PDA

View Full Version : Groeten van een Belg



pe_10
10 januari 2007, 11:13
Hallo,

Ik ben Peter en heb me een klein half jaartje geleden geregistreerd op dit forum. Tijd om mezelf even kort voor te stellen.

Ik ben 27 jaar en woon in Leuven in België. Ik speel nu ongeveer 12 jaar gitaar. Vroeger meer als een derde hobby, maar sinds dat iedereen binnen 'het vriendengroepje' meer tijd heeft, is toch in het bovenste schapje gekomen. Punkrockcovers en de eerste eigen nummers krijgen vorm.
Mijn eerste gitaar heb ik, samen met een zelfstudieboekje, gekregen van een muzikale nonkel die door de jaren heen zijn gitaarassortiment te veel heeft uitgebreid. Na enkele acoustische jaren, heb ik mij met mijn zuurverdiend vakantiegeld een Fender Squier Stratocaster en een Marshall 8240 aangeschaft. Rocken!!! :rockon:
Geleidelijk aan heb ik mijn spel proberen te verbeteren, maar het is er nooit van gekomen om te leren soleren/loopjes te spelen. Nog steeds blijft het bij mij een struikelblok. Als iemand tips heeft om dit fatsoenlijk aan te leren. Just shoot.

Mijn huidige gear bestaat uit een Epiphone Les Paul, een JCM 2000 TSL 602 en een paar Boss-pedaaltjes. Maar door de ontevredenheid over de TSL heb ik sinds kort een JCM 900 en 1960-cab aangeschaft. Hopelijk heb ik daar meer plezier aan.

Hopelijk kan ik hier en daar een nuttige bijdrage leveren aan het forum, maar voorlopig zal het zich echter beperken tot lezen en vragen stellen.

Groeten,
Peter

Reel Big Fish
10 januari 2007, 11:25
Hey,

allereerst welkom hier. Om loopjes aan te leren, kun je misschien eens beginnen met Metallica - Enter Sandman. Hier zitten makkelijke melodietjes in... geen idee of je hier op doelt, maar okay :)

Veel plezier hier

mawashi
10 januari 2007, 12:53
Helaba

Welkom op't forum! Altijd leuk om er nog wat Belgen bij te krijgen :d

Groetjes, mawashi

Reel Big Fish
10 januari 2007, 14:01
Lol, ik zie het nu pas, maar nog een Leuvenaar ook! :D

Misschien heb je me wel eens horen rocken als je naar de colruyt ging, daar op de halfmaartstraat hehe :)

pe_10
10 januari 2007, 14:10
Ik woon eigenlijk in Kessel-Lo ;-)
Ben je de buren niet te veel tot last?

Reel Big Fish
10 januari 2007, 18:03
Ik woon eigenlijk in Kessel-Lo ;-)
Ben je de buren niet te veel tot last?
Ik probeer het binnen de perken te houden, guitarport helpt daar goed bij :)