PDA

View Full Version : Gitaren stemmen.



Kapusta
24 december 2002, 17:04
Als niet muzikant had ik graag geweten of er sites bestaan die mij kunnen helpen om een gitaar te stemmen?

Goo
24 december 2002, 17:23
er zijn volgens mij wel wat sites waar je wel wat aan zou kunnen hebben, ik weet ze niet uit m'n hoofd, maar als je de zoekfunctie van google gebruikt valt er zeker wel wat te vinden....

suc6

Ic3gl0vE
28 december 2002, 15:42
je stemt je gitaar normaal zo:
(van dikste naar dunste snaar)
E-A-D-G-B-E

te onthouden met dit ezelsbruggetje: Een Aap Die Geen Bananen Eet

Als je bedoelde dat je een stemapparaatje wilt hebben moet je gewoon even naar de muziekwinkel gaan. Een stemapparaat kost 25 euro ofzo en software is vaak duurder.
Heb je daar allemaal geen zin in dan kan je altijd nog proberen om ergens Band-in-A-Box 10 (of hoger) Megapak te downloaden. Daar zit een stemapparaat en begeleidingsmachine (leuk!) ingebouwd.

Gazpacho
28 december 2002, 17:27
Als je iemand bent wiens computer altijd aanstaat en binnen een radius van 5 meter van zijn gitaar leeft, dan kun je de gratis AP Guitar Tuner (gebruik google) downloaden.

Works for me.

Jesus_etc.
2 januari 2003, 21:50
Pak de telefoon. De toon die je hoort is de boventoon (flageolet), en is dezelfde toon als je de a snaar dempt boven de vijfde fret. Als die gelijk klinken kan je de rest van de snaren ook stemmen.

als je uit gaat van eadgbe:

(lage) e5=a0
a5 = d0
d5 = g0
g4 = b0
b5 = (hoge)e0

Kjiratsiekoedel
2 januari 2003, 22:25
op http://www.stratocaster.nl staat en tuner