PDA

View Full Version : Jackson Performer



Arvoitus
10 januari 2007, 10:53
Hallo,
Binnenkort ben ik van plan om deze Jackson te gaan halen:
http://www.muziekberkers.nl/images/stories/ejackson2

Als ik het goed gezien heb, is het een Jackson Performer. Hij is "Made in Japan".
Volgens de verkoper hangde hij al 2 jaar in de winkel, het bouwjaar is bij mij helaas onbekend.

Ik heb hem getest met een marshall MG30DFX, en een Vox AD15VT.
Waarschijnlijk wordt hij samen met de marshall getest.

Is dit een goede gitaar voor 499 euro? En in combinatie met die marshall?
Waar moet ik op letten bij dit type. En waar kan ik jackson performer serials nakijken, deze staan natuurlijk niet op de jackson site.

Ibanez RuleZ
10 januari 2007, 11:39
ik denk dat er betere gitaren te krijgen zijn voor dat geld in die soort gitaren (even er van uitgaand dat je een Jackson wilt). heb er zelf een gehad, maar die was niet je van het...

deze vind ik zelf een betere optie voor jou:

http://www.thomann.de/prodbilder/193181.jpg

de performer serie waar die gitaar uit komt is minder dan de huidige professional serie en in die professional serie zitten gitaren die even veel kosten, maar verreweg te prefereren zijn boven dat ding dat je nu neerzet (PS4). deze hierboven heeft wel wat leveringsproblemen, maar kost minder dan 500 euro en is absoluut een betere gitaar dan jij nu voorstelt.

je zou eens op www.thomann.de moeten kijken naar welke varianten je van de DK2 boeiend vindt.

voordelen van deze gitaar:

1. beter tremolo
2. betere elementen (Seymour Duncan)
3. het profiel van de hals schijnt fenomenaal te zijn (als ik amerikaanse Jackson freaks moet geloven)

grtz

Harrald

Arvoitus
10 januari 2007, 11:59
De Pro Series DK2 Dinky ( http://www.jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2911000586 ) lijkt wel geschikt voor mij, maar ik heb wel een paar vereisten:
- Single coil en humbucker
- Geen standaard zwart
- 500 ongeveer, mag een beetje erboven maar niet veel.
- Floyd rose tremelo.
- Beetje redelijk in de buurt te koop.

Die jackson performer was ideaal, maar ik zat idd te twijfelen over de kwaliteit.

Ibanez RuleZ
10 januari 2007, 13:27
die bij thomann moet je bestellen via internet.... in jou geval is het een gewone DK2 die je nodig hebt.

het is een risico om een gitaar te kopen zonder getest te hebben, maar als hij niet goed is wordt hij gewoon teruggenomen bij Thomann. verzenden is 8 euro, dus daar hoef je het niet voor te laten.

http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-189090.html

plaatje bij deze klopt btw niet. kleur trans black is doorschijnend, dus niet gewoon zwart.

Harrald

pol
10 januari 2007, 13:30
geen performer kopen, de pro en de mg series zijn stukken beter en niet zoveel duurder.

Arvoitus
10 januari 2007, 13:51
Wat is nu het duidelijke merkbare verschil tussen die DK2 en die performer.
Als ik deze in een goede winkel koop waar ik zo naar binnen kan lopen wanneer ik een defect heb.

Verder is het moeilijk om goedkope DK2 te vinden die niet zwart zijn. Bij muziekhandel joosten kan ik er een bestellen, maar dat gaat 630 euro kosten en een enorme levertijd waarschijnlijk.

Ibanez RuleZ
10 januari 2007, 14:30
hence, niet bij joosten ;). ik zou thomann niet aanraden als ik geen positieve ervaringen met ze had (heb dr vandaag nog wat besteld).

de tremolo op een performer, DIE performer is niet best. heb de mijne aan stukjes getrokken: de schroefdraad van de tremolo was gewoon afgescheurd.

de elementen zijn ook niet zo best: mijne waren microfonisch, iig het brugelement. het is gewoon een combinatie aan factoren. het zijn eigenlijk budgetgitaren, wat van de pro en mg reeks niet gezegd kan worden. dat zijn gewoon goede planken.

Harrald

-Steven-
10 januari 2007, 14:57
Ik heb bovenstaande Jackson DK2M ook besteld ongeveer 2,5 maand geleden, en nog steeds niks gehoord. Er zouden inderdaad grote leveringsproblemen zijn...... :angry:

pol
10 januari 2007, 14:58
Je kan ook eens een mailtje naar thomann sturen om te vragen of ze die dinky's in andere kleuren hebben ? of kijk anders eens bij musicstore, of musik-produktiv, of anders music-service.

Webshops genoeg bij die moffen.

Arvoitus
10 januari 2007, 15:34
Je kan ook eens een mailtje naar thomann sturen om te vragen of ze die dinky's in andere kleuren hebben ? of kijk anders eens bij musicstore, of musik-produktiv, of anders music-service.

Webshops genoeg bij die moffen.
Music-store, doh. Waarom had ik daar niet eerder aan gedacht! Thank you very much


Ik heb bovenstaande Jackson DK2M ook besteld ongeveer 2,5 maand geleden, en nog steeds niks gehoord. Er zouden inderdaad grote leveringsproblemen zijn......
Bij welke winkel heb je deze besteld?


hence, niet bij joosten . ik zou thomann niet aanraden als ik geen positieve ervaringen met ze had (heb dr vandaag nog wat besteld).

de tremolo op een performer, DIE performer is niet best. heb de mijne aan stukjes getrokken: de schroefdraad van de tremolo was gewoon afgescheurd.

de elementen zijn ook niet zo best: mijne waren microfonisch, iig het brugelement. het is gewoon een combinatie aan factoren. het zijn eigenlijk budgetgitaren, wat van de pro en mg reeks niet gezegd kan worden. dat zijn gewoon goede planken.

Joosten heeft een beetje hoge prijs ja.
Ik ga liever een gitaar halen, heb ik de zekerheid dat hij goed klinkt/werkt/uitziet en dat ik hem heb voor de prijs. Dus dat wordt dan maar een reisje Duitsland.

En als de winkelier mij kan garanderen dat hij mijn gitaar kan repareren en/of kostenloos kan vervangen als hij kapot is?

-Steven-
10 januari 2007, 15:39
Bij welke winkel heb je deze besteld?
Ik heb hem bij een gitaarwinkel bij ons in de buurt besteld.

Ibanez RuleZ
10 januari 2007, 18:57
vind t ook een van de meest sexy gitaren die Jackson heeft uitgebracht (in de "te betalen" klasse)

Harrald

Tho
12 januari 2007, 11:21
De leveringstijden van jacksons in een wat minder gangbare kleur of USA's zijn inderdaad bijzonder lang momenteel. Jackson kan het eventjes niet rondkrijgen namelijk.

pol
12 januari 2007, 11:39
de USA's zijn enkel op bestelling te krijgen, buiten wat sommige winkels nog op voorraad hebben.
bij de invoerder ligt er niks op voorraad. Ze beginnen dus pas met bouwen als je doorgeeft wat je moet hebben.