PDA

View Full Version : video van de nieuwe MAB instructie DVD



gerrekat
9 januari 2007, 19:05
Ik vind het toch wel mooi hoor, en iedereen vdie zegt dat hij niet met gevoel kan spelen heeft denk ik geen goede oren..

het blijft wel jammer dat hij nooit eens bij een serieuze band aan de bak is gekomen en eigenlijk alleen in het instructiewereldje is blijven hangen.


http://www.deanguitars.com/angelo/mab_tv_performance/

Azrael
9 januari 2007, 19:09
Nou , ik blijf erbij dat ik er echt geen hol aan vind. En ik ben toch echt wel een onwijze shred fan! Maar hier vind ik geen donder aan.

Maar je hebt gelijk....in de juiste band zou hij een prima gitarist zijn.

strat 91
9 januari 2007, 19:11
Ik vindt het echt wel vet. en hij kan zeker gestoordt goed muziek maken. en ik hoop ook echt dat hij ooit nog eens in een redelijke bent gaat spelen( nitro vondt ik nie echt veel soeps zeker niet met die zanger/ zangers)
Ik vindt die crazy train versie ook wel cool gedaan

gegroet strat 91

Azrael
9 januari 2007, 19:18
hij kan zeker gestoordt goed muziek maken

juistem.......................wat een geweldenaar is hij toch op dat gebied!
:satisfie:

Micro-e
9 januari 2007, 19:47
Hij slaat aan het einde op zn hals :nervous:

DarknessAwaits
9 januari 2007, 19:51
Toch mooi om te zien. Normaal zou ik er niet naar luisteren, maar het blijft razend knap.

Negative K3 fan
9 januari 2007, 19:55
ik vind het nog steeds erg en bijzonder kut, ik kan het niet goed onder woorden brengen, maar de muziek ontstijgt de gespeelde noten niet... je luistert naar iemand die gitaar speelt en niet naar muziek die je raakt, ofzoiets. Een beetje de muziek die ik ook zou kunnen schrijven, maar dan wat sneller gespeeld en ik kan dus geen muziek maken.

en als hij zo vol emotie kan spelen waarom zie je dan telkens dezelfde gimmicks weer terug en valt hij terug op covers???

Negative K3 fan
9 januari 2007, 19:58
en dan dat acoustische stuk daaamn, dat mag je toch niet zien en het is daarnaast ook nog eens helemaal niet meer van deze tijd.

Gitaro
9 januari 2007, 20:01
en iedereen vdie zegt dat hij niet met gevoel kan spelen heeft denk ik geen goede oren..

Idd. Grootste bullshit-'argument' ooit.

Zitten heel erg mooie stukjes tussen! Vooral de klassieke stuff. Op die blauwe Dean bijvoorbeeld. En echt prachtig om MAB eens op een normale gitaar te zien spelen! Ik krijg altijd alleen maar die zooi met die "2-in-1" gitaar van hem toegestuurd.

Om zo goed als MAB te kunnen spelen ben ik best bereid mijn kapsel in te ruilen voor die mislukte jaren80pruik!!!

Johannes
9 januari 2007, 20:09
Hij speelt inderdaad stukken beter dan zn haar eruit ziet....

Ik ben het met Gitaro eens, die 2-in-1 gitaar vind ik niet echt tof.

Als het dan toch moet, luister ik liever naar Adam Fulara (http://adam.fulara.com/)

1959SLP
9 januari 2007, 20:20
ja ja...erg overtuigend met die Marshallamps uit :seriousf:

strat 91
9 januari 2007, 20:30
juistem.......................wat een geweldenaar is hij toch op dat gebied!
:satisfie:

haha nee idd, ik bedoelde meer dat zijn techniek goed is.
Ik vindt et altijd net een clown(niet minder waardig bedoelt). en Yngwie malmsteen een cabaretier.Beiden maken je aan het lachen maar het is toch anders. Want Yngwie maakt er ten minste een goed totaal plaatje van kwa nummers(mijn mening) en dat mis ik wel eens bij michael angelo. Hij heeft weinig gewone goede nummers met een lekkere snoei harde riff erin , het is gewoon berust op de solo's en dat is het.

En natuurlijk is dit puur berust op mijn smaak en ik vindt het beide goede gitaristen waar ik vaak een muziekje van opzet.

gegroet strat 91

Noid
9 januari 2007, 20:43
M.b.t. die variaties op stukkies van Randy Rhoads: en eigenlijk het totale spel: doordat hij technisch zo netjes speelt wordt het ook wat "kil". Ik heb dat ook vaak met Paul Gilbert: geweldige gitarist, maar hij speelt ook zo "netjes", waardoor het op mij minder expressief overkomt.

Agent_Smith
9 januari 2007, 21:10
Het enige interessante zijn de versterkers op de achtergrond.
Maar verder...

JorikDekkers
9 januari 2007, 21:24
ik word er echt misselijk van hoe hij zichzelf helemaal opgeilt als hij gaat vertellen hoe en waarom hij op die dubbele gitaar speelt.

Hoe kan je nou ooit jezelf in het rijtje paganini en mozart noemen: :stop:

jozum
9 januari 2007, 21:50
nee joh. dat is niet echt. het is een van de betere typetjes van mike myers!!


toch......?















*snik*

Orpheo
9 januari 2007, 21:55
ik wordt er echt misselijk van hoe hij zichzelf helemaal opgeilt als hij gaat vertellen hoe en waarom hij op die dubbele gitaar speelt.

Hoe kan je nou ooit jezelf in het reitje paganini en mozart noemen: :stop:

ik word er ook misselijk van. net zo misselijk als van eerste persoon enkelvoud PLUS T!!!!

Gitaro
9 januari 2007, 22:21
edit: Laat ook maar... :stop:

JorikDekkers
9 januari 2007, 22:34
ik word er ook misselijk van. net zo misselijk als van eerste persoon enkelvoud PLUS T!!!!

hehe... ja dat heb ik even veranderd. Er stond nog een veel ergere fout in ook. :sssh:

koennie
9 januari 2007, 22:37
ajoo stelletje mafkezen, jullie willen allemaal zo snel kunnen spelen als deze kerel. of je t nou mooi vindt of niet. t enige is dat hij zijn muziek volledig op solo's baseert en dat is t probleem, als je een dikke beat hebt, lekkere grunt oid en af en toe zo'n solotje komt het helemaal goed. kijk maar naar opeth

Azrael
9 januari 2007, 22:44
ajoo stelletje mafkezen, jullie willen allemaal zo snel kunnen spelen als deze kerel. of je t nou mooi vindt of niet. t enige is dat hij zijn muziek volledig op solo's baseert en dat is t probleem, als je een dikke beat hebt, lekkere grunt oid en af en toe zo'n solotje komt het helemaal goed. kijk maar naar opeth

Spijt me maar nee......ik heb geen intresse in zijn snelheid noch zijn spel. Ik vind het knap en daar houdt het mee op.

Rubenios
9 januari 2007, 22:58
ziet er strak uit. hij heeft er wel hoop tattoos bij gekregen

Vonk
9 januari 2007, 22:58
Haha ik moet altijd bij tegenstanders van Batio meteen denken aan zijn eigen uitspraak: "I have never heard a guitarplayer who could really shred go: DUDE SPEED SUCKS!!"
Het zal altijd een apart wereldje binnen gitaarspelen blijven.

Persoonlijk vind ik hem wel symphatiek. Zijn instructiedvd's zitten vol met komische opmerkingen. En echt waar, hij heeft veel goede tips. Meer dan Malmsteen etc. die spelen alleen maar en geven geen goede speeltips.

Oh ja en het lijkt me retegaaf om zo te kunnen spelen, maar ik heb geen zin om me 10 jaar lang op te sluiten in een donkere kamer met alleen een gitaar en vadertje metronoom...

schizo910
9 januari 2007, 23:03
Knap en ik zou willen dat ik zo rap over de gitaarhals kon vliegen, alleen mocht ik die techniek ooit beheersen (fat chance) dan hoop ik het toch anders te gebruiken. Dit is noten poepen om het noten poepen in mijn ogen...

Voor de verandering ben ik het eens 100% eens met NegK3 :o

schizo910
9 januari 2007, 23:09
Haha ik moet altijd bij tegenstanders van Batio meteen denken aan zijn eigen uitspraak: "I have never heard a guitarplayer who could really shred go: DUDE SPEED SUCKS!!"
Het zal altijd een apart wereldje binnen gitaarspelen blijven...


De inmiddels overleden gitarist Wes Berggren van Tripping Daisy. (De voormalige band van Tim deLaughter van PolyphonicSpree.) Die kon echt goed shredden, maar had een hekel aan snelheid voor de snelheid en je hoorde het hem zelden doen...

Azrael
9 januari 2007, 23:17
Haha ik moet altijd bij tegenstanders van Batio meteen denken aan zijn eigen uitspraak: "I have never heard a guitarplayer who could really shred go: DUDE SPEED SUCKS!!"
Het zal altijd een apart wereldje binnen gitaarspelen blijven.


Neuh , stomme opmerking. Ik ben een onwijs fan van gitaargeshred. Maar het moet wel mooi blijven. En meneer Batio bakt daar in mijn ogen geen reet van.
Dus bij deze....

"Speed doesn't suck.......the lack of emotion does"

Negative K3 fan
10 januari 2007, 00:58
ajoo stelletje mafkezen, jullie willen allemaal zo snel kunnen spelen als deze kerel. of je t nou mooi vindt of niet. t enige is dat hij zijn muziek volledig op solo's baseert en dat is t probleem, als je een dikke beat hebt, lekkere grunt oid en af en toe zo'n solotje komt het helemaal goed. kijk maar naar opeth

opeth hiermee vergelijken???

sorry, maar nee...

en trouwens, ik hou best van snelheid, ook al kan ik er niet de hele dag naar luisteren, maar ik heb diep respect voor gitaristen als malmsteen, gilbert etc. Die zijn echt mijlen verder dan michael angelo... wat er werd gezegd over zijn instructie video's daar ben ik het wel mee eens, maar daar wordt hij nog steeds geen betere gitarist van.

Gitaro
10 januari 2007, 03:30
Zijn instructiedvd's zitten vol met komische opmerkingen. En echt waar, hij heeft veel goede tips.

Ik ga er denk ik binnenkort een bemachtigen voor de opmerkingen! En de tips zijn altijd welkom

Bas Rutten :D.
http://youtube.com/watch?v=cwppgeQQ4sA

Negative K3 fan
10 januari 2007, 11:23
Bas Rutten :D.
http://youtube.com/watch?v=cwppgeQQ4sA
ahahahaha hij blijft leuk :D

gerrekat
10 januari 2007, 12:36
en dan dat acoustische stuk daaamn, dat mag je toch niet zien en het is daarnaast ook nog eens helemaal niet meer van deze tijd.


LOL! niet meer van deze tijd.....gelukkig niet, gemiddelde niveau van de hitparade wel eens bekeken/beluisterd?

gerrekat
10 januari 2007, 12:39
opeth hiermee vergelijken???

sorry, maar nee...

en trouwens, ik hou best van snelheid, ook al kan ik er niet de hele dag naar luisteren, maar ik heb diep respect voor gitaristen als malmsteen, gilbert etc. Die zijn echt mijlen verder dan michael angelo... wat er werd gezegd over zijn instructie video's daar ben ik het wel mee eens, maar daar wordt hij nog steeds geen betere gitarist van.


gelukkig ben jij een authoriteit op dat gebied!

Azrael
10 januari 2007, 12:53
LOL! niet meer van deze tijd.....gelukkig niet, gemiddelde niveau van de hitparade wel eens bekeken/beluisterd?

Wat heeft de hitparade ermee te maken? Ga eens een stukje Tommy Emanuel kijken. Die scheurt Angelo aan stukken.

gerrekat
10 januari 2007, 13:07
Wat heeft de hitparade ermee te maken? Ga eens een stukje Tommy Emanuel kijken. Die scheurt Angelo aan stukken.


LOL!

Laat ik voorop stellen adt ik totaal niet van shred hou, ik moet altijd lachen om die pseudo nette boys met hun veel te hoog hangende gitaren. Maar die kritiek op MAB vind ik vaak gewoon belachelijk, hij is beter dan het gros van de bekendere shredders, en hij is nog leuker om naar te kijken ook (qua show).

Azrael
10 januari 2007, 13:20
LOL!

Laat ik voorop stellen adt ik totaal niet van shred hou, ik moet altijd lachen om die pseudo nette boys met hun veel te hoog hangende gitaren. Maar die kritiek op MAB vind ik vaak gewoon belachelijk, hij is beter dan het gros van de bekendere shredders, en hij is nog leuker om naar te kijken ook (qua show).

Pseudo nette boys met veel te hoog hangende gitaren? Wat een opmerking... Die gitaar hangt hoog omdat hij nu eenmaal beter speelt op die manier. Mijn gitaar hangt ook zo hoog en Petrucci heeft zijn gitaar ook zo hoog zitten. Speelt simpelweg comfortabeler vaak.
Intresseert die vent het nou dat het er niet HEAVY FUCKING METAL uit ziet. In tegenstelling tot Angela (pun intented) kan hij tenminste wel GOED spelen (en technisch snel kan hij ook uitstekend) en is hij ook nog eens melodisch geweldig en beheerst hij wel meer technieken dan speedraggen met een plectrum.

Tommy Emmanuel afwijzen als een pseudo net mannetje met een te hoge gitaar is erg dom. Ga jij maar lekker naar Angela luisteren dan.

EDIT : Je bedoele Tommy niet........hehhehe kwam ik pas na dit bericht achter maar ik laat het fijn staan :D

Das Schaap
10 januari 2007, 13:47
Ik vind dit nog wel geinig om te zien.

Michael Angelo is denk ik het ultieme voorbeeld van discipline, hij speelt superstrak, rete netjes en hij is gewoon teringsnel.

Dat is Michael Angelo, net zoals Yngwie het neo-klassieke is.
Iedereen heeft z´n imago en dat willen mensen ook zien.

En ik denk dat er vrij weinig is op electrische gitaar wat MAB niet zo 123 zou kunnen spelen, ongeacht de "technieken" Azrael.

Edit: Pas net helemaal gezien, ten eerste geeft ie Mozart en Paganini alleen als inspiratiebronnen en waar die van geleerd heeft dat een show belangrijk is, hij zegt nergens dat ie in hetzelfde rijtje hoort.
Het akoustische stuk is best leuk, geeft toch weer dat ie meer kan. En de vergelijking met TE is ook weer te dom voor woorden.

En de double-guitar is een live show iets, het is niet iets waar die muziek mee maakt dus die vergelijking met Fulara slaat ook nergens op.

Typisch gitaristen weer om op alles te zeiken. :sssh:

Reel Big Fish
10 januari 2007, 14:07
Typisch gitaristen weer om op alles te zeiken. :sssh:
Deze had in mn sig gekomen, maar ik hou het bij de classic, sorry!

Hoe dan ook, MAB blijft goed. Ben het daarom helemaal met Das Schaap eens

Negative K3 fan
10 januari 2007, 14:25
LOL! niet meer van deze tijd.....gelukkig niet, gemiddelde niveau van de hitparade wel eens bekeken/beluisterd?

ik heb het niet zozeer over de hitparade, maar meer over de staat waarin acoustische gitaarmuziek op dit moment verkeert... de manier waarop hij daar die acoustische voorstelling neerzet had veel meer respect opgeleverd in de jaren tachtig, tegenwoordig is iedereen verwend met acoustische topgitaristen. Daarnaast 'groovet' dat stuk voor geen meter.

ik beweer niet te zeggen dat hij een slechte gitarist is, maar hij komt niet verder dan de sub-top en sommige mensen schilderen hem af als half god terwijl het eigenlijk helemaal niet zo bijzonder is wat hij doet.

Jij vindt het jammer dat hij nooit bij een serieuze band aan de bak is gekomen, ik vind het tekenend........

Maiden Michiel
10 januari 2007, 15:04
ik heb het niet zozeer over de hitparade, maar meer over de staat waarin acoustische gitaarmuziek op dit moment verkeert... de manier waarop hij daar die acoustische voorstelling neerzet had veel meer respect opgeleverd in de jaren tachtig, tegenwoordig is iedereen verwend met acoustische topgitaristen. Daarnaast 'groovet' dat stuk voor geen meter.

ik beweer niet te zeggen dat hij een slechte gitarist is, maar hij komt niet verder dan de sub-top en sommige mensen schilderen hem af als half god terwijl het eigenlijk helemaal niet zo bijzonder is wat hij doet.

Jij vindt het jammer dat hij nooit bij een serieuze band aan de bak is gekomen, ik vind het tekenend........

Niet met je eens. Jij noemt Gilbert en Malmsteen maar die zie ik nog niet zo loepzuiver die snelle runs spelen. De enige die dat denk ik wel kan is Petrucci.
Niet dat het van MAB nou allemaal zo muzikaal is, maar zo zuiver spelen vind ik wel een kunst.

Azrael
10 januari 2007, 15:09
Niet met je eens. Jij noemt Gilbert en Malmsteen maar die zie ik nog niet zo loepzuiver die snelle runs spelen. De enige die dat denk ik wel kan is Petrucci.
Niet dat het van MAB nou allemaal zo muzikaal is, maar zo zuiver spelen vind ik wel een kunst.

Gilbert niet? Malmsteen ben ik met je eens maar Gilbert? Die kan dat toch wel als de beste vaak! Wat Petrucci betreft ben ik wel eens. Das een robot.

Maiden Michiel
10 januari 2007, 15:18
Gilbert is erg goed en erg snel maar ik denk niet zo zuiver als MAB. Maar MAB en Petrucci zijn in mijn ogen ook wel extreem zuiver met dit soort dingen.

Das Schaap
10 januari 2007, 15:25
Ben het met Michiel eens, ik zit nu toevallig Frenzy net te luisteren, en daarvoor wat van z´n solo werk. Gilbert speelt veel harder dan bijv. MAB, Malmsteen ook trouwens. Gilbert is niet zo netjes als MAB of Petrucci, vraag me af wie er netter is. :satisfie:

gerrekat
10 januari 2007, 15:29
[QUOTE=Negati
Jij vindt het jammer dat hij nooit bij een serieuze band aan de bak is gekomen, ik vind het tekenend........[/QUOTE]


HAHAHA wat wil je daarmee zeggen dat hij de capaciteiten niet heeft? ik heb het hem eens gevraagd en het komt puur omdat hij het zelf leuker vond instructievideos te maken en clinics te geven. Hij is wel degelijk benadert door sommige hele grote namen. Ik vind het tekenend adt sommige zeer bekende gitaristen zijn videos gebruikt hebben om beter te worden.

Negative K3 fan
10 januari 2007, 15:29
Niet met je eens. Jij noemt Gilbert en Malmsteen maar die zie ik nog niet zo loepzuiver die snelle runs spelen. De enige die dat denk ik wel kan is Petrucci.
Niet dat het van MAB nou allemaal zo muzikaal is, maar zo zuiver spelen vind ik wel een kunst.

in dit filmpje speelt hij de electische stukken behoorlijk zuiver inderdaad, op dat acoustische gedeelte valt genoeg op- en aan te merken. Maar als je bijvoorbeeld naar het bekende speed kills videootje van MAB kijkt zie je dat hij daar ook bijzonder slordig speelt, sowieso minder zuiver dan malmsteen en gilbert...

Negative K3 fan
10 januari 2007, 15:30
HAHAHA wat wil je daarmee zeggen dat hij de capaciteiten niet heeft? ik heb het hem eens gevraagd en het komt puur omdat hij het zelf leuker vond instructievideos te maken en clinics te geven. Hij is wel degelijk benadert door sommige hele grote namen. Ik vind het tekenend adt sommige zeer bekende gitaristen zijn videos gebruikt hebben om beter te worden.

ik beweer daarmee inderdaad dat hij er absoluut niet de creatieve capaciteiten voor heeft.

en trouwens, over de hitparade, ik vind de muziek van john mayer echt verschrikkelijk en het is appels met peren vergelijken, maar ik heb hem als gitarist hoger in achting dan een clown/robot (leuke vergelijkingen die al zijn genoemd) als MAB.

Azrael
10 januari 2007, 15:33
in dit filmpje speelt hij de electische stukken behoorlijk zuiver inderdaad, op dat acoustische gedeelte valt genoeg op- en aan te merken. Maar als je bijvoorbeeld naar het bekende speed kills videootje van MAB kijkt zie je dat hij daar ook bijzonder slordig speelt, sowieso minder zuiver dan malmsteen en gilbert...


+1 Voor Gilbert. Die man is een freak in zijn instructievideos.....goede uitleg ook. En los daarvan kan hij naast shredden ook uitstekend "normaal" spelen met gevoel.

-=JEROEN=-
10 januari 2007, 15:48
tja je kan een hoop over deze gozer zeggen, of ie nou wel of niet met gevoel speelt, spelen kan ie zeker

ik denk dat er weinig op dit forum zijn die 't hem na doen

of ik het mooi vind, nee 't meeste niet, maar knap is 't zeker en daar valt genoeg voor te zeggen

mozart kreeg ook regelmatig te horen "too many notes", maar dat maakt zijn muziek niet meer of minder belangrijk

een vriend van mij is trouwens ook een linkshandige die rechtshandig speelt, en één van zijn handicaps is dus tempo, om 't echt met gevoel te spelen, wat waarschijnlijk komt omdat als je rechts bent, de aanslag nou eenmaal soepeler, met meer gevoel gaat

michael weet dat redelijk te compenseren 8-)

Thom TK
11 januari 2007, 12:17
Ik vind het wel mooi eigenlijk, ben ik zowaar de enige lijkt het...
Nee ik vind het echt mooi om te luisteren, mooie sound heeft hij ook.
Oke Michael Romeo vind ik veel leuker om na te kijken maar hij is dan ook wat origineler, maar dit klinkt ook wel mooi.



een vriend van mij is trouwens ook een linkshandige die rechtshandig speelt, en één van zijn handicaps is dus tempo, om 't echt met gevoel te spelen, wat waarschijnlijk komt omdat als je rechts bent, de aanslag nou eenmaal soepeler, met meer gevoel gaat

michael weet dat redelijk te compenseren 8-)

Ik ben zelf een linkshandige gitarist die rechtshandig is.
Naja ik ben eigenlijk 2-handig, maar ik schrijf met rechts.
Ik denk niet dat je "last" hebt van het feit dat je andersom speelt dan je schrijft, om het even zo te zeggen...
Ikzelf fret namelijk met de hand waarmee ik schrijf (net als jouw vriend); ik heb dus al een erg behendige frethand.
Mijn hand waarmee ik aansla ik dan wel motorisch minder, maar ik denk dat ik over het algemeen meer voordeel heb dan een gitarist die "goed-om" speelt.

-=JEROEN=-
11 januari 2007, 14:20
in mijn verhaal heb ik het over hoe het gevoel juist afhankelijk is van het motorieke... het klinkt bij hem behoorlijk 'houterig' vooral vanwege zn aanslag... of dit bij michael ook het geval is kan ik moeilijk zeggen, 't gaat me allemaal te snel wat ie doet, maar 't klinkt behoorlijk vierkant af en toe

peppie
11 januari 2007, 14:22
Ik ben zelf een linkshandige gitarist die rechtshandig is.
Naja ik ben eigenlijk 2-handig, maar ik schrijf met rechts.
Ik denk niet dat je "last" hebt van het feit dat je andersom speelt dan je schrijft, om het even zo te zeggen...
Ikzelf fret namelijk met de hand waarmee ik schrijf (net als jouw vriend); ik heb dus al een erg behendige frethand.
Mijn hand waarmee ik aansla ik dan wel motorisch minder, maar ik denk dat ik over het algemeen meer voordeel heb dan een gitarist die "goed-om" speelt.


Killer legatto zal je dan wel hebben :rockon:

Thom TK
12 januari 2007, 01:23
Killer legatto zal je dan wel hebben :rockon:

Nee dat niet :D, ik luister eigenlijk heel weinig shredmuziek, hoewel ik het erg mooi vind om te horen :)