PDA

View Full Version : Vragen over gebruiks combinatie mogelijkheden bij de POD 2.0



Gitaristje 18
8 januari 2007, 17:30
Ik heb een paar vragen over of ik bepaalde dingen kan doen en of die nuttig zijn bij d POD 2.0

1. Kan ik tussen mijn gitaar en de POD een effecten pedaaltje doen, bijvoorbeeld voor de distortion? Klinkt dat een beetje of sla ik dan de plan mis?

2. Is het nuttig als ik mijn pickups van mijn gitaar vervang als ik via een POD 2.0 speel? Dat je wel het verschil hoort als je andere pickups erin laat zetten voor een beter geluid en dus niet dat je hebt dat de POD dat betere geluid niet laat horen?

Alvast bedankt.

harrie-beton
8 januari 2007, 21:09
De pod 2.0 heeft bijna 30 scheurgeluiden in zich die allemaal redelijk overtuigend klinken. Extra pedal kan wel maar is overbodig.
De pod 2.0 is wel een dikke 5 a 6 jaar oud en voorbijgestreeft door de podxt, toneport, zoom g2.1 en boss gt8.

Een goed gitaargeluid begint met een goede gitaar, dan de elementen en dan nog een heleboel effecten en versterkers...
De ketting is zo sterk als de zwakste schakel, als je slechte gitaren hebt veranderen dure elementen er weinig aan. Misschien hoor je dan nog beter hoe kud de gitaar klinkt.

Verder is de gitarist zijn stijl niet onbelangrijk hoor - veel oefenen.
Jan Akkerman krijg ook uit een kudgitaar nog wel leuke liedjes.

Gitaristje 18
8 januari 2007, 21:35
Ok. Nou ja ik heb een washburn n2 uit 1992, dus zo slecht is de gitaar niet. Het is ook geen top gitaar, maar hij verdient wel betere elementen.