PDA

View Full Version : marshall 5150



Mufftin
8 januari 2007, 21:29
heeft iemand enige ervaring met de marshall 5150 en hoe ziet deze eruit haha ik zit dik te googlen maar zie niets, of het ligt aan mij.
Hoe klinkt dit ding verder ik lees dat het een best wel brakke amp.

kwante
8 januari 2007, 21:40
Bedoel je geen Peavey 5150??
Of zit ik nu fout??

Groeten
Kwante

Murdock
8 januari 2007, 21:41
De Marshall 5150 bestaat volgens mij niet. Bedoel je soms
de Peavy 5150???

robert-gitarist
8 januari 2007, 21:42
Of bedoel je de marshall 5100 misschien?dat is een jubi/uni hupeldepup versie.

ColourofFire
8 januari 2007, 21:51
troll?????

Fumi SG
8 januari 2007, 21:51
heeft iemand enige ervaring met de marshall 5150 en hoe ziet deze eruit haha ik zit dik te googlen maar zie niets, of het ligt aan mij.
Hoe klinkt dit ding verder ik lees dat het een best wel brakke amp.

Hij is hier ooit een keer op het forum langs gekomen voor zover ik weet. Het gaat hier om een solidstate amp dacht ik, een Mosfet. Kenneth (Hendrix2) heeft er een keer één getest en hij beviel hem volgens mij goed. De amps zijn ergens eind jaren 80 begin jaren 90 gemaakt en worden door sommigen gezien als de transistorvariant van de JCM800.

hendrix2
8 januari 2007, 21:56
Ik heb de Marshall 5150 (2x75watt)
Is eind jaren 80 gebouwd en niet erg lang in productie geweest.
Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor repetities.
Klinkt behoorlijk clean. Het distortion kanaal is nogal raar. Er zit heel veel laag in en dat krijg je er echt moeilijk uit. Je kan er wel een lekkere warme bluesklank uit halen, maar echt zware scheur zit er niet in.
Nadeel: je kan enkel met een footswitch van kanaal wisselen. achja, als je dat een nadeel wil noemen.
Ik vind hem super voor hetgeen ik hem gebruik. Ik sluit er m'n pedalboard op aan en haal er volgens mij een redelijk goed geluid uit.

Is heel weinig over te vinden op internet. Ik heb er een email voor naar marshall gestuurd en die hebben me geantwoord. Het antwoord staat hier ergens op gitaarnet. Ik zoek het wel vlug even op.

hendrix2
8 januari 2007, 21:56
Hij is hier ooit een keer op het forum langs gekomen voor zover ik weet. Het gaat hier om een solidstate amp dacht ik, een Mosfet. Kenneth (Hendrix2) heeft er een keer één getest en hij beviel hem volgens mij goed. De amps zijn ergens eind jaren 80 begin jaren 90 gemaakt en worden door sommigen gezien als de transistorvariant van de JCM800.
Klopt volledig.

Bij marshall wisten ze zelf ook niet veel trouwens:

Goeden dag Kenneth,

Uw mail aan Marshall werd naar ons doorgezonden. Wij zijn Marshall importeur voor de Benelux.De 5150 was een 150 lead combo 2x12 geproduceerd +/- eind jaren tachtig begin negentigWij hebben verder geen gegevens meer van dit (15 jaar ) oud model. Als U meer info wilt, er zijn boeken op de markt waarin vrijwel alle Marshall producten worden beschreven zoals "The Marshall History" of " Father of Loud"

ga ff naar http://www.drtube.com/marshall.htm gaan, halverwege de pagina staat ook info over die reeks.

Toaster
8 januari 2007, 22:22
Ik hebn er ook ooit eentje thuis gehad. Ze zijn behoorlijk groot. En ze klinken naar mijn smaak nog slechter dan een Valvestate.

Mufftin
8 januari 2007, 22:22
heey zeer bedankt:D dit helpt me weer ff :D

rocker_71
9 januari 2007, 10:12
check anders ook even het Marshall forum (http://www.marshallampforum.com/forum/).

almarvk
9 januari 2007, 10:15
Eentje uit de mosfet serie. Haal dan een valvestate, want die Mosfet klinken de eerste keer prima, maar reageren waardeloos op pedalen.

Die van mij ging redelijk snel weer weg...

Mufftin
9 januari 2007, 10:19
hahha ik ga hem niet kopen ofzo hoor, ik zag hem staan bij tonika en ik vroeg me af wat voor ding het was en hoeveel watt dat ding is enz. Toen ging in zoeken op internet en ik kwam het ding nergens tegen.

hendrix2
9 januari 2007, 12:58
ahja, tis nu eenmaal geen super amp hoor. Maar ik had een een versterker nodig voor op repetities en kon deze heel goedkoop bemachtigen.
Gaat lekker luid, en met pedalen is wel veel op te lossen ook...

OJJVZ
15 januari 2007, 18:31
hahha ik ga hem niet kopen ofzo hoor, ik zag hem staan bij tonika en ik vroeg me af wat voor ding het was en hoeveel watt dat ding is enz. Toen ging in zoeken op internet en ik kwam het ding nergens tegen.

Ik zag m ook bij tonika :D vandaar dat ik ook ff zoek

k hoor dr niet zo heel veel supers over.. mss ga k ff teste binnekort.. als ie dr nog is, vorige X zo niet gezien gloof k, ook niet op gelet :P wou alleen ff goedkope behringer Equalizer

Stray-Slett
19 januari 2007, 12:02
Ik heb ooit een 5150 gehad en zijn idd erg groot en heel erg hard.

itt tot de 2x75 watt zoals beschreven, geeft het monoblok een totaal output van 150 watt bij vier ohm.
De combo heeft een speaker configuratie van 2 * 16 ohm parallel (= 8 ohm) waardoor hij max 100 watt opbrengt.
Je kunt er dus een extra (8 ohm) cab op aansluiten waardoor je gebruik kunt maken van het volle vermogen.

De meningen over deze amp zijn nogal verdeeld maar wat ik niet begrijp is dat de top versie, welke overigens exact hetzelfde is als de combo, vaak beter uit de bus komt dat de combo zelf.

Het leuke van de versterker is dat je de pre en power amp kan splitsen. Dit is met name interesssant voorals je met bijv een GT8 af ander multieffect aan de slag wilt.