PDA

View Full Version : Goede betaalbare Floyd Rose



AART
8 januari 2007, 18:46
Hallo Jengelstengelaars,

Ik ben op zoek naar een goede floyd trem voor plaatsing op een Ibbi.
Echter, de meeste floyds kosten nieuw rond de 150-200 euro.
Nu ben ik zelf alleen thuis in de Ibanez trems en die kan je nieuw voor zover ik weet niet los kopen(of kan dat wel ergens?).

Ik zoek dus een double locking trem, acceptabel staal en vooral een trem die een beetje goed gebouwd is. Ik gebruik hem NIET om te jengelen maar om de stemvastheid, dus hoeft ie niet in tune te blijven na 24 uur jengelstengeltrekken, want dan eindig je bij uberdure trems.

Welk merk/type moet ik hebben en waar kan ik die kopen?
kan het onder de 100 euro of heb ik dan prut?

Dank u.

hassent
8 januari 2007, 19:12
Check www.guitafetish.com (http://www.guitafetish.com) , bv http://store.guitarfetish.com/flroflotrsy.html

Koopje toch?

AART
8 januari 2007, 19:29
Aaaah, ideaal, danke sehr.
Meer ideeën?

Edit: Meh, de zwarte is uitverkocht, nu moet ik wachten...

iwamoto
8 januari 2007, 19:45
ik weet het adress niet meer, maar de ibanez importeur in nederland kan je volgens mij ook losse trems bestellen, iemand meer info?

AART
8 januari 2007, 19:49
dat is nu www.hoshinobenelux.eu
was www.serlui.nl

Maar voor zover ik weet doen ze niet aan losse onderdelen.

G.G.
8 januari 2007, 20:15
Maar voor zover ik weet doen ze niet aan losse onderdelen.

Gewoon contact opnemen. Ik heb ook ooit eens een Low Pro Edge gekocht die bij hun vandaan kwam.

Kaïn
8 januari 2007, 21:23
Ik gebruik hem NIET om te jengelen maar om de stemvastheid, dus hoeft ie niet in tune te blijven na 24 uur jengelstengeltrekken, want dan eindig je bij uberdure trems.

Is het dan geen goed idee om bij Ibanez dan gelijk een Edge FX te bestellen?Dat scheelt frees/installatie gezeik, en dan heb je toch de stemvastheid van een double locking systeem.

AART
8 januari 2007, 22:19
Is het dan geen goed idee om bij Ibanez dan gelijk een Edge FX te bestellen?Dat scheelt frees/installatie gezeik, en dan heb je toch de stemvastheid van een double locking systeem.

Hij is voor montage in Ibanez RG body(RG527), dus is een Fixed Edge alleen extra werk voor het opvullen van het gat.

Mocht ik ooit een signature krijgen dan zou ie een FX Edge krijgen :chicken:

AART
8 januari 2007, 22:19
Gewoon contact opnemen. Ik heb ook ooit eens een Low Pro Edge gekocht die bij hun vandaan kwam.

Ok, ik zal er eens naar vragen.
Die link van Hassent is erg aanlokkelijk vanwege de prijs, dus tenzij de Ibanez prijzen meevallen word dat hem.

Robin.ke
8 januari 2007, 22:25
Zoek eens op de Duitse Ebay, daar wordt genoeg aangeboden.
Zoals hier:
http://cgi.ebay.de/Tremolo-lic-b-Floyd-Rose-Chrom-f-Stratocaster_W0QQitemZ290069962551QQihZ019QQcatego ryZ46678QQtcZphotoQQcmdZViewItem

AART
8 januari 2007, 23:05
Ziet er niet uit als goede kwaliteit om heel eerlijk te zijn.

Ibanez RuleZ
8 januari 2007, 23:13
als het een lo pro edge was wat er in heeft gezeten, dan moet je oppassen met de spacing. de lo trs is uitwisselbaar met een OFR of een Schaller, de Lo Pro NIET!!!!

Harrald

AART
9 januari 2007, 07:18
Dan kan ik de gok nog steeds wagen, heb nog een fijne rg470 met Lo TRS trem, als die niet past gebruik ik hem wel daarvoor.

Maar ik heb nu een goeie ouwe Edge op de kop getikt, volgens mij past dat wel, desnoods met lepelen.

G.G.
9 januari 2007, 19:57
Maar ik heb nu een goeie ouwe Edge op de kop getikt, volgens mij past dat wel, desnoods met lepelen.

Kijk even goed of je met de intonatie uitkomt. Ik heb ooit een Low Pro Edge gehad en in diverse gitaren ingebouwd, en kan me herinneren dat de studs heel ver vooraan moesten staan. Bij een gitaar bijna in de humbuckerruimte zodat de studs bijna geen "vlees" hadden om zich in te verankeren met de busjes. Moest studs gebruiken die direct in het hout gingen.

Meet het ff goed na voordat je gaat boren, zagen en fresen.