PDA

View Full Version : Dure gitaren aanschaffen?? Verzamelaars?



Jay75
10 januari 2007, 11:15
Ik heb 4 redelijk dure gitaren, 1000 euro+
Daarvan zijn er 2 die ik niet weg doe ( Gretsch/SG Deluxe )
Die andere 2 heb ik te koop staan en gaan alleen weg bij een leuk bod.
Ik wil uiteindelijk 3 toffe gitaren overhouden.
Nu staat er in Amsterdam een hele toffe Gretsch Firebird Deluxe te koop

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/joejet300.jpg

Dit model dan uit 1962. Maar kost wel 2700 euro slik.
Wel een droomding voor mij. ( dus lelijk ding antwoorden nevermind!)
Zelfde model als Malcolm Young van Ac/Dc vroeger trouwens.

Het is uiteraard een flinke investering, maar als ik mijn andere gitaren verkoop/inruil, hoef ik niks/tot weinig bij te leggen. Het geld heb ik nu ook ook aan de muur hangen.

Maar nu de concrete vraag...
is het slim om zo'n dure gitaar te kopen? Ik wil er bij latere eventuele verkoop natuurlijk niks op verliezen. Er moet dan natuurlijk net een liefhebber voor zijn, het is niet echt een heel populair model in tegenstelling tot bijv een White Falcon. Of zo weg op Ebay.

Of gewoon die andere verkopen en een electromatic kopie kopen van nog geen 500 euro! Zijn er hier mensen met zulke dure gitaren trouwens?
Verzamelaars ofzo, want dat ben ik dus niet, ik zou er uiteraard op gaan spelen, daardoor natuurlijk kans op beschadigingen en waarde vermindering enzo...

Ik denk ook niet dat ik het ga doen trouwens, heb ook mijn andere gitaren nog niet verkocht. EN is veel geld voor een gitaar, maar is wel vet haha...

DAMN!

zeppo
10 januari 2007, 11:21
/therapie-mode-aan

Het helpt wanneer je je gedachten even op een rijtje zet.

/therapie-mode-uit

bedankt dat je ons er even in betrekt :D

Veekeren
10 januari 2007, 11:31
Ik heb wel een aantal duurdere gitaren, maar mn Gibson Custom Shop Les Paul Class5 is toch ook wel redelijk excessief prijzig...

Maar die zou ik nog wel verkocht krijgen, als ik haast zou hebben met een paar honderd euro verlies. Dat zou dan ook verder niet boeien, want het is een geweldige gitaar waar ik dan enorm veel plezier aan gehad zou hebben. In hoeverre die Gretsch ook weer makkelijk verkoopt, mn gevoel zegt minder, maar zeker weet ik dat helemaal niet...

MAARRRR... Je koopt dat niet als belegging. Gitaren met zo'n prijs, daar ga je meestal geen knallende winsten op maken, en ik heb de mijne gekocht omdat het gewoon mn droomgitaar was. Ik snap dat het klote is als de waarde meteen halveert (daarom zou ik de mijne ook nooit nieuw kopen, dan is ie helemaal allesjezes duur), maar dat zal bij die Gretsch ook wel meevallen. Als het je droom is, je kan het opbrengen (en weet dat je andere gitaren niet zal missen), ik zou het doen...

Dude
10 januari 2007, 11:39
Precies, als het je droom is moet je het doen, mits je het kan betalen uiteraard !


Als je de realiteit even terug pakt nu kan je denken dat het wel een godvergeten berg geld is voor een gitaartje, sommige mensen moeten daar 3 maanden voor werken. Weet niet of je veel moet giggen, ook dat is een gedachtegang waard. Zou je hem dan meenemen of is die alleen voor thuis ?

Jay75
10 januari 2007, 11:43
Ik zou nooit een gitaar kopen alleen voor thuis :D

Dude
10 januari 2007, 11:52
dat is dus een overweging waard, neem jij je gitaar van bijna 3000 euro mee naar een kroeg waar dr misschien ongelukken mee kunnen gebeuren of lompe boeren hem jatten...

ik schijt in mn broek met mn jazzmaster, rond de 2000 euro waard maar ik laat hem het liefst thuis.
Aan de andere kant stom want mn amp + 2 andere gitaren zijn bij elkaar al 4000 euro waard en die behandel ik als hoeren...

zon ouwe bak heeft wat speciaals... maar dat is meteen ook zn nadeel.

casper innosence
10 januari 2007, 12:12
Een gitaar koop je ook om gebruikt te worden. Als het een droomgitaar is moet je je misschien niet zo druk maken over een eventuele latere verkoop (wie weet wil je m nooit meer kwijt, dus no problem).

En ik heb zelf ook n dure gitaar (geen 3000+ maar duur zat) en die gaat gewoon mee naar de kroeg waar we spelen, samen met de amp (die ook veel te duur is). Maar ik heb alles wel verzekerd..

Jay75
10 januari 2007, 12:40
Als ik 'm zou kopen dan zou ik er wel mee gaan giggen ja, goed in de gaten houden, dat wel. Een beetje extra voorzichtig ermee :)

(En er staat ook niet op dat 'ie zo duur is he, er hangt geen prijskaartje aan.
Zullen ze nog eerder een Les Paul van me jatten, veel bekender)

Maar ik ben nu ook zuinig op mn gitaren (zijn ook duur zat, maar sowieso), op veel plaatsen gespeeld maar nog nooit wat gebeurd.

Dus dat is niet echt de overweging die ik maak. Ook zou ik er geen dikke winst op willen maken, tenminste het is niet een reden om deze te kopen, dan kan je beter eentje kopen waarvan je dat zeker weet.


@Casper, gij zat bij mij op school man! Nu weet ik het zeker!

Dirkdewaard
10 januari 2007, 13:11
Ik heb 4 redelijk dure gitaren, 1000 euro+
Daarvan zijn er 2 die ik niet weg doe ( Gretsch/SG Deluxe )
Die andere 2 heb ik te koop staan en gaan alleen weg bij een leuk bod.
Ik wil uiteindelijk 3 toffe gitaren overhouden.
Nu staat er in Amsterdam een hele toffe Gretsch Firebird Deluxe te koop

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/joejet300.jpg

Dit model dan uit 1962. Maar kost wel 2700 euro slik.
Wel een droomding voor mij. ( dus lelijk ding antwoorden nevermind!)
Zelfde model als Malcolm Young van Ac/Dc vroeger trouwens.

Het is uiteraard een flinke investering, maar als ik mijn andere gitaren verkoop/inruil, hoef ik niks/tot weinig bij te leggen. Het geld heb ik nu ook ook aan de muur hangen.

Maar nu de concrete vraag...
is het slim om zo'n dure gitaar te kopen? Ik wil er bij latere eventuele verkoop natuurlijk niks op verliezen. Er moet dan natuurlijk net een liefhebber voor zijn, het is niet echt een heel populair model in tegenstelling tot bijv een White Falcon. Of zo weg op Ebay.

Of gewoon die andere verkopen en een electromatic kopie kopen van nog geen 500 euro! Zijn er hier mensen met zulke dure gitaren trouwens?
Verzamelaars ofzo, want dat ben ik dus niet, ik zou er uiteraard op gaan spelen, daardoor natuurlijk kans op beschadigingen en waarde vermindering enzo...

Ik denk ook niet dat ik het ga doen trouwens, heb ook mijn andere gitaren nog niet verkocht. EN is veel geld voor een gitaar, maar is wel vet haha...

DAMN!

Het is duidelijk, kopen dat ding! Wat moet je nou met 5 gitaren die je best wel mooi vind? Als 1 gitaar je droom is, moet je die kopen. Maak je geen zorgen om de toekomst.

pol
10 januari 2007, 13:28
vind ik ook, als het echt je droomgitaar is, en je kan het betalen, gewoon doen, je leeft tenslotte maar 1 keer.

Jay75
10 januari 2007, 13:51
Ik heb er ook nog niet op gespeeld, dus wie weet veranderd dan alles haha.

Weet iemand er nog ergens 1 te koop?
Deze staat bij sound-plaza in ieder geval.

Wicked Willy
10 januari 2007, 15:19
Prachtige gitaar en 2700 euro is een hoop geld, maar dan heb je ook wat. Als je het geld hebt zou ik zeggen doen.

vulvasonic
10 januari 2007, 15:21
Natuurlijk moet je dat doen, mits je ervan overtuigd bent dat dit je ultieme gitaar is en zal blijven.

Goldeneye
10 januari 2007, 16:29
Ik zou die gitaar van AC/DC zeker aanschaffen...is een prachtige gitaar om te zien en schijnt ook echt erg goed te klinken.

casper innosence
10 januari 2007, 17:52
...


@Casper, gij zat bij mij op school man! Nu weet ik het zeker!

@jay75, waar dan als ik vragen mag?

ACSlater
10 januari 2007, 18:11
Ik zou gaan vragen wat voor vreemde tremolo er op zit maar laat nu net een het item op de voorpagina van the Gretsch Pages over de Jets gaan. Het blijkt een Burns te zijn:
Vibrato tailpieces became standard in '62, but they weren't Bigsbys. Instead, a funky, Burns-sourced whammy was used.

Wil je persé éen Jet uit de jaren '60? Die gitaren worden ook nu nog gemaakt natuurlijk en je moet (bijna zeker) wel een kunnen vinden voor minder centen.

hoofd
10 januari 2007, 18:27
Ik heb er ook nog niet op gespeeld, dus wie weet veranderd dan alles haha.

Weet iemand er nog ergens 1 te koop?
Deze staat bij sound-plaza in ieder geval.

Dat dacht ik al toen ik de eerste post las, ik heb 'm daar laatst bespeeld ;)

Over een ouwe Fender Bandmaster stack trouwens.. Wat een geluid :o
Het is jammer dat je thuis nooit op zulke niveau's kan spelen, maar wat een geluid zeg.. Die Bandmaster was ook een aparte, was geretolexed met een zwart/wit motiefje, erg fout rockabilly. Het was volgens mij de oude stack van Eric Corton, maar dat weet ik niet zeker.

En die Gretsch speelt heerlijk. Het is niet mijn model, maar het is een erg mooie gitaar en speelt erg lekker. Dat 'ie oud is wist ik, maar niet dat 'ie 2700 euro kost. Anders had ik er wsl niet op durven spelen, maar ik zat er te ouwehoeren en ik pakte de dichtstbijzijnde gitaar om even op te pingelen tijdens het lullen :D


edit: Trouwens, Arnoud, een van de eigenaars van Sound Plaza, is echt een wandelende Gretsch-encyclopedie, die man weet alles van Gretsches. Het is zeker de moeite waard om even langs te gaan en de gitaar te proberen en informatie bij Arnoud te winnen.

Eko
10 januari 2007, 18:47
Gewoon kopen dat ding en spelen of er geen morgen meer komt! Ik koop ook duurdere gitaren, gewoon omdat ik dat tegenwoordig makkelijker kan. Ze gaan gewoon mee de kroeg in of met een ander optreden. Ik sta me niet te ergeren aan minder materiaal , terwijl ik beter heb. Heb ik eerst wel gedaan , maar verklaarde op het laatst mezelf voor gek.

heavy-metal-thunder
10 januari 2007, 18:59
Ik heb een paar behoorlijke dure versterkers en gitaren (o.a. een Richwoord sunburst telecaster :-) . Eigenlijk allemaal veel te duur/goed voor het niveau dat ik zelf maar haal, maar who cares? Ik kan het betalen en ik beschouw het als een investering. Ik kijk altijd goed uit of het een goei deal is en dan verliest het nooit zijn waarde. Een 10-tal jaar terug wouden vele beleggers hier in België Lernaut&Hauspie aandelen, tot ze een jaar of 6 terug geen stuiver waard bleken te zijn. Mijn moeder en broer hebben hierdoor veel geld verspeeld. Maar ik heb nog steeds mijn gitaren, heb er alle dagen plezier van en binnen 10 of 20 jaar zijn ze nog veel meer waard.

btw: een maat van me had een 1963 Bandmaster (blonde), wat een geluid! Hier klinkt alles goed op.

rickert
10 januari 2007, 18:59
Ik zit ook wel eens te dromen om voor een Gretsch white falcon of een Gretsch bo diddley te sparen... Maar meestal komt het er in het echt niet van EN ik twijfel wel eens of ik er goed genoeg voor kan spelen enzo :chicken: :satisfie:

robert-gitarist
10 januari 2007, 19:05
Als je hem echt heel graag wil hebben moet je hem uiteraad kopen :0 Pracht ding.En het voordeel is dat hij redelijk waarde vast is denk ik.

Antoon
10 januari 2007, 19:55
Heb je aan de hand van de Vintage Guitar Price Guide en de originaliteit (lak bijvoorbeeld) de cataloguswaarde al bepaald?

Een mooie gitaar is leuk maar ik neem aan dat je niet 1000 euro te veel wilt betalen. Je zegt zelf al: op de Pinguin na zijn ouwe Gretch solid body's niet echt gewild/veel waard.

hansoonk
10 januari 2007, 20:00
Als je kijkt naar dealerprijzen in USA, dan lijkt de vraagprijs wel OK (als de gitaar verder goed en origineel is).

http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetails.aspx?Item=1599138

http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetails.aspx?Item=1522564

Dirkdewaard
10 januari 2007, 20:09
Als je kijkt naar dealerprijzen in USA, dan lijkt de vraagprijs wel OK (als de gitaar verder goed en origineel is).

http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetails.aspx?Item=1599138

http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetails.aspx?Item=1522564

Ach, ja dat zijn maar dealer prijzen. Dat zegt niet altijd alles. Ik heb even gekeken en in de Vintage Guide staat: 3000 tot 3700 dollar (gelijk aan euro als je het hierheen wil halen) Nette prijs als hij in goede staat is natuurlijk!

ACSlater
10 januari 2007, 23:11
Ik zit ook wel eens te dromen om voor een Gretsch white falcon of een Gretsch bo diddley te sparen... Maar meestal komt het er in het echt niet van EN ik twijfel wel eens of ik er goed genoeg voor kan spelen enzo :chicken: :satisfie:

Nee maar! ze bestaan dus echt! Mensen die een Gretsch Bo Diddley willen hebben :seriousf:

rickert
10 januari 2007, 23:17
Nee maar! ze bestaan dus echt! Mensen die een Gretsch Bo Diddley willen hebben :seriousf:

Yeah zekerweten! Niet die vierkante plank hoor, maar deze:

http://home.insightbb.com/~blackriderguitars/gibbonswithgretsch1.jpg

vulvasonic
10 januari 2007, 23:19
Die vierkante is anders ook best gaaf! :cooler:

rickert
10 januari 2007, 23:21
Die vierkante is anders ook best gaaf! :cooler:

Ja maar die zou ik voor erbij willen :cooler: en hij is iets te duur voor erbij :dontgeti:

vulvasonic
10 januari 2007, 23:25
Ja maar die zou ik voor erbij willen :cooler: en hij is iets te duur voor erbij :dontgeti:

Volgens mij is daar ook een budget-versie van. Toch leuk voor erbij, zeker als je 'm silver sparkle laat spuiten! :cooler: :cooler:

Orpheo
10 januari 2007, 23:27
ik heb 3 gitaren die ieder meer dan 2000 euro zijn. ik speel erop alsof het squiertjes zijn, met diezelfde liefde en agressie en dikheid en eenvoud. het is een gitaar. het is een gebruiksvoorwerp. ik ben er redelijk zuinig op, maar ga bepaalde dingen niet uit de weg omdat het dure gitaren zijn. ik baal alleen van krassen DOOR de lak, maar ach. hoort erbij :) al die krassen hebben hun eigen verhaal, hun eigen geschiedenis. het maakt mijn gitaar tot wat de gitaar is.

en als het je droomgitaar is, kopen!

ik had een droomgitaar, een gibson les paul custom 3 pup. eni k heb 'm nu al meer dan een jaar, en iedere keer als ik ernaar kijk, als ik erop speel, raak ik er weer verliefd op. deze gitaar gaat never ever meer weg :)

hoofd
11 januari 2007, 00:50
Yeah zekerweten! Niet die vierkante plank hoor, maar deze:


Bij Sound Plaza hebben ze zo'n Bo Diddley plank, de echte... Met de handtekening van de heer Diddley :D

http://www.sound-plaza.nl/IMAGES/BO.jpg

Das Bas, de mede-eigenaar van Sound Plaza met Bo Diddley, die net van plan is met de stift die hij vast heeft een handtekening te zetten. Die handtekening zit er nu op, kan ik uit betrouwbare bron vertellen :sssh:

Jay75
11 januari 2007, 09:34
@jay75, waar dan als ik vragen mag?


Music Management Tilburg!

omni
11 januari 2007, 09:47
http://home.insightbb.com/~blackriderguitars/gibbonswithgretsch1.jpg[/QUOTE]

Das heel geen BO diddley, das de Billy BO Jupiter het signature model van Billy Gibbons van ZZtop.

LostHighway
11 januari 2007, 09:49
Das heel geen BO diddley, das de Billy BO Jupiter het signature model van Billy Gibbons van ZZtop.
Haha, vandaar die verwarde blik van Diddley :D

Jay75
11 januari 2007, 12:06
Erg tof ding!
Maar die heb ik dan liever in de electromatic uitvoering ( die niet bestaat ;))

casper innosence
11 januari 2007, 14:07
Music Management Tilburg!

Zou inderdaad wel es kunnen, speel jij in Svetlana?

Jay75
11 januari 2007, 16:52
Tot eind vorig jaar wel ja!

Nu in The Dirty Denims en The Vindicators.

Eindelijk rock&roll!

casper innosence
11 januari 2007, 17:16
Tot eind vorig jaar wel ja!

Nu in The Dirty Denims en The Vindicators.

Eindelijk rock&roll!

Jeroen uit Eindhoven dus? haha toevallig man, hoeisty?

Jay75
11 januari 2007, 18:08
Goed man!

Vanavond spelen in Deurne of all fucking places!
Als we niet van de weg afwaaien!

rickert
11 januari 2007, 18:22
http://home.insightbb.com/~blackriderguitars/gibbonswithgretsch1.jpg

Das heel geen BO diddley, das de Billy BO Jupiter het signature model van Billy Gibbons van ZZtop.[/QUOTE]

Neejoh das niet de signature van billy gibbons tog :chicken: Volgensmij zat die billy nog in de verrekijker toen bo diddley erop speelde, of zit ik ernaast?

vulvasonic
11 januari 2007, 18:52
Staat in de lijst als de Billy F Gibbons / Bo Diddley gitaar. Waarschijnlijk doordat Bo het ding heeft ontworpen ofzo en dat Billy het model recentelijk weer populair heeft gemaakt (of verfijnt). Weet ik het.

rickert
11 januari 2007, 18:56
Staat in de lijst als de Billy F Gibbons / Bo Diddley gitaar. Waarschijnlijk doordat Bo het ding heeft ontworpen ofzo en dat Billy het model recentelijk weer populair heeft gemaakt (of verfijnt). Weet ik het.


DAN weet ik het ookniemeer! :chicken:

Damn... een Gretsch 6120 is ook vet man... Staatie verdomme nog op gitaarmarkt op! HALLO IK MOET MN RIJBEWIJS NOG HALEN! dat kan ik nooit bekostigen als ik naar die gretsch kijk :chicken: dus.

ACSlater
11 januari 2007, 19:19
DAN weet ik het ookniemeer! :chicken:

Bo Diddley heeft een hele rits bizarre gitaren laten bouwen door Gretsch. Dit model is er dus éen van. Enne ik heb al een 6120 :dance:

rickert
11 januari 2007, 19:28
Enne ik heb al een 6120 :dance:

Waarom moet je dat nou weer zeggen?

Bevaltie een beetje :satisfie: ????

jimihattricks
11 januari 2007, 20:05
Ik zou nooit een gitaar kopen alleen voor thuis :D

dan zou ik deze ook niet kopen.. als je gaat giggen boeit het echt niet zoveel of je nu over deze gitaar speelt of eentje uit die nieuwe electromatic reeks.. mijn ervaring is dat de meeste mensen in t publiek of 1) toch al dronken zijn en niet zien, laat staan horen op wat voor gitaar je speelt, 2) de meeste mensen t bovendien helemaal niet interesseert waar je op speelt, zolang t maar cool is (en daar valt bij deze gitaar sowieso nog over te twisten - ik vind m wel cool hoor ;))... de paar nerderige gitaristjes op de eerste rij (mij incluis :)) daargelaten..



als je dat ding gewoon wil hebben omdat je het geil vind, da's een ander verhaal, dan moet je het gewoon doen :D

omni
11 januari 2007, 20:17
Staat in de lijst als de Billy F Gibbons / Bo Diddley gitaar. Waarschijnlijk doordat Bo het ding heeft ontworpen ofzo en dat Billy het model recentelijk weer populair heeft gemaakt (of verfijnt). Weet ik het.


Ge het helemaal gelijk! Sorry, ik kende het model alleen maar van Billy Gibons, op de site van gretsch staat het hele verhaal;

Rock luminaries Billy F Gibbons and Bo Diddley have joined forces to bring you a 21st century version of the elusive Gretsch Jupiter Thunderbird™, now dubbed the "Billy-Bo". Designed in '59 from Bo Diddley's talented hand...!

"Some time ago, Bo gave me the guitar as a gift. It was during the recent ZZ Top recordings when the engineering crew and I snaked through the guitar vault searching for that 'certain-something' guitar and there it was! We didn't risk subjecting such a rare instrument to the rigors of the road so this new, reproduction model was recreated with some BFG Mojo thrown in for good measure. It's now the main stage guitar with a groove." -Billy F Gibbons
http://www.gretschguitars.com/gear/index.php?product=G6199&cat1=&cat2=&q=&st=1

Dylan61
12 januari 2007, 09:06
De prijzen die wij betalen bij kopen van Vintage gitaren,
krijgen wij nooit bij verkopen van Vintage gitaren.

Jay75
12 januari 2007, 09:30
De prijzen die wij betalen bij kopen van Vintage gitaren,
krijgen wij nooit bij verkopen van Vintage gitaren.

En "wij" zijn?
De particuliere gitarist of handelaar?

rickert
31 januari 2007, 21:06
Hey Jay75, er staat een firebird bij soundplaza te koop he

strat58
30 oktober 2007, 00:19
De prijzen die wij betalen bij kopen van Vintage gitaren,
krijgen wij nooit bij verkopen van Vintage gitaren.

Hi +++++++++++1
Peace Strat58

JeeBee
30 oktober 2007, 00:30
T'is een aparte gitaar kan ik jullie vertellen, heb er nl. zelf net 1 gekocht.
Het uiterlijk is in ieder geval anders dan alle andere gitaren.
Ik ben met name gevallen voor die lekkere toon, met een beetje distortion/overdrive op je amp klinkt hij gewoon super imo!
Kijk maar eens naar de master himself op zijn Billy-Bo Jupiter Thunderbird dan krijg je een goede impressie. Deze Gibbons les is zowiezo heel aardig omdat hij ook leuke riffs ten beste geeft van de oude helden die hem beïnvloed hebben.

http://nl.youtube.com/watch?v=gRYy4OBEvHE

bass blom
30 oktober 2007, 00:38
ik heb nooit veel met gretschen maar man wat is dit een mooie.
wel een tering pak geld :sneaky:
maar ik sluit me aan bij de als het je droom is doen zeggers.
eerst op je gemak spelen.
eventueel dan paar dagen wachten en weer spelen.

klote he?, dat je dingen moet kiezen in het leven? :D

rickert
30 oktober 2007, 00:46
T'is een aparte gitaar kan ik jullie vertellen, heb er nl. zelf net 1 gekocht.
Het uiterlijk is in ieder geval anders dan alle andere gitaren.
Ik ben met name gevallen voor die lekkere toon, met een beetje distortion/overdrive op je amp klinkt hij gewoon super imo!
Kijk maar eens naar de master himself op zijn Billy-Bo Jupiter Thunderbird dan krijg je een goede impressie. Deze Gibbons les is zowiezo heel aardig omdat hij ook leuke riffs ten beste geeft van de oude helden die hem beïnvloed hebben.

http://nl.youtube.com/watch?v=gRYy4OBEvHE

KOEL man!!! Die vind ik ook geweldig! Heel gaaf, ben benieuwd hoe ie klinkt.

JeeBee
30 oktober 2007, 00:56
KOEL man!!! Die vind ik ook geweldig! Heel gaaf, ben benieuwd hoe ie klinkt.

Als je op de link klikt naar Billy's Lesson, hoor je hem in aktie, en wie kan je hem beter demostreren dan hijzelf. Normaal krijg je in dit soort demonstraties een beetje verkeerd beeld door de dijk aan effecten
tussen gitaar en amp, maar dat valt hier reuze mee.
Ik kreeg ook al snel een soortgelijk geluid op een aantal uitgeprobeerde versterkers met een beetje distortion/gain....
Even kijken dus.....en gassen..... :satisfie:

Rocketman
30 oktober 2007, 01:35
De mijne was ook duur; 2 en halve rug, veel inruil gelukkig. En ik moet zeggen ik ben niet echt blij op gigs. Ik vind m daar toch te duur voor. Ik doe het wel maar eigenlijk ben ik ondertussen een goedkoper alternatief aan het verzinnen. Een omgebouwde Electro of zo. Ik vind het niet fijn als mijn gitaar van 2500 euro op zijn standaardje staat en er ondertussen een halfbezopen geluidsman over het podium heenwaggelt. Electro naar mijn smaak aanpassen is ook niet echt goedkoop maar makkelijker vervangbaar enzo.

schizo910
30 oktober 2007, 10:06
Ik heb er ook nog niet op gespeeld, dus wie weet veranderd dan alles haha.

Weet iemand er nog ergens 1 te koop?
Deze staat bij sound-plaza in ieder geval.

Zeker weten dat dan alles veranderd, ik heb er wel op gespeeld bij SoundPlaza...


wedden dat je hem dan wilt hebben...

Squier4ever
30 oktober 2007, 12:07
T'is een aparte gitaar kan ik jullie vertellen, heb er nl. zelf net 1 gekocht.
Het uiterlijk is in ieder geval anders dan alle andere gitaren.
Ik ben met name gevallen voor die lekkere toon, met een beetje distortion/overdrive op je amp klinkt hij gewoon super imo!
Kijk maar eens naar de master himself op zijn Billy-Bo Jupiter Thunderbird dan krijg je een goede impressie. Deze Gibbons les is zowiezo heel aardig omdat hij ook leuke riffs ten beste geeft van de oude helden die hem beïnvloed hebben.

http://nl.youtube.com/watch?v=gRYy4OBEvHE

ligt het nou aan mij of klopt billy's timing totaal niet!?

JeeBee
30 oktober 2007, 19:41
ligt het nou aan mij of klopt billy's timing totaal niet!?

Zijn timing is normaal gesproken nonchalant perfect. Natuurlijk speelt hij hier wat meer op een relaxte en instructieve wijze allerlei losse stukjes. Hij kan ook wel 'laid-back' spelen, wat ik zelf trouwens wel cool vind.

jemke
30 oktober 2007, 21:33
Je kan beter een vintage gitaar kopen die al wat geleefd heeft en gebruikssporen heeft tegen een correcte prijs. Als je er dan zorg voor draagt en toch behoorlijk op speelt, zal ze niet in waarde dalen omdat ze al een player was.
Een mint vintage instrument is misschien eerder een belegging dan een beestje om mee op café te nemen.

Squier4ever
30 oktober 2007, 23:18
Zijn timing is normaal gesproken nonchalant perfect. Natuurlijk speelt hij hier wat meer op een relaxte en instructieve wijze allerlei losse stukjes. Hij kan ook wel 'laid-back' spelen, wat ik zelf trouwens wel cool vind.

in dat fillumpie lijkt het nergens op sorry.

Jay75
30 oktober 2007, 23:30
wow oude post hehe

intussen heb ik er een!


http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/gretschjet2.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/gretschjet4.jpg

Maar veel minder voor betaald dan die er in Amsterdam hing...

:)

ZOn didleygibbons is ook errug vet!!

Squier4ever
30 oktober 2007, 23:32
nogmaals een geile plank, als ik jou was zou ik je adres niet posten want dan breek ik dalijk nog bij je in!


waar woonde je ook weer es? :D:D

JeeBee
30 oktober 2007, 23:37
in dat fillumpie lijkt het nergens op sorry.

Het ging me met name om de gitaar te laten horen/zien en niet om een indrukwekkend stuk dat gespeeld wordt, maar je mag natuurlijk altijd jouw fillumpie hier posten om te laten zien hoe het moet :seriousf:

Jay75
30 oktober 2007, 23:37
In Woensel-West ergens;)

Squier4ever
30 oktober 2007, 23:42
In Woensel-West ergens;)

oef, in hét ghetto van Eindhovûh! goed verzekerd? :D probleemwijk nr 1 van ehv toch?
boeit niet, ik woon in de bennekel ook zo'n probleemwijk! :D

bass blom
30 oktober 2007, 23:54
vond hem op de foto met oto een stuk spannender..
zie ik daar een ebben toets en hier niet?
maar als jij er maar wijs mee bent :D
en die 2700 was wel errug veel :confused:

Yamhammer_71
31 oktober 2007, 00:06
http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/gretschjet2.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/gretschjet4.jpg

ZEER GAVE GRETSCH!

Normaal ben ik er niet zo weg van, maar deze mag er absoluut zijn. Lijkt wel op de Gretsch van Malcolm Young...gaaf.

Orpheo
31 oktober 2007, 00:22
in dat fillumpie lijkt het nergens op sorry.

oh ik vind zijn timing juist geweldig hier. lekker loosseeee, nonchalant, en geweldige tone.

Lexvandoef
31 oktober 2007, 00:24
Nice Jay, supervet ding, veel speelplezier :cheerup: Uit welk jaar komtie trouwens?

JeeBee
31 oktober 2007, 00:29
oh ik vind zijn timing juist geweldig hier. lekker loosseeee, nonchalant, en geweldige tone.

i couldn't agree more :D

Yamhammer_71
31 oktober 2007, 00:31
Inderdaad, heerlijke feeling heeft die man :dance:

Jay75
31 oktober 2007, 09:03
ZEER GAVE GRETSCH!

Normaal ben ik er niet zo weg van, maar deze mag er absoluut zijn. Lijkt wel op de Gretsch van Malcolm Young...gaaf.


Sterker nog het is de Gretsch van Malcolm Young ;)

Deze is uit 1964 en koste geen 2700 euro en wat is een toets??

heheh

hendrix_appendix
31 oktober 2007, 09:05
De toets is hetzelfde als je fretboard, ofwel dat stuk soort dikke fineer waar je je vingers op zet.;)

Jay75
31 oktober 2007, 19:37
Nice Jay, supervet ding, veel speelplezier :cheerup: Uit welk jaar komtie trouwens?


Komt uit 1964

Maroon
31 oktober 2007, 20:31
Ik heb het hele topic niet gelezen, maareh is die Gretsch een solid body of semi hollow? Ziet er trouwens heel nice uit die gitaar! (ik had er alleen twee dimarzio's in gestopt, maar dat is voor jou waarschijnlijk heiligschennis :D )

Squier4ever
31 oktober 2007, 21:16
Ik heb het hele topic niet gelezen, maareh is die Gretsch een solid body of semi hollow? Ziet er trouwens heel nice uit die gitaar! (ik had er alleen twee dimarzio's in gestopt, maar dat is voor jou waarschijnlijk heiligschennis :D )

Maffe groninger, DiMarzio's :o

Maroon
1 november 2007, 10:21
Maffe groninger, DiMarzio's :o

Haha, ja sorry.

Ik heb dat idee een beetje van paul gilbert, die heeft ook heel veel van die sjieke gitaren zoals gretsch e.d. Echt ook veel oud spul. Daar stopt hij dan dimarzio's in, en gaat hij er knetterhard mee rocken. Dat vind ik wel stijl. Zon mooie ouwe gitaar, helemaal opgefokt. Echt tof.

Dat zou ik bij die gitaar doen :D

Luke-wannabe
1 november 2007, 10:27
in dat fillumpie lijkt het nergens op sorry.
Ik vind het ook hoor, hij speelt niet echt shuffle, meer recht. Maar ik heb hem wel beter horen spelen.

Jay75
1 november 2007, 15:35
Ik heb het hele topic niet gelezen, maareh is die Gretsch een solid body of semi hollow? Ziet er trouwens heel nice uit die gitaar! (ik had er alleen twee dimarzio's in gestopt, maar dat is voor jou waarschijnlijk heiligschennis :D )


Ja ik ga er niet aan klooien, hehe, klinkt keivet en is helemaal origineel, dus als ik m nog ooit wil verkopen, ik had m voor een goede prijs, heb ik zeker dikke winst.

Gretsch maakt trouwens (bijna) geen solidbody gitaren, ze maken alleen de gaten dicht, maar van binnen issie fokkin hol :)

zjanke
18 december 2007, 23:24
En dus gaat ie er nu alweer uit? Je lijkt Nocki wel....

s0ck
19 december 2007, 00:13
vind ik ook, als het echt je droomgitaar is, en je kan het betalen, gewoon doen, je leeft tenslotte maar 1 keer.
Das niet waar, ik was vroeger jimi hendrix !

DaveItUp
19 december 2007, 01:45
Was zeker wel duur? Ik wil je crestwood wel overnemen hoor. Krijg je een epi olympic en een mosrite kloon + wat geld ;)

kenx
19 december 2007, 07:48
lelijk ding :)

neenee, grapje. Als ik jou was en ik zou het geld zo kunnen verzamellen, dan zou ik het meteen doen. Het is zoals je zegt wel duur, maar als je andere gitaren WIL wegdoen en je komt aan die prijs dan zou ik je maar haasten voor iemand elders er mee weg is!

grtz

Luke-wannabe
19 december 2007, 09:24
lelijk ding :)

neenee, grapje. Als ik jou was en ik zou het geld zo kunnen verzamellen, dan zou ik het meteen doen. Het is zoals je zegt wel duur, maar als je andere gitaren WIL wegdoen en je komt aan die prijs dan zou ik je maar haasten voor iemand elders er mee weg is!

grtz
Ziek lettertype!

CrudeSapphire
19 december 2007, 14:52
Persoonlijk ben ik geen liefhebber van dure gitaren.
Ik ben altijd bang om er iets kapot mee te doen, terwijl als ik met een gitaar van 200 euro speel, spring, duw, trek, draai, whatever ik er wel een paar keer mee.

Maarjah da's mijn point of view.

Dark_Tranquillity
19 december 2007, 17:30
Persoonlijk ben ik geen liefhebber van dure gitaren.
Ik ben altijd bang om er iets kapot mee te doen, terwijl als ik met een gitaar van 200 euro speel, spring, duw, trek, draai, whatever ik er wel een paar keer mee.

Maarjah da's mijn point of vieuw.

Ach, met die BC rich van je wil dat ook wel, heb je ooit eens op een wat duurdere gitaar gespeelt? Dan weet je wel waarom je liever wat meer geld in een leuke gitaar steekt. Mijn filosofie is dat als ik een dure gitaar heb, ik m ook hou, want hij moet ook helemaal naar mijn smaak zijn, dus iemand anders al hem toch vast niet willen, wat maken wat deukjes en lakschade dan uit?

Jim Haagmans
19 december 2007, 20:08
Dit model dan uit 1962. Maar kost wel 2700 euro slik.
Wel een droomding voor mij. DAMN!

Nou als dat een droomgitaar voor je is, zou ik het gewoon doen.
Dat ding wordt alleen maar meer waard, mocht je hem ooit weg willen doen. En als je 3 echt toffe gitaren wil, moet je droomgitaar daar toch bij zitten? :)

De Beer
19 december 2007, 22:27
Ik heb alleen een hekel aan verzamelaars van wege het verzamelen....okey dé beroemde gitaren van dooie helden is een ander verhaal, maar prachtige gibsons of wat ook in een glazen kooitje hangen en zo de prijs tot belachelijke hoogtes op krikken om dat ze exclusief goed zijn(Peter Green LP???) is eeuwig zonde, spelen op die planken daar zijn ze voor gebouwd!

Neem Keith Richards, zooitje tele's van etterlijke tienduizenden eipo's maar wel flink afbeulen op het podium avond na avond....zo hoort het!

Gisteren zag ik op de BBC James May(oa. Top Gear) die bij een veiling een erg duur model treintje(collecters item) ging opkopen inc originele verpakking etc etc, om vervolgens voor de neus van al die verzamelaars de verpakking er af te scheuren en in de prullenbak van het veilinghuis te dumpen om hem vervolgens thuis flinkt te gebruiken inc. ontsporing!
Held! zo hoort het.

bass blom
20 december 2007, 01:13
Ik heb alleen een hekel aan verzamelaars van wege het verzamelen....okey dé beroemde gitaren van dooie helden is een ander verhaal, maar prachtige gibsons of wat ook in een glazen kooitje hangen en zo de prijs tot belachelijke hoogtes op krikken om dat ze exclusief goed zijn(Peter Green LP???) is eeuwig zonde, spelen op die planken daar zijn ze voor gebouwd!

Neem Keith Richards, zooitje tele's van etterlijke tienduizenden eipo's maar wel flink afbeulen op het podium avond na avond....zo hoort het!

Gisteren zag ik op de BBC James May(oa. Top Gear) die bij een veiling een erg duur model treintje(collecters item) ging opkopen inc originele verpakking etc etc, om vervolgens voor de neus van al die verzamelaars de verpakking er af te scheuren en in de prullenbak van het veilinghuis te dumpen om hem vervolgens thuis flinkt te gebruiken inc. ontsporing!
Held! zo hoort het.


honderd punten!
hebbehebbe.. waarom verzamelen?

CrudeSapphire
21 december 2007, 00:02
Ach, met die BC rich van je wil dat ook wel, heb je ooit eens op een wat duurdere gitaar gespeelt? Dan weet je wel waarom je liever wat meer geld in een leuke gitaar steekt. Mijn filosofie is dat als ik een dure gitaar heb, ik m ook hou, want hij moet ook helemaal naar mijn smaak zijn, dus iemand anders al hem toch vast niet willen, wat maken wat deukjes en lakschade dan uit?
Een goedkope Bc Rich uitgerust met een setje emg's of een esp met alles erop en dran van 800 euro meer, ik heb snel gekozen :satisfie:

't is nu ook niet dat ik geld schijt, kmoet het doen van mijn 8 euro de week!

En damn dat ik view verkeerd gespeld heb

gibsonfreak7
21 december 2007, 18:07
weer zo iets typisch voor de rukkers van gitaarnet weer
niet respecterend over iemand zijn gitaarsmaak :)
ik moet het feitelijk eens zijn met CrudeSaphire
een minder dure gitaar kun je beter mee rondspringen zonder er eigenlijk zorgen over te maken dat het weer een tijdje duurt eer je ze hebt terugbetaald als ze kapot is

nujah
er zijn natuurlijk grenzen

kenx
21 december 2007, 19:28
Ziek lettertype!


is dat een probleem voor jou

bass blom
22 december 2007, 11:25
het woord ziek is aan het veranderen, ik zie het ook voor iets moois, vets, gebruikt worden.

zieke gitaar..

ziek lettertje, wellicht vindt hij het dus juist prachtvol :D

Jay75
31 december 2007, 11:27
Nou, hij is toch weer weg, die oude Gretsch.
Tijdje geprobeerd, moest 'm hebben maar uiteindelijk vond ik 'm toch te duur, Voor zoveel geld moet íe perfect zijn en was het NET niet helemaal, dus toch maar verkocht bij DE PLUG< in Amsterdam, aardige lui zeg daar!

@DAVIDUP, die Crestwood daarintegen, is wel een blijvertje. Had ik eerst niet gedacht, omdat ie een crack had waar de hals de body ingaat maar nadat dit echt super gerepareerd is, is het echt DE SOUND die ik zocht. Misschien dat ik 'm herfret en wit finish ( jaja, zonde maar mooier en is nu toch al veel minder waard geworden door die reparatie hehe )

Dus helaas! Ik zou je gitaar ombouwen tot Crestwood, mini humbuckers erin zetten, wat een sound!!!

DaveItUp
1 januari 2008, 19:02
Haha ik heb precies zo'n crack in de hals.

Gaat echt binnen nu en 2 weken weg om helemaal aangepakt te worden. Denk een mini hb erin idd. Hoef ik die routing niet aan te passen.

Orpheo
1 januari 2008, 21:43
Nou, hij is toch weer weg, die oude Gretsch.
Tijdje geprobeerd, moest 'm hebben maar uiteindelijk vond ik 'm toch te duur, Voor zoveel geld moet íe perfect zijn en was het NET niet helemaal, dus toch maar verkocht bij DE PLUG< in Amsterdam, aardige lui zeg daar!

@DAVIDUP, die Crestwood daarintegen, is wel een blijvertje. Had ik eerst niet gedacht, omdat ie een crack had waar de hals de body ingaat maar nadat dit echt super gerepareerd is, is het echt DE SOUND die ik zocht. Misschien dat ik 'm herfret en wit finish ( jaja, zonde maar mooier en is nu toch al veel minder waard geworden door die reparatie hehe )

Dus helaas! Ik zou je gitaar ombouwen tot Crestwood, mini humbuckers erin zetten, wat een sound!!!


wat was er dan niet goed aan? en heb je veel verlies geleden?

Jay75
1 januari 2008, 22:50
Haha ik heb precies zo'n crack in de hals.

Gaat echt binnen nu en 2 weken weg om helemaal aangepakt te worden. Denk een mini hb erin idd. Hoef ik die routing niet aan te passen.


Als ie dan klaar is, heb je een geweldige gitaar! Ik ben benieuwd!
( ik heb nu een mosrite kopie in transit zegmaar, die komt binnenkort binnen!)

Jay75
1 januari 2008, 22:56
wat was er dan niet goed aan? en heb je veel verlies geleden?


Natuurlijk geen verlies anders verkocht ik 'm natuurlijk niet :)

Ja, de hals was het NET NIET, de gitaar speelde zittend erg lekker, maar als ik ging staan hing 'ie voor mij niet lekker. Qua sound, geniaal, onovertroffen, niet te vergelijken met nieuwe Gretsches ( Heb een Setzer en een Silver Jet gehad ) en daarom, te duur voor wat het voor mij was, ik wil best een dure gitaar maar die moet dan wel 100 procent mijn droomding zijn, en dat was het gewoon niet. Maar het was een keivette gitaar, don't get me wrong...MOJO!!