PDA

View Full Version : GFS douanekosten



Wimvdb
8 januari 2007, 21:23
Na het topic van chris ben ik eens gaan kijken of ik hier(belgie) niemand met paypall vind. Nu heb ik iemand gevonden en zou ik tesamen met Up-G een bestellinkje van ongeveer 170 $ aka 130 € inclusief verzending hebben. Wat goed meevalt als je kijkt dat ik hiervoor 3 humbuckers en 3 SC ga toekrijgen. Nu was echter mijn vraag. Hoe groot is de kans dat er in België hiervoor douanekosten aangerekend worden? Want anders is dat toch nog een bedrag van 30 €

Ik heb ergens gelezen dat GFS stuurt als zijnde " guitar parts" en dat er dan zowiezo geen kosten moeten betaald worden...


Chris , volg het topic hier ook ff als je wil. Kan dus zijn dat wij 2 appart bestellen als dat geen erg meer is :)

rscalex
8 januari 2007, 22:52
er staat "repaired parts" op
normaal zul je er niets voor moeten betalen

Chris Winsemius
8 januari 2007, 22:57
Chris , volg het topic hier ook ff als je wil. Kan dus zijn dat wij 2 appart bestellen als dat geen erg meer is :)

Yep.
Ik moet nog tig emails bekijken en beantwoorden (internet lag 'n paar uur plat).

Hierbij wat algemene info:
- omrekening dollars-euro geschiedt via paypal of creditcard omrekeing, wat duurder dan de koersen v/d bank
- je betaalt 2.7 - 3.9% import-belasting over kosten onderdelen EN vervoer
- over dit alles betaal je in NL 19% btw
- daarna komt er nog iets van 10-15 euro inklaringskosten bij

Ik haal behoorlijk wat onderdelen uit Amerika, bij de lichtere onderdelen komt het vaak neer op 'n 1-1 verhouding qua dollars-euro's.

G.G.
9 januari 2007, 06:16
Tot nu toe stond er altijd Repaired goods op mijn bestellingen van GFS, dus nog nooit douna kosten betaald. Misschien heb je ook mazzel.

ponq
9 januari 2007, 11:22
kheb vorige week een bigsby trem ontvangen vanuit amerika, niet via GFS. Werd verstuurd als 'guitar part' en kreeg dus wel de douane aan mn broek (value $120, 30 euro tax...). "Repair part" geeft geen problemen.

Paar weken terug voor $50 GFS pickups besteld, als Repair part -> geen tax.

zjanke
9 januari 2007, 17:27
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, dikke onzin.

Als repair parts (en dit geldt ook voor gifts) niet aangeslagen worden door de douane dan werd er toch niks anders meer verstuurd?
Dit heeft te maken met de waarde en niks met de omschrijving.

Noctiis
9 januari 2007, 18:15
feit is echter wel dat er gesjoemeld wordt met de waarde die vermeld staat op het pakketje. een gift met een waarde van 15 dollar, terwijl er een product van ruim 60 dollar inzit, bijv.

zjanke
9 januari 2007, 20:58
En dan wordt er op basis van die 15 euro niets berekend, niet op basis van de omschrijving.
Je moet er wat geluk mee hebben en dan kan het zijn dat er eens wat doorslipt, maar er bestaan geen trucjes, kunstjes of iets dergelijks waarmee je de douane kunt misleiden. Die jongens kennen veel meer trucs dan heel gitaarnet bij elkaar en trappen nergens in waar ze niet in willen trappen ;)