PDA

View Full Version : GT 6 mooiste wat er is????



Frank kaforka
24 december 2002, 20:39
Geef aub een reactie op de bovenstaande stelling, motiveer deze ook svp.

Groeten

Frank

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank kaforka op 2002-12-24 23:42 ]</font>

sash
24 december 2002, 21:46
Als je het alleen in de multi-effect hoek bekijkt, is dat ding het beste wat er te krijgen is voor de prijs. Vooral vanwege de goede prijs, makkelijke bediening en goeie sounds. Maar wanneer het geheel bekijkt blijven de analoge pedaaltjes natuurlijk het mooist.

jorrit
24 december 2002, 22:10
op multie effect gebied zou ik toch eerder voor een pod xt met floorboard kiezen....maar t mooiste klinken toch losse pedalen. dan kan je zelf elk geluid wat je gebruikt individueel kiezen en wordt het geheel dus mooier...

Negative K3 fan
24 december 2002, 22:36
Ik ken ook wel wat biologische verschijnselen die op aarde rondlopen waar een gt6 niet aan kan tippen :smile:

srv-man
24 december 2002, 23:56
Voor het geld biedt de GT6 fantastische mogelijkheden, maar het is zeker niet het mooiste wat er is! Met een mooie preamp en effectendoos kun je veel mooiere geluiden krijgen, maar dat kost dan meestal wel wat meer centen...

poeyerke
25 december 2002, 00:22
Ik vind de effecten op de GT-6 erg goed klinken, het verschil met de analoge versies hoor ik niet echt, maar heb ook niet alles kunnen vergelijken.

Over het algemeen klinken de losse pedaaltjes wel wat warmer denk ik. Een groot nadeel van Multieffecten vind ik dat het erg moeilijk is om een goede sound te maken, met losse pedaaltjes is dat wat gemakkelijker.
Met Multieffecten kun je vaak wat te veel.

@iro
26 december 2002, 23:25
zoals iedereen nu wel weet, suckt hij big time in mijn mening, kheb hem een half jaar gehad en terug verkocht nu, digitaal kan echt niet tippen aan het "echte" spul :smile:

Frank kaforka
27 december 2002, 12:47
Het blijft dus een kwestie van smaak en de vraag "wat wil je met je gitaar doen?", Is het functioneel binnen de band of wil je de Hendrix uithangen.....

Mitch
27 december 2002, 16:26
Hmmm, da's toch een beetje kort door de bocht. Ook met losse pedalen kun je uitstekend "binnen de band passen" zonder de Hendrix uit te hoeven hangen met je waanzinnige buizensound.

Persoonlijk vind ik een multi-effect pas handig als je vaak meerdere effecten tegelijk gebruikt en héél veel wisselt tussen verschillende sounds (waar ik meer de amp mopdelling mee bedoel). Dan kun je nog eens wat gaan voorprogrammeren.
Radiohead-coverband of zo....

Als ik zo naar mezelf kijk gebruik ik de twee cleane kanalen, de overdrive en de reverb van mijn versterker, een mildere en een iets zwaardere overdrive uit twee pedalen, soms een delay en soms een compressor. Af en toe een hele smerige fuzz en een wah en dat is het dan wel.
Daarmee pas ik me keurig aan aan zowel de rest van de band als de verschillende nummers. Hoef ik helemaal niets te programmeren :grin:

sash
27 december 2002, 16:45
Soms is het erg gaaf om de Hendrix uit te hangen en helemaal los te gaan on stage. Tis ook niet leuk om constant te doen, maar zo af en toe vinden m'n bandleden en publiek erg leuk.

Ic3gl0vE
27 december 2002, 16:55
Ik denk dat je een betere sound krijgt als je elk effect apart uit gaat zoeken en los koopt. Maar goed dan ben je heeeeel veeel geld kwijt en een gt6 kost een stuk minder dan dat..
Zelf ben ik heel tevreden met mijn Gt3, hij was die 255 euro keihard waard

sash
27 december 2002, 17:05
GT6 is trouwens een leuk speeltje om thuis je sound mee uit te zoeken en zo'n effectenman ben ik niet, dus ik zou maar heel effecten weinig on stage gebruiken. Als je een metalgitarist bent die veel effecten zoals harmonizers, phasers, flangers, delays, echo's etc. etc. gebruik is dat ding de moeite waard, maar voor blues... denk het niet. Het enige wat ik gebruik is een overdrive, fuzz, wah, univibe en binnenkort een octavia

Frank kaforka
27 december 2002, 23:31
Zoals ik al lees zijn de reacties uiteenlopend. Ik zelf gebruik de GT6 omdat ik in mijn band ( http://www.kaforka.nl ) veel geluiden moet gebruiken. Omdat er een groot verschil is tussen de nummers. Alles voor een optreden instellen is voor mij een werkbare oplossing. Puur practisch duzzz

Frank

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank kaforka op 2002-12-27 22:32 ]</font>

skabouter
3 januari 2003, 14:34
kheb zelf een GT-6 en ben heel tevreden.

er zitten enkele originele pedals in, en die klinken echt net zo goed als de echte (lossen)

nadeel van losse is ook dat als je een effect met distortion, wah en beetje delay en reverb wil dat je eerst een hele dans moet doen over je pedaaltjes !
en dan weer uit zetten (ervanuitgaand dat je het even snel midden in een song wilt doen)

met de GT-6 maak je gewoon een nieuwe patch met die effecten en met 1 druk op de knop issie aan en uit !!

makkelijk.

Frank kaforka
4 januari 2003, 13:16
Toch lijkt het me een goed idee om eens een workshop te volgen.........
Spelenderwijs kom ik ver, maar de finesse ontbreekt nog....

Ic3gl0vE
4 januari 2003, 18:28
skabouter> er si wel een apparaat waarmee je 8 losse pedalen tegelijk ofzo kan aan/uitzetten maar dat is schreeuwend duur :smile:

skabouter
6 januari 2003, 02:24
aha. tja, daar heb je het al. losse pedals zijn sowieso duurder, als je alles van de Gt-6 erin wilt hebben.

maar los is mooier, dat geef ik toe.

maar een multiFX (niet meteen noodzakelijk de Gt-6) is (meestal) veel handiger

ik heb heel vaak een ingewikkelt geluid, bestaande uit meerdere FX`s, nodig, ergens in een bridge oid. een patch met dat geluid is echt makkelijker dan als een gek te moeten stampen, instellingen onthouden, op tijd alles weer uitzetten. enzo

domie
6 januari 2003, 20:51
idd gt-6 is ok!

skabouter
7 januari 2003, 01:21
de handleiding ook :smile:

dml
7 januari 2003, 09:12
En je kan ook nog verschil maken tussen live- en studiosituatie. Live hoort het publiek echt niet of je met losse pedalen of met een GT-6 speelt. Denk idd ook dat een GT-6 1 van de beste Multi-FX-bakken is die er op dit moment zijn. Maar zo zijn er meer......

skabouter
7 januari 2003, 16:49
neej dat klopt. ik prijs hem ook niet als beste aan, en kraak hem niet af.

ik heb hem gewoon, en ik ben er erg blij mee, verder maakt het me niets uit wat men ervan vind.

domie
7 januari 2003, 18:40
idd gt-6 handleiding is ook ok!!! olee :grin:

Frank kaforka
12 januari 2003, 13:42
Ik heb de GT 6 nu een 1,5 maand, ik begin er een beetje van te snappen, de ctl schakelaar instellen voor het sologeluid is mij al gelukt. volende week 18jan. treed ik voor het eerst met de GT 6 op. Ik ben er klaar voor!!!!!

Frank

skabouter
12 januari 2003, 22:04
beter bakkie, he ! gefeliciteerd.

sandaking
14 januari 2003, 18:17
kan je met die gt6 eigenlijk ook amps na-apen zoals met die line6 zooi?

Frank kaforka
15 januari 2003, 00:19
yezzz dat is mogelijk, Mesa Boogie Marshall
Twin reverb enz

skabouter
16 januari 2003, 00:30
en nog zoveeeel meer. 30 ofzo

met alle mogelijke instellingen per amp, en speaker select, en dergelijke. heel uitgebreid !

Frank kaforka
23 januari 2003, 19:03
Ik heb zaterdag de 19e er voor het eerst mee opgetreden ennnnn...............
COOL, gebruikersvriendelijk!!!!!
Kreeg ook complimenten over mijn geluid
duzzzzzzzzzzz......
Het mooiste dat er is

Frank

Hitpoint
23 januari 2003, 23:11
Ik heb sinds vandaag ook een GT 6 en ik moet zeggen dat het geluid wat dat dat produceert goed klinkt. Nu nog ff de handleiding lezen want ik snap er nog niet echt veel van.

lars
23 januari 2003, 23:40
GT 6 mooiste wat er is????

nee, das braken in een doos

skabouter
24 januari 2003, 00:44
ik heb vandaag ook nog een tijdje op een GT-3 gespeelt. nou, dan geloof je toch wel zeker dat de GT-6 het mooiste is dat er is !!

ik ben het er gloeiend mee eens !!

Shay
24 januari 2003, 04:43
Ik heb ook de gt6 en ik gebruik het alleen voor mijn ibanez grx40. Het is een baggergitaar maar door die gt6 klinkt mijn gitaar lekker. Ik heb ook een blade maar ik vind dat de klank van mijn blade daardoor net iets teveel aangetast wordt en ik heb mijn blade alleen voor die heerlijke sound en juist dat wil ik bewaren en koesteren.

Voor die blade wil ik dan ook losse acc hebben o.a. de v-twin en een mooie delay en chorus. De v-twin krijg ik van mijn vriendin hehehe (valentijns cadeau wat een schatje he :smile: )

Ik heb de gt6 gekocht vanwege de mooiere effecten (naar mijn mening) en handigheid. Ik gebruik veel verschillende geluiden en moet snel kunnen overschakelen en dat gaat gewoon niet met teveel losse pedalen. Het is erg gebruiksvriendelijk en je hebt cab simu's (wel coolio). De gt6 is naar mijn mening voor 550 euro het BESTE wat je kan krijgen maar zeker niet de beste multieffect. Ik denk dat vele 19 inch rack modules vele malen mooier klinkt (o.a. GSP serie van Digitech). Maar daar betaal je dan ook het driedubbele van en is dus eigenlijk niet te vergelijken.

greetz

p.s. Beste config is toch eigenlijk een goeie top/cabine (of combo)/gitaar/losse effecten die gitaargeluid bewaart

Avatar
24 januari 2003, 10:53
Tja, vond een Boss GT-6 altijd wel redelijk klinken, echter heb hem een half jaartje gelden weggedaan en heb nu een POD XT. Klinkt stukken beter dan die GT-6. Dus dat de GT-6 de hemel is? nee, een goed apparaat ok, maar niet fantastisch.

skabouter
24 januari 2003, 12:23
qua handigheid is het wel top !

want zo`n pod (ik geloof zo dat ie beter klinkt) heb je toch ook een floorboard voor nodig, als je live wilt gebruiken ?
kost je ook weer 200 euro.....

voor live is GT-6 ideaal denk ik.

Frank kaforka
24 januari 2003, 22:53
Het is zeker waar dat je een GT6 live goed kunt gebruiken. Het is natuurlijk wel afhankelijk van de muziek die je maakt en wat precies de rol van de gitarist in de band is. Ik moet veel schakelen tussen veel sferen (lees geluiden) duzz iets minder buizen eluid maar wel meer variatie en vooral snel. Dus tot nu ben ik nog steeds een tevreden gebruiker

Ic3gl0vE
25 januari 2003, 00:17
en een groot deel van je publiek maakt het toch geen flikker uit of je geluid nou buizen of digitaal is

starter
25 januari 2003, 17:16
Gisteravond zag ik dat de leadgitarist van Sander (Ex-Volumia en Wendy :grin:) een GT6 gebruiken bij Barend en Van Dorp (in combinatie met een Gibson Les Paul custom).

sash
25 januari 2003, 18:03
Endorsment heet zoiets (en dat slaat ook op wendy jah :grin: )

starter
27 januari 2003, 00:01
Ik heb niet het idee dat hij ervoor heeft betaald, maar bij Barend en Van Dorp spelen ze live en het klonk nog heel aardig ook....

Dat is jammer voor de GT 6 'vijanden' :grin:

starter
27 januari 2003, 00:01
Ik heb niet het idee dat hij ervoor heeft betaald, maar bij Barend en Van Dorp spelen ze live en het klonk nog heel aardig ook....

Dat is jammer voor de GT 6 'vijanden' :grin:

Ic3gl0vE
27 januari 2003, 00:03
Opeth gebruikt ook een Gt3 en Opeth ruled barrels

skabouter
27 januari 2003, 01:56
dat iemand iets gebruikt wil niet zeggen dat het zo geweldig is altijd. bijna iedere gitaar heeft wel zijn signatures, zelfs squier.

Ic3gl0vE
27 januari 2003, 22:59
Squier Tom DeLonge signature.. das perfect toch? :wink:

Nee maar het geluid van Opeth staat mij heel erg aan. En ik suggereerde niet dat Opeth een goede band is omdat ze de gt3 gebruiken of dat de gt3 goed is omdat Opeth 'm gebruikt....

jorrit
31 januari 2003, 20:55
opeth is wijs...maar k ken betere geluiden...
trouwens gebruiken de in de studio ook een gt-3...lijkt me sterk..

Ic3gl0vE
3 februari 2003, 23:39
ja op blackwater park.
Volgens mij hoor je ergens in ieder geval de acoustic simulator.
Distortion halen ze niet uit de GT3 maar uit Laney versterkers

Frank kaforka
6 februari 2003, 15:25
Het gaat gebeuren. 15 februari mijn GT 6 in
PARADISO!!!!!! En ik mag er ook op spelen!!!!

dat wordt kicken!!!!!!!!!

domie
6 februari 2003, 17:18
op mijn verjaardag nog wel! Ik wens je veel geluk!

e_lukather
6 februari 2003, 17:48
Allemaal hele mooie verhalen over de GT-6 en ik geloof het heus wel. Maar wat vinden jullie eigenlijk van de AX1500 (Korg) ?

Joe_scumbag
6 februari 2003, 18:34
Ik heb reeds een dik jaar een GT-6 en ben er erg tevreden over. Ik gebruik eigenlijk enkel de reverb (verkies ik boven die van mijn versterker, Fender Performer (helaas transistor), delay, chorus, compressor, limiter, wah en overdrives. Amp sims gebruik ik alleen als ik opneem, maar deze zijn erg degelijk en muisstil bij het opnemen, wat ik belangrijker vind dan het feit of ze al dan niet exact klinken als het origineel (het blijven tenslotte digitale simulaties). Ik lees enkele posts hierboven dat iemand de digitechs vele malen GSP beter vindt? My god, zelden zo'n rotzooi (als de GSP 2101) gezien als die gsp, walgelijke distortions en veel koude, arty farty effecten.

Urbanus
12 februari 2003, 18:08
Op 2003-02-06 16:48, schreef e_lukather:
Wat vinden jullie eigenlijk van de AX1500 (Korg) ?



Ik heb er ff naar lopen kijken, en ik vind het er erg relaxed uitzien? Hoe speelt ie, en hoe werkt alles, zou je misschien de tijd kunnen nemen voor mij om dat uit te werken? Thanks...

Frank kaforka
13 februari 2003, 15:40
Ik heb net een midikabel op de Pc en de GT6 aangesloten.........HELPPPPP :wink:Ik krijg m niet aan de gang met de GT Manager

Frank



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank kaforka op 2003-02-13 14:43 ]</font>

InternEd
13 februari 2003, 15:57
Op 2003-02-13 14:40, schreef Frank kaforka:
Ik heb net een midikabel op de Pc en de GT6 aangesloten.........HELPPPPP &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">Ik krijg m niet aan de gang met de GT Manager

Frank


Let op, de kabel van je pc met midi-out moet in de midi-in van de gt-6 en andersom.
Helpt dat?
Succes!
Groeten, Ed.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: InternEd op 2003-02-13 14:57 ]</font>

Frank kaforka
13 februari 2003, 22:19
Ja dat wist ik, maar bij het zenden van de patches ontvangt de manager nix :sad:

domie
13 februari 2003, 22:55
hey frank

Hoe duur was die kabel en waar heb je hem gekocht?

Frank kaforka
14 februari 2003, 13:32
Ik heb hem gekocht bij Eigenhuijsen muziek in Nijmegen. Maar je kunt hem in elke muziekzaak halen voor +/- € 27,00.

Groet
Frank

domie
14 februari 2003, 15:38
ok bedankt!

Is het trouwens nog steeds niet gelukt?

e_lukather
14 februari 2003, 18:22
Op 2003-02-12 17:08, schreef Urbanus:


Op 2003-02-06 16:48, schreef e_lukather:
Wat vinden jullie eigenlijk van de AX1500 (Korg) ?



Ik heb er ff naar lopen kijken, en ik vind het er erg relaxed uitzien? Hoe speelt ie, en hoe werkt alles, zou je misschien de tijd kunnen nemen voor mij om dat uit te werken? Thanks...


Kheb hem nog niet...ik ben hem van [plan te kopen aangezien ik ook nog voor een Mesa aant sparen ben..

jackson tom
15 februari 2003, 14:21
Op 2003-02-06 16:48, schreef e_lukather:
Allemaal hele mooie verhalen over de GT-6 en ik geloof het heus wel. Maar wat vinden jullie eigenlijk van de AX1500 (Korg) ?




hey,
ik heb een 3/4 jaar een korg ax1500g gehad
is een heel leuk dingetje, je kunt es is best mee op te nemen, en er zitten gewoon de standaard dingen op, nie teveel overbodige luxe...
ik was er heel erg tevreden over, ik heb nu dan wel een gt-6, maar gewoon omdat ik eens aam een ander geluid toe was, en net wat te besteden had...

greetz

Frank kaforka
17 februari 2003, 00:12
Paradiso kicken, lekker gespeeld met m'n GT 6. Mooiste dat er is..............

Frank kaforka
4 maart 2003, 16:41
Het lukt me nog niet om contact van de PC naar de GT 6 te krijgen
Help

Frank

Frank kaforka
23 mei 2003, 21:37
Het lukt me nog steeds niet......wordt er ziek van

Ic3gl0vE
23 mei 2003, 22:31
de kabel waar midi OUT op staat moet in de midi IN van je pc en andersom zelfde verhaal. de KX drivers voor de sbLive en Audigy werken trouwens niet icm SysEx en dan kun je je gt6 dus ook niet gebruiken met je pc