PDA

View Full Version : 100 watt marshall clone i.c.m tonelab SE?



toneblo
9 januari 2007, 22:06
Wie kan mij helpen aan ervaringen over het gebruik van een tonelab se gekoppeld aan een marshall clone 100 watt buizentop?

Ik sta op het punt om hier serieus mee aan de gang te gaan maar weet niet wat ik er van kan verwachten...

Ben nieuw hier, zou graag wat vernemen van jullie...

When it rock's..... it roll's?

Tristan
9 januari 2007, 22:32
Ik zou het niet doen en gewoon losse pedaaltjes gebruiken...

mesadude
10 januari 2007, 02:43
welke marshallclone?
plexi-achtige?
een plexi is een goeie cleane bak met massa's headroom en werkt goed met alles, dus ook met een tonelab.. 't is natuurlijk allemaal wat charismatischer met aparte pedaaltjes, maar bijvoorbeeld "De La Vega" werkt met een POD 2.0 door een plexi.
kan je niet met missen, buiten de charme van stompboxes dan..

toneblo
10 januari 2007, 16:23
Wie kan mij helpen aan ervaringen over het gebruik van een tonelab se gekoppeld aan een marshall clone 100 watt buizentop?

Ik sta op het punt om hier serieus mee aan de gang te gaan maar weet niet wat ik er van kan verwachten...

Ben nieuw hier, zou graag wat vernemen van jullie...

When it rock's..... it roll's?



Iemand misschien een suggestie om tussen tonelab se en mijn 4x12 te zetten?
Ik wil graag het maximale uit de tonelab halen en dus zo neutraal mogenlijk versterken......ehh, het mag er natuurlijk niet uitzien als een kissie sinasappelen....

Bigger ego, bigger sound! :sssh:

Squier4ever
10 januari 2007, 16:50
dan zou ik op zoek gaan naar actieve monitors.....
neutraal als de pest als je goeie hebt

echter anders is zo'n plexi-achtige wel vet, je moet dan wel de speaker models uitzetten... anders krijg je echt een schrale sound

mesadude
10 januari 2007, 16:54
studiomonitors is geen plan.. gooi die maar eens open.. je blaast ze pronto op.
da's goed voor in een studio, maar onzin voor een life-setup.
Gewoon een goeie cleane lampenbak zoals een oude london city ofzo..

toneblo
10 januari 2007, 18:00
studiomonitors is geen plan.. gooi die maar eens open.. je blaast ze pronto op.
da's goed voor in een studio, maar onzin voor een life-setup.
Gewoon een goeie cleane lampenbak zoals een oude london city ofzo..

I.d.d. ....ik heb er toch de kracht niet meer voor....
Weer een stel speakers naar de klote, niemand blij..
Ik kan mijn handen leggen op een 50 watt plexi echter wil ik die om laten bouwen naar een stereo input/output.
Als cab gebruik ik 4x12 celestion g12v30's en music is hard rock 60's 70's 80's 90's.

Let wel, live is voor mij belangrijk, podium...

rock'n live!

matto
10 januari 2007, 19:09
Een stabiele PA eindtrap met een paar lekker gitaarkastjes is denk voor modeling apparaten perfekt geschikt.

toneblo
10 januari 2007, 21:36
Een stabiele PA eindtrap met een paar lekker gitaarkastjes is denk voor modeling apparaten perfekt geschikt.

Toch zoek ik iets in de hoek van gitaarversterkers....heeft met kleur en karakter van geluid te maken.
Heb het eens met een eindtrap geprobeerd en kostte mij teveel van de klank.
I.I.G. dank voor de reactie, heb vanavond een plexi 50 w geprobeerd en moet zeggen dat die plexi niet goed in elkaar zat, geen volume en een enorme brom op de speaker....dit ding zoog....big time!
Nu nog 1 vinden die het liefst wat meer wattage heeft en beter in elkaar steekt...

Please, meer info altijd van harte welkom!!!

Thanks dudes!

Groet, Toneblo.

hassent
10 januari 2007, 22:23
Ik wil graag het maximale uit de tonelab halen en dus zo neutraal mogenlijk versterken......ehh, het mag er natuurlijk niet uitzien als een kissie sinasappelen....


Toch zoek ik iets in de hoek van gitaarversterkers....heeft met kleur en karakter van geluid te maken

Ehhh.... wat wil je nu?
Zelf gebruikte ik een Zoom G9.2TT door de eindtrap van een TSL100 (4xEL34).
Daarna door ee 2x12" Marshall cab. Klonk erg goed. Veel ballen.
Maar ook recht in de PA klink ie absoluut niet verkeerd.

peter_heijnen
11 januari 2007, 11:01
Toch zoek ik iets in de hoek van gitaarversterkers....heeft met kleur en karakter van geluid te maken.
Heb het eens met een eindtrap geprobeerd en kostte mij teveel van de klank.

Als je met de preampmodels van je tonelab speelt, heb je alleen speakers en een goede eindversterker nodig. Daarbij, een pa eindtrap is toch echt iets anders dan een gitaareindtrap.

En aldus kom ik alweer en al spammig aanzetten met mijn eindtrap van het onvolprezen duitse boutique merk: Reussenzehn 2x50 watt GITAAR buizen eindtrap met 3 nieuwe ecc83 en 4 nieuwe EL34 buizen. Amp is gecheckt en 100% in orde.

Mag weg, moet niet: 400 euro.

toneblo
14 januari 2007, 18:54
Ik heb nu eens wat gehoord zeg, dat heeft mij wel even aan het denken gezet.
Heb afgelopen avond een fender FH 75 buizen ( 6l6 ) achter mijn tonelab se gekoppeld en ben gewoonweg stom verbaasd over de realistische klank van het geheel.
Jammer is wel dat ze deze kleine fenders met electro-voice niet meer maken.
Waren tussen 80 - 82 slechts even in productie.
Ik denk dus aan een duall showman of een bandmaster, moeten volgens mij ook in de buurt komen maar zijn nogal duur....( budget tot 500,- )
Omdat ik niet geheel thuis ben in de fender wereld, zou ik aan jullie willen vragen welke types er na genoeg gelijk zijn aan de voorgenoemde types..
Let wel, het gaat mij vooral om de open klank van fender i.c.m. 6l6 eindbuizen..

wachtend verblijf ik..

JorikDekkers
15 januari 2007, 17:21
Ik zou het zo doen:

Tonelab -> (evt EQ, scheelt VEEL, gegarandeerd transparant geluid) -> 19"buizeneindtrap -> gitaarcabinet

Dan moet je (natuurlijk?) wel de speakersim van je tonelab uitzetten, maar dan heb je ook gelijk een serieus goed klinkende setup (en belachelijk veelzijdig)