PDA

View Full Version : OVATION of YAMAHA?



Mister C
8 januari 2007, 17:56
Hallo iedereen!

Ik ben aan het twijfelen tussen 2 gitaren, er wel bij vermelden dat ik nog geen gitaar kan spelen, 't is dus ook om te leren :

OVATION (http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS1SZUWSb0000000000000000__VWN8Qk?Pr oductUUID=EybVqHzmMvoAAAEPcSRxtPEv&CatalogCategoryID=hI7VqHzlOl0AAAEOwXAxe6fF&JumpTo=OfferList#)
Applause OV-AE27 BlackThinline Pu VT-Contr.,Cut

&

YAMAHA (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000F_mopzxM?Pr oductRef=GIT0009451-000%40MusicStore-MusicStoreShop&JumpTo=OfferList)
F 370 Black Fichtendecke, Mensur: 634 mm


Hopelijk leer ik wat bij, bedankt alvast :-)

kornelius
8 januari 2007, 22:25
waarom juist deze twee gitaren? ze verschillen nogal van elkaar.

Mattia
8 januari 2007, 22:44
Yamaha. Maarja, ik vind Ovations persoonlijk aesthetisch, ergonomisch en akoestisch verre van ideaal.

Makor1966
8 januari 2007, 23:14
Misschien handig om te vermeldden welke muziek je erop wilt gaan spelen,
dan kunnen de mensen hier je wat gerichter adviseren.
Wil je akkoorden raggen, fingerstyle....

Mister C
9 januari 2007, 10:38
De reden dat het deze 2 gitaren zijn : die Yamaha hadden ze me aangeraden omwille van de prijs/kwaliteit, ni slecht om te beginnen... Maar op de site zag ik de Ovation staan, die kwam van 400€ naar 199€, dus dacht dat dit mss een goeie zaak was...

Maar 't is om mee te beginnen hé, moet nog van nul beginnen spijtig genoeg...

freekick
9 januari 2007, 10:55
Wil je akoestisch of versterkt spelen?
Ik zou niet zomaar van het plaatje kiezen . Eerst beluisteren dan pas naar prijs kijken. Wil je beslist zwart?

Don Capo
9 januari 2007, 11:00
INderdaad. En wat voor een soort muziek wil je gaan spelen?

Makor1966
9 januari 2007, 11:01
Mijn eerste gitaar was een dreadnaught model (net als die Yamaha) van Bloomfield, een merk van drie keer niks... zou 'm nu niet meer kopen maar om het te leren voldeed ie het eerste jaar prima. Heb 'm nu uitgeleend aan de drummer van m'n band die ook een beetje gitaar wil leren spelen.
Ik heb niet zoveel verstand van goede merken, ik weet wel dat ik nu 2 gitaren van Yamaha heb omdat ik de prijs/kwaliteit verhouding goed vind. Allebei met pre-amp trouwens, de APX6a en FPX-300 allebei voor rond de €300 2e hands gekocht.
Ik heb zelf geen ervaring met Applause maar als ik mag kiezen zou ik voor de Yamaha gaan.
Misschien even op http://reviews.harmony-central.com/reviews/Acoustic+Guitar/all/1 kijken voor reviews, of de zoekfunctie op deze site gebruiken.

Marrie :)

Makor1966
9 januari 2007, 11:16
Of ga gewoon naar een muziekwinkel, eventueel met iemand die al wat langer gitaar speelt, en ga daar gewoon modellen proberen, gewoon luisteren en voelen wat je een fijne gitaar vindt, niet naar de prijzen kijken in het begin, dat komt wel als je weet welk type gitaar je prettig vindt.

jaap50
9 januari 2007, 21:06
Ik ben een ontzettend grote Ovation fan en bespeel ze al 30 jaar. Toch zou ik in dit geval voor de Yamaha gaan omdat de Applause toch de wat mindere van Ovation is. Tenzij je ook versterkt wil gaan spelen in de toekomst. Ik denk dat qua geluid de Yamaha je meer in de smaak zal vallen omdat de Applause wat "dunner"zal klinken. Ook al ga je het nog leren, als je wat speelt is het toch plezieriger je eerste resultaten wat mooier uit je kast te horen komen.
En de beste adviesen zijn al gegeven, ga er gewoon wat tijd insteken en ga diverse winkels af om verschillende gitaren in jouw prijsklasse te bekijken. Neem desnoods iemand mee die kan spelen, dan kan je het ook horen en degene die voor je speelt kan voor je oordelen hoe de gitaar speelt.
Succes.

Flipkoos
9 januari 2007, 21:29
Ik ben een ontzettend grote Ovation fan

Joehoe eindelijk haha.
Ik ook, maar ik ken de goedkopere versies niet, nooit bespeeld.

Merc Wiersma
10 januari 2007, 05:10
Waarom niet een klassiek gitaartje van rond de 80 Euro kopen en na 1 of 2 jaar als je een beetje kunt spelen een betere klassieke dan wel een staalsnarige gitaar kopen. Ovation is een tyoe gitaar waar je van moet houden. Versterkt werkt het altijd prima, De goedkopere modellen van Ovation zijn wat betreft sound niet te vergelijken met de duurdere. Akoestisch klinken ze niet erg goed. Omdat je nog een beginner bent zal je niet direct versterkt gaan spelen. Een Ovation zou je in dat geval alleen nemen vanwege de looks, hoewel ik persoonlijk een echte houten gitaar nog altijd het mooiste vind.

Mister C
10 januari 2007, 17:36
Oké, ik heb voor de Yamaha gekozen, met een beetje geluk is ze hier morgen of overmorgen al :-)

Nu, ik heb dit : http://www.leergitaarspelen.com/ gevonden, is het gewoon geldaftroggelerij of kan het nuttig zijn? Het zou wel leuk zijn om toch al iets of wat les in de vingers te hebben :satisfie:


bedankt voor de vele reacties alvast

Makor1966
10 januari 2007, 22:27
Ik zou eerst eens kijken in het onderdeel Speeltechnieken en Theorie (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=80690) voordat je je geld in zo'n internetcursus gaat steken.
En een paar gitaarlessen bij een goede leraar om de basis te leren kun je beter nu doen dan over een jaar. Het is veel moeilijker om verkeerde dingen weer af te leren.