circuit board) versterker kost vaak meer dan de nieuwprijs. Als je pech hebt maken ze hem open, geven er een schop tegen (inderdaad: side-kick), zetten hem weer in elkaar en de rekening ligt klaar.
Als je serieus bent met je muziek, kun je beter doorsparen voor een betere versterker. succes.

martinos
30 december 2002, 16:59
@ jpb: met muziek ben ik zeker wel serieus, maar die gast in de winkel is nl een goede vriend van mij, ik heb hem inmiddels terug (versterker) er moest een hele nieuwe printplaat in, en dat ging me zo'n 80 euro kosten. Geen zin in dus..

jpb
30 december 2002, 18:18
@ jpb: met muziek ben ik zeker wel serieus...

Dat begrijp ik wel; was ook niet lullig bedoeld, maar: investeren in betere spullen maakt het zoveel leuker.



...maar die gast in de winkel is nl een goede vriend van mij....

Dat is inderdaad een ander verhaal.

BLOK182
31 december 2002, 18:37
maar ik zou toch overwegen een Roland Cube 15 te kopen.

sash
31 december 2002, 19:57
De Roland Cube series zijn idd leuke versterkertjes voor de prijs.

BLOK182
31 december 2002, 20:35
erg betaalbaar en ideaal voor slaapkamers lijkt me.