PDA

View Full Version : noel gallagher's gear



reitse
9 januari 2007, 17:41
hey,

ik ben graag benieuwd naar de versterkers en effecten van noel gallagher,

ik vindt zijn sound erg tof en zou wel willen weten waarmee hij die sound krijgt. helaas lukt het me niet om site's over zijn spullen te vinden,

mischien dat ullie me kunnen helpen.

dag,

reitse

Izz
9 januari 2007, 18:31
Van welke periode? Morning Glory scheelt nog al met laatste album namelijk... Wat ie nu allemaal gebruikt weet ik niet precies maar afgaande op afbeeldingen en video's van live optredens heeft ie momenteel een AC-30 staan, klein Fender combootje (geen idee welke), een Orange (ook geen idee welke) en wat Marshall spul waaronder een Bluesbreaker. Qua effecten gebruikt ie in ieder geval een TS-9, een of andere Boss delay en een (Vox?) wah... ook heeft nog wat 19 inch spul op het podium, maar voor zover ik weet zijn daar geen gegevens over...
In de Morning Glory periode ist wat simpeler... ongeveer zelfde qua FX en qua amps had ie toen Marshall JCM900's op 10... wellicht nog wat anders, maar t meeste geluid kwam gewoon van die Marshall's...

reitse
9 januari 2007, 18:41
ok bedankt ik zie op ene live filmpje dat hij drie marshals cabs gebruikt met wat 19'' spul met onder andere tc 2290 en een lade waar mischien nog stompboxes inzitten, en boven zijn 19'' spul een vox ac-30 head en aan beide kanten boven de marshall's aan beide kanten een fender 57 twin amp of een 59 bassman,

wat denken jullie?

reitse