PDA

View Full Version : MesaBoogie DC5 Equalizer en reverb switch.



Fenndangoband
9 januari 2007, 13:17
Hallo,

Heb een probleem... heb mij onlangs een MesaBoogie DC5 aangekocht. Bij de versterker zat de gewone footswitch om van het cleane naar het lead kanaal te gaan. De versterker heeft ook nog eens de mogelijkheid om de reverb en de equalizer aan en uit te stampen. Hiervoor moet je wel de juiste footswitch hebben. Ik heb al overal gezocht maar vind de reverb/Eq footswitch niet.
Bestaat er een mogelijkheid om deze footswitch zelf te maken. Heeft iemand hier schema's van liggen ofzo... of beter nog... is het mogelijk om kanaalswitch, reverbswitch en EQswitch in één pedaal te krijgen? Ik heb nl. maar 1 ingang om een footswitch op aan te sluiten. Zou de max zijn om deze 3 functies in 1 pedaal te krijgen. Dus kan dit zelf gemaakt worden? Of moet dit van Mesa zelf zijn. Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!

SimonS
9 januari 2007, 13:56
elke latching footswitch zal werken.

zelfbouw kan ook. koop je bij www.newtone-online.nl (http://www.newtone-online.nl) of een andere webwinkel 3 footswitches (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=22_23&products_id=35. deze zijn het goedkoopst.)

behuizing, wat meters kabel: 1 stereo en 1 mono kabel. pluggen.

je wilt tip+sleeve, ring+sleeve schakelen (eq en rev.), en tip+sleeve(kanaal).

SimonS
9 januari 2007, 13:56
(als het goed is heb je op de voorkant een mono aansluiting voor kanaal schakeling, en op de achterzijde een stereo input voor eq+rev. schakeling, toch?)

Fenndangoband
9 januari 2007, 18:31
(als het goed is heb je op de voorkant een mono aansluiting voor kanaal schakeling, en op de achterzijde een stereo input voor eq+rev. schakeling, toch?)

Klopt... alvast bedankt voor je antwoord! :hippie:

interessander
10 januari 2007, 19:50
Hier ben ik ook benieuwd naar, ik heb een mark III en deze heeft ook een eq/reverb switch. Ik heb helaas alleen de twee kleine footswitches erbij, enkel de clean/scheur switch kan voorop de versterker worden aangesloten, de rest zit achterop. Misschien ken je iemand met een versterker die een simpele 2-knops footswitch heeft en als die werkt dan kun je hem namaken.

caliban
10 januari 2007, 19:57
Op mijn mark III gebruik ik enkel een footswitch om EQ aan en uit te zetten. Toen ik de versterker kocht zaten er geen footswitches bij, maar ik heb gewoon een oude footswitch van het fantastische merk Leem vanachter aangesloten.
Die oude footswitches kan je nog altijd kopen maar zijn schandalig duur.

interessander
10 januari 2007, 20:07
Ik kan überhaupt niet met de eq uit spelen want dan krijg je zo'n lelijk geluid door die irritante 750 Hz frequentie..

Fenndangoband
12 januari 2007, 13:33
Ik kan überhaupt niet met de eq uit spelen want dan krijg je zo'n lelijk geluid door die irritante 750 Hz frequentie..
Death to the 750 Hz frequency :rockon: :seriousf:

Fenndangoband
25 januari 2007, 13:01
Zoals in mijn startpost reeds vermeld op zoek naar EQ en Reverb switch.
Als ik hem zelf maak kom ik aan +/- 20euro...

Mijn vraag nu is zou deze dual footswitch op onderstaande link/foto ook zou kunnen werken???

http://img.kelkoo.com/uk/medium/351/476/0042533427593141622804950223103019476351.jpg Omschrijving
Footswitch for Framus Ruby Riot, Ruby Riot 2, Red Rogue and CS. Stereo Jack Cable, Metal Construction, 2 Switching Functions

Alvast bedankt.