PDA

View Full Version : Ibanez RGT6EX



LordSpeedyShit
9 januari 2007, 20:49
Ik was vandaag bij Key Music in Rotterdam en daar hing een Ibanez RGT6EX, met neck-through constructie en EMG elementen. Ik had hier verder nog nooit van gehoord en vroeg me af of iemand hier er iets van weet?

Ze staan wel op de website van Ibanez Japan als RG Extreme serie:
http://www.ibanez.co.jp/japan/products/eg/page/RGT6EX_BP.html

Ik vond het wel lekker spelen op zich, maar ik zag op Harmony Central dat iemand nogal wat problemen had met het afstellen van de gitaar.

AART
9 januari 2007, 20:50
Hoeveel kst ie bij Key?

Het is btw een koreaan.
Waarschijnlijk afgeleid van de RGT42.
Komt hier volgens mij ook beschikbaar dit jaar.

DarknessAwaits
9 januari 2007, 21:06
Klinkt wel aantrekkelijk, ben ook benieuwd naar de prijs.

LordSpeedyShit
9 januari 2007, 21:13
Bij Key Music wassie (uit mn hoofd) € 860,- maar bij Dijkman staat ie ook op de website:
http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?manufacturers_id=27&products_id=3210&osCsid=fcbc7b733c2

Alleen dan voor wat meer, dus die bij Key Music is wel een mooie prijs.

Ik zie trouwens op de website van Ibanez Japan dat er ook een 7-snarige variant van is, zou wel beter zijn als die hier ook heen kwam.

DarknessAwaits
9 januari 2007, 21:15
Die van Dijkman vind ik wel behoorlijk prijzig voor wat je krijgt, bovendien ook nog vaste brug ipv floyd...

LordSpeedyShit
9 januari 2007, 21:17
Dat had ik nog niet eens gezien. Dat is dan inderdaad wel heel erg overpriced.

Anders Destium
9 januari 2007, 23:55
Ik vind hem als gitaar in principe helemaal goed (behalve de brug). Het is wel een Edge pro II waar we het over hebben, bij Ibanez heb ik liever een echte Edge Pro of een hardtail. De tussenvormen zijn meestal vrij brak heb ik te vaak mogen ondervinden.

AART
10 januari 2007, 07:16
Ik vind hem als gitaar in principe helemaal goed (behalve de brug). Het is wel een Edge pro II waar we het over hebben, bij Ibanez heb ik liever een echte Edge Pro of een hardtail. De tussenvormen zijn meestal vrij brak heb ik te vaak mogen ondervinden.

Dat is idd een punt.
maar er komt dit jaar een RG2610, waarschijnlijk voor rond dezelfde prijs. Zwart, 1 hb, edge pro, sharktooth inlay, MIJ.

rutger0
10 januari 2007, 08:18
was ie bij key music met of zonder koffer?

(de rgt42dx black pearl is toch nog gewoon te krijgen? toch?)

LordSpeedyShit
10 januari 2007, 09:43
was ie bij key music met of zonder koffer?

(de rgt42dx black pearl is toch nog gewoon te krijgen? toch?)
Geen idee, heb ik niet naar gevraagd. Het stond in ieder geval niet op het kaartje.

De RGT42dx staat nog op de website van Ibanez Nederland dus lijkt me van wel, maar die website is niet altijd even up-to-date...


Er stond trouwens wel bij dat het een Limited Edition is, dus misschien komen er niet meer naar NL?

rutger0
10 januari 2007, 16:56
welke zouden jullie adviseren:

de rgt42dx voor 636 euro.... met emg's ongeveer 865

of die nieuwe rgt6ex voor 860

de eerste heeft shark tooth inlay... en wizzard II neck

en die 2e geen inlay en er staat niks over de neck...

LordSpeedyShit
10 januari 2007, 17:11
Hangt er vanaf wat je zelf prettiger vind klinken. De ene (rgt4) heeft een mahonie body en de andere (rgt6) een linde body, verder zijn ze volgens mij vrij identiek als je er EMG's inzet.

rutger0
10 januari 2007, 17:24
licht t nou aan mij of is die rgt6 donkerder op foto's dan die rgt4

oh en de trem bij de rgt6 is zwart en bij die 4 grijs.. net als de volume en tone knop.

en is mahonie niet beter?

Soulflyhigh
10 januari 2007, 19:52
Die van Dijkman vind ik wel behoorlijk prijzig voor wat je krijgt, bovendien ook nog vaste brug ipv floyd...
Hij is wel in limited met floyd verkrijgbaar. Ik heb er nog even op gespeeld en het is een lekkere gitaar. Voor die prijs is er alleen ook zo veel anders te verkrijgen. Denk aan Ltd, Jackson, Dean etc