PDA

View Full Version : welke speakers voor Epi VJ Head?



Nobler
8 januari 2007, 17:42
Ik heb eindelijk een Epiphone Valve Junior Head te pakken. Het is inderdaad handig zo'n ding bij de hand te hebben als je ergens mee wilt spelen waar een kabinet staat waar je over kunt spelen. Ongelofelijk wat er met 5 watt uit een 4x12 goeie kast kan komen! Maar eigenlijk wilde ik hem voor een doel wat veel anderen ook nastreven: om op een lager geluidsniveau toch een lekker buizengeluid te hebben.

Ik heb altijd alleen over combo's gespeeld (met name mijn oude VOX AC30, maar dat is vaak te hard), dus ik heb geen ervaring met losse kasten. Ik weet ook weinig of niets van electronica, al kan ik best schroeven en solderen. Ik zou dus ook best speakers kunnen kopen en er een kast omheen bouwen, maar dan heb je de kosten al gemaakt.

Heeft al iemand ervaringen met verschillende kleinere kasten en speakers over de Junior Head, of heeft er iemand suggesties of ideeen? Het past niet bij de lage kosten van het versterkertje om met allerleid super efficiente dure speakers aan te komen, dus, ook al kan ik best wel wat uitgeven, het gaat me om iets waarvan de verhouding tussen kwaliteit en kosten goed is.

Ik heb helaas ook geen ervaring met de VJ Combo, die hadden ze niet voorradig. Ik begreep dat er een 8 inch cheap speakertje in zit. IS het wat om voor een betere 8 inch speaker te gaan? Heeft het zin een kabinetje te bouwen van meerdere kleine speakers (bijv. 2 8-inchers) in plaats van bijvoorbeeld één 15 incher?

Qua geluid: ik speel jazzy blues met veel soleerwerk en hou van natuurlijke vervorming (maar het moet ook niet te clean) en een warm geluid.

Negative K3 fan
8 januari 2007, 18:03
kun je hem niet gewoon aansluiten op de speakers van je ac30??

new deep
8 januari 2007, 19:26
zit een weber speaker in de combo en dat is toch niet echt slecht hoor :).. en zeker niet voor die prijs

verder kan je een celestion v30 checken voor de head, die combi schijnt ook goed te zijn.