PDA

View Full Version : Ibanez of Tanglewood



sloppy
9 januari 2007, 00:50
Ik wil beginnen met gitaarspelen en zit te twijfelen tussen deze twee gitaren:

Tanglewood TW115-ST (http://www.tanglewoodguitars.co.uk/products/stockDetails.asp?cID=434&sID=1737)
Ibanez AW85 RLG (http://www.ibanez.co.jp/ac_page.php?AREA_ID=3&PAGE_ID=128&COLOR=CL01)

heeft iemand ervaringen met een van deze gitaren of andere nuttige tips?

Flipkoos
9 januari 2007, 20:12
Goeie berichten gehoord over Tanglewood. Heel goeie prijs/kwaliteitsverhouding. Kameraad van mij heeft een Ibanez Artwood en die vond ik ook niet gek....aan mj heb je dus ook niks...

AgileGhost
12 januari 2007, 21:25
Ik denk iig dat je je aan beide merken geen buil zult vallen... zelf vind ik ibanez een sympathieker merk, altijd veel bang for the buck.

Bart_
12 januari 2007, 21:31
Ik was erg te spreken over de tanglewoods die ik laatst bij feedback had getest. Ze waren vooral erg lekker bespeelbaar vond ik. Ibanez heb ik echter niet getest, dus ik zou ze niet voor je kunnen vergelijken.

GunMetalBlue
12 januari 2007, 21:54
Jammer!

sloppy
15 januari 2007, 14:33
Hmmmm.... Ben niet heel veel wijzer geworden, maar toch bedankt voor jullie hulp.
Ik ga morgen mijn keuze maken :rockon:

LaurentB
15 januari 2007, 15:06
Hmmmm.... Ben niet heel veel wijzer geworden, maar toch bedankt voor jullie hulp.
Ik ga morgen mijn keuze maken :rockon:

Gewoon zelf beide gitaren uitgebreid testen, het zijn in elk geval geen slechte merken. Oh, je wilt beginnen met gitaarspelen, zie ik nu. Ken je niet iemand die kan spelen die je mee kunt nemen om te testen?

1vraagje
15 januari 2007, 21:14
Ik heb een ibanez Aw en die vind ik super, nooit spijt van gehad.
tanglewood nooit geprobeerd :/

Iedergeval veel plezier:)

Wizz
15 januari 2007, 21:39
Het maakt geen donder uit, ze worden allebei door dezelfde Chinese handjes gebouwd in dezelfde Chinese fabriek.

Wizz

prullos
16 januari 2007, 18:12
Het maakt geen donder uit, ze worden allebei door dezelfde Chinese handjes gebouwd in dezelfde Chinese fabriek.

Wizz

en alle chinese handjes zijn natuurlijk even onvakkundig

LaurentB
16 januari 2007, 18:17
en alle chinese handjes zijn natuurlijk even onvakkundig

DAT kan héél erg meevallen hoor! Het is maar net volgens welke specificaties er een gitaar gebouwd moet worden.

prullos
16 januari 2007, 18:29
wat is het geworden?

misschien mosterd na de maaltijd, maar kan je niet gewoon beter een triplex spaanse gitaar van 35 euro op de kop tikken?

Paar redenen:

1) nylon snaren, snijd niet zo in je maagdelijke vingers :satisfie:
2) bredere hals, makkelijkere vingerzetting, en als je dikke vingers hebt zowiezo wel prettiger :)
3) eerst wat ervaring op een goedkope doen zodat je wat meer inzicht hebt in wat je straks eigenlijk wilt in een gitaar.
4) als je gitaren niks vind heb je geen investering van 300 euro gedaan.

enfin,
ik heb nu dus ook zo'n spaanse gitaar en heb mezelf de basics aangeleerd, en nu wil ik verder. ik ga nu dus ook een dergelijke western aanschaffen.

ik ga binnenkort naar de winkel om een aantal tanglewoods en ibanezen uit te testen

prullos
16 januari 2007, 18:31
DAT kan héél erg meevallen hoor! Het is maar net volgens welke specificaties er een gitaar gebouwd moet worden.

ik bedoelde het ook meer sarcastisch :sssh:

Timotio
16 januari 2007, 18:46
ik bedoelde het ook meer sarcastisch :sssh:
ik wou ook al zeggen. Mijn squier std komt ook uit china en da's toch cker weten een prima product! :)

Goldeneye
16 januari 2007, 18:49
:) Uiteraard Tanglewood!
Ibanez is leuk voor electrisch, maar akoestisch bij lange na niet.