PDA

View Full Version : Analogman Sunface



GuitarMaster
9 januari 2007, 17:30
Iemand die deze fuzz getest/gehad heeft? (en dan vooral de NKT275 versie). Ik heb al heel veel fuzzes geprobeerd, maar heb nog steeds niet helemaal gevonden wat ik zoek (smerige dikke fuzz a la hendrix). Nou zag ik vanmiddag dit clipje: http://www.youtube.com/watch?v=UstDcZbYEDg
En dat komt toch wel het dichtst in de buurt van de sound die ik wil, ook met wah en octavia erbij vind ik hem in deze clip echt super klinken.
Weet iemand of deze fuzz lekker werkt icm Fender amps, en of ik hem ergens in Nederland kan testen?

jero
9 januari 2007, 18:37
ik heb er een gehad en in mijn ervaring werkt hij toch vooral goed op een al overstuurde versterker. In het clipje gebruikt hij nog een Landgraff DO tussen de sunface en de HR deluxe. De vette sound in het clipje ontstaat dus door de Sunface in een overdrive pedaal te sturen. Ik vond de mijne wel erg bassig, maar ik geloof dat je tegenwoordig een 'less bass' versie kunt bestellen.

Goed werken op een Fender? tsja, de ene Fender is de andere niet...

alter 19
9 januari 2007, 19:58
gebruik zelf al jaren een boss fz-3..

voor mij fuzz voldoende

Page
10 januari 2007, 12:04
ik heb er 1: gewoon geweldig !!!!

reageert goed op gitaarvolume, geen scherpe kantjes.

er mooi

GuitarMaster
10 januari 2007, 14:33
Kun je er iets meer over vertellen? Icm welke gitaar/versterker je hem gebruikt, waar heb je hem gekocht enz...?

Page
10 januari 2007, 20:19
Gitaar: stratocaster 50's pickups
Versterker: Bogner shiva

ik heb ook een gitaar met emg's, de fuzz reageert ook goed op actieve elementen.

Hij werkt het mooiste op een versterker die al drive heeft, kan ook in een ander pedaal gaan, bij mij is dat een red snapper. Op het cleane kanaal is het ook goed.

Als mijn volume onder de 8 komt verdwijnt de fuzz voor 70% en komt de drive meer naar voren. Drive heeft dan meer ballen, de fuzz draai ik er dan voor lead bij. Zo hoef je niet van kanaal te switchen.

ik heb hem via via gekocht.

gr Page

Page
10 januari 2007, 20:21
NB je kan ze alleen via internet bestellen, analogman heeft geen dealers in NL.

via ebay is er veel aanbod, ik zou zeggen kopen. Je raakt ze altijd wel weer kwijt als je er niets aan vindt.