PDA

View Full Version : godverre !! ....



mr. pou-pou
24 december 2002, 17:31
ik heb net nieuwe snaren gekocht. Een paar erop gelegd, maar elke keer geeft nu de snaar een kutruisend geluid bij de meeste fretten, ik denk dat het aan de kam ligt,

zoniet, waar ligt of zou het aan kunnen liggen ?

en hoe duur is een kam, een orginele van fender dan ?

dank :smile:
:B

Negative K3 fan
24 december 2002, 17:32
fretbuzzz? heb je dunnere of dikkere snaren dan de vorige keer gehaald?

sash
24 december 2002, 17:33
Kijk nog eens je action na, die zal waarschijnlijk te laag staan. Fender topkammen zijn bijna niet te koop in nl. Je kan het best gaan voor een vox humana kam (net zo goed). http://www.voxhumana.nl

mr. pou-pou
24 december 2002, 17:48
Op 2002-12-24 17:32, schreef Negative K3 fan:
fretbuzzz? heb je dunnere of dikkere snaren dan de vorige keer gehaald?


het zijn precies dezelfde dikte snaren... ik heb het bij 2 winkels nagevraagd dus :smile:

mr. pou-pou
24 december 2002, 17:48
of moet ik de kam schuren of wat dan ook ??

:amp:

Negative K3 fan
24 december 2002, 17:49
Waarom denk je trouwens dat het aan de topkamn ligt?

FragDaddy
24 december 2002, 17:54
heb ik ook vaak na een setje nieuwe snaren. een paar dagen spelen en geen fretbuzz meer..

raar maar waar. heb er zelf ook geen verklaring voor

mr. pou-pou
24 december 2002, 17:58
Op 2002-12-24 17:54, schreef FragDaddy:
heb ik ook vaak na een setje nieuwe snaren. een paar dagen spelen en geen fretbuzz meer..

raar maar waar. heb er zelf ook geen verklaring voor


ik zal het ook eens proberen. bedankt fragdaddy :smile:

Moonchild
24 december 2002, 18:00
T'is ook zo dat je fretbuzz een stuk beter hoort met nieuwe snaren omdat ze nog lekker metaal-achtig klinken als ze net nieuw zijn.

Anders Destium
24 december 2002, 18:39
Ik heb vorige week mijn snaren ook vervangen. Ik had na het gebruikelijke stemdagje nog steeds fretbuzz, maar ik ga er maar weer van uit dat dat wegtrekt (hij stond ZO FUCKING GOED eerst :sad: )
Ik heb alleen sinds donderdag niet meer op die gitaar gespeeld en zal dat pas over 2 weken weer kunnen...

ginne
24 december 2002, 19:13
hé, jonges, voor de duzendste keer: als je je snaren er van af hebt gehaal trekt de hals vanwege de trekstang die er in zit achterover. het neemt wat tijd voordat de hals weer in zijn oude positie terugkomt. Is het niet over na een paar dagen, dan is er een ander probleem.

Grtz,

mr. pou-pou
24 december 2002, 19:33
Op 2002-12-24 19:13, schreef ginne:
hé, jonges, voor de duzendste keer: als je je snaren er van af hebt gehaal trekt de hals vanwege de trekstang die er in zit achterover. het neemt wat tijd voordat de hals weer in zijn oude positie terugkomt. Is het niet over na een paar dagen, dan is er een ander probleem.

maar als je de snaren er 1 voor 1 afhaalt zal het wel niet zo'n groot probleem zijn
Grtz,

maarten
25 december 2002, 00:51
en als die hals niet meer bijtrekt dan help je hem een handje door aan die halspen te draaien. wil ook wel helpen.

mr. pou-pou
25 december 2002, 10:40
de meeste snaren klinken nu weer normaal. Behalve die !@#!# hoge E-snaar. er komt bijna geen geluid van af en hetgene wat er wel af komt houd nog niet eens een paar sekonden vol... :sad:

dikkie dik
25 december 2002, 11:35
kromme hals. gewoon ff laten afstellen. misschien is de fretten laten vlakken iets.