PDA

View Full Version : Epiphone EJ 200/ EJ 300



Merc Wiersma
10 januari 2007, 05:54
Ik zag een Epiphone EJ 200, blank gelakt. op marktplaats staan. Prachtige gitaar om te zien. Het is een Jumbo model en een copy van de Gibson J200. De gitaar heeft een gelamineerd bovenblad, wat me eigzins teleurstelde. Er is ook nog een EJ 300, deze zie je meestal in sunbrust, maar er is dacht ik ook een Naturel uitvoering. Ik denk er aan om eens wat Eurotjes opzij te leggen. Omdat je ze weinig tegenkomt zou ik graag wat gebruikerservaringen willen horen. Nu heb ik op het internet al een aantal engesltalige sites bekeken met gebruikerservaringen. Deze waren zowel voor de E200 (gelamineerd) als de EA300 )massief bovenblad, zeer lovend. Maar ik heb eens een goedkopere APX gehad die akoestisch erg dun en schel klonk en waarvan de kritieken op een dergelijke site ook voor wat betreft jet akostisch geluid zeer positief waren. Ik heb meer vertrouwen in de reacties van mensen die zich op dit Forum begeven.

Eko
10 januari 2007, 08:06
Ik heb een aantal keren op de Jumbo`s zitten spelen en vond het geen alternatief voor een echte SJ 200. De looks hebben ze redelijk wel. Ik vond de Takamine Jumbo met maple beter klinken. Deze had electronica aan boord die hem op een podium leuk liet klinken.
Afwerking was echter wel zeer goedte noemen. Zelfs nog beter dan bij sommige originelen.

jimihattricks
1 februari 2007, 10:54
hey merc, ik wilde net een jumbo topic starten, maar ik dacht ff zoeken..

ik heb die epiphone ook gezien, mooi gitaartje ja, maar hoor er ook teleurstellende dingen over..

ik wil ook ooit een jumbootje voor erbij, liefst ook in die prijsklasse, maar dan ga ik me van tevoren echt heel goed orienteren, zijn er nog meer aanraders in de 300-400 euro prijsklasse (tweedehands mag ook) als het om jumbo-modellen gaat?

...die epiphone blijft wel bloedmooi...

savale
1 februari 2007, 11:12
http://www.youtube.com/profile?user=LargePrintPrefects

Hij speelt ook met een epi EJ 200. Ik vind het zelf echt n prachtige warme klank hebben! Volgens mij gebruik hij met de opnames het elementje in de gitaar zelf.

Buzz
1 februari 2007, 11:34
Zo te zien een Fishman Rare Earth element (magnetisch, Neodymium). Geen slecht element, maar het zegt weinig over de klankkwaliteit van de gitaar.

LaurentB
1 februari 2007, 11:37
Het probleem tegenwoordig is dat ze gitaren vanaf de middenklasse er ontzettend mooi uit kunnen laten zien. Twintig jaar geleden zag je de verschillen in afwerking met de hogere klassen beter, is mijn indruk. Maar de mechanisatie en automatisering heeft de kwaliteit op dat gebied erg constant gemaakt. Ook wel weer leuk, natuurlijk.

jimihattricks
1 februari 2007, 16:04
hoewel een goed klinkende, versterkte akoestische gitaar leuk is, heb ik liever eentje die zonder versterking goed klinkt..

goedkope gitaren kunnen er tegenwoordig idd erg goed uitzien, en ook de afwerking wordt steeds beter.. klankmatig vallen ze dan toch soms door de mand, hoewel sommige t wel erg lekker doen voor de prijs.. heb laatst een washburn getest die iets van 300 euro kostte, mooi gitaartje, echt mooi spul voor die prijs..

hanzeman
18 februari 2007, 00:21
Ik heb er zelf ook 1, zo'n EJ200.
Ziet er mooi uit, de afwerking is met name cosmetisch wat minder (inlays niet al te nauwkeurig). Qua geluid is het niet spectaculair. Had hiervoor een goede Yamaha en die klonk echt veel beter, opener en evenwichtiger. Helaas verkocht.... (SPIJT!)...

ricco1972
6 oktober 2012, 07:50
Ik heb ff gespeeld op een epiphone ej200e de Elvis Presley Edition, mooie volle warm geluid moet ik zeggen! ( was helaas niet te koop :-( Ik zoek deze gitaar nog steeds maar verdomd lastig om aan te komen! Beperkte uitgave geweest voor de Europese markt, 1000 stuks! Als je iemand weet die m bezit of weet waar ik m kan bestellen? Let me know, please, @ ricco1972@gmail.com

marco v
6 oktober 2012, 11:46
Ik heb een tijd geleden een epi ej200 gehad.
Vond er zelf eigenlijk weinig aan. Het volume vond ik nogal tegenvallen, het leek net of de gitaar de warme klanken inslikte.
Ik heb nu een tanglewood super jumbo, bevalt me vele malen beter.