PDA

View Full Version : Dean Exotica



Bart_
10 januari 2007, 00:27
Hallo beste mensen,

Ik ben van plan om morgen richting Feedback Rotterdam te pendelen en eens een kijkje te nemen in het assortiment western gitaren. Ik heb me al een beetje verdiept in de verschillende gitaren die in mijn prijsklasse (rond de €500) vallen. En met de specificaties die ik graag zou willen hebben (cutaway, niet te dikke hals) komen een aantal Modellen van de Dean Exotica reeks als aspirant-Bart_ gitaren naar voren.

Heeft iemand ervaring met deze gitaren van Dean of met acoustische gitaren van Dean in het algemeen? En weet iemand nog andere gitaren die ik zeker zou moeten testen?

Edit: Ik zie dat "morgen" inmiddels alweer vandaag is, de tijd gaat hard hier op het gitaarnet forum. :chicken:

Kaïn
10 januari 2007, 01:02
Ey dude. Beetje op de topics letten want deze vraag heeft een ander forumlid al gepost, en ik in dat zelfde topic!

Anyway ik ben pas naar de Feedback geweest voor een vergelijkingsrondje. Ze hadden in Eindhoven helaas alleen slecht een uit de performance reeks. Een blauwe met een behoorlijk uitgebreide inleg (als je onderzoek gedaan hebt dan weet je wel waarop ik doel). Leuke gitaar, vond em wel een beetje plat klinken. Hals is confortabel, maar als Maverickspeler (Ibbie like hals maar nóg dunner) voelde die toch wat massief. Helaas was de gitaar zwaar bagger afgestelt waardoor in de hogere posities de gitaar meer geschikt was als een eiersnijder.
Als conclusie zou ik zeggen ,je krijgt voor je gitaar een redelijke hoeveelheid tone, maar verwacht niets wereldschokkends. Afwerking is over het algemeen goed bij Dean en dat was hier ook het geval. Je krijg een hoop looks voor je centen dat zeker.
Ik had ook een Ibanez gitaar gecheckt. De ew20qmebbd. Dat was echt een lekkere gitaar! Mooi sprankelend hoog en een strakke bas. Goede pre-amp. Ik heb em versterkt gecheckt op een fender deluxe amp en dat klonk zeer acceptabel. Veel levendiger dan de Dean. En nog een mooi topje ook! En een zeer confortabele cutaway!

Veel plezier bij de Feedback. Hopelijk heb je wat aan m'n bevindingen.

Bart_
10 januari 2007, 01:21
Klopt Kaïn, ik heb dat topic gezien, maar daar werd op de openingspost en die post van jouw na niet meer gereageerd.

Verder wat betrefd de hals ervan, ik speel momenteel gewoonlijk op elektrische gitaren met een middelmatige tot een iets dikkere hals. Maar als ik dan daarna mijn Klasieke nylonsnarige gitaar beetpak dan heb ik het gevoel alsof ik een boomstam in mijn handen heb (waar ik nou niet echt lekker op speel). Vandaar dat ik gewoon meer naar een "elektrische gitaar"-achtige hals op zoek ben, het hoeft dus niet zo dun als die wizard nekken van Ibanez.

Maargoed bedankt voor de ibanez tip, ik heb morgen in principe de hele dag dus als het even kan laat ik geen gitaar onbespeeld achter. :)

(Van al die rare kleurtjes hou ik trouwens ook totaal niet, doe mij maar een mooie houtkleur.)