PDA

View Full Version : fender squier Tom Delonge



Roy1987
9 januari 2007, 16:07
ik kan deze gitaar kopen voor 225 euro

helemaal origineel, massieve body [alder standaard series], rosewood hals big headstock en een duncan designed humbucker the detonator [ceramic magnet]

dit zit erop:)

lijkt me weinig geld voor die gitaar vandaar dat ik vraag of het wel goed is?

Spitfire
9 januari 2007, 16:14
Eerste of tweede hands? Nieuw heb ik hem namelijk wel vaker gezien van rond de 300 euro, dus voor eerste hands vind ik hem goedkoop, voor tweede hands te duur.

Wimvdb
9 januari 2007, 16:15
ik heb hem ook al gezien op kapaza niet?

Naar wat ik me herinner zijn ze op het einde van hun productie verkocht geweest aan 150 € bij thomann. Wou toen nog zo eentje kopen, maar ik gebruik de neck pickup nogal veel...

Roy1987
11 januari 2007, 00:02
misschien een domme vraag. maar wat is het verschil tussen een fender squier stratocaster en een fender stratocaster:)

Fatal Fairytale
11 januari 2007, 00:24
misschien een domme vraag. maar wat is het verschil tussen een fender squier stratocaster en een fender stratocaster:)

squier is het submerk van fender, waar ze eigenlijk alleen maar gitaren bouwen die best aardig zijn voor beginners, maar een nachtmerrie voor de gevorderde gitarist (jaren '80 uitgezonderd)

Roy1987
11 januari 2007, 00:35
bedankt. ik kan dus beter gaan voor een strat, aangezien ik met 13 jaar spelen denk ik geen beginner meer ben

G.G.
11 januari 2007, 03:12
squier is het submerk van fender, waar ze eigenlijk alleen maar gitaren bouwen die best aardig zijn voor beginners, maar een nachtmerrie voor de gevorderde gitarist (jaren '80 uitgezonderd)

Oeh.... dit is wel heel kortzichtig. Weleens op een goeie squier die niet uit de jaren 80 komt gespeeld? Ik wel, heb er een aantal staan.

Het enige wat je zult moeten doen is een aantal onderdelen vervangen. Als Fender buiten je budget ligt, en je hebt de tijd genoeg squiers te proberen en grondig te testen, en je wilt wat geld uitgeven aan kleine aanpassingen, kan je echt een prima instrument krijgen.

Ik heb 1 squier uit 2006 (notabene een chinees) die ik rustig naast iedere USA fender zet (moet erbij zeggen dat ook werkelijk ieder schroefje, kabeltje etc. vervangen is, alleen het bodyhout, halshout en de frest zijn origineel.)

Maar een squier hoeft zeker niet iets te zijn om met een wijde boog omheen te lopen zodra je een wat gevorderde gotarist bent.

Een decal bepaald geen kwaltiteit, dat doe je zelf door goed te zoeken en veel te vergelijken.

piezo
11 januari 2007, 03:22
Moet je bij de betere Squiers dan onderdelen vervangen, GiGi? Ik denk dat die, mits er echte alnico's inzitten, qua produktiekwaliteit vaak niet onderdoen voor een willekeurige Highway.

En dan heb ik het nog niet eens over de echt goede Squiers die ze juist niet meer maken omdat ze TE goed waren.

G.G.
11 januari 2007, 03:32
Moet je bij de betere Squiers dan onderdelen vervangen, GiGi? Ik denk dat die, mits er echte alnico's inzitten, qua produktiekwaliteit vaak niet onderdoen voor een willekeurige Highway.


Soms de tuners. Nut moet je sowieso vervangen, maar die is op de duurste fenders ook vaak prut.

Ik heb vaak het idee dat je teveel betaald voor het logo op de kop en de status die erbij komt.

Vaak zit er wel een mindere afwerking op zoals bij de uiteindes van de frets. Maar dat is door iedereen met gezond verstand en een setje sleutelvijltjes gemakkelijk te verhelpen.


En dan heb ik het nog niet eens over de echt goede Squiers die ze juist niet meer maken omdat ze TE goed waren.

Ik weet welke je bedoeld. Ik hoop er op koninginnendag teoevallig eentje tegen te jkomen op een rommelmarkt voor €100 ofzo. Is me helaas nog nooit overkomen.

idno
11 januari 2007, 08:44
Ik heb 1 squier uit 2006 (notabene een chinees) die ik rustig naast iedere USA fender zet (moet erbij zeggen dat ook werkelijk ieder schroefje, kabeltje etc. vervangen is, alleen het bodyhout, halshout en de frest zijn origineel.)

chinese squiers zijn echt top, maar dat hadden we dacht ik in een ander topic al geconcludeerd

Goldeneye
11 januari 2007, 15:43
Tsja.....wat is ''goed''.
Hier zijn de meningen nogal verschillend over....ik denk dat er voor iedere gitarist wel een 'goede' gitaar beschikbaar is, maar het is maar waar je tevreden mee bent. Als je voor echt 'goed' wilt gaan (ook voor gevorderden) kun je beter een echte Fender USA Strat aanschaffen...
Een Squier? Waarom niet...probeer de gitaar en misschien dat je het iets vindt en je er tevreden over bent.

jonesd
11 januari 2007, 15:57
Ik heb een amerikaanse butterscotch fender tele uit 1978, een japanse squire strat uit 91 en een mexicaanse fender tele thinline uit 2005.

Uiteindelijk doet elk van de gitaren zeer goed waarvoor hij gekocht is...

denk dat de verschillen dikwijls zwaar overroepen worden..

BLOK182
11 januari 2007, 16:23
Een fatsoenlijke Squier is vaak een erg leuke basis voor een upgradeproject. Door wat onderdelen (tweedehands) bij elkaar te schooien kan je er hele leuke strats van maken. Om terug te komen op de TS: die Squier Delonge is een beetje aan de dure kant zo, ik zou er max. 175 voor betalen. Nadeel: je ziet ze niet vaak, ben je een grote fan en wil je per se deze gitaar...tja...225 is ook weer niet een onoverkomelijk bedrag, of pure afzetting.

Roy1987
12 januari 2007, 01:08
ja grote fan ben ik wel. maar ik spaar toch even door voor de fender stratocaster delonge.

BLOK182
12 januari 2007, 11:04
Die wordt volgens mij ook niet meer gemaakt...wat je kan doen: gewoon ff hard en scherp bieden, 175 roepen en kijken wat ie doet:-) Best leuke gitaar is het hoor, je kan er naderhand nog altijd een betere humbucker instoppen:-)

Wimvdb
12 januari 2007, 16:34
http://www.2dehands.be/fender-tom-delonge-stratocaster-blink-18564063.html?afdeling=muziek&muz_instr=27&per=75&rubriek=muz_instr&start=75

Hier trouwens de fender