PDA

View Full Version : Girls vs. Gear



skabouter
8 januari 2007, 20:14
hier de stelling:

wat heb je liever; Gear of Girls??

in mijn genialiteit heb ik zojuist besloten GEAR!!!! en daarvoor heb ik ook de perfect overwogen motivatie:

" Als je gear maar goed genoeg is komen de girls vanzelf
Maar als je de girl al hebt zal de goeie gear er NOOIT van komen!!!! "

Aanbid mij, stap maar in de rij :)

http://www.neilsonclyne.com/marshall/1959HW_Ships/1959HW_stack_72.jpg
http://www.canmag.com/images/front/spiderman/dunst.jpg

Helter Skelter
8 januari 2007, 20:16
ik ga voor die girl, die gear heb ik al 8-)

AART
8 januari 2007, 20:17
Juistem!

Maar volgens mij zit ik wer in de goede generatie, de meeste babyboommannen zitten onder de plak, terwijl de huidige generatie 20 jarige blondines weer graag in de keuken staan en de mangelijk geven.

:cheerup:

Btw: Ik heb beiden al, dus ik zit goed, maar meer van beiden is nooit mis. 8-)

Mr.Bluesbreaker
8 januari 2007, 20:18
Niet zulke moeilijke vragen stellen man...

Beide zaken kosten klauwen vol met geld. Je krijgt er verschillende dingen voor terug. Ik ben er vrij asociaal in: ik ben al jaren een gearhead en trek me niks aan van de mening van de bips. Nu kan dat ook wel aangezien ik niet samen woon met mijn vriendin, dat wordt later wel wat lastiger.

dus op dit moment: gear!:)

skabouter
8 januari 2007, 20:19
ummm laat dat je vriendin dat maar niet lezen, aart :D
maargoed, zo te horen staat ze in de keuken een leest ze nooit iets op internet?

robert-gitarist
8 januari 2007, 20:20
Gearshit genoeg.Nu nog een leuke meid.

AART
8 januari 2007, 20:23
ummm laat dat je vriendin dat maar niet lezen, aart :D
maargoed, zo te horen staat ze in de keuken een leest ze nooit iets op internet?


:D hehe

Ik kan op het moment beter koken dan mijn vriendin :chicken:

Ben ik ff blij dat ze dit foum niet kent :sssh:

skabouter
8 januari 2007, 20:29
hmm kzal t vanavond eens met dr over het forum hebben..........dus ga jij maar snel al je posts editen, maat :D

nee uhhhh ik heb ook GENOEG (goeie) gear........geen meisje....maar toch;
ben nog te jong voor een vrouw vind ik zelf, en meisjes komen en gaan. ok gear ook wel, maar toch heb ik vaker vertrouwen in mn gear dan in meisjes :)

FruscianteFan
8 januari 2007, 20:29
Met een beetje een leuke vriendin zou ik aan een akoestische gitaar wel genoeg hebben. De eerste paar weken.

Ook leuk is een vriendin die zelf ook gitaarspeelt en/of zingt.

Hmm, ik vind eigenlijk dat ik wel weer lang genoeg vrijgezel ben geweest.

hoofd
8 januari 2007, 20:34
Hey Arjen, leef jij nog?? Kleine rare buttebatser..

Wat zijn je gearplannen dan, aangezien je opeens zoveel te koop heb staan??

skabouter
8 januari 2007, 20:36
hey hoofd, vrolijke vriend, ook goed om te horen dat jij nog leeft!

wel.....ik ben al mn gear aant verkopen in de hoop dat k van het geld een meisje/vrouw kan kopen :)

andoni
8 januari 2007, 20:50
hey hoofd, vrolijke vriend, ook goed om te horen dat jij nog leeft!

wel.....ik ben al mn gear aant verkopen in de hoop dat k van het geld een meisje/vrouw kan kopen :)
Oppassen met de douanekosten als je ze uit Rusland laat importeren :D

skabouter
8 januari 2007, 20:57
weeeeelnee, je drukt die douaniers een tientje in de knuist en je hoort ze nergens meer over :D

LordRiffenstein
8 januari 2007, 21:02
hier de stelling:

wat heb je liever; Gear of Girls??

in mijn genialiteit heb ik zojuist besloten GEAR!!!! en daarvoor heb ik ook de perfect overwogen motivatie:

" Als je gear maar goed genoeg is komen de girls vanzelf
Maar als je de girl al hebt zal de goeie gear er NOOIT van komen!!!! "

Aanbid mij, stap maar in de rij :)

Lees even het begin van dit draadje (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=85462) !!!

I rest my case!!!

Chris Winsemius
8 januari 2007, 21:04
Wel grappig: hier was iemand die 'n MM trafo belangrijker vond dan 'n nieuwe koelkast.

Ik kon 'm geen ongelijk geven :D

skabouter
8 januari 2007, 21:07
Lees even het begin van dit draadje (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=85462) !!!

I rest my case!!!

hmm even gelezen, maar wijzer word ik er niet van............waar ben je nou blijer mee? de gitaar die je "gewonnen" hebt of je vriendin die hem voor je "gewonnen" heeft?

Punt
8 januari 2007, 21:30
hmm even gelezen, maar wijzer word ik er niet van............waar ben je nou blijer mee? de gitaar die je "gewonnen" hebt of je vriendin die hem voor je "gewonnen" heeft?

Als ze de gitaar ook betaalt zou ik het wel weten :)

Rutger
8 januari 2007, 21:44
M'n vriendin heeft laatste de helft van m'n Maxon Rotary Phaser betaald :cheerup:

Emocide
8 januari 2007, 21:44
gear 100% cker weten =D

gear blijft langer mooi en rimpelt niet =D en als je er goed mee overweg gaat verdien je er ook nog is geld mee, in plaats van dat je het uitgeeft aan zo'n bodemloze put

en gear kan je niet kwetsen, alleen maar liefhebben... oh wat houd ik van mijn gear :cheerup: (wie heeft er een leven te koop :D ?!)

hidde630
8 januari 2007, 21:50
doe maar gear...de girl heb ik al

AART
8 januari 2007, 22:25
hmm kzal t vanavond eens met dr over het forum hebben..........dus ga jij maar snel al je posts editen, maat :D

nee uhhhh ik heb ook GENOEG (goeie) gear........geen meisje....maar toch;
ben nog te jong voor een vrouw vind ik zelf, en meisjes komen en gaan. ok gear ook wel, maar toch heb ik vaker vertrouwen in mn gear dan in meisjes :)

Pas maar op ska! Ik weet waar je huis woont!

Orpheo
8 januari 2007, 22:58
mijn vriendin vraagt iedere week 'en heb nu alweer n nieuwe gekocht?' nee lief nog niet 'kom op dan trage eikel; ik wil weer n nieuwe zien en bespelen!"

ja ik heb geluk; ik heb n vriendin die gitarenfreak is, en gitaar speelt :rockon: jammer dat zij nu net mijn gitaren lelijk vindt :P

AART
8 januari 2007, 23:01
mijn vriendin vraagt iedere week 'en heb nu alweer n nieuwe gekocht?' nee lief nog niet 'kom op dan trage eikel; ik wil weer n nieuwe zien en bespelen!"

ja ik heb geluk; ik heb n vriendin die gitarenfreak is, en gitaar speelt :rockon: jammer dat zij nu net mijn gitaren lelijk vindt :P

Je vriendin is toch geen parker fan hoop ik voor je?

Orpheo
8 januari 2007, 23:10
Je vriendin is toch geen parker fan hoop ik voor je?

nee erger:






ze is gek op akoestische gitaren :chicken: dan is zelfs een parker fly nog beter...

Joey Handsome
8 januari 2007, 23:26
Doe mij maar gear, dat levert nog wat op als je het weg doet.

up-guitarman
9 januari 2007, 00:02
De griet heb ik al bijna 3 en half jaar. De beste gear die ik momenteel heb heb ik in die 3 en half jaar aangekocht dus ik mag niet klagen. En ik ben niet iemand die persee 20 gitaren hoeft en amps.

Neals
9 januari 2007, 00:04
Girl, en het liefst een rijke dame die mijn gear betaald.

stevie_vp
9 januari 2007, 00:29
je moet het gewoon combineren!

http://www.claudebrissart.com/sitebuilder/images/guitar_girl_Anne_Marie-163x260.jpg

en anders.... gear tot 8 uur savonds en daarna licht uit, meisje aan :)

glacius
9 januari 2007, 01:15
ik heb beide al .. vette gear en een hele mooie meid

Azrael
9 januari 2007, 01:47
en anders.... gear tot 8 uur savonds en daarna licht uit, meisje aan :)

Damn , een vriendin met aan en uit knop. Doe mij d'r zo eentje!

glacius
9 januari 2007, 01:54
daarna licht uit, meisje aan :)

dat zie je verkeerd, alles uit behalve het licht ;)

Azrael
9 januari 2007, 01:58
dat zie je verkeerd, alles uit behalve het licht ;)

Hangt d'r vanaf wat voor meisje hij heeft :D

stevie_vp
9 januari 2007, 02:25
Hangt d'r vanaf wat voor meisje hij heeft :D
haha
ok dan doen we kleren uit , spotlight aan!

Rockmo(ther)
9 januari 2007, 07:23
hier de stelling:

wat heb je liever; Gear of Girls??

in mijn genialiteit heb ik zojuist besloten GEAR!!!! en daarvoor heb ik ook de perfect overwogen motivatie:

" Als je gear maar goed genoeg is komen de girls vanzelf
Maar als je de girl al hebt zal de goeie gear er NOOIT van komen!!!! "

Aanbid mij, stap maar in de rij :)

http://www.neilsonclyne.com/marshall/1959HW_Ships/1959HW_stack_72.jpg
http://www.canmag.com/images/front/spiderman/dunst.jpg


Als je de juiste girl hebt, is de gear ook geen probleem.

LordRiffenstein
9 januari 2007, 07:45
Als ze de gitaar ook betaalt zou ik het wel weten :)

Kijk, iemand die het begrijpt! :rockon:

LordRiffenstein
9 januari 2007, 07:46
mijn vriendin vraagt iedere week 'en heb nu alweer n nieuwe gekocht?' nee lief nog niet 'kom op dan trage eikel; ik wil weer n nieuwe zien en bespelen!"

ja ik heb geluk; ik heb n vriendin die gitarenfreak is, en gitaar speelt :rockon: jammer dat zij nu net mijn gitaren lelijk vindt :P

Gelukkig heeft zij wel smaak :cooler:

almarvk
9 januari 2007, 08:22
Touché! :D

Mijn vriendin vond m'n laatste aankoop wel erg mooi, maar dacht dat de gitaar van plastic was...

Gelukkig heeft ze andere kwaliteiten :)

Lennert
9 januari 2007, 08:49
Heb al een puike girl, laat die gear maar komen!

JimiDylan
9 januari 2007, 08:50
laten we het anders stellen, wat zou je kiezen als je er echt maar 1 tegelijk kon hebben? :hippie:

Kim Wilson
9 januari 2007, 09:01
Ik hoor jullie al denken, daar komt Kim Burgerlijk weer, maar mijn gezin gaat voor alles. Ik heb inmiddels twee prachtmeiden, en daar is geen gear tegen gewassen. Ik ben prima tevreden met wat ik nu heb, mijn Hotrod Deluxe, mijn cab met G12H's en mijn MIJ strat. Natuurlijk zou ik wel graag een Bandmaster of iets dergelijks willen hebben, maar niet ten koste van mijn gezin.

Veekeren
9 januari 2007, 09:13
Een vriendin die zou zeuren over gear noem ik geen vriendin maar een belemmering.


Dat gezegd hebbende, heb ik toch momenteel liever een nieuwe vriendin dan een nieuwe gitaar.

Kim Wilson
9 januari 2007, 09:16
Een vriendin die zou zeuren over gear noem ik geen vriendin maar een belemmering.


Dat gezegd hebbende, heb ik toch momenteel liever een nieuwe vriendin dan een nieuwe gitaar.
Zou je het raar vinden als je vriendin er wat van zegt als je je zoveelste gitaar wil kopen? Als je later gaat trouwen, wordt al het geld van jullie samen, dus het is niet vreemd dat zij daar dan ook wat inspraak in heeft. Noem het niet zeuren, maar overleggen. ;)

LordRiffenstein
9 januari 2007, 09:24
laten we het anders stellen, wat zou je kiezen als je er echt maar 1 tegelijk kon hebben? :hippie:

De enige echte weet dat ze niet tussen jou en je gear moet komen omdat ze anders toch het onderspit moet delven.

LordRiffenstein
9 januari 2007, 09:25
Zou je het raar vinden als je vriendin er wat van zegt als je je zoveelste gitaar wil kopen? Als je later gaat trouwen, wordt al het geld van jullie samen, dus het is niet vreemd dat zij daar dan ook wat inspraak in heeft. Noem het niet zeuren, maar overleggen. ;)

Trouwen is ZOOOOOOOO seventies :hippie: :stop:

Veekeren
9 januari 2007, 09:32
Zou je het raar vinden als je vriendin er wat van zegt als je je zoveelste gitaar wil kopen? Als je later gaat trouwen, wordt al het geld van jullie samen, dus het is niet vreemd dat zij daar dan ook wat inspraak in heeft. Noem het niet zeuren, maar overleggen. ;)

Er zijn ook mensen die niet hoeven te trouwen. En wat er over is van het geld waar ik zelf 40/50/60 uur per week voor werk is nog altijd mijn verdiende geld. Zonder financiele problemen te veroorzaken natuurlijk, in alle redelijkheid. Maar als zij van haar loon haar 15e paar laarzen wil kopen ga ik ook niet moeilijk doen.

Maar ik snap je punt wel hoor, als je als enige werkt (met een normaal loon) en vrouw en kind hebt kan je niet plots met een nieuwe Customshop Gibson binnenlopen. Maar zo specifiek was de vraag van de ts niet ;)

Kim Wilson
9 januari 2007, 09:35
Trouwen is ZOOOOOOOO seventies :hippie: :stop:
Laat ik het dan anders zeggen. Stel dat jullie uiteindelijk gaan samenwonen, dus samen één huishouden runnen. Eis jij dan dat jij met jouw geld alles mag doen wat je wil? Of ben je ook bereid om in overleg je uitgaven te plannen? Ik ben dus van mening dat je, als je samen in één huis woont, noet overleggen waar je geld heen gaat.

Als ik werkelijk wat nodig heb voor het maken van mijn muziek, gaan we er geld voor vrij maken. En ik wil heel graag een vintage top. Maar op dit moment hebben we andere prioriteiten, zoals de tuin. In die zin vind ik dus dat er wel degelijk overleg moet plaatsvinden voor je een dergelijke grote aankoop gaat doen. Dat jij dat als zeuren ervaart, getuigt van een redelijke mate van egoïsme, naar mijn bescheiden mening. :)

@ Veekeren:
Dat vind ik dus niet. Als je ervoor kiest om samen verder te gaan, trouwen of niet, is jouw verdiende geld ook van jullie samen. Je kunt IMO na het betalen van de huur en de andere vaste lasten niet ongestraft de rest van je geld op gaan maken aan gear. Zij heeft ook haar wensen. Als je samen bent, moet je ook samen je aankopen regelen.

Harry
9 januari 2007, 09:43
mijn vriendin heeft net een contrabas gekocht, voor zichzelf. En zelf heb ik eigenlijk alles al. Gekocht tijdens mijn vorige relatie, dus gear en een vriendin gaan goed samen, als er maar geld is!

Alleen die bijvrouwen zijn zo duur.....

FruscianteFan
9 januari 2007, 09:46
+ 1 voor Kim Wilson


laten we het anders stellen, wat zou je kiezen als je er echt maar 1 tegelijk kon hebben? :hippie:
De gitaar.
Zonder vriendin zitten (al helemaal de rest van m'n leven :s) is frustrerend, maar zonder gitaar word ik helemaal gek!

Maar ik kan me niet voorstellen dat er iemand rondloopt die op me valt, maar alleen als ik niet gitaarspeel! Ik voel me in bijna elke situatie namelijk beter op mijn gemak als ik gitaar kan spelen..

Veekeren
9 januari 2007, 09:52
@ Veekeren:
Dat vind ik dus niet. Als je ervoor kiest om samen verder te gaan, trouwen of niet, is jouw verdiende geld ook van jullie samen. Je kunt IMO na het betalen van de huur en de andere vaste lasten niet ongestraft de rest van je geld op gaan maken aan gear. Zij heeft ook haar wensen. Als je samen bent, moet je ook samen je aankopen regelen.

Dat is dan het verschil tussen jou en mij :D Wat jij daar als "moeten" verwoord is slechts jouw mening natuurlijk. Wat mij betreft is het zo dat wat er na de vaste lasten overblijft van haar en mijn loon we samen dingen kunnen doen als vakantie whatever. Maar als het kan en ik wil gear kopen is dat toch echt mijn beslissing.

Kim Wilson
9 januari 2007, 09:52
laten we het anders stellen, wat zou je kiezen als je er echt maar 1 tegelijk kon hebben? :hippie:
Deze keuze is denk ik niet reëel. De mogelijkheid om een gitaar te hebben is er altijd. Dus heeft het voor mij niet echt veel zin om daarover na te denken. Het is denk ik ook een onmogelijke keuze. Ik zou niet zonder de liefde van mijn vrouw kunnen, maar ook niet zonder het plezier van het spelen in een band. En elke vrouw die mij probeert te belemmeren in het muziek maken, zal niet mijn vrouw of vriendin kunnen worden.

Harry omschreef het mooi. Het kan prima allebei, als er maar geld is.

Kim Wilson
9 januari 2007, 09:54
Dat is dan het verschil tussen jou en mij :D Wat jij daar als "moeten" verwoord is slechts jouw mening natuurlijk. Wat mij betreft is het zo dat wat er na de vaste lasten overblijft van haar en mijn loon we samen dingen kunnen doen als vakantie whatever. Maar als het kan en ik wil gear kopen is dat toch echt mijn beslissing.
Ja, maar jouw vriendin wil ook graag naar Griekenland op vakantie, ik noem maar even wat. Hou jij dan je rug recht en zeg je tegen haar: "Nee sorry schat, ik heb besloten dat er een Engl fullstack moet komen, dus de vakantie slaan we dit jaar maar over"?

Rutger
9 januari 2007, 09:57
En elke vrouw die mij probeert te belemmeren in het muziek maken, zal niet mijn vrouw of vriendin kunnen worden.

Amen



10 tekens

LordRiffenstein
9 januari 2007, 10:05
Laat ik het dan anders zeggen. Stel dat jullie uiteindelijk gaan samenwonen, dus samen één huishouden runnen. Eis jij dan dat jij met jouw geld alles mag doen wat je wil? Of ben je ook bereid om in overleg je uitgaven te plannen? Ik ben dus van mening dat je, als je samen in één huis woont, noet overleggen waar je geld heen gaat.

Mijn commentaar ivm trouwen was als grap bedoeld!

Wel, van mijn loon gaat er sowieso niks (meer) nr gear, we wonen al 10 jaar samen, hebben dik 2 jaar geleden een huis gekocht en daar kruipt al genoeg geld in. Ik koop pas iets als ik er iets anders voor verkoop OF genoeg geld bij elkaar heb met optredens ed. Over dat geld heeft mijn vriendin eigenlijk niets te zeggen maar ik vertel haar altijd wel wat ik van plan ben VOOR ik iets koop.

Kim Wilson
9 januari 2007, 10:20
Mijn commentaar ivm trouwen was als grap bedoeld!

Wel, van mijn loon gaat er sowieso niks (meer) nr gear, we wonen al 10 jaar samen, hebben dik 2 jaar geleden een huis gekocht en daar kruipt al genoeg geld in. Ik koop pas iets als ik er iets anders voor verkoop OF genoeg geld bij elkaar heb met optredens ed. Over dat geld heeft mijn vriendin eigenlijk niets te zeggen maar ik vertel haar altijd wel wat ik van plan ben VOOR ik iets koop.
He, dit lijkt heel erg op mijn situatie. :)

Ik voelde me ook niet aangevallen hoor, ik reageerde enkel serieus. Niet boos. :)

Dick Wolkendeck
9 januari 2007, 10:41
Zo gaat dat bij mij ook. Hoewel, mijn vrouw heeft laatst een mooie PRS McCarty aangeschaft... :) De mijne speelt zelf ook, dus. Ik koop zelf nog wel af een toe een handig kastje voor in de studio of zo.

Rutger
9 januari 2007, 10:43
Dat is op zich wel een goeie aanpak :)

k Heb m'n vriendin laatst een paar accoordjes en een liedje geleerd, en ze is meteen laaiend enthousiast over gitaren. helpt :)

Kim Wilson
9 januari 2007, 10:45
Dat is op zich wel een goeie aanpak :)

k Heb m'n vriendin laatst een paar accoordjes en een liedje geleerd, en ze is meteen laaiend enthousiast over gitaren. helpt :)
Haha, mijn vrouw is een muzikale ramp! :D

Ze heeft het echt geprobeerd, akoestische gitaar gekocht, een paar maand les gehad. Maar er komt echt niks uit. Vergeefse moeite...

hoofd
9 januari 2007, 10:47
Kolere, Kim Burgerlul, ga er toch niet serieus op in man!! Ik weet dat je je verveeld tijdens kantooruren, maar come on.. It izz no serious!! :hippie:

Kim Wilson
9 januari 2007, 10:53
Kolere, Kim Burgerlul, ga er toch niet serieus op in man!! Ik weet dat je je verveeld tijdens kantooruren, maar come on.. It izz no serious!! :hippie:
En ik had er nog wel een smiley ingezet!! :nervous:

Ik weet het, ik kan erg serieus overkomen, maar op dat moment denk ik er zo over, en vergeet dan nog wel eens een smiley te zetten. En dan komt het idd wel errug serieus over.

Maar dat ben ik lang niet altijd hoor!!! :cheerup:

Tho
9 januari 2007, 10:58
Over een paar maanden staat er een nieuwe vette amp op de planning. Voor mijn gevoel ben ik dat (voorlopig, op een paar pedaaltjes na) compleet met mijn gear. Misschien is er daarna weer tijd en ruimte voor een 'girl'

Mitch
9 januari 2007, 11:21
" Als je gear maar goed genoeg is komen de girls vanzelf
Maar als je de girl al hebt zal de goeie gear er NOOIT van komen!!!! "


B-R-I-L-J-A-N-T !


Al moet ik zeggen dat mijn vrouw niet moeilijk doet over nieuwe spulletjes, zo lang de hypotheek maar betaald wordt :D

Orpheo
9 januari 2007, 11:37
Het geld dat ik verdien met mijn werk, blijft toch echt mijn geld. i kheb ervoor gewerkt. en zolang we nog gewoon leuke dingen kunnen blijven doen, mag ze niet miepen. maar dat doet ze ook niet. ze gaat zelfs zeiken 'goh, betaal je nu alweeeeer voor me?' ja, sorry, automatisme...

maar als ik zou samenwonen, dan zou ik eerst betalen wat betaald MOET worden, en de rest is gewoon van mij. stel, de totale kosten per maand zijn 1000 euro; ik hoest er 500 op, zij 500, en de rest van mijn inkomen (goh, toevallig: ook 500) is voor mij, en wat ik daarmee doe is mijn zaak. en als dat weer een gitaar is, vind ik niet dat ze mag zeuren.

en nee, ik woon niet samen! ik zeg t maar voor de duidelijkheid ;)

Kim Wilson
9 januari 2007, 11:40
...

maar als ik zou samenwonen, dan zou ik eerst betalen wat betaald MOET worden, en de rest is gewoon van mij. stel, de totale kosten per maand zijn 1000 euro; ik hoest er 500 op, zij 500, en de rest van mijn inkomen (goh, toevallig: ook 500) is voor mij, en wat ik daarmee doe is mijn zaak. en als dat weer een gitaar is, vind ik niet dat ze mag zeuren.
...
Hier ben ik het dus niet mee eens. Er zijn meer zaken die betaald moeten worden in een huishouden. En er zijn ook dingen die jullie samen misschien willen doen. Samen is samen. Als je niet zo kunt leven, ben je IMO nog niet toe aan samenwonen.

almarvk
9 januari 2007, 11:49
... Samen is samen. Als je niet zo kunt leven, ben je IMO nog niet toe aan samenwonen.

Dat heeft ie al een keer geprobeerd ;)

Er zijn altijd meer kosten dan alleen de vaste lasten. Zo is er altijd wel wat nodig voor in huis en je verdient niet altijd even veel. Ik leg altijd wat weg en dat moet ik in de toekomst nog veel meer doen. Etentjes, uitjes en ons zaterdagsbroodje op de hoek wisselen we gewoon vaak af.

Maar het klopt: samen uit, is samen thuis :)

up-guitarman
9 januari 2007, 17:02
Damn , een vriendin met aan en uit knop. Doe mij d'r zo eentje!

hehe ja, en liefst ook een mastervolume erop !!! :D

Verder ben ik het wel eens met Kim Wilson. Ik ben 21, heb nu 3 en half jaar een vriendin. Dit jaar studeren we af, even werken, wat sparen en binnen een dik jaar/anderhalf jaar samenwonen.
In het begin lijkt het me logisch dat er geen geld over zal zijn, huurprijs van een (hopelijk niet te duur) appartement, meubelen, eten, etc. + liefst nog eens sparen voor een huis ondertussen...

Daarom heb ik ook zo'n beetje het idee om een muziekrekening te openen waarop ik het geld van optredens kan zetten, en als er overschot is per maand mss 50 a 100€. Dat is niet bijzonder veel maar op termijn valt er wel iets mee te doen. Verder ben ik tevreden met mijn Tele en Marshall, als backup steek ik nieuwe pickups in mijn Squier en Yamaha en dat volstaat.

Hell's Engl
9 januari 2007, 20:01
http://axeripper69.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/.pond/jenna5_large.jpg.w300h329.jpg

Als ik dit in m'n bed zou vinden... kan me die Jackson gestolen worden!!

Veekeren
9 januari 2007, 20:43
Ja, maar jouw vriendin wil ook graag naar Griekenland op vakantie, ik noem maar even wat. Hou jij dan je rug recht en zeg je tegen haar: "Nee sorry schat, ik heb besloten dat er een Engl fullstack moet komen, dus de vakantie slaan we dit jaar maar over"?

Daarom zei ik:
Wat mij betreft is het zo dat wat er na de vaste lasten overblijft van haar en mijn loon we samen dingen kunnen doen als vakantie whatever. Maar als het kan en ik wil gear kopen is dat toch echt mijn beslissing.

Kwam waarschijnlijk niet goed over, maar ik bedoel dus dat als er na zulke dingen, die ik als normaal veronderstel, geld over blijft... Ik dus écht geen toestemming ga vragen voor wat ik met mn geld doe :D Ik deel het wel mede ;)

Fender75
9 januari 2007, 20:58
Inderdaad, samen uit, samen thuis...en als je alleen maar gitaren en amps koopt, is je huis ook zo te klein...blijft er niks meer over om naar uit te kijken toch?

Orpheo
9 januari 2007, 22:02
Hier ben ik het dus niet mee eens. Er zijn meer zaken die betaald moeten worden in een huishouden. En er zijn ook dingen die jullie samen misschien willen doen. Samen is samen. Als je niet zo kunt leven, ben je IMO nog niet toe aan samenwonen.

samen is niet samen. ik leef toch zelf? als ik buikpijn heb, heefft zij dat dan ook direct? nee. kijk, als ze opeens arbeidsongeschikt word, ja, dan moet ik wel alles zelf ophoesten. maar waarom denk je dat ik nu al als een malle gitaren aan het verzamelen ben? aan het 'wietsen' zo te zeggen (he, leuke voor het forumlexicon!)

Neals
9 januari 2007, 23:18
Ik geloof zelf niet zo in relaties op jongere leeftijd, en kom ik in 'of de gitaar er uit, of ik er uit' dan vraag ik mevrouw vriendelijk te vertrekken.

Binden komt later wel.

schizo910
10 januari 2007, 00:36
Steeds als ik denk, het kan niet zotter.... BOEM!!! KAN HET TOCH ZOTTER!!!

FruscianteFan
10 januari 2007, 07:48
Ik geloof zelf niet zo in relaties op jongere leeftijd, en kom ik in 'of de gitaar er uit, of ik er uit' dan vraag ik mevrouw vriendelijk te vertrekken.

Binden komt later wel.Nu de veel reëlere vraag, zou je hetzelfde kiezen als het ging om je 5e Fender/Gibson/PRS/whatever van meer dan €1000?

DaveItUp
10 januari 2007, 10:27
Ik zou alles direct wegdoen als ik moest kiezen tussen het meisje en de gear.

Orpheo
10 januari 2007, 11:08
Nu de veel reëlere vraag, zou je hetzelfde kiezen als het ging om je 5e Fender/Gibson/PRS/whatever van meer dan €1000?

ja. ik heb al die situatie meegemaakt. mijn vorige vriendin zei OF ik weg OF de gitaar die je net gekocht hebt terug naar de winkel.

sorry schat, jij delft echt het onderspit. de mazzel! hoe klote het ook was voor haar.

guhlenn
10 januari 2007, 11:09
samen is niet samen. ik leef toch zelf? als ik buikpijn heb, heefft zij dat dan ook direct?

Jij woont nog niet smaen he? Als je vriendin buikpijn heeft, dan krijg jij op z'n minst hoofdpijn. :D

Kim Wilson
10 januari 2007, 11:12
ja. ik heb al die situatie meegemaakt. mijn vorige vriendin zei OF ik weg OF de gitaar die je net gekocht hebt terug naar de winkel.

sorry schat, jij delft echt het onderspit. de mazzel! hoe klote het ook was voor haar.
Nou, laat ik je vertellen dat het dan zéker niet klote voor haar was. :stop:

LCH
10 januari 2007, 11:15
ja. ik heb al die situatie meegemaakt. mijn vorige vriendin zei OF ik weg OF de gitaar die je net gekocht hebt terug naar de winkel.

sorry schat, jij delft echt het onderspit. de mazzel! hoe klote het ook was voor haar.
Het doet er niet eens echt toe of het klote is. Als je vriendin je voor een keuze stelt (of de gitaar of het meisje) is er in een relatie al zoveel fout dat je eigenlijk al niet meer verder kunt.

Orpheo
10 januari 2007, 11:16
Jij woont nog niet smaen he? Als je vriendin buikpijn heeft, dan krijg jij op z'n minst hoofdpijn. :D

pff gelukkig zeg! damn. zou t niet willen.

@ kim wilson: je kijkt naar het eindpunt. het beginstation is zeer simpel: mijn vriendin moet accepteren dat ik gitaar speel en verzamel. als ze dat niet accepteert is ze leuk voor even, maar meer niet. dan is t zo over. zo eenvoudig! en ja, zij baalde echt dat het uitwas, en die muts wil me nog steeds terug, maar ik haar niet. mijn huidige vriendin is zo begripvolo, en baalt zelfs als ik niet n nieuwe gitaar heb binnen n maand :P (dat is n beetje overdreven, maar dan heb je wel een idee; ze is net zo'n gitaar en muziekliefhebber als ik).

ik ga dus helemaal mee met veekeren:


Een vriendin die zou zeuren over gear noem ik geen vriendin maar een belemmering.

guhlenn
10 januari 2007, 11:17
Dat is een beetje kortzichtig en heel erg materialistisch beste Orpheo. Geloof je eigenlijk wel in de liefde of zoek je meer een gat dat kan koken?

Orpheo
10 januari 2007, 11:18
Het doet er niet eens echt toe of het klote is. Als je vriendin je voor een keuze stelt (of de gitaar of het meisje) is er in een relatie al zoveel fout dat je eigenlijk al niet meer verder kunt.

precies: daarom zal ik ook never meer vallen voor iemand die mijn verzamel-liefde niet accepteert, en mocht ze later alsnog omslaan dan zal ik t gewoon, bikkelhard, uitmaken (ervan uitgaande dat ze dus me voor die keus stelt).

Orpheo
10 januari 2007, 11:20
Dat is een beetje kortzichtig en heel erg materialistisch beste Orpheo. Geloof je eigenlijk wel in de liefde of zoek je meer een gat dat kan koken?
zeker niet. (ik kook liever zelf). en ik geloof zeker in liefde. hoe verliefd ik nu ben op mijn huidige vriendin is gewoon walgelijk, zo erg. maar ik ben voor haar gevallen, ook omdat ze dus t niet erg vindt dat ik gitaarspeel EN verzamel. en ze is t met mij eens wat financien betreft (wanneer het gaat om samen wonen). en NEE we hebben geen plannen daarvoor.

Kim Wilson
10 januari 2007, 11:21
...
@ kim wilson: je kijkt naar het eindpunt. het beginstation is zeer simpel: mijn vriendin moet accepteren dat ik gitaar speel en verzamel. als ze dat niet accepteert is ze leuk voor even, maar meer niet. dan is t zo over. zo eenvoudig! en ja, zij baalde echt dat het uitwas, en die muts wil me nog steeds terug, maar ik haar niet. mijn huidige vriendin is zo begripvolo, en baalt zelfs als ik niet n nieuwe gitaar heb binnen n maand :P (dat is n beetje overdreven, maar dan heb je wel een idee; ze is net zo'n gitaar en muziekliefhebber als ik).

ik ga dus helemaal mee met veekeren:
Kijk, als je geld zat hebt, prima. Maar als jij al het geld dat over is aan gitaren wil opmaken, kan ik me voorstellen dat je vriendin daar vragen over gaat stellen. Als je samen gaat wonen, wordt dat nog veel sterker. Zij heeft misschien al een bepaalde toekomst voor ogen. Er zal eens een nieuwe auto moeten komen, een nieuwe wasmachine, ik noem maar een paar dingen. Je kunt nu eenmaal niet je laatste geld opmaken aan gear, helemaal niet als je samenwoont, en ook nog eens je zoveelste gitaar van €1500 of meer. Als je dan echt nog vindt dat je vriendin onterecht vragen stelt, ben je echt een grote egoïstische klootzak.

guhlenn
10 januari 2007, 11:22
precies: daarom zal ik ook never meer vallen voor iemand die mijn verzamel-liefde niet accepteert, en mocht ze later alsnog omslaan dan zal ik t gewoon, bikkelhard, uitmaken (ervan uitgaande dat ze dus me voor die keus stelt).

Dat strookt natuurlijk HELEMAAL met bovenstaande :)

Mitch
10 januari 2007, 11:23
Eeeeeh....zullen we de huishoudboekjes maar weer dicht doen ? :dontgeti:

LCH
10 januari 2007, 11:24
Kijk, als je geld zat hebt, prima. Maar als jij al het geld dat over is aan gitaren wil opmaken, kan ik me voorstellen dat je vriendin daar vragen over gaat stellen. Als je samen gaat wonen, wordt dat nog veel sterker. Zij heeft misschien al een bepaalde toekomst voor ogen. Er zal eens een nieuwe auto moeten komen, een nieuwe wasmachine, ik noem maar een paar dingen. Je kunt nu eenmaal niet je laatste geld opmaken aan gear, helemaal niet als je samenwoont, en ook nog eens je zoveelste gitaar van €1500 of meer. Als je dan echt nog vindt dat je vriendin onterecht vragen stelt, ben je echt een grote egoïstische klootzak.
Mee eens. Op een gegeven moment is het 'wij' en niet 'jij en ik'. M.i. gaat het gezinsleven altijd voor een hobby. Gitaarspelen is van ons allen een hobby (een enkeling daargelaten, die kan z'n werk er van maken) en dat moet het ook blijven.

Overigens vind ik wel dat als men gaat steggelen over zulke zaken er in een relatie iets fundamenteel fout zit, bij beide partijen. In een goede relatie kun je uit zulke problemen komen, lijkt me.

Rutger
10 januari 2007, 11:26
Ik denk dat je gewoon een goede balans moet vinden in je geldbesteding. Als je besluit om samen te wonen, houdt dat niet alleen maar in dat je hetzelfde huis deelt. Je deelt gewoon elkaars leven, en dus ook je financieen. Het is natuurlijk belangrijk dat je elkaars hobbie's accepteert, en dat gitaarspelen/verzamelen nu eenmaal geldt kost zal je vriendin ook moeten inzien. Maar... je moet ook reeel blijven. Zij wil ook weleens wat, en wat KW zegt: die auto en die wasmachine zijn ook gewoon nodig.

Gewoon een beetje realistisch blijven in je bestedingen, dus...

Orpheo
10 januari 2007, 11:26
Kijk, als je geld zat hebt, prima. Maar als jij al het geld dat over is aan gitaren wil opmaken, kan ik me voorstellen dat je vriendin daar vragen over gaat stellen. Als je samen gaat wonen, wordt dat nog veel sterker. Zij heeft misschien al een bepaalde toekomst voor ogen. Er zal eens een nieuwe auto moeten komen, een nieuwe wasmachine, ik noem maar een paar dingen. Je kunt nu eenmaal niet je laatste geld opmaken aan gear, helemaal niet als je samenwoont, en ook nog eens je zoveelste gitaar van €1500 of meer. Als je dan echt nog vindt dat je vriendin onterecht vragen stelt, ben je echt een grote egoïstische klootzak.



nee tuurlijk! zo heb je gelijk! maar als t is,

'mijn inkomen is 1000 per maand, jou inkomen is 1000 per maand, ONS inkomen is 2000, en je kan niet doen met het overschot van je centen wanneer alles betaald is wat er betaald had moeten worden'

dan is t DOEI!

waarom t uitging met mn ex was ook, ze kon t niet snappen dat ik af en toe gitaar MOET spelen, en dat ik graag gitaar speel. en hoe meer moeilijk zij ging doen, hoe meer ik ging spelen. ze liet me niet vrij. m'n huidige vriendin is veel chiller wat dat betreft, die doet er echt niet moeilijk over als ik ga spelen.

@ Guhlenn: ja toch? of spreek ik mezelf tegen en zie ik t alleen niet :S

damn ik krijg t niet goed opgeschreven wat ik denk over inkomen en relaties, maar deze post komt verdomd goed in de buurt :P

Rutger
10 januari 2007, 11:28
waarom t uitging met mn ex was ook, ze kon t niet snappen dat ik af en toe gitaar MOET spelen, en dat ik graag gitaar speel. en hoe meer moeilijk zij ging doen, hoe meer ik ging spelen. ze liet me niet vrij. m'n huidige vriendin is veel chiller wat dat betreft, die doet er echt niet moeilijk over als ik ga spelen.

Ah, ik snap je. Dan zat er idd iets niet goed bij je ex. Elkaar volledig accepteren is wel essentieel in een relatie, en dat deed zij dus duidelijk niet (?)

Orpheo
10 januari 2007, 11:29
Ah, ik snap je. Dan zit er idd iets niet goed bij haar. Elkaar volledig accepteren is wel essentieel in een relatie, en dat deed zij dus duidelijk niet (?)
inderdaad. zij had ook haar rare trekjes, en ik deed daar echt niet moeilijk over. maar toen ze moeilijk ging doen over mijn gitaarspelen, tja, toen kreeg zij t ook voor haar kiezen...

Kim Wilson
10 januari 2007, 11:30
nee tuurlijk! zo heb je gelijk! maar als t is,

'mijn inkomen is 1000 per maand, jou inkomen is 1000 per maand, ONS inkomen is 2000, en je kan niet doen met het overschot van je centen wanneer alles betaald is wat er betaald had moeten worden'

dan is t DOEI!

...
Dus jij leeft van maand tot maand?



EDIT>

Dat overschot is ook van jullie samen. Dus daar moet overlegd worden...

Orpheo
10 januari 2007, 11:31
Dus jij leeft van maand tot maand?

ik hoop dat je nu een emoticon vergeten bent....

nee natuurlijk niet!! maar je snapte mijn punt hoop ik wel.

edit: en daar ben ik t dus niet mee eens. dat overschot is toch echt van mij. ik laat 't me echt niet zeggen dat ik niet een nieuwe marshall ofzo mag kopen, en ik ga haar ook niet zeggen dat ze niet die nieuwe prada's mag kopen. MAAR OOK verdom ik 't om ervoor te dokken. dat weer wel! en ook wil ik niet dat een deel van haar centen gaat naar mijn marshall. tenzij het natuurlijk een cadeau is ofzo. maar dat is een speciaal geval.

LCH
10 januari 2007, 11:33
nee tuurlijk! zo heb je gelijk! maar als t is,

'mijn inkomen is 1000 per maand, jou inkomen is 1000 per maand, ONS inkomen is 2000, en je kan niet doen met het overschot van je centen wanneer alles betaald is wat er betaald had moeten worden'

dan is t DOEI!

waarom t uitging met mn ex was ook, ze kon t niet snappen dat ik af en toe gitaar MOET spelen, en dat ik graag gitaar speel. en hoe meer moeilijk zij ging doen, hoe meer ik ging spelen. ze liet me niet vrij. m'n huidige vriendin is veel chiller wat dat betreft, die doet er echt niet moeilijk over als ik ga spelen.
Daar zit wel een levensgroot verschil tussen. Als je vriendin moeite heeft met de Engl Invader + Engl 4x12" die je tegelijk aanschaft met de Gibson Les Paul, dan kan ik dat begrijpen. Zeker als dat de 10e amp en de 14e gitaar is, terwijl er ook nog een autootje moet komen.

Als je vriendin het er echter niet mee eens is dat je gitaarspeelt: ja, dat is knap waardeloos. Maar ook daar moet je een soort balans in vinden. Als jij elke avond weg bent om te oefenen, materiaal te testen of om op te treden, dan ben je ook niet helemaal goed bezig.

Wat je met het overschot van je centen doet, tja... dat is in principe jouw zaak, maar het is niet verstandig om dat allemaal over de balk te smijten aan gitaren. Als je gezamenlijke inkomen 2000 is terwijl je 1500 vaste lasten hebt vind ik niet dat je allebei 250 hebt om vrij te besteden. Eventuele grote incidentele uitgaven (wasmachine, auto) zullen juist dáár van moeten worden bekostigd.

Even een vraagje: uit je posts maak ik op dat je steeds samenwoonde. Hoelang heeft het geduurd voordat je ging samenwonen met je ex?

guhlenn
10 januari 2007, 11:33
@ Guhlenn: ja toch? of spreek ik mezelf tegen en zie ik t alleen niet :S

hehehe, niet helemaal. Je bent over je oren verliefd maar mocht je vriendin je ooit voor de keuze stellen tussen een nieuwe gitaar en haar dan is het doei. Dat klinkt natuurlijk heel stoer, maar dat is het niet echt. Maar je bent ongetwijfeld een goeie jongen met ene goeie vriendin, en dan worden dat soort dilemma's niet eens aangeroerd zoals al werd aangegeven.

almarvk
10 januari 2007, 11:33
Ik kan hier zo mooi een glimlach op m'n gezicht krijgen. :)

Ik woon nu een jaar samen en ik heb genoeg gear gekocht/verkocht, maar die auto heb ik ook betaald, maar is ook van haar. Ook al betaald ze er geen stuiver aan. Je woont samen, en je leeft samen. Ook financieel.

Owhjah; wie had nu gedacht dat ik het eens zou zijn met Hans... ;)

Orpheo
10 januari 2007, 11:36
Daar zit wel een levensgroot verschil tussen. Als je vriendin moeite heeft met de Engl Invader + Engl 4x12" die je tegelijk aanschaft met de Gibson Les Paul, dan kan ik dat begrijpen. Zeker als dat de 10e amp en de 14e gitaar is, terwijl er ook nog een autootje moet komen.

als vanzelf. het bord voor mijn kop is niet zo groot dat ik dat niet zie :)


Als je vriendin het er echter niet mee eens is dat je gitaarspeelt: ja, dat is knap waardeloos. Maar ook daar moet je een soort balans in vinden. Als jij elke avond weg bent om te oefenen, materiaal te testen of om op te treden, dan ben je ook niet helemaal goed bezig.
nee dat was het ook zeker niet. maar de keren dat ik dat deed, eens in de maand ofzo, was al een keer teveel.


Wat je met het overschot van je centen doet, tja... dat is in principe jouw zaak, maar het is niet verstandig om dat allemaal over de balk te smijten aan gitaren. Als je gezamenlijke inkomen 2000 is terwijl je 1500 vaste lasten hebt vind ik niet dat je allebei 250 hebt om vrij te besteden. Eventuele grote incidentele uitgaven (wasmachine, auto) zullen juist dáár van moeten worden bekostigd.

is waar. maar als die apparaten er eenmaal zijn, zijn die 250 toch wel weer van mij ;)


Even een vraagje: uit je posts maak ik op dat je steeds samenwoonde. Hoelang heeft het geduurd voordat je ging samenwonen met je ex?

niet samengewoond ;)

guhlenn
10 januari 2007, 11:36
@Almark.. hehehe. Same here.

@Orpheo; hehehe, mocht je ooit gaan samenwonen dan spreken we mekaar niets is van jou. en zelfs dat niet ;)

Orpheo
10 januari 2007, 11:37
hehehe, niet helemaal. Je bent over je oren verliefd maar mocht je vriendin je ooit voor de keuze stellen tussen een nieuwe gitaar en haar dan is het doei. Dat klinkt natuurlijk heel stoer, maar dat is het niet echt. Maar je bent ongetwijfeld een goeie jongen met ene goeie vriendin, en dan worden dat soort dilemma's niet eens aangeroerd zoals al werd aangegeven.

maar waarom ben ik op haar verliefd! :D onder andere omdat ze totaal geen punt maakt van mijn gitaarliefde. als dat niet zo was, was ik niet eens voor haar gevallen :)

kortom: mijn verhaal klopt wel redelijk ;)

Kim Wilson
10 januari 2007, 11:37
ik hoop dat je nu een emoticon vergeten bent....

nee natuurlijk niet!! maar je snapte mijn punt hoop ik wel.
Ja, ik begin het een beetje te begrijpen.

Maar vind je het niet vreemd dan, dat je vriendin niet begrijpt waarom je nu zonodig de 5e gitaar moet kopen, die nagenoeg gelijk is aan die andere 4?

Mijn vrouw weet dat ik graag gitaar speel, ik zit ook in een band en ze zal me ook niet belemmeren om gitaar te spelen. Maar ze zal het niet zo leuk vinden als ik mijn tweede strat ga kopen. Het is ook niet noodzakelijk om gitaar te kunnen spelen.

Jij zegt dat je gitaar MOET spelen, dat kan dan toch ook zonder die 5e gitaar? Ik snap je ex wel...


edit: en daar ben ik t dus niet mee eens. dat overschot is toch echt van mij. ik laat 't me echt niet zeggen dat ik niet een nieuwe marshall ofzo mag kopen, en ik ga haar ook niet zeggen dat ze niet die nieuwe prada's mag kopen. MAAR OOK verdom ik 't om ervoor te dokken. dat weer wel! en ook wil ik niet dat een deel van haar centen gaat naar mijn marshall. tenzij het natuurlijk een cadeau is ofzo. maar dat is een speciaal geval.
Ja, en als we allemaal aan onszelf denken, wordt er aan iedereen gedacht. :stop:

Samen wonen is samen leven. Zolang je dat niet wil begrijpen, wordt het dus niks met dat samenwonen van je.

Orpheo
10 januari 2007, 11:38
@Almark.. hehehe. Same here.

@Orpheo; hehehe, mocht je ooit gaan samenwonen dan spreken we mekaar niets is van jou. en zelfs dat niet ;)

toch wel. ze mag op al mijn gear spelen, maar als ze mn zwarte les paul aanraakt, had ik haar handen af. en dat weet ze. das t enige :)

Orpheo
10 januari 2007, 11:39
Ja, ik begin het een beetje te begrijpen.

Maar vind je het niet vreemd dan, dat je vriendin niet begrijpt waarom je nu zonodig de 5e gitaar moet kopen, die nagenoeg gelijk is aan die andere 4?

Mijn vrouw weet dat ik graag gitaar speel, ik zit ook in een band en ze zal me ook niet belemmeren om gitaar te spelen. Maar ze zal het niet zo leuk vinden als ik mijn tweede strat ga kopen. Het is ook niet noodzakelijk om gitaar te kunnen spelen.

Jij zegt dat je gitaar MOET spelen, dat kan dan toch ook zonder die 5e gitaar? Ik snap je ex wel...

het ging haar niet om die gitaar. het ging haar om het feit dat ik wilde spelen. en toen had ik trouwens nog maar 2 les pauls :chicken:

guhlenn
10 januari 2007, 11:39
ook dat valt in de categorie; klinkt stoer, maar is het niet. ah the young... ;)

almarvk
10 januari 2007, 11:40
Als ik zo je posts lees krijg ik het gevoel alsof je een ontzettende einzelganger (ofzo) bent zonder erg veel inlevingsvermogen en vertrouwen in een ander.

Orpheo
10 januari 2007, 11:40
ook dat valt in de categorie; klinkt stoer, maar is het niet. ah the young... ;)
ghehe nja ik ga niet iemand willens en wetens verminken, maar die gitaar heeft een dosis emotionele lading, niet normaal, en er zal flinke ruzie komen als ze erop gaat spelen. en dat weet ze.

LCH
10 januari 2007, 11:41
het ging haar niet om die gitaar. het ging haar om het feit dat ik wilde spelen. en toen had ik trouwens nog maar 2 les pauls :chicken:
Excuses voor het feit dat we je relatie-technisch helemaal aan het uitkleden zijn, maar:

Je zei dat je niet samenwoonde. Ik begrijp dan eerlijk gezegd die perikelen niet zo goed. In jouw tijd speel jij gitaar en als je samen bent doe je iets anders. Het lijkt me namelijk een lastig verhaal om iets af te spreken maar ondertussen wél die Les Paul de sporen even geven.

Mooi voorbeeld trouwens: Kim Wilson ging eerst z'n tuintje opnieuw bestraten en daarna pas die monsterlijke cab bouwen. Zo kan het dus ook! :)

Orpheo
10 januari 2007, 11:42
Als ik zo je posts lees krijg ik het gevoel alsof je een ontzettende einzelganger (ofzo) bent zonder erg veel inlevingsvermogen en vertrouwen in een ander.

toch niet :) einzelganger? dat ben ik al jaren. maar ik heb genoeg inlevingsvermogen. ik snap verdomd goed de ideeen van jullie hier, maar die stroken alleen niet met de mijne. maar dat was schot voor open deur :D

Orpheo
10 januari 2007, 11:43
Excuses voor het feit dat we je relatie-technisch helemaal aan het uitkleden zijn, maar:

Je zei dat je niet samenwoonde. Ik begrijp dan eerlijk gezegd die perikelen niet zo goed. In jouw tijd speel jij gitaar en als je samen bent doe je iets anders. Het lijkt me namelijk een lastig verhaal om iets af te spreken maar ondertussen wél die Les Paul de sporen even geven.

Mooi voorbeeld trouwens: Kim Wilson ging eerst z'n tuintje opnieuw bestraten en daarna pas die monsterlijke cab bouwen. Zo kan het dus ook! :)

het was niet echt samenwonen, maar eerder 'verlengd logeren'. ze crashte dan bij mij voor ongeveer een week of 6, met de verwachting dat ik al mijn activiteiten staakte voor haar. de mazzel!

almarvk
10 januari 2007, 11:44
toch niet :) einzelganger? dat ben ik al jaren. maar ik heb genoeg inlevingsvermogen. ik snap verdomd goed de ideeen van jullie hier, maar die stroken alleen niet met de mijne. maar dat was schot voor open deur :D

Ik moet er voor waken om je helemaal af te branden, maar je moet er zelf maar achter komen. En als het voor jou werkt: prima. Vooral doen dan...

Kim Wilson
10 januari 2007, 11:44
...
Mooi voorbeeld trouwens: Kim Wilson ging eerst z'n tuintje opnieuw bestraten en daarna pas die monsterlijke cab bouwen. Zo kan het dus ook! :)
Ja, maar die tuin was ook meer nodig dan die cab. Ik had toch een combo. :)

En nu hebben we een tuinhuisje gekocht, omdat we de ruimte nodig hebben. Daar had ik ook een BF Bassman voor kunnen halen. Tja...

Orpheo
10 januari 2007, 11:45
Ik moet er voor waken om je helemaal af te branden, maar je moet er zelf maar achter komen. En als het voor jou werkt: prima. Vooral doen dan...

waarom afbranden? het is mijn mening, en het werkt perfect. het is mijn filtermanier (geweest) en het werkte perfect. ik heb hiermee het juiste meisje eruit gefilterd. alle partijen blij (en ik negeer de afgebrande schepen die ik achtergelaten heb in mijn kielzog :chicken: )

almarvk
10 januari 2007, 11:46
Ik heb m'n auto moeten laten repareren. De nieuwe gitaar kwam later.

In kan heus wel zonder een nieuwe gitaar, maar als de wasmachine kapot is moet je die maken want je na een x aantal dagen/weken zijn je kleren toch op en staan ze rechtop in de hoek van je kamer. Je moet dus een buffer hebben.

LordRiffenstein
10 januari 2007, 11:48
Lijkt me dat hier vlot naast mekaar doorgepraat heeft want de ene heeft het over die 4de of 5de gitaar terwijl de andere praat over het gitaar-spelen in't algemeen.

Als je ega je vertelt dat je moet kiezen tussen haar of gitaarspelen, maw dat ze niet wil dat je gitaar speelt, is dat heel iets anders dan als het gaat over een zoveelste gitaar of versterker kopen.

Orpheo
10 januari 2007, 11:48
Ik heb m'n auto moeten laten repareren. De nieuwe gitaar kwam later.

In kan heus wel zonder een nieuwe gitaar, maar als de wasmachine kapot is moet je die maken want je na een x aantal dagen/weken zijn je kleren toch op en staan ze rechtop in de hoek van je kamer. Je moet dus een buffer hebben.

ja dat spreekt voor zich. dat is ook logisch. maar daar gaat t niet om. het punt van discussie is, wat nu als je al die buffer hebt, en je hebt nog een extra budget, wat doe je daarmee? ook delen, en haar prada's meebetalen, of gewoon zelf houden?

ander punt van discussie was: gitaar eruit of zij eruit, wanneer het erop aankwam. mijn stelling was dan 'als je n goeie vriendin hebt, kom die keuze niet, want ze laat je spelen, want dat hoort bij JOU, en zij houdt van... jaja: jou!".

LCH
10 januari 2007, 11:48
Ja, maar die tuin was ook meer nodig dan die cab. Ik had toch een combo. :)

En nu hebben we een tuinhuisje gekocht, omdat we de ruimte nodig hebben. Daar had ik ook een BF Bassman voor kunnen halen. Tja...
Haha, jazeker, maar ik vond dat in het licht van deze discussie een ontzettend mooi voorbeeldje van hoe het ook kan. Gezinsleven + gitaarspelerij gaan prima samen, mits je je maar schikt naar elkaar. En als je zo'n BF Bassman écht wilt hebben, dan komt die ooit nog wel. ;)

Overigens zou ik me ook de ogen uit m'n kop schamen als ik bij wijze van spreken originele Vox AC30 voor enkele duizenden euro's zou kopen terwijl het gezin zo ongeveer crepeert van de honger. Niet dat ik samenwoon o.i.d, maartoch.

Rutger
10 januari 2007, 11:50
precies, je hobby is toch iets extra's, dat wil zeggen: voor als je geld over hebt, naast de nodige bestedingen die je samen doet.

anderszijds, over die tijdsbesteding. m'n vriendin komt meestal in het weekend bij mij over. daar komt bij dat mijn enigste vrije tijd in het weekend valt, door de weeks heb ik het vaak te druk om te spelen. dus in het weekend wil ik dan ook nog even gitaarspelen, ook al hangt ze bij mij in het huis rond. dat vind ze verder prima.

maar als het haar te lang duurt komt ze vanzelf d'r aandacht wel opeisen :p

Orpheo
10 januari 2007, 11:50
Lijkt me dat hier vlot naast mekaar doorgepraat heeft want de ene heeft het over die 4de of 5de gitaar terwijl de andere praat over het gitaar-spelen in't algemeen.

Als je ega je vertelt dat je moet kiezen tussen haar of gitaarspelen, maw dat ze niet wil dat je gitaar speelt, is dat heel iets anders dan als het gaat over een zoveelste gitaar of versterker kopen.

juist. zie mijn vorige post.

als ze zeurt dat ik neit gitaar mag spelen, omdat zij dat niet wilt (en niet omdat ze bv migraine heeft, maar omdat ze niet wilt dat ik soms even 3 uur non stop speel en even geen aandacht heb aan haar) dan mag zij eruit.

en als ik net n nieuwe wasmachine heb gekocht, en een week later voor mezelf een nieuwe les paul en daar doet ze moeilijk over, (en we hebben n goeie auto die net door de APK is gekomen) dan is t ook flinke ruzie.

Logisch toch?? of ben ik nu echt zo raar?

almarvk
10 januari 2007, 11:51
ja dat spreekt voor zich. dat is ook logisch. maar daar gaat t niet om. het punt van discussie is, wat nu als je al die buffer hebt, en je hebt nog een extra budget, wat doe je daarmee? ook delen, en haar prada's meebetalen, of gewoon zelf houden?


Als zij iets heel graag wil dan heb ik dat ook nog wel over voor haar. En dat kunnen ook kleinigheidjes zijn zoals cd/dvd oid. Ik ben het er nog steeds over uit dat je het samen moet rooien, dus samen geven en nemen.

Veekeren
10 januari 2007, 11:51
Ik denk dat ik uiteindelijk wellicht iets minder stellig ben dan Orpheo... Maar ik denk ook dat er van verschillende beginsituaties uitgegaan wordt...

Stel je woont samen, je deelt alle kosten. Je heb niks te wensen wat betreft auto's, wasmachines, meubels weet ik veel. De kosten van 2x per jaar op vakantie gaan zijn gecalculeerd. Je hebt geld op je spaarrekening voor mocht het nodig zijn. Al zulks zaken zijn gedekt zeg maar...

Wat ik dan per maand over houd, besteed ik aan wat ik wil. En als ik het dan mededeel, en mij wordt gezegd dat ik er wel rekening mee moet houden dat we weet ik veel... volgende maand het huis moeten laten schilderen, dan hou ik daar natuurlijk rekening mee. Er van uitgaande dat ik dat niet gedaan had dus. Maar simpelweg het argument dat ik al 7 gitaren en 2 versterkers heb, en dat het toch wel duur is, daar kan ik weinig mee.


Ik zou alles direct wegdoen als ik moest kiezen tussen het meisje en de gear.

En wat dat betreft... Dat is volgens mij weer een andere insteek, maar als ik zou weten dat "THE ONE" die mij de rest van mn leven gelukkig zou maken er opeens zou zijn als ik mn gear weg zou doen... Ik zou per direct alles uit mn raam flikkeren, het in de fik steken, en er lachend bij staan dansen http://10.38.22.3/www.gitaarnet.nll/forum/images/smilies/cheer_icoon.gif

Echter werkt het helaas niet zo :D

LCH
10 januari 2007, 11:55
en als ik net n nieuwe wasmachine heb gekocht, en een week later voor mezelf een nieuwe les paul en daar doet ze moeilijk over, (en we hebben n goeie auto die net door de APK is gekomen) dan is t ook flinke ruzie.

Logisch toch?? of ben ik nu echt zo raar?
Geen idee, ik ken je niet. :D

Of dat logisch is weet ik niet. Jij kijkt op deze manier tegen zaken aan. Ikzelf (en ik denk een aantal andere participanten in deze discussie ook) bekijk dat anders.

Persoonlijk ben ik meer een voorstander van een goede stabiele financiële situatie, waarin je, als het zou moeten, je een Les Paul én een wasmachine én een auto kunt kopen. Het gaat niet zozeer om dingen wél of dingen níet mogen van je vriendin, het gaat erom hoe je het zelf bekijkt. En ik ben nu eenmaal een voorstander van een gezonde financiële situatie (kan ook komen door het feit dat ik student ben en derhalve niet breed zit qua geld ;))

Orpheo
10 januari 2007, 11:55
Als zij iets heel graag wil dan heb ik dat ook nog wel over voor haar. En dat kunnen ook kleinigheidjes zijn zoals cd/dvd oid. Ik ben het er nog steeds over uit dat je het samen moet rooien, dus samen geven en nemen.

ja tuurlijk :) ik geef mn vriendin ok wel eens dingen. ze wilde heel graag siddhartha hebben, en die kreeg ze ook van me voor kerst. maar ze wil ok een martin D28. en die krijgt ze niet; daar mag ze voor sparen!

ik wilde bv. de steppewolf hebben. die kreeg ik weer voor kerst! maar ik wil ook een EDS1275, maar daar mag ik weer voor sparen.

elkaar presentjes geven is natuurlijk geen probleem. maar echt het idee van gezamelijke rekening en gezamelijke uitgaven. mag ik een teiltje?

LordRiffenstein
10 januari 2007, 11:56
En wat dat betreft... Dat is volgens mij weer een andere insteek, maar als ik zou weten dat "THE ONE" die mij de rest van mn leven gelukkig zou maken er opeens zou zijn als ik mn gear weg zou doen... Ik zou per direct alles uit mn raam flikkeren, het in de fik steken, en er lachend bij staan dansen http://10.38.22.3/www.gitaarnet.nll/forum/images/smilies/cheer_icoon.gif

Echter werkt het helaas niet zo :D

Ben het helemaal eens met je post behalve dit.


THE ONE zou weten dat ze zoiets nooit zou moeten vragen
Gitaar spelen hoort bij het gelukkig zijn in je leven, anders zou je het niet doen
Alles in de fik steken is geen oplossing, vroeg of laat begint het toch weer te kriebelen (meestal vroeg)

Kim Wilson
10 januari 2007, 11:58
Nee, belemmerd worden in spelen of belemmerd worden in het verzamelen van gear zijn twee verschillende dingen. Mijn vrouw belemmert mij niet in het gitaarspelen. Maar wel in het verzamelen van gear. En dat lijkt me ook niet heel raar als je samen een huishouden runt.

Als je vriendin je wil belemmeren in je hobby's, is er geen goeie basis. Maar verzamelen is IMO toch iets anders...

Orpheo
10 januari 2007, 11:58
Geen idee, ik ken je niet. :D

Of dat logisch is weet ik niet. Jij kijkt op deze manier tegen zaken aan. Ikzelf (en ik denk een aantal andere participanten in deze discussie ook) bekijk dat anders.

Persoonlijk ben ik meer een voorstander van een goede stabiele financiële situatie, waarin je, als het zou moeten, je een Les Paul én een wasmachine én een auto kunt kopen. Het gaat niet zozeer om dingen wél of dingen níet mogen van je vriendin, het gaat erom hoe je het zelf bekijkt. En ik ben nu eenmaal een voorstander van een gezonde financiële situatie (kan ook komen door het feit dat ik student ben en derhalve niet breed zit qua geld ;))

gezonde financiele situatie is altijd gewensd. maar het idee van gezamelijke rekening, wat wel de voorkeur hier lijkt te hebben, spreekt me absoluut niet aan.

als je alles in kannen en kruiken hebt, en je hebt zelf nog zeg, 1500 euro over, vind ik dat t moet kunnen dta je met n nieuwe gitaar thuiskomt zonder dat ze gaat zeuren. ik heb al mijn overschotjes opgespaard, en ik heb constant dan alles betaald (samen met haar natuurlijk) dan moet dat kunnen. ik doe ook niet moeilijk over haar 500 euro prada-paar :)

Orpheo
10 januari 2007, 11:59
Nee, belemmerd worden in spelen of belemmerd worden in het verzamelen van gear zijn twee verschillende dingen. Mijn vrouw belemmert mij niet in het gitaarspelen. Maar wel in het verzamelen van gear. En dat lijkt me ook niet heel raar als je samen een huishouden runt.

Als je vriendin je wil belemmeren in je hobby's, is er geen goeie basis. Maar verzamelen is IMO toch iets anders...

dat is zeker zo. maar belemmeren als in 'ik wil niet dat je nog meer gitaren neemt OMDAT je er al zoveel hebt'of belemmeren omdat je gewoon nog dingen moet hebben en betalen, wat gewoon MOET, dan is dat tweede logisch, en dat eerste ook en kwalijke belemmering. ben je dat wel met me eens Kim?

Veekeren
10 januari 2007, 11:59
Ben het helemaal eens met je post behalve dit.



THE ONE zou weten dat ze zoiets nooit zou moeten vragen
Gitaar spelen hoort bij het gelukkig zijn in je leven, anders zou je het niet doen
Alles in de fik steken is geen oplossing, vroeg of laat begint het toch weer te kriebelen (meestal vroeg)




Ja tuurlijk :D Ik bedoelde het ook als bij wijze van dat het vernietigen van mn collectie als magische spreuk zou werken ;)

LordRiffenstein
10 januari 2007, 12:00
maar echt het idee van gezamelijke rekening en gezamelijke uitgaven. mag ik een teiltje?

Als je gaat samenwonen heb je sowieso gezamelijke uitgaven, daar kan je echt niet omheen of hoe dacht je de huur te betalen, water/electriciteit/verwarming?

Kim Wilson
10 januari 2007, 12:00
Samenwonen is IMO ook een gezamenlijk huishoudboekje. En stel dat je gaat trouwen, is alles ook van jullie samen. Ik vind het ronduit egoïstisch als je al jouw geld voor jezelf wil houden. Een gelijk inkomen is een utopie, meestal verdient de vrouw minder. Wil jij haar dat geld dan onthouden? Fijne vent ben je dan...

LCH
10 januari 2007, 12:01
gezonde financiele situatie is altijd gewensd. maar het idee van gezamelijke rekening, wat wel de voorkeur hier lijkt te hebben, spreekt me absoluut niet aan.

als je alles in kannen en kruiken hebt, en je hebt zelf nog zeg, 1500 euro over, vind ik dat t moet kunnen dta je met n nieuwe gitaar thuiskomt zonder dat ze gaat zeuren. ik heb al mijn overschotjes opgespaard, en ik heb constant dan alles betaald (samen met haar natuurlijk) dan moet dat kunnen. ik doe ook niet moeilijk over haar 500 euro prada-paar :)
1500 euro! Weet je wel hoeveel studiefinanciering dat is? :D

Overigens is het ook maar net hoe je tegen je gitaarverzameling aankijkt. Ik ben eerder een minimalist (gemodificeerde Squier Strat, speelt goed genoeg. Ik weet ook wel dat dat niet the real thing is, maarja. De centen he).

Een gezamenlijke rekening... tja. Ik vind zoiets wel gewenst als je samenwoont. Niet bij 'verlengd logeren'. Als je samenwoont betaal je dat gewoon van die rekening en hoef je niet over elk pakje kauwgum te onderhandelen.

Orpheo
10 januari 2007, 12:01
ok; college gaat verder: discussie is wat mij betreft even in de ijskast ;)

Orpheo
10 januari 2007, 12:02
[QUOTE=LCH]1500 euro! Weet je wel hoeveel studiefinanciering dat is? :D
QUOTE]

ik krijg per maand 600 stufi en 400 salaris :chicken:

LCH
10 januari 2007, 12:04
ok; college gaat verder: discussie is wat mij betreft even in de ijskast ;)
Verwende kwast! Onder college even wat illegaal internetten en ondertussen wel zo'n 600 euro per maand uit de staatskas vreten. :D


Samenwonen is IMO ook een gezamenlijk huishoudboekje. En stel dat je gaat trouwen, is alles ook van jullie samen. Ik vind het ronduit egoïstisch als je al jouw geld voor jezelf wil houden. Een gelijk inkomen is een utopie, meestal verdient de vrouw minder. Wil jij haar dat geld dan onthouden? Fijne vent ben je dan...
Precies!

Orpheo
10 januari 2007, 12:05
Samenwonen is IMO ook een gezamenlijk huishoudboekje. En stel dat je gaat trouwen, is alles ook van jullie samen. Ik vind het ronduit egoïstisch als je al jouw geld voor jezelf wil houden. Een gelijk inkomen is een utopie, meestal verdient de vrouw minder. Wil jij haar dat geld dan onthouden? Fijne vent ben je dan...

en dan gaan we scheiden, en neemt ze mijn les pauls mee. de mazzel kim. echt no way. die koek gaat gewoon niet op.

maar je dwaalt van het onderwerp af. het punt is:

als alles betaald is wat betaald had moeten zijn, en er is al een buffer. mag dan het overschot dat jij hebt, gebruikt worden voor gear, zonder dat zij hoeft en mag zeiken?

ik zeg dus :ja. maar alleen als alle verplichtingen voldaan zijn, en er al een buffer is voor noodgevallen. en als je me daarom radicaal en een hufter vind: best. de mazzel dan.

Orpheo
10 januari 2007, 12:06
Verwende kwast! Onder college even wat illegaal internetten en ondertussen wel zo'n 600 euro per maand uit de staatskas vreten. :D


Precies!

nee; net BEGON college, en ik moet echt wat op de pc doen :)

LCH
10 januari 2007, 12:08
en dan gaan we scheiden, en neemt ze mijn les pauls mee. de mazzel kim. echt no way. die koek gaat gewoon niet op.

maar je dwaalt van het onderwerp af. het punt is:

als alles betaald is wat betaald had moeten zijn, en er is al een buffer. mag dan het overschot dat jij hebt, gebruikt worden voor gear, zonder dat zij hoeft en mag zeiken?

ik zeg dus :ja. maar alleen als alle verplichtingen voldaan zijn, en er al een buffer is voor noodgevallen. en als je me daarom radicaal en een hufter vind: best. de mazzel dan.
Maar jouw reactie is wel een andere als de situatie waar KW op doelt. Als je trouwt kun je niet al hetgeen jij in overschot hebt kapotslaan op amps en gitaren. Zo werkt 't nu eenmaal niet, óók niet als alles al betaald is.

Als je trouwt en daarna scheidt neemt zij heus je Les Paul niet mee. Als je gaat scheiden heb je ook nog zoiets als een boedelverdeling. Jij zit straks heus niet met de Prada's opgescheept en zij met je LP.

Neals
10 januari 2007, 12:22
Maar als ik het verplaats naar mijn situatie, alleenstaand met koopwoning ben ik juist degene die verantwoordelijk is voor alles wat er qua geld in en uit gaat. Alleen red ik het, en stel er komt een dame bij in die het niet breed heeft en een beetje meefinancierd, vind ik het prima, maar als ik een leuke gitaar zie dan koop ik hem wel, heb ik niks meer met zo'n dame te maken.

Moet ik wel zeggen dat ik totaal niet iemand ben die oneindig veel zooi op spaart. Ik heb graag een rig wat bestaat uit een amp + effecten + 2 of 3 gitaren, en dat is wat mij betreft gewoon meer dan voldoende als hobby-ist zijnde. Kom ik een goeie deal tegen en heb ik geld, koop ik het.

Kim Wilson
10 januari 2007, 12:37
..., maar als ik een leuke gitaar zie dan koop ik hem wel, heb ik niks meer met zo'n dame te maken.
...
Lekker dan. Fijn, dat SAMEN zijn... :roll:

Orpheo
10 januari 2007, 12:53
Lekker dan. Fijn, dat SAMEN zijn... :roll:

ja, samen. dat wil zeggen, accepteren dat de ander ook een leven heeft, en dat de ander ook eens dingen wilt hebben en het zelf koopt en haalt, ondanks dat de ander dat niet goed vindt, maar het toch accepteert.

Orpheo
10 januari 2007, 12:55
Maar jouw reactie is wel een andere als de situatie waar KW op doelt. Als je trouwt kun je niet al hetgeen jij in overschot hebt kapotslaan op amps en gitaren. Zo werkt 't nu eenmaal niet, óók niet als alles al betaald is.

tuurlijk wel! dat doet zij ook. MITS dat afgesproken is.


Als je trouwt en daarna scheidt neemt zij heus je Les Paul niet mee. Als je gaat scheiden heb je ook nog zoiets als een boedelverdeling. Jij zit straks heus niet met de Prada's opgescheept en zij met je LP.wel als mijn roerend goed meer waard is dan dat van haar, immers. t moet 50/50 verdeeld worden...

lang leve huwelijkse voorwaarden :)

Kim Wilson
10 januari 2007, 12:56
ja, samen. dat wil zeggen, accepteren dat de ander ook een leven heeft, en dat de ander ook eens dingen wilt hebben en het zelf koopt en haalt, ondanks dat de ander dat niet goed vindt, maar het toch accepteert.
Nee, niet dus. Je blijft er geen reet van begrijpen. Hobby's oke, maar als je samen bent, beslis je samen over je leven. Als je dat niet wil, ben je niet toe aan een leven samen. Als je dingen doet die de ander niet leuk vindt, ben je een egoïst.

Weet je wat, laat maar. Als jij er tevreden mee bent...

Orpheo
10 januari 2007, 12:58
Nee, niet dus. Je blijft er geen reet van begrijpen. Hobby's oke, maar als je samen bent, beslis je samen over je leven. Als je dat niet wil, ben je niet toe aan een leven samen. Als je dingen doet die de ander niet leuk vindt, ben je een egoïst.

Weet je wat, laat maar...

ja, met die laatste zin ben ik het nu eens. voor de verandering.

het samen wil ook zeggen: accepteren dat de ander iets doet dat de een niet leuk vind, want andersom gebeurd dat ook!

Kim Wilson
10 januari 2007, 13:05
Laat ik het hierop houden: als ik zoveel moeite zou moeten doen om een relatie in stand te houden, hoeft het van mij niet. Je hebt toch ook nog zoiets als dingen die vanzelfsprekend zijn? Als ik een nieuwe amp wil, maar mijn vrouw is het daar niet mee eens omdat de financiele situatie het volgens haar niet toelaat, moet ik het er dan toch doordouwen? Nee, natuurlijk niet! Je moet er samen wat van maken, en als ik constant in strijd zou moeten leven, werd ik gillend gek...

guhlenn
10 januari 2007, 13:05
Orpheo, no offense, maar je praat over iets waar je gewoon nog geen weet van hebt. Het is ECHT delen, en weet je wat het mooie is, dat stoort dan ook helemaal niet. Mooi he :) ?

gerrekat
10 januari 2007, 13:08
hier de stelling:

wat heb je liever; Gear of Girls??

in mijn genialiteit heb ik zojuist besloten GEAR!!!! en daarvoor heb ik ook de perfect overwogen motivatie:

" Als je gear maar goed genoeg is komen de girls vanzelf
Maar als je de girl al hebt zal de goeie gear er NOOIT van komen!!!! "

Aanbid mij, stap maar in de rij :)

http://www.neilsonclyne.com/marshall/1959HW_Ships/1959HW_stack_72.jpg
http://www.canmag.com/images/front/spiderman/dunst.jpg

van een marshall stack wordt ik niet warm of koud hoor, en de meiden al helemaal niet.

Veekeren
10 januari 2007, 13:16
Nee, niet dus. Je blijft er geen reet van begrijpen. Hobby's oke, maar als je samen bent, beslis je samen over je leven. Als je dat niet wil, ben je niet toe aan een leven samen. Als je dingen doet die de ander niet leuk vindt, ben je een egoïst.

Poehee, ietsjes minder stellig mag ook wel hoor. Dat je het niet met Orpheo eens bent en je het niet kan inleven oke, maar wees je er alsjeblieft bewust van dat het van jou kant ook gewoon een mening is...

Kim Wilson
10 januari 2007, 13:19
Poehee, ietsjes minder stellig mag ook wel hoor. Dat je het niet met Orpheo eens bent en je het niet kan inleven oke, maar wees je er alsjeblieft bewust van dat het van jou kant ook gewoon een mening is...
Ja, je hebt ook gelijk. Als Orph iemand kan vinden die er net zo over denkt, en ze worden gelukkig, vind ik het prima.

Ik vind alleen wel dat hij onterecht meiden aan de kant schuift, en ze daar pijn mee doet. Dat is onrecht in mijn optiek, en daar word ik wel wat kriebelig van. Maar je hebt gelijk, het blijft een mening. :)

Sorry...

Veekeren
10 januari 2007, 13:22
Ja, je hebt ook gelijk. Als Orph iemand kan vinden die er net zo over denkt, en ze worden gelukkig, vind ik het prima.

Ik vind alleen wel dat hij onterecht meiden aan de kant schuift, en ze daar pijn mee doet. Dat is onrecht in mijn optiek, en daar word ik wel wat kriebelig van. Maar je hebt gelijk, het blijft een mening. :)

Sorry...

Okay, all cool ;)

AART
10 januari 2007, 14:46
Tot op een bepaalde hoogte samen.
Dat eeuwige ge'samen' word je ook gek van.
Vrouwen kopen ene hoop rommel, en daarom heb jij dat recht ook. Punt.

Kim Wilson
10 januari 2007, 14:47
Niet altijd hoor. Ik ben wat dat betreft gezegend met een vrouw die enkel zinnige dingen aanschaft. :)

AART
10 januari 2007, 14:49
Niet altijd hoor. Ik ben wat dat betreft gezegend met een vrouw die enkel zinnige dingen aanschaft. :)

Dat bestaat niet Kim, stop eens met dromen.
Vrouwen kopen rommel.
Dat is een feit.
Waarschijnlijk ben je te ver ingeburgerd om het nog te zien.

;)

Rutger
10 januari 2007, 14:52
zinnige rommel misschien?

AART
10 januari 2007, 15:04
zinnige rommel misschien?

Vrouwen kopen altijd onzinnige rommel.
En als ze iets zinnigs moeten halen kopen ze iets onpraktisch.

Rutger
10 januari 2007, 15:07
:seriousf:

"Maar ik vind de kleur zo leuk!"

AART
10 januari 2007, 15:16
:seriousf:

"Maar ik vind de kleur zo leuk!"

Dat dus ja :chicken:

Bâh
10 januari 2007, 16:20
Vrouwen kopen altijd onzinnige rommel.
En als ze iets zinnigs moeten halen kopen ze iets onpraktisch.

De mijne komt regelmatig met gitaarspullen e.d. thuis. :D
Ze wil zelfs een RMC picture wah voor me gaan kopen.
Heeeeeeeel onzinnig ;)

Orpheo
10 januari 2007, 19:36
echt, kim wilson, volgens mij ben jij degene die echt niet snapt wat ik nu zeg. heb je echt zo'n bord voor je kop, of heb je gewoon zo'n hekel aan me dat je niet wilt zien dat ik t grotendeels met je eens ben wanneer het op financien aankomt? het enige waarin we verschillen is dat ik zeg, het overschot dat ik heb, (de gezamelijke buffer buiten beschouwing gelaten dus) is voor mij, en jij zegt dat dat ook voor 'jullie' is. en daar doe jij dus moeilijk over. man man man wat zal jij toch over 20 jaar een flinke hartpatient worden :)

ik heb vanmiddag eens met mn vriendin gesproken hierover. en haar t topic laten lezen. ze is t volkomen met mij eens (jaja, een vrouwspersoon die a: orpheo leuk vindt en b: het met me eens is op bijna ieder gebied! unicum! :o ). ze vindt het niet meer dan normaal dat in een relatie iemand af en toe even los wil gaan. MITS alles betaald is wat betaald had moeten zijn, en er een reserve overblijft.

Orpheo
10 januari 2007, 19:41
Ja, je hebt ook gelijk. Als Orph iemand kan vinden die er net zo over denkt, en ze worden gelukkig, vind ik het prima.

Ik vind alleen wel dat hij onterecht meiden aan de kant schuift, en ze daar pijn mee doet. Dat is onrecht in mijn optiek, en daar word ik wel wat kriebelig van. Maar je hebt gelijk, het blijft een mening. :)

Sorry...


HOOO ho ho ho nu leg je me woorden in de mond! ik schuif ze niet opzij; de relaties zijn gewoon dood gebloed om diverse redenen die ik jou echt niet aan je neus ga ophangen. 2 zijn er duidelijk beter van geworden (en dat had niks te maken met het feit dat ez met mij gingen; juist door mij ging t beter met ze, en door het uit te maken zou t nog beter gaan, en dat deed het ook).

maar ik kap hiermee. ik ga niet meer uitleggen over mij. vragen? pm.

Punt
10 januari 2007, 20:35
Hey, dit ging toch over Bluesversterkers?
Die dingen bestaan trouwens niet. Blues speel je.

Rutger
10 januari 2007, 20:36
Eeh Punt, verkeerde topic ;)

Punt
10 januari 2007, 20:37
Eeh Punt, verkeerde topic ;)

Oops ja 8)

Dude
11 januari 2007, 00:05
Nee, niet dus. Je blijft er geen reet van begrijpen. Hobby's oke, maar als je samen bent, beslis je samen over je leven. Als je dat niet wil, ben je niet toe aan een leven samen. Als je dingen doet die de ander niet leuk vindt, ben je een egoïst.

Weet je wat, laat maar. Als jij er tevreden mee bent...


trut !!!!!

Makor1966
11 januari 2007, 01:20
ik heb vanmiddag eens met mn vriendin gesproken hierover. en haar t topic laten lezen. ze is t volkomen met mij eens (jaja, een vrouwspersoon die a: orpheo leuk vindt en b: het met me eens is op bijna ieder gebied! unicum! :o ). ze vindt het niet meer dan normaal dat in een relatie iemand af en toe even los wil gaan. MITS alles betaald is wat betaald had moeten zijn, en er een reserve overblijft.
Als de financiele situatie het toelaat koop ik ook graag een nieuw gitaartje ofzo, wel altijd vantevoren overleg, maar ik vind wel dat als je samen leeft je partner dezelfde rechten heeft.

intervine divention
11 januari 2007, 02:28
Jongens, zonder de ernst van de discussie teniet te willen doen wil ik toch even kwijt dat ik dit een van de beste topics vind die ik tot nu toe op ons aller forum heb aangetroffen! Ik wil me graag verontschuldigen tegenover alle vrouwen die deze topic onder ogen krijgen, en benadrukken dat het allemaal niet persoonlijk bedoelt is, en dat we ze waarderen om hun fantastische persoonlijkheid!

intervine divention
11 januari 2007, 02:35
Verder snap ik niet echt waarom je Les Pauls zou willen sparen... Spaar dan vrouwen, die zijn toch vaak mooier, makkelijker te bespelen, en er komt een stuk minder ongenuanceerde herrie uit...

:)

Joey Handsome
11 januari 2007, 12:52
Verder snap ik niet echt waarom je Les Pauls zou willen sparen... Spaar dan vrouwen, die zijn toch vaak mooier, makkelijker te bespelen, en er komt een stuk minder ongenuanceerde herrie uit...

:)


+1

Dit zal onze Orpheo toch enigzins tegen de schenen schoppen lijkt me...

Kim Wilson
11 januari 2007, 12:53
Dit zal onze Orpheo toch enigzins tegen de schenen schoppen lijkt me...
Was dat nog nodig dan? Ik dacht dat we dat al voldoende gedaan hadden. :)

Rutger
11 januari 2007, 13:30
Spaar dan vrouwen, die zijn ...., makkelijker te bespelen, en er komt een stuk minder ongenuanceerde herrie uit...

dat geldt alleen voor de CS serie, de Standards daarentegen...

up-guitarman
11 januari 2007, 14:16
Ik vind dit echt een hilarisch topic !!! :D
Vooral grappig dat iedereen het eens is met mekaar maar dat niet doorheeft.

Ik ben het ook eens met jullie allemaal ;):
Nodige kosten per maand betalen met 2, zorgen dat er een serieuze buffer is voor onverwachte kosten, een nieuwe wagen, vakantie, etc. En als er wat overschot is kan je dit uiteraard (in overleg weliswaar) gebruiken voor wat nieuwe gear of je vriendin voor eens een extra juweel of zo, whatever...

LCH
11 januari 2007, 15:30
Ik vind dit echt een hilarisch topic !!! :D
Vooral grappig dat iedereen het eens is met mekaar maar dat niet doorheeft.

Ik ben het ook eens met jullie allemaal ;):
Nodige kosten per maand betalen met 2, zorgen dat er een serieuze buffer is voor onverwachte kosten, een nieuwe wagen, vakantie, etc. En als er wat overschot is kan je dit uiteraard (in overleg weliswaar) gebruiken voor wat nieuwe gear of je vriendin voor eens een extra juweel of zo, whatever...
Je kunt ook de hals van je peperdure Les Paul in laten leggen met mooie juweeltjes. ;)

Zonet las ik dit topic nog eens even door en ik moet zeggen dat dit niet zo'n klassieker is als de Matchless Phoenix van Michael en Tristan, maar vermakelijke kost is het wél. :D

marc_o
11 januari 2007, 16:47
Mijn vrouw en ik kopen wat we willen, zolang het financieel kan....rekeningen eerst en wat er overblijft gooi je maar lekker over een balk naar keuze, beiden hebben we een kostbare hobby, ik gitaren enzo en zij kleding en onze dochter, en geloof me, daar gaat meer heen dan naar mijn gear op het moment, want ik heb méér dan genoeg spullen eigenlijk. eerst maar eens wat meer optreden en wat ik daarmee verdien zet ik apart.

Je moet gewoon leven naar wat je verdient, klaar...


Ik denk dat wanneer één van de partners de ander iets normaals gaat verbieden dat er iets scheef zit en dat is een heel ander probleem.

Kiezen tussen gear en gezin? absoluut gezin.
Kiezen tussen verkering van een paar maanden en gitaar?......waarschijnlijk gitaar.

cardinal
13 januari 2007, 09:28
Beiden, maar ik heb aan 1 (mijn) meissie genoeg (eigenlijk twee, maar dat is een voortvloeisel van het intense contact met de eerstegenoemde;-}.

Godzijdank kan ik zoveel gitaren halen als ik wil want daarin ben ik niet monogaam, hahaha