PDA

View Full Version : Heeft er hier iemand een mustang?



Luke-wannabe
10 januari 2007, 08:17
Heey hallo allemaal

Ik zit erstig te gassen op een mustang, maar weet niet echt hoe die klinken. Heeft iemand hier een Mustang, Duo Sonic of Music Master en kan mij een beschrijving geven? Of nog liever een soundclipje natuurlijk! IK heb gegoogled, maar daar kan ik niks vinden..

Alvast bedankt!

Edit: Vulva jij had toch een Music Master? KUn je niet even een clipje makan daarvan :D

Jay75
10 januari 2007, 10:35
Ik had er een, maar snel weer verkocht.
Toffe gitaar maar niet mijn ding, ik had zo'n sonic blue met 2 race stripes erop.
Ik vond 'm te iel klinken, kon er niks mee.

Speelde wel lekker!

strat58
10 januari 2007, 10:56
Heey hallo allemaal

Ik zit erstig te gassen op een mustang, maar weet niet echt hoe die klinken. Heeft iemand hier een Mustang, Duo Sonic of Music Master en kan mij een beschrijving geven? Of nog liever een soundclipje natuurlijk! IK heb gegoogled, maar daar kan ik niks vinden..

Alvast bedankt!

Edit: Vulva jij had toch een Music Master? KUn je niet even een clipje makan daarvan :D

Hoi ik heb er ook een gehad in de jaren 80 zo'n naturel met maple neck, wilde hem gebruiken als reserve gitaar en heb hem heel snel verkocht. Klonk voor mij totaal niet, te iel en geen sustain. Heb ook nog een jaren 60 Fender Mustang gehad wilde hem gebruiken voor slide spelen, nou vergeet het maar geen power en helemaal geen sustain. Ben nu wel voorgoed genezen van een Fender Mustang. Maar ach misschien vindt je hem wel tof klinken :)
Peace Strat58

Luke-wannabe
10 januari 2007, 12:25
Maar met high output pups zal t wel dikker klinken of niedt?

Debaser
10 januari 2007, 12:38
check even purple guitars in scheveningen die hebben er meestal wel 1 of 2 ,wel oudjes...

http://www.purpleguitars.com/inventory.htm

een mustang en een duosonic wat wil je nog meer

up-guitarman
10 januari 2007, 12:59
Ik ben best wel benieuwd naar die nieuwe mustangs.

Chris Winsemius
10 januari 2007, 13:06
Heb 'n MusicMaster uit '64 gehad met 24" hals.

Was 'n te gekke gitaar, minder "groots" dan 'n Tele of Strat, behoorlijk vet (voor 'n SC), niet mega helder maar absoluut niet dof.

Heb hier nog 'n vage Aria Jazzmaster/Jaguar copy uit de 70s liggen (hals en body) met 24 3/4" hals.... zit nog 'n beetje te brainstormen welke PUs en brug/trem. er op moeten komen.

vulvasonic
10 januari 2007, 13:38
Edit: Vulva jij had toch een Music Master? KUn je niet even een clipje makan daarvan :D

Die ik nu thuis heb, heb ik geleend van Fen Temple.
Zal ik zeggen?
Ik vind het model bijzonder geinig. De standaard elementen zijn niet geweldig, maar je kunt er alles in proppen wat je maar wilt, dus dat kan het probleem niet zijn.

De Mustang is gewoon (mijn mening!) een lekker ding. Eigenlijk niks mis mee.
De Duosonic en de Music Master hebben het nadeel dat ze een waardeloze brug hebben. Die brug moet je METEEN vervangen door een stratbrug (non-trem), maar dat betekent ook dat je een nieuwe slagplaat moet maken, want de bruggen op de wat oudere Duosonics en Music Masters lopen rond af.

Verder hebben ze een kleinere mensuur. Kan lekker zijn. Vooral met een setje dikkere snaren. Rory Gallagher speelde ook op Duosonic (of Musicmaster - weet ik niet zeker), pleurde er een setje 011 op en stemde de gitaar in F. Vond ie lekker. Wie zijn wij om Rory tegen te spreken?

Je moet ze gewoon uitproberen. Het ligt je of het ligt je niet.

Bij dingetje in Den Haag (Max Guitars) hebben ze op dit moment een schitterend afgeragd exemplaar en een hele mooie Japanse kopie voor weinig.

Goldeneye
10 januari 2007, 13:44
Idd...sustainloos.

Dirkdewaard
10 januari 2007, 13:52
De hals was echt te klein voor mij, ik kon met mijn duim bijna beide E snaren bespelen. :rockon:

Luke-wannabe
10 januari 2007, 13:52
Ja ik zag er eentje op marktplaats staan, en ik wil mijn tele deluxe weg doen, dus ik dacht aan een ruil.
Ik vind een jazzmaster ook vet, maar dat is zo grote gitaar! Mustang is zo lekker klein!

Wabbie
10 januari 2007, 14:25
probeer het volgende forum ook eens voor meer ervaringsdeskundigen op het gebied van jazzmasters, jaguars, mustangs en andere offsets.

http://www.offsetguitars.com/forums/

Daar is echt een berg van informatie te vinden over deze gitaren. Ik heb zelf in een ver verleden op een mustang gespeelt toen ik opzoek was naar een nieuwe gitaar, maar toenerlijk had ik een les paul periode dus ben ik uiteindelijk niet met die mustang thuisgekomen. Wat ik me ervan kon herinneren klonk die gitaar wel erg anders dan een strat( daar speelde ik toen op) klink idd wat ieliger.
Trouwens, Jazzmasters zijn ook weer niet zo heel groot hoor. Ze zijn inderdaad wel wat groter dan een gemiddelde gitaar, maar voor de rest valt het wel mee volgens mij. Maargoed, ik ben naast gitarist ook basist, en naast een Kelly basgitaar is alles klein.
Let trouwens wel op het verschil in mensuur lengte tussen de mustang en de jazzmaster. De mustang heeft 24" en de jazzmaster heeft 25,5". Dat kan behoorlijk wat uitmaken heb ik toch wel weer gemerkt. Gisteren voor de grap tijdens de repetitie van gitaar gewisseld met de andere gitarist en de halve repetitie met een les paul gespeelt ( had dezelfde dikte qua snaren erop staan 010 namelijk) en het viel me op dat het voor net elastiekjes waren. Onze andere gitarist had aan het eind vd repetitie kramp in zijn hand omdat hij zo hard moest duwen op mijn snaren. Maargoed geen idee wat jij gewent bent natuurlijk.

Luke-wannabe
10 januari 2007, 14:36
Ja ik heb zelf ook een jazzmaster gehad. Maar ik hou van handzame gitaren. En mustang vind ik ook heel vet. Thnx voor de link! Ben nu aan t kijken!

Wabbie
10 januari 2007, 14:44
Ja ik heb zelf ook een jazzmaster gehad. Maar ik hou van handzame gitaren. En mustang vind ik ook heel vet. Thnx voor de link! Ben nu aan t kijken!

check, to each its own ;). Ik ben de laatste tijd ook wel weer redelijk aan het gassen op een mustang, die gitaren hebben toch iets heel erg eigens wat ik erg cool vindt op een aparte manier. Snappie? ;)

Luke-wannabe
10 januari 2007, 15:00
Same here ;)
Staat een gave 69 RI met competition. Heb m gemeelt of ie geinteresseerd is in mijn tele.

Luke-wannabe
10 januari 2007, 15:02
Vette sound: http://www.youtube.com/watch?v=9bkyFWYsNbQ
Ja ik ben wel bijna overtuigd van mijn gas!

vulvasonic
10 januari 2007, 15:16
En heb je nou die Mustangs op de site van Max Guitars gezien?
Die ouwe, die afgeragde, daar zou ik een moord voor doen (bij wijze van spreken dan....).

Luke-wannabe
10 januari 2007, 15:25
Haha ja. Die ouwe is vet, maar dat Jaguar element moet ik niet. En die RI is ook gaaf, maar ik vind naturel niet echt super..

vulvasonic
10 januari 2007, 15:27
Haha ja. Die ouwe is vet, maar dat Jaguar element moet ik niet. En die RI is ook gaaf, maar ik vind naturel niet echt super..

Ik vrees dat je de elementen sowieso zal moeten vervangen......

Luke-wannabe
10 januari 2007, 17:00
Nou ja ik ga eerst maar eens kijken of ik zo'n ding te pakken kan krijgen. En als het nodig is gooi ik er een set GFS in. Goed spul!

Luke-wannabe
11 januari 2007, 08:31
HIj zegt dat zijn Mustang (Jap RI) meer waard is dan mijn Telecaster deluxe (Mex RI) is toch niet zo?

wietse
11 januari 2007, 09:15
Heb hier nog 'n vage Aria Jazzmaster/Jaguar copy uit de 70s liggen

een 153x ?
met 2 van die vreemde elementjes met een beetje trapezium achtig midden?
zo ja, mooi zo laten die elementen klinken op zich best goed.

Jay75
11 januari 2007, 09:29
staat er een te koop

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=72832

ziet er toch wel vet uit!!!

Luke-wannabe
11 januari 2007, 11:51
Ja maar die moet tog wel echt te veel kosten ;-)

Wabbie
11 januari 2007, 16:34
HIj zegt dat zijn Mustang (Jap RI) meer waard is dan mijn Telecaster deluxe (Mex RI) is toch niet zo?

Meestal wordt Fender Japan als beter beschreven als Fender Mexico. Maar de nieuwste mexicaanse reissues schijnen dan weer erg goed te zijn heb ik begrepen. Kan me het ergens wel voorstellen dat die kerel zonder jou tele te proberen dat beweert. Misschien kun je er een dealtje uitslepen als je een keertje bij hem langsgaat om te testen en jou tele ook meeneemt ofoz?

Trouwens, mijn CIJ jazzmaster is idd wel een stuk beter afgewerkt dan mijn MiM Strat. Qua klank kun je het natuurlijk niet met elkaar vergelijken, dat zijn appels met peren. Akoustisch resoneert mijn jazzmaster wel meer dan mijn stra overgens.

succes ermee iig. Is trouwens anders uit japan laten komen niet een optie, via Isibashi oid?

Samder
11 januari 2007, 16:57
Laat je niet verlijden door de mooie vormen van de Mustang. De gitaar is echt zeer ONpraktisch. Steeds die irritante switches die in de weg zitten, iele pickups, slechte brug. Met een Strat of tele kom je echt veel en veel verder.

Luke-wannabe
11 januari 2007, 17:52
Ja ik ga denk ik eerst maar een kijken bij Max Guitars. En waarschijnlijk als ik er eentje ga kopen gaan er tog andere elementen in. Maar ik vind een Strat en Tele zo saai. En een Strat, daar heb ik er al 2 van :p

Chris Winsemius
11 januari 2007, 18:09
een 153x ?
met 2 van die vreemde elementjes met een beetje trapezium achtig midden?
zo ja, mooi zo laten die elementen klinken op zich best goed.

Hoi Wietse

(Nog de beste wensen)

Heb alleen nog de hals, body en slagplaat (te vaak verhuisd :) ).
Er zaten vroeger elementen op die leken op JM of P90 PUs.

Omdat het m'n 1e elektrische gitaar is en de basis behoorlijk ok is wil ik er ok-je hardware en elemten opzetten.

Zit alleen te denken wat....
Badass wrapover brug + P90s of HBs
Mustang, JM of Jag achtige trem met SCs of HBs of JM-PUs
of.......................

Heb er nu geen foto's van maar bij de brugpositie zit er zo'n mustang/jm/jag-achtig gat voor de trem-voorziening (mustang-achtig uit m'n hoofd).

Dus:
wat zou leuk zijn qua PUs op 'n gitaar als deze:
- 24,75" schaal (Gibson, ietsje meer dan 'n Jag of Mustang)
- Mustang-achtige trem.

M'n '64 Fender MusicMaster is al de deur uit en ik heb (al) 'n aantal gitaartjes met HBs, P90s, Strat en Tele PUs en 'n oude Silvertone met zo'n Danelectro lipstick PU.

Tia!!!

wietse
11 januari 2007, 22:37
Hoi Wietse

(Nog de beste wensen)

Heb alleen nog de hals, body en slagplaat (te vaak verhuisd :) ).
Er zaten vroeger elementen op die leken op JM of P90 PUs.

Omdat het m'n 1e elektrische gitaar is en de basis behoorlijk ok is wil ik er ok-je hardware en elemten opzetten.

Zit alleen te denken wat....
Badass wrapover brug + P90s of HBs
Mustang, JM of Jag achtige trem met SCs of HBs of JM-PUs
of.......................

Heb er nu geen foto's van maar bij de brugpositie zit er zo'n mustang/jm/jag-achtig gat voor de trem-voorziening (mustang-achtig uit m'n hoofd).



de basis is zeker goed dat is bij al die matsumoku gitaren het geval, ik ken de brug/tremelo constructie ben op het moment bezig een aria 1803T te restaureren (stratachtig maar dezelfde hardware) die ligt op het moment helemaal uit elkaar en bijna klaar om te spuiten (wordt metallic zwart), hij was hamerslag gespoten ook de hals, wat dus verschrikkelijk speelde.
hoop hem eind dit weekend klaar te hebben open dan wel weer een topic :D.

Orpheo
11 januari 2007, 23:07
Vette sound: http://www.youtube.com/watch?v=9bkyFWYsNbQ
Ja ik ben wel bijna overtuigd van mijn gas!

gaaaf clipje! leuke band trouwens!

Luke-wannabe
11 januari 2007, 23:22
Wohoo ga morgen met mn pa naar Max guitars. Daar hangen er 3 waarvan ik er van twee geinteresseerd ben. Namelijk de volgende:

Er staat op de site een 65'er reissue, maar daar klopt dan weer niks van. Dit is een 70's model.
http://www.maxguitarstore.com/products_pictures/mustangjap3.jpg

En eentje uit '77. Ziet er vet uit!
http://www.maxguitarstore.com/products_pictures/mustangplayergh.jpg

vulvasonic
11 januari 2007, 23:24
Wohoo ga morgen met mn pa naar Max guitars. Daar hangen er 3 waarvan ik er van twee geinteresseerd ben. Namelijk de volgende:

Welke volgende?

Luke-wannabe
11 januari 2007, 23:26
Ja moest effe die site oproepen :P hij is al geedit.

Maar nou nog maar eens kijken of ik de sound OK vind!

vulvasonic
11 januari 2007, 23:37
Ja moest effe die site oproepen :P hij is al geedit.

Maar nou nog maar eens kijken of ik de sound OK vind!

Heeeeee, dat zijn precies die twee Mustangs waar ik je EEN JAAR GELEDEN al op wees!!!!!!!!!

Luister dan toch een keer METEEN naar ome Vulv!
Al die omwegen......... :roll:

vulvasonic
11 januari 2007, 23:39
Ken je trouwens DEZE (http://www.marcelroy.com/68_76/) site al?

Tupelo
11 januari 2007, 23:40
Een maat van mij speelt er één met een SD Pearly gates - geloof ik - in brugpositie en een SD hotrail in nek positie (en hij heeft nog iets in het midden). 'T is een MIJ RI. Puik gitaartje en met deze elementen in ieder geval niet te klagen over gebrek aan sustain, sterker nog; hoe kom je erbij?

Luke-wannabe
11 januari 2007, 23:42
Heeeeee, dat zijn precies die twee Mustangs waar ik je EEN JAAR GELEDEN al op wees!!!!!!!!!

Luister dan toch een keer METEEN naar ome Vulv!
Al die omwegen......... :roll:
Was gisteren :p
Sorry, heb ik je beledigd in je hoedanigheid als Tulmeester?


Een maat van mij speelt er één met een SD Pearly gates - geloof ik - in brugpositie en een SD hotrail in nek positie (en hij heeft nog iets in het midden). 'T is een MIJ RI. Puik gitaartje en met deze elementen in ieder geval niet te klagen over gebrek aan sustain, sterker nog; hoe kom je erbij?
Ja ik geloof best wel dat er een puike sound uit kan komen!

vulvasonic
11 januari 2007, 23:44
Was gisteren :p
Sorry, heb ik je beledigd in je hoedanigheid als Tulmeester?

Nee, maar ik heb ze WEEEEEEEEKEN terug al gepost in mijn eigen topic over Duosonics, Musicmasters, Music Masters en Mustangs. :)

Luke-wannabe
11 januari 2007, 23:48
Oh In dat topic bedoel je! Tsjah...
Sorry oome Vulv :p

Luke-wannabe
12 januari 2007, 14:30
Nah uitgprobeerd, maar ik vind het niks..

vulvasonic
12 januari 2007, 17:58
Nah uitgprobeerd, maar ik vind het niks..

Vertel........

mustang16
12 januari 2007, 18:10
Wohoo ga morgen met mn pa naar Max guitars. Daar hangen er 3 waarvan ik er van twee geinteresseerd ben. Namelijk de volgende:

Er staat op de site een 65'er reissue, maar daar klopt dan weer niks van. Dit is een 70's model.
http://www.maxguitarstore.com/products_pictures/mustangjap3.jpg


wouw die is mooi, die zou wel willen, maar spijtig genoeg heb ik geen geld genoeg voor een mustang. Ik ben wel al een tijdje naar een kopie opzoek.

Luke-wannabe
13 januari 2007, 00:38
Ja gewoon. Niet mijn sound. Opzich een lekker gitaartje, maar Niet echt waar ik naar op zoek was. Die Jap RI was wel tof nog, maar die USA 77er was echt 3 keer niks..

niekb
13 januari 2007, 01:34
Ik zou zeggen, gooi er een ander setje elementen in en lekker knallen. Ik heb een hotrail in brugpositie. Neck is ook een SD, weet nie exact welke. Klinkt wel lekker.

Ik heb de switches zo dat de hotrail gesplitst kan worden en t andere element in en uit fase gezet kan worden.

Maar goed, ik heb geen originele, is zelfbouw, met een essen body en maple hals.

De looks heeft ie en t rockt zeer zeker!

vulvasonic
13 januari 2007, 03:20
Ja gewoon. Niet mijn sound. Opzich een lekker gitaartje, maar Niet echt waar ik naar op zoek was. Die Jap RI was wel tof nog, maar die USA 77er was echt 3 keer niks..

Heb je ooit een gitaar uit een winkel gehoord die WEL goed klonk?
Met die laffe elastiekjes als snaren enzo?

Op dat soort modellen moet je minstens een 011 setje erop pleuren. Alles strak en KNALL'N!!!!!!!!!!

Trouwens, heb je gezien wat die gast van jouw fimpje allemaal aan apparatuur gebruikte?
Met een leuke plank ben je er nog niet. De elementen zijn al genoemd, die klinken gewoon kut. Maar een strakke gitaar....., dat verkopen ze blijkbaar niet. Daar moet je zelf iets aan doen, eventueel in samenwerking met een goede gitaarbouwer.
Ik weet ZEKER dat ik van beide Mustangs een PERFECTE gitaar zou kunnen maken.

Maar ik heb het geld niet, dus dan houdt het op......

Helter Skelter
13 januari 2007, 03:20
hey...ga es naar bed...

Orpheo
13 januari 2007, 11:05
Heb je ooit een gitaar uit een winkel gehoord die WEL goed klonk?
Met die laffe elastiekjes als snaren enzo?

Op dat soort modellen moet je minstens een 011 setje erop pleuren. Alles strak en KNALL'N!!!!!!!!!!

Trouwens, heb je gezien wat die gast van jouw fimpje allemaal aan apparatuur gebruikte?
Met een leuke plank ben je er nog niet. De elementen zijn al genoemd, die klinken gewoon kut. Maar een strakke gitaar....., dat verkopen ze blijkbaar niet. Daar moet je zelf iets aan doen, eventueel in samenwerking met een goede gitaarbouwer.
Ik weet ZEKER dat ik van beide Mustangs een PERFECTE gitaar zou kunnen maken.

Maar ik heb het geld niet, dus dan houdt het op......

agreed.
@luke, sorry kerel, maar ik vind het een beetje naief om die gitaar af te schrijven, juist omdat je dit topic leest (en zelf geopend hebt) en iedereen al zegt wat eraan geklust moet worden.

Luke-wannabe
13 januari 2007, 11:55
Ja zal best, maar je kunt echt wel horen of het hout goed is of niet. En die 77'er klonk sowieso accoustisch al slechter dan die RI.
En wat de voornaamste reden was dat ik het niks vond, was het geluid van de hals positie. dat elemetje zit schuin, en daardoor krijg je een klein beetje dat idee van een strat in de 2 positie ofzo. Dat neuzige. En aangezien ik dat kut vind..
K heb wel een andere vette gitaar gekocht!

Ooh ja en van dat ontstemmen raakte ik ook een klein beetje psychisch in de war..

Luke-wannabe
14 januari 2007, 19:00
*schopperdeschopschop* Voor het geval dat iemand het wil lezen.

Axelll
14 januari 2007, 19:14
Wat voor gitaar heb je gekocht dan?

Luke-wannabe
14 januari 2007, 19:16
Een Epi Les Paul Special DC
Maar daar maak ik nog wel een topikje over

Axelll
14 januari 2007, 19:22
Gaaf met p90s?

vulvasonic
14 januari 2007, 21:05
Een Epi Les Paul Special DC
Maar daar maak ik nog wel een topikje over

Een EPI?!?!?!?!?!

En daar laat je een Mustang voor staan? http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e040.gif

ccc
14 januari 2007, 21:19
Jammer, ik was er bijna van overtuigd mijn ouwe weg te doen.

vulvasonic
14 januari 2007, 21:52
Jammer, ik was er bijna van overtuigd mijn ouwe weg te doen.

Je ouwe wat?
En waarom jammer?

ccc
14 januari 2007, 21:55
Je ouwe wat?
En waarom jammer?

Ouwe mustang ergens uit de 70's .

vulvasonic
14 januari 2007, 21:56
Ouwe mustang ergens uit de 70's .

En nu twijfel je om 'm weg te doen?
Heb je een oude liefde hervonden? :D

Luke-wannabe
14 januari 2007, 23:20
@ Axell: Ja met p90's


Een EPI?!?!?!?!?!

En daar laat je een Mustang voor staan? http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e040.gif
Haha als je deze hoort wel!
250 met Heritage case. En super sound. Acoustisch al! Pickups zijn super, en de sustain blijft maar gaan!
Veel betere sound dan een Mustang.

PimRocks
15 januari 2007, 12:51
laat zien dan!

Luke-wannabe
15 januari 2007, 13:19
Ja komt nog wel een keertje :p Eerst even goed aan de tand voelen

niekb
15 januari 2007, 13:56
Een EPI?!?!?!?!?!

En daar laat je een Mustang voor staan? http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e040.gif

Ja psies, ik heb ook zo'n ding gehad en ik vond m ruk qua geluid...heb m dan ook maar snel weer weggedaan...

vulvasonic
15 januari 2007, 15:04
Ja psies, ik heb ook zo'n ding gehad en ik vond m ruk qua geluid...heb m dan ook maar snel weer weggedaan...

Die dingen zijn ook ruk qua geluid. Je moet er wel iets aan doen hè? :D

Luke-wannabe
15 januari 2007, 16:14
Ja je kunt er idd humbuckers in zetten. Maar ik heb al een les paul en hoef niet per se een mustang met humbuckers dan.
Maar die Epi is echt vet! T is er een uit 94

niekb
15 januari 2007, 16:15
Die dingen zijn ook ruk qua geluid. Je moet er wel iets aan doen hè? :D

Psies, nou is een DC natuurlijk ook uiterst cool :)
Maar die Epi DC...

Tja ieder zijn ding, ik wist ut wel..

niekb
15 januari 2007, 16:16
set neck of bolt on?

Luke-wannabe
15 januari 2007, 16:21
Set! :D
Met Case van Heritage! Echt dat ding alleen brengt al 100 op denk ik!

Dit is m trouwens:
http://www.blackcreekguitars.com/100_5026.jpg

Andere gitaar hoor. Mijne heeft gewoon een TOM

niekb
15 januari 2007, 16:24
Ah kijk das dan zeker een plus...dan zal ik je de voordeel van de twijfel geven:)

Die van mij was een schroefnek...ach ja GAS he...:cooler:

Luke-wannabe
15 januari 2007, 16:25
Net een footootje er bij gedaan.
Nee maar deze gitaar is echt goed.

PimRocks
15 januari 2007, 16:51
Ziet er idd goed uit (behalve dat die op de foto zeer verneukt is door die Wigsby)

Luke-wannabe
15 januari 2007, 17:23
Thnx very much

Squier4ever
22 mei 2007, 11:51
mooi ding, jammer van die schijtfoto's

FruscianteFan
22 mei 2007, 12:33
Fender werd toch in 1965 overgenomen door CBS?

vulvasonic
22 mei 2007, 13:04
Fender werd toch in 1965 overgenomen door CBS?

Ja. Sterker, volgens mij is de Mustang pas in de vroege CBS jaren ontwikkeld. Maar desalniettemin, een schitterende gitaar uit mijn geboortejaar!

WIL IK OOK!!!!! :D

rickert
22 mei 2007, 13:10
dies van mij
http://www.bazzzcomputers.nl/mustang1.jpg
speelt echt super!!!
mooi helder geluid, perfecte tone regeling, mooie bas tonen,
als je op dat ding speelt voel je hem helemaal resoneren....
heerlijk
hij is van mijn vader geweest en nu speel ik er lekker op. alles origineel en met mooie originele koffer. komt uit 67 en is du pre cbs
echt vet kool kikke dakkuh!!!!

That's a helluva sexy guitar!

Pepe
23 mei 2007, 00:22
'67 met orig. case?

De koffers zie ik op ebay al rond de 300 gaan, zo niet meer mist een normale mensuur en er dus een tele of strat in past
Voor de mustang zelf houd het in Nederland wel rond de 1400 op, in de states behoorlijk veel meer, my 2 cents

Squier4ever
23 mei 2007, 10:06
Koffer is origineel, zelfs de tremelo zit er nog bij :D
Dus toch nog wel wat centen waard zie ik.

ik zou em nog niet verkopen, als je dat al van plan bent. als de vintagehype doorzet is tie over een aantal jaren mss wel het dubbele waard.

rickert
15 juni 2007, 18:36
Wat een sexy gitaar! Ken ik jou niet ergens van? AT7 ofzo? :chicken: