PDA

View Full Version : digitech x-series flanger 'probleem'



jimihattricks
8 januari 2007, 17:41
Heb een tijdje geleden de turboflange van digitech gekocht omdat ik m nodig had voor een paar nummers.. best leuk ding, met een paar bruikbare sounds..

1 ding valt me echter op: wanneer ik al mijn pedalen uitzet, en ik hoor mijn versterker 'ruisen' (je kent t wel: ga met je strat bij een computer of tv staan...), dan hoor ik de flanger heel zachtjes door t signaal heen..?

komt dit omdat t pedaal niet true bypass is, en zou dit dan ook met een true bypass mod te verhelpen zijn? en hoe zou je een tb mod uitvoeren op een boss-type pedaaltje zoals mijn turboflange?

http://static.zoovy.com/img/soundsource/W180-H180-Bf0f0f0/digitech_turbo_flange.jpg

just curious..

robert-gitarist
8 januari 2007, 18:10
Ehm heel goedkoop maar het werkt wel: gewoon niet met je gitaar voor je pc/tv gaan staan :hippie:

jimihattricks
8 januari 2007, 19:34
soms ligt de oplossing voor de hand :)

maar los van de ruis veroorzaakt door computer/tv vraag ik me af hoe het kan dat ik de flanger door het signaal heen hoor, zelfs wanneer deze uitstaat..

hij staat in de fx-loop btw, met een mxr phase90 heb ik dit probleem bv. niet...

Dirk_Hendrik
8 januari 2007, 19:43
, en zou dit dan ook met een true bypass mod te verhelpen zijn? en hoe zou je een tb mod uitvoeren op een boss-type pedaaltje zoals mijn turboflange?


Miniatuur relais.